komputer chodzi na windowsie a restartuje się na linuksie

Data: 2016-10-05 13:52:05
Autor: administrator
komputer chodzi na windowsie a restartuje się na linuksie

Jak w temacie komputer chodzi na windowsie (XP, 7) a restartuje się ciągle na linuksie
komputer to:
Lenovo  ThinkCentre M55 8804-
procesor Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz × 2
grafika Intel(R) 965Q x86/MMX/SSE2
dysk 72 GB
Ram - 1 GB
system linuks UBUNTU 14.04 LTS 32 bity
mamy kilka takich samych komputerów i linuks na nich chodzi bez problemów.
Czy może ktoś miał coś takiego i rozwiazał problem.
Wszystkie sugestie mile widziane.
Jan

Data: 2016-10-05 17:31:13
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 5 Oct 2016 13:52:05 +0200, administrator napisał(a):

Czy może ktoś miał coś takiego i rozwiazał problem.

Ja mam i nie rozwiązałem :) Mint 18, czasem po jakiejś akcji myszą (np.
kliku) zawisa i działa tylko kursor.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-05 22:56:38
Autor: Smok Eustachy
komputer chodzi na windowsie a restartuje się na linuksie
W dniu 05.10.2016 o 13:52, administrator pisze:
/.../
mamy kilka takich samych komputerów i linuks na nich chodzi bez problemów.
Czy może ktoś miał coś takiego i rozwiazał problem.
Wszystkie sugestie mile widziane.
Jan

Inną dystrybucją spróbuj.

Data: 2016-10-06 15:22:13
Autor: sczygiel
W dniu środa, 5 października 2016 13:52:14 UTC+2 użytkownik administrator napisał:
[...]

Najpierw pusc memtesta. Na niektórych livecd linuxowych jest dodany i można uruchomić.

Obstawiam że albo pamięc padła albo zasilacz szwankuje.

Ten linux to sie ot tak restartuje czy jednak cos tam wypisze zanim umrze?
Próbowales pokorzystać z livecd?

Ten linux może miec uszkodzoną biblioteke lub moduł. napjpierw pusc memtesta. potem sie pomysli jak tego linuxa sprawdzic...

Data: 2016-10-07 07:19:25
Autor: Jacek Maciejewski
komputer chodzi na windowsie a restartuje się na linuksie
Dnia Thu, 6 Oct 2016 15:22:13 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a):

napjpierw pusc memtesta

To jak, pamięć na windzie dobra a na linuksie zła? :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-07 03:29:47
Autor: sczygiel
napisał(a):

> napjpierw pusc memtesta

To jak, pamięć na windzie dobra a na linuksie zła? :)

Tak.
Widać mało w zyciu widziałeś :)

Hint: Nie cała pamięć może nie działać. Windows i linux inaczej układają swoje dane w pamięci.

Data: 2016-10-07 12:44:06
Autor: Jacek Maciejewski
komputer chodzi na windowsie a restartuje się na linuksie
Dnia Fri, 7 Oct 2016 03:29:47 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a):

Widać mało w zyciu widziałeś :)

To i owo widziałem. Ale logika rządzi a uszkodzenie RAM to rzadkość w
porównaniu z awariami softu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-07 11:05:44
Autor: sczygiel
napisał(a):

> Widać mało w zyciu widziałeś :)

To i owo widziałem. Ale logika rządzi a uszkodzenie RAM to rzadkość w
porównaniu z awariami softu.
--

Trudno sie nie zgodzić ale u siebie mam z grubsza tak:
Awaria softu sie daje namierzyć za pomocą startu awaryjnego lub plyty livecd.

Nie dziwne jest ze memtest taki popularny.
Pamięci z kostek które nigdy nie zawodzą (czasy 486/pentium) stały się produktem krótkotrwałym. Czasem są padnięte nawet od nowości, czasem padają po 6-12 miesiącach..
Na około 8-10 komputerów/laptopów jakie mam/miałem w domu 4 z nich stały się nieużywalne bo pamięć padła a koszt wymiany to tyle co zakup 2x szybszego komputera :)

No, średnio te pamięci padły po 8-10 latach ale jednak padły. Myślę że i tak miałem szczęscie :)

Data: 2016-10-07 14:54:44
Autor: Donkey Kong
napisał(a):

Widać mało w zyciu widziałeś :)

To i owo widziałem. Ale logika rządzi a uszkodzenie RAM to rzadkość w
porównaniu z awariami softu.

Z drugiej strony...

....w wiekszosci przypadkow, z jakimi mialem do czynienia, ostatecznie winą był hardware, najczęściej zasilacz ;) a potem uszkodzone to i owo (ethernet, dzwiekowka, ram...)

--

Mr Kong, Donkey Kong.

Data: 2016-10-07 12:32:27
Autor: Adam
napisał(a):

napjpierw pusc memtesta

To jak, pamięć na windzie dobra a na linuksie zła? :)

Inna obsługa, inny zakres.
Może być, że w Windows przykładowo "zatnie się" jakaś usługa, o istnieniu której użytkownik nawet nie wie, a w linuksie ten obszar jest używany przez istotną bibliotekę.

Wielokrotnie do mnie trafiały kompy, gdzie klient zgłaszał, że "coś mu nie chodzi", a okazywało się, że któryś z modułów RAM był uszkodzony. Logi systemowe wskazywały, że taki stan trwał już od tygodni czy wręcz miesięcy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-10-07 19:31:06
Autor: Andrzej
napisał(a):

[...]

Startowanie linuksa z płyty tez powoduje ciągłe restarty.
Wymieniałem dysk ale to nie pomogło.
Zgodnie z radami
1 rest pamięci
2 podmiana pamięci
3 podmiana zasilacza
Dziękuje za rady. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to z góry dziękuję.

Data: 2016-10-07 19:33:13
Autor: Andrzej
[...]

Miało byś:
  1 test pamięci

Data: 2016-10-07 19:39:44
Autor: Donkey Kong
napisał(a):

[...]

Przypomniało mi się, kiedyś walczyłem 2 tygodnie, ale efekt był na każdym systemie, więc u Ciebie pewnie nie to...

....ale, kiedyś w akcie już desperacji przy skłądaniu kompa podłaczyłem dysk nowym kabelkiem SATA, a nie starym :)

Wszystko ozdrowiało.

--

Mr Kong, Donkey Kong.

Data: 2016-10-07 21:31:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-10-07 o 19:39, Donkey Kong pisze:

[...]

Nie powinno wieszać kompa przy linuxie w wersji live z płyty.

Pozdrawiam

komputer chodzi na windowsie a restartuje się na linuksie