kompatybilność bloków Shimano SPD PD-M505 i PD-M540

Data: 2009-04-08 10:48:58
Autor: PCH
kompatybilność bloków Shimano SPD PD-M505 i PD-M540
Potrzebuje kupić dodatkowe bloki do pedałów PD-540
Cena samych bloków jest dosyć wysoka ok 50zł
natomiast pedały PD-505 z blokami znalazłem za 77zł

Czy te pedały mają takie same bloki?

Data: 2009-04-08 11:21:39
Autor: chary
PCH wrote:
Potrzebuje kupić dodatkowe bloki do pedałów PD-540
Cena samych bloków jest dosyć wysoka ok 50zł
natomiast pedały PD-505 z blokami znalazłem za 77zł

Czy te pedały mają takie same bloki?

Temat jest mylacy. Oznaczenia, ktore w nim podales to oznaczenia pedalow shimano a nie blokow. Oznaczenia blokow wygladaja tak- sm-sh51, sm-sh55 itp. Sa ich chyba ze 3 rodzaje. Generalnie prawie wszystkie bloki Shimano bede dzialaly z prawie wszystkimi pedalami Shimano (choc zapewne jest kilka wyjatkow, ale nie wydaje mi sie, zeby dotyczylo to takich popularnych i standardowych pedalow o ktore pytasz). Nie wiem czym sie roznia w praktyce, z opisow pamietam jedynie, ze roznily sie slowami 'wielostronny' i 'jednostronny'.

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"Kobieta. Istota ewolucyjnie nizsza, rzadzona zametem hormonalnym"

Data: 2009-04-08 04:09:30
Autor: kupmikawe
On 8 Kwi, 12:21, "chary" <ch...@onet.pl> wrote:
PCH wrote:
> Potrzebuje kupi dodatkowe bloki do peda w PD-540
> Cena samych blok w jest dosy wysoka ok 50z
> natomiast peda y PD-505 z blokami znalaz em za 77z

> Czy te peda y maj takie same bloki?

Temat jest mylacy. Oznaczenia, ktore w nim podales to oznaczenia pedalow
shimano a nie blokow. Oznaczenia blokow wygladaja tak- sm-sh51, sm-sh55 itp.

ZTCW to 505 a 540 mają różne bloki właśnie 51 vs. 55 (albo odwrotnie)
i shimano wyraźnie pisze w instrukcji że nie wolno używać ich
zamiennie.
Jeśli idzie o ceny bloków to nowsze kosztują 49,90 a starsze 9,99.
Bloki minimalnie różnią się kształtem i zastosowane w "złych" pedałach
mają większy kąt wypinania i chyba nie działa wypinanie przez
pociągnięcie do góry.
Skutkuje to tym, że podczas upadku/wypadku możesz nie wypiąć się z
pedałów.

Manual "Nie można stosować innych typów zacisków jednokierunkowego
zwalniania (SM-SH52) i zacisków wielokierunkowego zwalniania
(SM-SH55), ponieważ nie zapewniają one odpowiedniego
wypięcia lub wystarczającej siły trzymania."

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Pedals/SI_41R0G/SI-41R0G-001_POL_v1_m56577569830632184.pdf

Data: 2009-04-08 14:09:51
Autor: m
[...]

Mam dwa typy pedałów i dwa komplety bloków w dwóch parach butów. Te0retycznie
pasują. Różnią się jednym wyobleniem. Realnie bloki od 324 (czyli też 505) są
bardzo łatwe do wyrwania z pedałów typ 520, wyrywa się je ku górze !!!.  Jednym
słowem jeżeli rower jeździ spacerowo mieszanie bloków nie zaszkodzi, jeżeli
agresywnie to w 540 powinny być zapięte oryginalne bloki inaczej może się coś
przydarzyć.  Noga wyrwana z bloku czy noska niechcący, może kosztować bardzo
dużo, można się nawet zabić, np z udziałem samochodów tak jak sam próbowałem
kiedyś dawno temu.

Data: 2009-04-08 11:38:10
Autor: kosik

Użytkownik "PCH" <chmielcioWYTTTNIJ@interia.pl> napisał w wiadomości news:grhngr$jvl$1news.interia.pl...
Potrzebuje kupić dodatkowe bloki do pedałów PD-540
Cena samych bloków jest dosyć wysoka ok 50zł
natomiast pedały PD-505 z blokami znalazłem za 77zł

Czy te pedały mają takie same bloki?

ZTCP tak. A nawet jeśli delikatnie inne to na pewno będą dobrze działać.

Pozdrawiam
kosik

kompatybilność bloków Shimano SPD PD-M505 i PD-M540