kompakt - prędkości autostradowe

Data: 2017-09-16 12:51:11
Autor: adam
kompakt - prędkości autostradowe
Witam,
Powoli głośno myślę nad zmianą na auta na nowe. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z obecnego, które mam od prawie 7 lat (kia ceed). Jedyne co przeszkadza to mały komfort jazdy z wysoką prędkością. Chodzi mi o jazdę non stop np. 140km/h. Przy 120km/h jest jeszcze znośnie ale przy 140km/h jest głośno i jednak męczące.
Myśląc o zakupie skłaniam się znowu w stronie KIa ceed, ale jeśli jest równie słabo wyciszona to może jakaś inna marka? Czy aby podróżować w miarę komfortowo po autostradzie to trzeba kupić klasę średnią? Kia optima to już prawie 100k PLN. Wolałbym wydać 25k PLN mniej:)
pzdr
Adam

-- -
Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2017-09-16 08:01:03
Autor: CTP
W dniu sobota, 16 września 2017 12:51:20 UTC+2 użytkownik adam napisał:
[...]
Powyżej 140km/h, to nawet w klasie S będzie ciężko o ciszę, bo dochodzi szum powietrza, który bywa głośniejszy od silnika. Ja mam A200 i tupot moich 150 kucy zaczyna być słyszalny dopiero gdzieś tak powyżej 170 km/h ale to nie ma znaczenia, bo szum powietrza + szum opon swoje robi.

Data: 2017-09-16 17:35:20
Autor: Poldek
W dniu 2017-09-16 o 12:51, adam pisze:

[...]

Jak jesteś z Warszawy, to na Połczyńskiej jest co parę metrów salon: VW, Renault, Kia, Mitsubishi, Audi, Citroen, Porsche, Bentley, Skoda, Peugeot, Lexus i inne. Do autostrady A2 jest blisko, więc w czasie jazdy próbnej możesz się rozpędzić i sam sprawdzić głośność na własne uszy.
Nie wiem, czy za 75 tyś. da się kupić dobrze wyciszony nowy samochód. Ja wybrałem benzynowego Golfa kombi za lekko ponad 90 tys. Ale na razie jechałem nim tylko na jeździe próbnej i ok. jeśli chodzi o wyciszenie. Moim zdaniem po paru latach każdy samochód robi się głośniejszy.

Data: 2017-09-16 21:57:53
Autor: radekp@konto.pl
kompakt - prędkości autostradowe
Data: 2017-09-17 10:14:32
Autor: Poldek
kompakt - prędkości autostradowe
W dniu 2017-09-16 o 21:57, radekp@konto.pl pisze:
http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/walka-na-decybele-ranking-aut-najcichszych-oraz-tych-najbardziej-halasliwych/52z95

W tym teście nie ma najpopularniejszych kompaktów: Octavii i Golfa. Jest tylko Focus.

Data: 2017-09-17 15:26:19
Autor: T.
W dniu 2017-09-17 o 10:14, Poldek pisze:
[...]

Nie ma, bo były za głośne, żeby się załapać...
T.

Data: 2017-09-17 11:58:58
Autor: przemek.jedrzejczak
kompakt - prędkości autostradowe
To pewnie przedruk z autobilda więc niemieckie muszą być najlepsze :-) 69 dB ma ta KIA ale wg tych testów focus aż 74 co jest mało prawdopodobne. Opływu powietrza się nie zmieni więc pozostaje tylko silnik i opony czyli jak ktoś dusi jakieś mały benzynowy silnik to będzie głośno no i kiepskie opony mogą dokładać swoje. Pakiety wygłuszające np specjalne szyby są do Passata ale nie wiem czy też do golfa.

Data: 2017-09-17 21:32:55
Autor: P.B.
kompakt - prędkości autostradowe
Dnia Sun, 17 Sep 2017 11:58:58 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

 ale wg tych testów focus aż 74 co jest mało prawdopodobne.

FF MK2 z tym silnikiem miał bardzo krótką skrzynię. Powyżej setki jest dużo
głośniejszy od diesli. Nawet ludzie kombinowali jakieś przeróbki na
skrzynie od Mondeo, żeby drania wyciszyć.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-09-17 23:30:28
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

Mk2 jest glosniejszy od Mk1 ? no to faktycznie postep :-)
wyniki Mk1 1,6 benzyna
Innengeräusch 50/100/130 km/h ............................... 58/66/70 dB(A)
takiego mialem i byl cichszy od golfa IV 1,9 tdi (kombi vs hatchback)

Data: 2017-09-17 23:03:55
Autor: Poldek
W dniu 2017-09-17 o 20:58, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Aby miarodajnie porównać głośność trzeba zrobić testy w takich samych warunkach. Czyli na takich samych oponach i na tej samej drodze. Duży wpływ na głośność ma rodzaj asfaltu. Chropowaty jest głośniejszy niż asfalt gładki.

Data: 2017-09-17 21:00:22
Autor: Poldek
W dniu 2017-09-17 o 15:26, T. pisze:
[...]

Sądzisz, że autor wątku zdecyduje się zamiast na kompakta, to na BMW 5 w związku z tym?

A może Octavia i Golf są głośniejsze przy 130 niż Chevrolet Spark i te roadstery cabrio po 75 dB?

Data: 2017-09-17 11:25:52
Autor: Adam
kompakt - prędkości autostradowe
W dniu 2017-09-16 o 21:57, radekp@konto.pl pisze:
http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/walka-na-decybele-ranking-aut-najcichszych-oraz-tych-najbardziej-halasliwych/52z95

Dziwne. Elektryczna Tesla Roadster Sport 215kW ma przy 130 km/h 82 dB, tyle samo co Łada Niva 1.7.
Jak to możliwe?

Kilka innych:

VW Touran 1.4 TSI - 67 dB
Suzuki Alto 1.0 - 76 dB
Mercedes-Benz R 350 CDI - 65 dB
Audi Q7 3.0 TDI - 63 dB

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-17 14:54:51
Autor: Akarm
W dniu 2017-09-17 o 11:25, Adam pisze:

Dziwne. Elektryczna Tesla Roadster Sport 215kW ma przy 130 km/h 82 dB, tyle samo co Łada Niva 1.7.
Jak to możliwe?

Normalnie. A cóż w tym dziwnego?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-09-17 15:06:07
Autor: Adam
W dniu 2017-09-17 o 14:54, Akarm pisze:
W dniu 2017-09-17 o 11:25, Adam pisze:

Dziwne. Elektryczna Tesla Roadster Sport 215kW ma przy 130 km/h 82 dB, tyle samo co Łada Niva 1.7.
Jak to możliwe?

Normalnie. A cóż w tym dziwnego?

To dziwne, że samochód elektryczny jest _wielokrotnie_ głośniejszy od spalinowych "klocków" typu VAN czy nawet autek klasy A. A przecież silnik w elektryku jest prawie bezgłośny. Tesla o współczynniku Cx nie słyszała?

Miałem przyjemność trochę jeździć LS600h w najmocniejszej wersji.
Po uruchomieniu pojazdu słuchać lekki szum z nawiewu powietrza (były wtedy upały).
Przy 80 km/h też słuchać lekki szum z nawiewu powietrza.
Tak samo przy 140 km/h.
Dopiero, jak się trochę depnęło na gaz, aby wyprzedzić samochody, leciutko zaczął się przebijać dźwięk V8.

Jechałem też jakimś elektrykiem. Słychać tylko cichuteńki pisk z silników.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-18 00:22:21
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 17 Sep 2017 15:06:07 +0200, Adam napisał(a):

[...]

Decybel decybelowi nie równy ;) - jeśli porównuje się dźwięki o różnym
charakterze pod kątem ich uciążliwości czy subiektywnej głośności.

Subiektywne porównanie poziomu hałasu to nie natężenie dźwięku w decybelach
a lepiej skala Barkowa albo melowa.

O ile poziom natężenia dźwięku do porównania podobej charakterystyki
dźwięku dwóch silników spalinowych jeszcze jako tako się nadaje, to do
porównania go z zupełnie innym dźwiękiem samochodu elektrycznego już nie.

Data: 2017-09-17 23:25:58
Autor: przemek.jedrzejczak
kompakt - prędkości autostradowe
nie popadajmy w przesade :-)

https://play.google.com/store/apps/details?id=coocent.app.tools.soundmeter.noisedetector&hl=pl

warunki brzegowe:
radio wylaczone
klima wlaczona
tempomat 140 km/h
w miare plaski teren

Dane pacjenta:
auto/silnik
opony

po robocie wrzuce jak nie zapomne

Data: 2017-09-18 20:56:55
Autor: Tomasz Pyra
kompakt - prędkości autostradowe
Dnia Sun, 17 Sep 2017 23:25:58 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

nie popadajmy w przesade :-)

No właśnie nie popadając dowiesz się że prawie bezgłośna Tesla jest dużo
głośniejsza niż przeciętny diesel.

Tak jeszcze z ciekawostek decybelowych - moja Honda ma wydech przelotowy,
łomot robi taki, że uszy bolą, ale na SKP na styk przechodzi badanie
głośności.
Kolegi Subaru z przyjemnie i nieuciążliwie burczącym wydechem, jest o 2db
głośniejsze.

https://play.google.com/store/apps/details?id=coocent.app.tools.soundmeter.noisedetector&hl=pl

Ta aplikacja (i pewnie żadna inna, podobna) do niczego się nadaje.
W telefonie masz AGC i wszelkie tego typu pomiary są o kant tyłka... ;)

Data: 2017-09-18 23:51:11
Autor: przemek.jedrzejczak
kompakt - prędkości autostradowe
Passat b7 2.0 TDI 140Km przy 130 km/h

ADAC 67,9 dB (opony 235 z ContiSeal)
u mnie ~62 dB (opony Efficientgrip Performance FP 225 indeks 69dB )

rozbieznosci faktycznie spore ale juz puscilem po znajomych i jestem ciekaw co wyjdzie

Data: 2017-09-19 10:27:29
Autor: radekp@konto.pl
kompakt - prędkości autostradowe
Mon, 18 Sep 2017 23:51:11 -0700 (PDT), w
<b96fe46a-10fa-4d57-9ef6-40a291e0d858@googlegroups.com>,

Wyjdzie losowo.
https://www.youtube.com/watch?v=Sppg8Zd_6t4

Data: 2017-09-18 09:08:36
Autor: radekp@konto.pl
kompakt - prędkości autostradowe
Sun, 17 Sep 2017 15:06:07 +0200, w <oplrvv$t1u$1@usenet.news.interia.pl>, Adam
<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a):

To dziwne, że samochód elektryczny jest _wielokrotnie_ głośniejszy od spalinowych "klocków" typu VAN czy nawet autek klasy A.

Przy tych prędkościach dźwięk silnika ma małe znaczenie.

Poza tym uciążliwość dźwięku jest subiektywna i nie zależy wprost od dB.
Jeżeli BMW i Audi nie wchodzą w grę, to może Alfa :)

Data: 2017-09-19 15:59:39
Autor: Yeti Siedzinski
On Sunday, September 17, 2017 at 2:25:54 AM UTC-7, Adam wrote:
W dniu 2017-09-16 o 21:57, @konto.pl pisze:
> [...]
> Dziwne. Elektryczna Tesla Roadster Sport 215kW ma przy 130 km/h 82 dB, tyle samo co Łada Niva 1.7.

To jest Tesla Roadster - maly dwuosobowy samochod na podwoziu Lotusa i plastikowym nadwoziu. Yeti

kompakt - prędkości autostradowe