kompakt - prędkości autostradowe

Data: 2017-09-16 21:57:53
Autor: radekp@konto.pl
kompakt - prędkości autostradowe
Data: 2017-09-17 10:14:32
Autor: Poldek
kompakt - prędkości autostradowe
W dniu 2017-09-16 o 21:57, radekp@konto.pl pisze:
http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/walka-na-decybele-ranking-aut-najcichszych-oraz-tych-najbardziej-halasliwych/52z95

W tym teście nie ma najpopularniejszych kompaktów: Octavii i Golfa. Jest tylko Focus.

Data: 2017-09-17 15:26:19
Autor: T.
W dniu 2017-09-17 o 10:14, Poldek pisze:
[...]

Nie ma, bo były za głośne, żeby się załapać...
T.

Data: 2017-09-17 11:58:58
Autor: przemek.jedrzejczak
kompakt - prędkości autostradowe
To pewnie przedruk z autobilda więc niemieckie muszą być najlepsze :-) 69 dB ma ta KIA ale wg tych testów focus aż 74 co jest mało prawdopodobne. Opływu powietrza się nie zmieni więc pozostaje tylko silnik i opony czyli jak ktoś dusi jakieś mały benzynowy silnik to będzie głośno no i kiepskie opony mogą dokładać swoje. Pakiety wygłuszające np specjalne szyby są do Passata ale nie wiem czy też do golfa.

Data: 2017-09-17 21:32:55
Autor: P.B.
kompakt - prędkości autostradowe
Dnia Sun, 17 Sep 2017 11:58:58 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

 ale wg tych testów focus aż 74 co jest mało prawdopodobne.

FF MK2 z tym silnikiem miał bardzo krótką skrzynię. Powyżej setki jest dużo
głośniejszy od diesli. Nawet ludzie kombinowali jakieś przeróbki na
skrzynie od Mondeo, żeby drania wyciszyć.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-09-17 23:30:28
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

Mk2 jest glosniejszy od Mk1 ? no to faktycznie postep :-)
wyniki Mk1 1,6 benzyna
Innengeräusch 50/100/130 km/h ............................... 58/66/70 dB(A)
takiego mialem i byl cichszy od golfa IV 1,9 tdi (kombi vs hatchback)

Data: 2017-09-17 23:03:55
Autor: Poldek
W dniu 2017-09-17 o 20:58, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Aby miarodajnie porównać głośność trzeba zrobić testy w takich samych warunkach. Czyli na takich samych oponach i na tej samej drodze. Duży wpływ na głośność ma rodzaj asfaltu. Chropowaty jest głośniejszy niż asfalt gładki.

Data: 2017-09-17 21:00:22
Autor: Poldek
W dniu 2017-09-17 o 15:26, T. pisze:
[...]

Sądzisz, że autor wątku zdecyduje się zamiast na kompakta, to na BMW 5 w związku z tym?

A może Octavia i Golf są głośniejsze przy 130 niż Chevrolet Spark i te roadstery cabrio po 75 dB?

Data: 2017-09-17 11:25:52
Autor: Adam
kompakt - prędkości autostradowe
W dniu 2017-09-16 o 21:57, radekp@konto.pl pisze:
http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/walka-na-decybele-ranking-aut-najcichszych-oraz-tych-najbardziej-halasliwych/52z95

Dziwne. Elektryczna Tesla Roadster Sport 215kW ma przy 130 km/h 82 dB, tyle samo co Łada Niva 1.7.
Jak to możliwe?

Kilka innych:

VW Touran 1.4 TSI - 67 dB
Suzuki Alto 1.0 - 76 dB
Mercedes-Benz R 350 CDI - 65 dB
Audi Q7 3.0 TDI - 63 dB

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-17 14:54:51
Autor: Akarm
W dniu 2017-09-17 o 11:25, Adam pisze:

Dziwne. Elektryczna Tesla Roadster Sport 215kW ma przy 130 km/h 82 dB, tyle samo co Łada Niva 1.7.
Jak to możliwe?

Normalnie. A cóż w tym dziwnego?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-09-17 15:06:07
Autor: Adam
W dniu 2017-09-17 o 14:54, Akarm pisze:
W dniu 2017-09-17 o 11:25, Adam pisze:

Dziwne. Elektryczna Tesla Roadster Sport 215kW ma przy 130 km/h 82 dB, tyle samo co Łada Niva 1.7.
Jak to możliwe?

Normalnie. A cóż w tym dziwnego?

To dziwne, że samochód elektryczny jest _wielokrotnie_ głośniejszy od spalinowych "klocków" typu VAN czy nawet autek klasy A. A przecież silnik w elektryku jest prawie bezgłośny. Tesla o współczynniku Cx nie słyszała?

Miałem przyjemność trochę jeździć LS600h w najmocniejszej wersji.
Po uruchomieniu pojazdu słuchać lekki szum z nawiewu powietrza (były wtedy upały).
Przy 80 km/h też słuchać lekki szum z nawiewu powietrza.
Tak samo przy 140 km/h.
Dopiero, jak się trochę depnęło na gaz, aby wyprzedzić samochody, leciutko zaczął się przebijać dźwięk V8.

Jechałem też jakimś elektrykiem. Słychać tylko cichuteńki pisk z silników.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-18 00:22:21
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 17 Sep 2017 15:06:07 +0200, Adam napisał(a):

[...]

Decybel decybelowi nie równy ;) - jeśli porównuje się dźwięki o różnym
charakterze pod kątem ich uciążliwości czy subiektywnej głośności.

Subiektywne porównanie poziomu hałasu to nie natężenie dźwięku w decybelach
a lepiej skala Barkowa albo melowa.

O ile poziom natężenia dźwięku do porównania podobej charakterystyki
dźwięku dwóch silników spalinowych jeszcze jako tako się nadaje, to do
porównania go z zupełnie innym dźwiękiem samochodu elektrycznego już nie.

Data: 2017-09-17 23:25:58
Autor: przemek.jedrzejczak
kompakt - prędkości autostradowe
nie popadajmy w przesade :-)

https://play.google.com/store/apps/details?id=coocent.app.tools.soundmeter.noisedetector&hl=pl

warunki brzegowe:
radio wylaczone
klima wlaczona
tempomat 140 km/h
w miare plaski teren

Dane pacjenta:
auto/silnik
opony

po robocie wrzuce jak nie zapomne

Data: 2017-09-18 20:56:55
Autor: Tomasz Pyra
kompakt - prędkości autostradowe
Dnia Sun, 17 Sep 2017 23:25:58 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

nie popadajmy w przesade :-)

No właśnie nie popadając dowiesz się że prawie bezgłośna Tesla jest dużo
głośniejsza niż przeciętny diesel.

Tak jeszcze z ciekawostek decybelowych - moja Honda ma wydech przelotowy,
łomot robi taki, że uszy bolą, ale na SKP na styk przechodzi badanie
głośności.
Kolegi Subaru z przyjemnie i nieuciążliwie burczącym wydechem, jest o 2db
głośniejsze.

https://play.google.com/store/apps/details?id=coocent.app.tools.soundmeter.noisedetector&hl=pl

Ta aplikacja (i pewnie żadna inna, podobna) do niczego się nadaje.
W telefonie masz AGC i wszelkie tego typu pomiary są o kant tyłka... ;)

Data: 2017-09-18 23:51:11
Autor: przemek.jedrzejczak
kompakt - prędkości autostradowe
Passat b7 2.0 TDI 140Km przy 130 km/h

ADAC 67,9 dB (opony 235 z ContiSeal)
u mnie ~62 dB (opony Efficientgrip Performance FP 225 indeks 69dB )

rozbieznosci faktycznie spore ale juz puscilem po znajomych i jestem ciekaw co wyjdzie

Data: 2017-09-19 10:27:29
Autor: radekp@konto.pl
kompakt - prędkości autostradowe
Mon, 18 Sep 2017 23:51:11 -0700 (PDT), w
<b96fe46a-10fa-4d57-9ef6-40a291e0d858@googlegroups.com>,

Wyjdzie losowo.
https://www.youtube.com/watch?v=Sppg8Zd_6t4

Data: 2017-09-18 09:08:36
Autor: radekp@konto.pl
kompakt - prędkości autostradowe
Sun, 17 Sep 2017 15:06:07 +0200, w <oplrvv$t1u$1@usenet.news.interia.pl>, Adam
<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a):

To dziwne, że samochód elektryczny jest _wielokrotnie_ głośniejszy od spalinowych "klocków" typu VAN czy nawet autek klasy A.

Przy tych prędkościach dźwięk silnika ma małe znaczenie.

Poza tym uciążliwość dźwięku jest subiektywna i nie zależy wprost od dB.
Jeżeli BMW i Audi nie wchodzą w grę, to może Alfa :)

Data: 2017-09-19 15:59:39
Autor: Yeti Siedzinski
On Sunday, September 17, 2017 at 2:25:54 AM UTC-7, Adam wrote:
W dniu 2017-09-16 o 21:57, @konto.pl pisze:
> [...]
> Dziwne. Elektryczna Tesla Roadster Sport 215kW ma przy 130 km/h 82 dB, tyle samo co Łada Niva 1.7.

To jest Tesla Roadster - maly dwuosobowy samochod na podwoziu Lotusa i plastikowym nadwoziu. Yeti

kompakt - prędkości autostradowe