kompatybilność pamięci (DDR3) w dół

Data: 2011-01-27 11:23:06
Autor: Wojtek
kompatybilność pamięci (DDR3) w dół
Jak to jest z kompatybilnością pamięci w dół, pod względem taktowania.
Czy pamięci DDR3 1600 lub 1333 będą działały na płycie obsługującej
DDR3 667/800/1066?

--
Wojtek

Data: 2011-01-27 18:25:37
Autor: Czarek
kompatybilność pamięci (DDR3) w dół
W dniu 27-01-2011 12:23, Wojtek napisał/a:

DDR3 667?

Są tak wolne DDR3? Podaj symbol płyty.

--
Cz.

Data: 2011-01-27 19:04:59
Autor: Wojtek
Czarek wrote:

Są tak wolne DDR3? Podaj symbol płyty.

Upps, palec się omsknął ;) DDR3 jest w rzeczy samej 800/1066
To ta płyta:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=G43Twins-FullHD

Pytanie ma trywialne podstawy ;)
DDR3 w zestawie 2x4GB w szybkości 800 lub 1066 są co najmniej trudne do
dostania ;) Stąd pytanie czy jeśli wsadzę na płytę DDR3 1333 lub 1600
to czy pójdą.

--
Wojtek

Data: 2011-01-27 20:21:59
Autor: Czarek
W dniu 27-01-2011 20:04, Wojtek napisał/a:
Czarek wrote:

[...]

Nie jest tak z tym źle:
http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=63026&order=n&change_view=1&buy=1   - są tam nawet bardzo wolne DDR3 o częstotliwości 1066 mHz (mili) ;-)

--
Cz.

Data: 2011-01-27 20:16:17
Autor: Wojtek
Czarek wrote:

Nie jest tak z tym źle:
http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=63026&order=n&change_view=1&b
uy=1   - są tam nawet bardzo wolne DDR3 o częstotliwości 1066 mHz
(mili) ;-)

1. Nie ma ani jednego kompletu 2x4GB (Dual) Nie kupię 2 szt. 4GB  aby
potem sprawdzać, czy ruszą w dualu :/ , zresztą i tak nie ma.
2. Ceny sa z lekka chore. 2x4GB DDR3 1333 można kupić nowe za ~250 PLN
a tu jedan kość za 350 ....
3. Wolałbym kupić w sklepie (gwarancja)
4. To w niczym nie rozjaśnia istoty wątku czyli kwestii, czy 1333 lub
1600 potrafią pracować na płycie 1066.

--
Wojtek

Data: 2011-01-27 21:39:58
Autor: Czarek
W dniu 27-01-2011 21:16, Wojtek napisał/a:
Czarek wrote:

[...]

Obecnie przy dwóch pamięciach tej samej marki i parametrach to jest mała szansa, że nie zadziałają w dualu. Ja tak mam i nie ma najmniejszego problemu - 1 + 1 GB Kingston nieparowane + 512 + 512 MB Kingston parowane i wszystko śmiga w dualu.

3. Wolałbym kupić w sklepie (gwarancja)

Na allegro też sprzedają sklepy (w tym przypadku nie sprawdzałem kto sprzedaje)
Szukałeś w sklepach internetowych (np. Komputronik itp.)?

4. To w niczym nie rozjaśnia istoty wątku czyli kwestii, czy 1333 lub
1600 potrafią pracować na płycie 1066.

Pewnie jest tu mniejsza szansa na zadziałanie, niż to, że "nieparowane" nie zadziałają w dualu.

--
Cz.

Data: 2011-01-27 21:03:18
Autor: Wojtek
Czarek wrote:

Na allegro też sprzedają sklepy (w tym przypadku nie sprawdzałem kto
sprzedaje) Szukałeś w sklepach internetowych (np. Komputronik itp.)?

Szukałem, przed chwilą znalazłem. Ale chyba zrobię na początek jeszcze
inaczej ;)
Jutro odbieram w jednym sklepie głośniki, może zgodzą się ściągnąc mi
te 1333 i wypróbować ;) jeśli będzie działało to bym wziął.
Jeśli się nie zgodzą to zamówię te, które właśnie znalazłem.

--
Wojtek

Data: 2011-01-29 19:10:08
Autor: Wojtek