komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Data: 2009-07-13 17:34:12
Autor: ja.rs.em
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Witam.
Pomozcie, bom ciemny w kwestii komputerow (i tego na co wydaje kase moja zona ;))
Mam taki zestaw:
Typ procesora AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
Nazwa kodowa Venice S939

Właściwości płyty głównej:
Producent Gigabyte Technology Co., Ltd.
Nazwa GA-K8NMF-9
Wersja x.x

Karta wideo nVIDIA GeForce 6600 PCI-E
Nazwa kodowa procesora graficznego NV43

Dysk fizyczny ST340810A (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Dysk fizyczny WDC WD800BB-88JHC0 (74 GB, IDE)

Właściwości napędu dysków optycznych:
Opis urządzenia HL-DT-ST DVDRAM GSA-4167B
Opis urządzenia LITE-ON LTR-48125S

Pamięć

Jakaś zbieranina 4 x 512 PC3200 (200 MHz)

Jakiś zasilacz 350W chyba, buda jakas standardowa.
Skrobany i składany w różnych momentach gdy kasy było więcej.

Mam pytania takie:
1. czy mogę spróbować ulepszyć tego starego kompa?
2. czy lepiej nowy zestaw (taki do 2200 max)
3. a może coś ze starego zestawu zostawić i włożyć do nowego?

Co robię: Głównie pakiet Adobe (w planach CS4 - firma kupuje więc skorzystam
jako drugi użytkownik), do tego Corel + CAD, czasem film, gry już prawie wcale
(ale Stalkery muszą pójść smilies/wink.gif)

Dostałem też taką ofertę w sklepie komputerowYm:
Płyta główna: ASUS M3N-H/HDMI (300 PLN). Procesor: AMD PHENOM 9650 QUAD BOX
(540 PLN). Karta Grafiki: 9600GT 512MB DDR 3/256bit (370 PLN). Pamięć RAM:
GEIL DDR2 4096MB PC800 2X2GB ULTRA (275 PLN). Dysk: CAVIAR 320GB WD 3200AAKS
SATA II 16MB CACHE X2 (410 PLN). Nagrywarka: LG GH22 (105 PLN). Zasilacz: 500W
(150 PLN). Obudowa: COOLER (160 PLN). Razem inm wyszło: 2340. (sklep Hobbit -
System w Toruniu)

Na pewno nie będę go podkręcał bo się kompletnie na tym nie znam. Od biedy
umiem zainstalować sobie napęd optyczny czy dysk smilies/smile.gif
A może macie jakiś zaufany sklep w Toruniu lub bratniej Bydgoszczy?

Serdecznie dziękuję za pomoc.

Data: 2009-07-13 20:16:53
Autor: reles
ja.rs.em pisze:

Co robię: Głównie pakiet Adobe (w planach CS4 - firma kupuje więc skorzystam
jako drugi użytkownik),

Co będziesz robił w tym CS4? Jeśli nie pracujesz na kilkugigabajtowych plikach powinno starczyć co to masz - przydałoby się tylko dyski wymienić.

do tego Corel (...), czasem film, gry już prawie wcale

J/w.

+ CAD

Tutaj nie wiem.

(ale Stalkery muszą pójść smilies/wink.gif)

Nie wiem co to Stalkery, ale jak jakaś nowa gra to pewnie nie pójdzie (CPU, k. graficzna)

Dostałem też taką ofertę w sklepie komputerowYm:
Płyta główna  ASUS M3N-H/HDMI (300 PLN). Procesor: AMD PHENOM 9650 QUAD BOX
(540 PLN).

Jeśli AMD to imo lepiej płyta głowna na AM3 + Phenom dwurdzeniowy z wyższymi MHz. Czterech nie wykorzystasz (ale nie wiem jak z CADem).

Karta Grafiki: 9600GT 512MB DDR 3/256bit (370 PLN).

Może być.

Pamięć RAM:
GEIL DDR2 4096MB PC800 2X2GB ULTRA (275 PLN).

Jeśli AM3 to można pomyśleć o DDR3.

Dysk: CAVIAR 320GB WD 3200AAKS
SATA II 16MB CACHE X2 (410 PLN).

Ten drugi to na backup? 320 trochu mało może być. Brałbym Hitachi DeskStar 7K1000.B (szybki mimo to cichy).

Zasilacz: 500W (150 PLN).

Jaki to zasilacz? Patrząc na cenę to może być szrot. Nie oszczędzaj na tym i weź coś pewniejszego (tu możesz sobie pooglądać: http://zenfist.pl/)

Data: 2009-07-13 19:02:24
Autor: jar.sem
reles <a@b.c> napisał(a):
ja.rs.em pisze:

> [...]

Co będziesz robił w tym CS4? Jeśli nie pracujesz na kilkugigabajtowych plikach powinno starczyć co to masz - przydałoby się tylko dyski wymienić.

standy, bannery, pliki czasami wielkie jak niesczescie - klienci nie
ograniczaja sie w ilosci GB

> (ale Stalkery muszą pójść Nie wiem co to Stalkery, ale jak jakaś nowa gra to pewnie nie pójdzie (CPU, k. graficzna)

Stalker - obie czesci chodzil mi na srednich takich ustwieniach bez problemow
na tym co mam :)

Jaki to zasilacz? Patrząc na cenę to może być szrot. Nie oszczędzaj na tym i weź coś pewniejszego (tu możesz sobie pooglądać: http://zenfist.pl/)

z tym zasilaczem to rzeczywiscie cos nie teges nie podali mi firmy - dzieki za
informacje
moj stary zasilacz to 300W jakis codegen czy cos takiego

Data: 2009-07-13 22:27:57
Autor: reles
jar.sem pisze:
reles <a@b.c> napisał(a):
[...]

No to jednak poszedłbym w stronę dwurdzeniowca ~3GHz, szybkich dysków i dużych RAMów. Komfort pracy zdecydowanie się poprawi.
Stawiałbym na AMD i AM3 jako bardziej "przyszłościowe" rozwiązanie.

Data: 2009-07-14 01:14:30
Autor: CeBeR
jar.sem pisze:

Stalker - obie czesci chodzil mi na srednich takich ustwieniach bez problemow
na tym co mam :)

Kwestia zdefiniowania "ustawień takich średnich" i "bez problemów". U mnie jedynka na lepszym sprzęcie (C2D+GF7600GT) chodziła ledwo-ledwo na średnich (a zbliżenie się w pobliże Controlera objawiało się klatkowaniem rzędu pojedynczych FPSów), prawdziwie płynne granie zapewniało dopiero włączenie oświetlenia statycznego. W dwójkę też na średnich (i to DX9) ledwo dał radę HD3850...

Data: 2009-07-14 00:25:31
Autor: Arkadiusz Stopa
Użytkownik "reles" <a@b.c> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3ftmm$97j$1@inews.gazeta.pl...
ja.rs.em pisze:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
W ID CS4 wystarczy złożyć książeczkę z wątkiem na 50-70 stron i już się
na tym Athlonie zamuli okrutnie. U mnie się mulił na Athlonie 2 x 2 Ghz
i 3 GB RAM. Photoshop chodził na nim w miarę znośnie, ale Illutrator
trochę niedomagał. Atholn 64 2Ghz do CS4 to zdecydowanie za słaby
procesor, nawet jak jest 2-rdzeniowy.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Data: 2009-07-14 00:51:08
Autor: reles
Arkadiusz Stopa pisze:

[...]

ID działa u mnie idealnie na dużych plikach (kilkadziesiąt do 200 stron + podlinkowane epsy i psd po kilkaset MB) - Athlon X2@2.5, 4GB RAM, SG 7200.7.
Podobnie PS na sporawych bitmapach, AI rzadko uĹźywam.
Może masz gdzieś „wąskie gardło” (pamięć, dyski)?

Pracowałem też swego czasu z CS2 na Athlonie XP 1.4GHz i 1GB RAMu i o żadnym muleniu nie było mowy, na pewno nie na wspomnianych 50-cio str. książkach.

Data: 2009-07-14 10:57:48
Autor: Arkadiusz Stopa
Użytkownik "reles" <kurld@no2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3gdot$rdo$1@news.onet.pl...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Już nie mam, na Core i7 pakiet CS4 śmiga wyśmienicie. :)

Pracowałem też swego czasu z CS2 na Athlonie XP 1.4GHz i 1GB RAMu i o żadnym muleniu nie było mowy, na pewno nie na wspomnianych 50-cio str. książkach.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nie mówiłem o książce 50-stronicowej, a o książce z wątkiem na 50 stron.
ID CS2 radzi sobie na takim Athlonie bez problemĂłw i chodzi jak burza,
CS4 już niestety nie. Np. robiłem w CS4 korektę w książce z wątkiem na
prawie 200 stron (akurat nie mogłem go podzielić). Efekt - oczekiwanie
od 2 do 5-6 sekund na pojawienie się wpisywanego tekstu na ekranie.
Nawet przy wprowadzeniu/skasowaniu jednego znaku.

Data: 2009-07-14 09:53:05
Autor: jar.sem
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Arkadiusz Stopa <arek@zmylka.pl> napisał(a):
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nie mĂłwiĹ&#65533;em o ksiÄ&#65533;Ĺźce 50-stronicowej, a o ksiÄ&#65533;Ĺźce z wÄ&#65533;tkiem na 50 stron.
ID CS2 radzi sobie na takim Athlonie bez problemĂłw i chodzi jak burza,
CS4 juĹź niestety nie. Np. robiĹ&#65533;em w CS4 korektÄ&#65533; w ksiÄ&#65533;Ĺźce z wÄ&#65533;tkiem na
prawie 200 stron (akurat nie mogĹ&#65533;em go podzieliÄ&#65533;). Efekt - oczekiwanie
od 2 do 5-6 sekund na pojawienie siÄ&#65533; wpisywanego tekstu na ekranie.
Nawet przy wprowadzeniu/skasowaniu jednego znaku.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Najgorsze mam to, ze przy destylowaniu plikow po prostu muli sie straszliwie.
A juz jak uzyje Corela do tego, to 15 minut wyrwane z zyciorysu.
Na razie dzialam na CS2, ale CS4 sie zbliza wielkimi krokami-bedzie to
koniecznosc.
Wiem, ze dyski to moje waskie gardlo - ale nie wiem czy wsadzanie nowego dysku
do tej starej konfiguracji ma sens i duzo pomoze?

Patrze sobie na Allegro na rozne zestawy i wydaja sie OK, ale zastanawia mnie
cena przy "wypasnosci" takich zestawow. Dziwne to ...

Data: 2009-07-14 11:58:07
Autor: Grzegorz Prędki
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Patrze sobie na Allegro na rozne zestawy i wydaja sie OK, ale zastanawia mnie
cena przy "wypasnosci" takich zestawow. Dziwne to ...

Daj jakis przyklad to ocenimy. Problem jest taki, ze przyszlosciowa platforma kosztuje sporo wiecej niz obecny wydajny zestaw, ale taki z ktorym za 2 lata bedziesz mial problem z rozbudowa (np. lga775 intela). Jesli nie masz w planach takiej rozbudowy moze warto zlozyc cos tanszego?

Data: 2009-07-14 18:15:30
Autor: ja.rs.em
Grzegorz Prędki <klark[USUN@TO][malpa]transkomp.com> napisał(a):

> [...]
> Daj jakis przyklad to ocenimy. Problem jest taki, ze przyszlosciowa platforma kosztuje sporo wiecej niz obecny wydajny zestaw, ale taki z ktorym za 2 lata bedziesz mial problem z rozbudowa (np. lga775 intela). Jesli nie masz w planach takiej rozbudowy moze warto zlozyc cos tanszego?

a pierwszy z brzegu:
wybralem takie z cena, ktora mi daje jescze jakis zapas na zmiany

PŁYTA GŁÓWNA         MSI K9N6PGM2-V OPIS
PROCESOR             CZTERORDZENIOWY AMD Phenom II X4 Quad Core 940, 4 x 3GHz,
45nm, BOX
CHŁODZENIE           ORYGINALNY RADIATOR Z WENTYLATOREM AMD
PAMIĘĆ               2GB/800 DDR2 - no ramu to sobie doloze
DYSK TWARDY          SATA2 500GB 16MB CACHE
NAPĘD OPTYCZNY       DWUWARSTWOWA NAGRYWARKA DVD X20 +/-
KARTA GRAFICZNA      NVIDIA GEFORCE 9600GT 512MB 256BIT DDR3 TV/DVI/D-SUB
(OBSŁUGA DirectX 10, OpenGL 2.1, Shader Model 4.0)
OBUDOWA              DO WYBORU (AUDIO I USB Z PRZODU OBUDOWY) Z ZASILACZEM
4LifeHF 450W Premium PFC SILENT 12CM WOLNOOBROTOWY WENTYLATOR, BARDZO CICHA PRACA
KARTA MUZYCZNA       ZINTEGROWANA 7.1 (8-KANAŁOWA)
KARTA SIECIOWA       ZINTEGROWANA 10/100    DODATKI              STEROWNIKI DO XP I VISTY, KABEL ZASILAJĄCY  koszt tego z przesylka:1850 pln

drugi:
Quad Core AMD PHENOM II X4 940 AM2+ (4x 3GHz) Socket AM2+, 8MB cache,
taktowanie 4x 3 GHz
(wewnętrznie FSB 3600 MHz),proces technologiczny 45 nm, wersja box z wentylatorem.
Płyta Główna ASUS M3N-H/HDMI GF8300 AM3 nForce 8300, FSB 1800Mhz, DDR2 1066,
PCI-E x16 2,0
Pamięć RAM 4GB 800Mhz 2x2GB Dual Channel
Zintegrowana Karta Graficzna NVidia GeForce 8300 512MB MAX DirectX 10, OpenGl
2.0, Shader Model 4.0, PureVideo HD
Dysk Twardy 500GB SATA 2 Serial ATA 2 300
Nagrywarka DVD 22x DVD+/-R 20x, DVD+RW 8x
Karta dźwiękowa Realtek ALC883
Karta Sieciowa 10/100 Mbit/s
Obudowa I-BOX LION 706LK z zasilaczem 400W razem z przesylka to kosztuje 1700 pln

krotka pilka: zestawy wychodza taniej niz w sklepach w Toruniu, a przeciez ci
z allegro tez ponosza koszty?

Data: 2009-07-14 12:08:26
Autor: reles
jar.sem pisze:
Arkadiusz Stopa <arek@zmylka.pl> napisał(a):

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Najgorsze mam to, ze przy destylowaniu plikow po prostu muli sie straszliwie.

Distiller to osobna bajka. Przykład z życia: 4 identyczne, nowe, wydajne komputery, na każdym ten sam system/soft (sklonowany). Na trzech destylacja pewnego pliku trwa pół minuty, na czwartym prawie 10. ;-)
Dodatkowo na dwóch z nich zdarza się distillerowi dość często powiesić przy dużych plikach, na pozostałych oczywiście nigdy.
Sprzęt gruntownie przebadany, oczywiście nic nie wykryto. ;-)

Data: 2009-07-14 13:18:36
Autor: Arkadiusz Stopa
Użytkownik "jar.sem" <jarsem@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3hki0$nah$1@inews.gazeta.pl...

Najgorsze mam to, ze przy destylowaniu plikow po prostu muli sie straszliwie.
A juz jak uzyje Corela do tego, to 15 minut wyrwane z zyciorysu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Tu nie poradzę. Na moim Athlonie Distiler CS2 i CS4 chodziły równie
dobrze. Nie było większych problemów z wydajnością. Zauważyłem
tylko, że wyraźnie szybciej działa gdy zrezygnowałem z EPSów w
PostScript Level 2 na rzecz Level 3.

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Raczej niewiele. Radzę złożyć coś od podstaw na Intelu E8400 ... E8600.
Programy Adobe działają lepiej na Intelach niż na AMD. Powinieneś
wtedy osiągnąć lepszą wydajność niż na wspomnianym PHENOMie
9650 (2,3 GHz), przynajmniej z pakietem Adobe. Do tego polecam
dużo pamięci RAM, najlepiej > 4GB i 64-bitowy system (Vista, Win7).
Grafika właściwie to w zależności od zastosowań 3d (tu się nie znam).
Mam GF9600GT i dla mnie jest raczej na wyrost, nie wykorzystuję jej
możliwości.

Data: 2009-07-14 14:04:03
Autor: reles
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Arkadiusz Stopa pisze:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Raczej niewiele. Radzę złożyć coś od podstaw na Intelu E8400 ... E8600.
Programy Adobe działają lepiej na Intelach niż na AMD.

Skąd te rewelacje? ;-) Nie widziałem testów dla ID czu AI, ale w PSie* wyniki są porównywalne, a różnice (w obie strony) za małe, żeby się akurat tym kierować.

--
* http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=5228-4

Data: 2009-07-14 14:57:22
Autor: Arkadiusz Stopa
Użytkownik "reles" <a@b.c> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3hs7l$41m$1@inews.gazeta.pl...
Raczej niewiele. Radzę złożyć coś od podstaw na Intelu E8400 ... E8600.
Programy Adobe działają lepiej na Intelach niż na AMD.

Skąd te rewelacje? ;-)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Google się popsuły?
Pierwszy przykład z brzegu: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3492&p=13

Data: 2009-07-14 15:08:07
Autor: reles
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Arkadiusz Stopa pisze:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Google się popsuły?
Pierwszy przykład z brzegu: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3492&p=13

Wyguglać to ja sobie mogę testy, w których wyniki będą odwrotne, więc albo jakieś konkrety, albo na drzewo. ;-)
Poza tym kilka % różnicy w tę czy tę stronę nie ma żadnego znaczenia w normalnej pracy, powinieneś to wiedzieć, jeśli już próbujesz coś polecać.

Data: 2009-07-14 15:28:28
Autor: Arkadiusz Stopa
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Wyguglać to ja sobie mogę testy, w których wyniki będą odwrotne, więc albo jakieś konkrety, albo na drzewo. ;-)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Eee... wybieram drzewo :). Nie interesują mnie jałowe wojenki.
Ze swoich wyborów jestem zadowolony i mam w d...
przekonywanie kogokolwiek, że czarne jest czarnym a białe białym.

Data: 2009-07-14 15:57:34
Autor: reles
Arkadiusz Stopa pisze:

Ze swoich wyborów jestem zadowolony i mam w d...
przekonywanie kogokolwiek, że czarne jest czarnym a białe białym.

Ale Ty zdaje się pisałeś, że wybrałeś Core i7, jak to się ma do komputera za 2000 zł? ;-)

Data: 2009-07-14 11:34:41
Autor: reles
Arkadiusz Stopa pisze:

[...]

Zapewne masz rację, nie pracowałem na CS4 na słabszym sprzęcie. Ciekawi mnie jakie to nowe ficzery spowolniły tak ten program. Bo przecież CS2 działało przyzwoicie.

Data: 2009-07-13 20:23:46
Autor: Michał
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
3. a może coś ze starego zestawu zostawić i włożyć do nowego?

Proponuję zostawić napędy optyczne (-105zł), starą obudowę (-160zł), kartę graficzną (-370zł przy założeniach takich, jak podałeś: Stalker się uruchomi i będzie grywalny w niższych ustawieniach/rozdzielczości)

Dostałem też taką ofertę w sklepie komputerowYm:
Procesor: AMD PHENOM 9650 QUAD BOX (540 PLN).

Drogo! Z takim budżetem lepiej już coś na AM3 składać, jeśli się upierasz przy AMD

Zasilacz: 500W (150 PLN).

A to mnie niepokoi.

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-07-13 21:03:21
Autor: STranger
ja.rs.em pisze:
[...]

Tak.
Do tej płyty procesor możesz lepszy włożyć: http://allegro.pl/48880_athlon_64_x2_s939.html

2. czy lepiej nowy zestaw (taki do 2200 max)

No wiadomo, że "lepiej" w sensie szybciej będzie, ale czy oby na pewno chcesz wydać tyle kasy? :>
Dość tanio da się zmodernizować to co masz dzięki temu że masz płytę na s939 i grafikę na PCI-E. Ja bym tak zrobił.

3. a może coś ze starego zestawu zostawić i włożyć do nowego?

Dołóż lepszy CPU, te 4 moduły po 512MB sprzedaj a zakup 3x1GB
Grafikę kup na allegro, np jakiegoś używanego Radeona x1950Pro za 260 zł, do Stalkera jak znalazł.

Tu sobie porównaj różne karty grafiki:
http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html

Zasilacz tylko od razu na jakiś markowy 500W wymień, przyda się zasilacz do nowego kompa od razu za jakiś czas.
Dodatkowo możesz zmienić dysk na coś szybszego i bardziej pojemnego, ale niekoniecznie moim zdaniem.

Czyli:
1. nowy CPU
2. Więcej RAM
3. Nowocześniejsza grafika
4. Mocniejszy zasilacz

Wszystko możesz kupić z drugiej ręki tanio na allegro, za wyjątkiem markowego zasilacza, ten radze kupić nowy i w zwykłym sklepie realnym.
Stare części też sprzedaj na allegro.

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-13 21:41:38
Autor: Maciek
STranger pisze:
Mam pytania takie:
1. czy mogę spróbować ulepszyć tego starego kompa?
Tak.
Do tej płyty procesor możesz lepszy włożyć: http://allegro.pl/48880_athlon_64_x2_s939.html
A patrzyłeś na ceny (używanych) procesorów na s939? Według mnie to
zupełnie nieopłacalna inwestycja.

Dość tanio da się zmodernizować to co masz dzięki temu że masz płytę na s939 i grafikę na PCI-E. Ja bym tak zrobił.
Tanio??

3. a może coś ze starego zestawu zostawić i włożyć do nowego?
Dołóż lepszy CPU, te 4 moduły po 512MB sprzedaj a zakup 3x1GB
Widziałeś ceny modułów DDR?

Czyli:
1. nowy CPU
2. Więcej RAM
3. Nowocześniejsza grafika
4. Mocniejszy zasilacz
Podliczmy:
- procesor AMD Athlon 64 x2 4200+ s. 939 - 350 PLN
- 3 x 1GB DDR - 360 PLN
- Radeona x1950Pro - 260 PLN
- zasilacz - 250 PLN
Suma 1220 PLN i nadal zostaje z niezbyt wydajnym sprzętem. Ja bym
zainwestował co najwyżej w lepszy zasilacz, żeby się nie okazało, że ten
który ma, po prostu któregoś dnia usmaży cały sprzęt i może kartę
grafiki. Reszty bym nie ruszał.

Maciek

Data: 2009-07-13 21:53:54
Autor: STranger
Maciek pisze:

[...]

Fakt, moduły DDR są drogie.
No to niech RAMu wcale nie zmienia. 2GB to i tak sporo na XP.
Albo jeżeli już koniecznie ma być 3GB, to niech wyjmie 2 moduły po 512 i dokupi 2x1GB.

- Radeona x1950Pro - 260 PLN
- zasilacz - 250 PLN
Suma 1220 PLN i nadal zostaje z niezbyt wydajnym sprzętem.

Odejmij od tego kasę za stare komponenty, które sprzeda na allegro.

Ja bym
zainwestował co najwyżej w lepszy zasilacz, żeby się nie okazało, że ten
który ma, po prostu któregoś dnia usmaży cały sprzęt i może kartę
grafiki. Reszty bym nie ruszał.

A po co ma inwestować w nowy zasilacz gdy niczego ze sprzętu nie wymieni? Moim zdaniem to właśnie bezsens. Nowy zasilacz jest potrzebny gdy kupi lepszą kartę grafiki, bo to właśnie ona będzie poważnym obciążeniem dla zasilacza.

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-14 11:30:24
Autor: Maciek
STranger pisze:
Suma 1220 PLN i nadal zostaje z niezbyt wydajnym sprzętem.
Odejmij od tego kasę za stare komponenty, które sprzeda na allegro.
Sprawdź, czy stare komponenty jakoś super sprzedają się na wiodącym
serwisie aukcyjnym :->

[...]
Prawdopodobnie ma jakieś kilkuletnie truchło za małą kasę, które może mu
pociągnąć cały ten sprzęt do piachu. Jak kupi lepszy, to mu parę lat
posłuży, nawet z kupionym za jakiś czas nowym sprzętem.

Maciek

Data: 2009-07-13 21:16:07
Autor: Grzegorz Prędki
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Zmien procesor na athlona64x2 4800, jesli masz 64bitowy system kup 4GB pamieci. Do tego szybki dysk, np. Samsung F1. Jesli grasz cos wiecej proponuje hd4830. Do tego markowy zasilacz 400W.

Data: 2009-07-13 22:34:25
Autor: Feromon
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Użytkownik "ja.rs.em" <jarsem.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h3fr6k$s4f$1inews.gazeta.pl...

Zajrzyj na allegro aukcje Zubrzycki.
Ja kupiłem C2D 2,2 E4500 2GB DDR2 320GB HDD Grafa 9800, obudowa zasilacz Fortron za 1300.

Uważam, że warto. Ze słabszą grafą też mają.

Feromon __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4240 (20090713) __________

Data: 2009-07-14 21:00:54
Autor: Wiesław
Dnia 13-07-2009 o 19:34 ja.rs.em napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Z Twojego postu wynika, że potrzebny Ci jest solidny sprzęt do pracy
i niekoniecznie ładny. Ja bym więc zrobił tak:
Napędy optyczne (lub tylko HL-DT-ST DVDRAM GSA-4167B), dysk 80-tka na  backup
i obudowa do wykorzystania.
Ponieważ z założenia praca z CS4 - potrzebna Ci dobra karta graficzna
i procesor wielordzeniowy, a to dlatego, że podobno to nowe cudo umie z  tych
urządzeń korzystać. Ceny z Agito i ESC (może być gdzieś taniej)

Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1 Cena: 220zł esc
Asus GeForce 9800GT 512MB DDRIII /256bit/ HDTV 2xDVI Cena: 375zł esc
OCZ 4GB (2x2GB) 1333MHz CL7 Platinium Cena: 320zł esc
BeQuiet StraightPower E6 500W Cena: 359zł esc
Płyta główna Gigabyte GA-MA770T-UD3P Cena: 316,00 zł agito
Procesor AMD Phenom II x4 810 AM3 BOXCena: 579,00 zł agito

Razem: 2169 zł, a ten Twój sklep ma ceny z kosmosu.

Masz platformę na parę lat pracy i nawet "stalkery" się nie zająkną :)
Nawet bym Ci poskładał, ale niestety za daleko :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-14 21:27:27
Autor: reles
Wiesław pisze:

Ponieważ z założenia praca z CS4 - potrzebna Ci dobra karta graficzna (...)
a to dlatego, że podobno to nowe cudo umie z tych urządzeń korzystać.

No właśnie, podobno. Tylko PS, FL i Premiere i to w raczej ograniczonym stopniu. 9800GT do tych zastosowań to przerost mocy przynajmniej o rząd wielkości.

Data: 2009-07-14 22:09:31
Autor: Wiesław
Dnia 14-07-2009 o 21:27 reles napisał na pl.comp.pecet:

Wiesław pisze:

[...]

Adobe się tym chwali. Jeżeli nawet to za wiele, to skąd wiesz, że za jakiś
czas nie przesiądzie się na "CS5"? Widać przecież, że robią coś w tym  kierunku.
I znowu wymiana karty? To ma być platforma na dłużej.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-14 22:22:57
Autor: reles
Wiesław pisze:

Adobe się tym chwali. Jeżeli nawet to za wiele, to skąd wiesz, że za jakiś
czas nie przesiądzie się na "CS5"? Widać przecież, że robią coś w tym kierunku.
I znowu wymiana karty? To ma być platforma na dłużej.

Nie wiem czy to poprawią, imo raczej już bliżej niż dalej do granicy stosowalności GPU w tych rozwiązaniach, po prostu nie jest to aż tak potrzebne, szczególnie przy współczesnych wydajnych procesorach.

Druga sprawa, nikt nie będzie przechodził z CS4 na 5. To się zwyczajnie nie opłaca. W większości firm cały czas standardem jest CS2, często spotyka się jeszcze pliki z CS1, CS3 rzadko, CS4 prawie wcale.

Data: 2009-07-14 23:23:58
Autor: Wiesław
Dnia 14-07-2009 o 22:22 reles napisał na pl.comp.pecet:

Nie wiem czy to poprawią, imo raczej już bliżej niż dalej do granicy  stosowalności GPU w tych rozwiązaniach, po prostu nie jest to aż tak  potrzebne, szczególnie przy współczesnych wydajnych procesorach.

A wlaśnie, że nie. Nvidia właśnie wydała takie sterowniki, na razie do
Quadro, ale kto wie...

Druga sprawa, nikt nie będzie przechodził z CS4 na 5. To się zwyczajnie  nie opłaca. W większości firm cały czas standardem jest CS2, często  spotyka się jeszcze pliki z CS1, CS3 rzadko, CS4 prawie wcale.

Nie chodzi mi konkretnie o CS5, ale o wszystkie nowsze aplikacje do pracy.
Kto to wie jakie będą miały wymagania za jakiś czas.

Powtarzam raz jeszcze, że to ma być zestaw na dłużej.
--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-14 23:40:33
Autor: reles
Wiesław pisze:
[...]

Link, szczegóły? ;-)

[...]

Quada zawsze można wsadzić jak kiedyś zabraknie mocy (w co wątpie, nie było też mowy o innym sofcie.) Wydajny system dyskowy i dużo ramu przyda się teraz, zysk będzie zdecydowanie większy.

Data: 2009-07-15 00:01:01
Autor: Wiesław
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Dnia 14-07-2009 o 23:40 reles napisał na pl.comp.pecet:

Link, szczegóły? ;-)

A chociażby tu:
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=11752&NVIDIA+prezentuje+nowe+wtyczki+do+pakietu+Adobe+CS4

Quada zawsze można wsadzić jak kiedyś zabraknie mocy (w co wątpie, nie  było też mowy o innym sofcie.) Wydajny system dyskowy i dużo ramu przyda  się teraz, zysk będzie zdecydowanie większy.

Ja bym wsadził Quada i nie martwił czy zabraknie mocy. Nie twierdzę  również,
że Twoje rozwiązanie jest złe. Na tę chwilę.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-15 07:53:40
Autor: reles
Wiesław pisze:
[...]

Wygląda to na pluginy korzystające z GPU a nie sterowniki. Z wyjątkiem CUDA w Premiere - nic nowego. Jeśli dłubie się w filmach, faktycznie przydatne.

Data: 2009-07-14 21:33:52
Autor: Grzegorz Prędki
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
MOja propozycja na Intelu (ceny z esc):

Akutalnie cześci w zestawie:
Procesor:
Intel Core 2 Quad Q8200 /2.33GHz, 1333MHz, 4MB, BOX/
569 zł

Płyta główna:
Gigabyte EP45-DS3L /intel P45/
339 zł

Pamięć RAM:
GoodRam 4GB (2x2GB) 1066MHz CL5 PRO
230 zł

Dysk twardy:
Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1
255 zł

Karta graficzna:
PowerColor Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ DVI HDMI
390 zł

Nagrywarka DVD:
LG GH22NP20 SecurDisc (black)
99 zł

Obudowa:
Logic Concept B22 Black (bez zasilacza)
99 zł

Zasilacz:
Chieftec 450W [GPS-450AA-101A]
215 zł

Suma: 2196 zł brutto

Na tym zestawie i popracujesz i pograsz w wiekszosc gier w stylu Stalkera na max detalach. Procesor sie bardzo dobrze kreci, w razie potrzeb spokojnie go puscisz na 3GHz bez wiekszego podnoszenia napiecia.

Data: 2009-07-14 22:00:36
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:
[...]

Możesz to jakoś uzasadnić w kontekście tego:

Co robię: Głównie pakiet Adobe (w planach CS4 - firma kupuje więc skorzystam
jako drugi użytkownik), do tego Corel + CAD, czasem film, gry już prawie wcale

oraz:

?

Data: 2009-07-14 22:05:36
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:
[...]

Jak ja uwielbiam cytowanie tego co akurat nam pasuje. Pelna wypowiedz autora topiku:

Data: 2009-07-14 22:16:20
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

To nie ma żadnego znaczenia, podtrzymuję pytanie.

BTW
Do Stalkera potrzebny jest 4850?.
Pracowałeś kiedyś w PS albo InD na dużych plikach?
A backup to będzie sobie codziennie na DVD wypalał?
  :-)

Data: 2009-07-14 22:29:34
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

A co ma 4850 do duzych plikow? Skad wiesz czy autor nie ma sporego monitora i nie zamarzy sobie pograc w tego Stalkera w natywnej? Co do bakupu to nic nie wiemy w jakiej formie autor go do tej pory robil. Moze ma juz na czym.

Data: 2009-07-14 22:44:08
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Nic, pisałem też przecież o HDD.

Skad wiesz czy autor nie ma sporego monitora i nie zamarzy sobie pograc w tego Stalkera w natywnej? Co do bakupu to nic nie wiemy w jakiej formie autor go do tej pory robil. Moze ma juz na czym.

Może nie ma, tak jak i monitora 26", kto to wie. ;-)

A jak już się Stalker znudzi, to co wtedy? Zostanie z "wypasioną" grafiką, niewykorzystanym quadem i będzie pluł sobie w brodę, że nie wziął więcej ramu, czy drugiego(trzeciego) dysku do RAIDa czy backupu. ;-)

Podałeś konfigurację raczej do gier, jakbyś kiedyś popracował na w/w sofcie to przyznałbyś mi rację.

Data: 2009-07-14 22:53:22
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

4 rdzenie sa bardziej przyszlosciowe w programach z ktorych korzysta.
Wlasnie dlatego, ze polecam quada nie jest to komputer do gier, tam akurat rzadza 2rdzeniowce. Niech sie autor wypowie czy ma system 64bit, jesli nie to te 4GB ktore zaproponowalem to i tak za duzo. Jesli nie ma duzego monitora niech zamieni 4850 na 4830 i kupi 2 mniejsze dyski zamiast jednego 640GB.

Data: 2009-07-14 23:10:00
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Tak jak sądziłem, nie masz pojęcia o czym piszesz.
Z wyjątkiem Premiere i częściowo PS zysk z 4 rdzeni jest niemal żaden.
4GB RAM to przynajmniej 2x za mało.

Data: 2009-07-14 23:14:44
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Udowodnij, ze za rok, dwa bedzie tak samo. Udowodnij, ze 32bitowy system skorzysta z 8GB ramu.

Data: 2009-07-14 23:34:46
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

Udowodnij, ze za rok, dwa bedzie tak samo.

Przeczytaj moją odpowiedź na post Wiesława kilka postów wyżej, tam znajdziesz odpowiedź na te nurtujące Cię pytanie ;-)

W skrócie - żywotność takiego softu to ładnych kilka lat, nikt nie będzie co rok/dwa wyskakiwał z 10000 zł na nowszą wersję wnoszącą kilka ficzerów.

2. Nowe dwurdzeniowce świetnie sobie radzą z CS4, zdecydowanie więcej zyskuje się stawiając na wydajny system dyskowy i pamięci, niż ilość rdzeni.

Udowodnij, ze 32bitowy system skorzysta z 8GB ramu.

Nie spinaj się tak, to chyba oczywiste, że wymagany jest system 64 bit. Kolejny argument za cięciem kosztów na k. graf.

Data: 2009-07-15 02:46:32
Autor: BQB
Grzegorz Prędki pisze:
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Wetnę się, wymienione programy zostały tak nędznie napisane, że korzystają z max 2 rdzeni, Corel oprócz najnowszej wersji z jednego, na chwilę obecną kupno procesora 4 rdzeniowego do w/w celów nie ma sensu wogóle, to już lepiej zainwestować w procesor 2 rdzeniowy o jak największej częstotliwości taktowania, znacznie większą ilość pamięci, system 64bit oraz porządny sprzętowy kontroler do dysków (ale w tej cenie się to nie uda), aby utworzyć RAID0 do pliku wymiany i systemu.

Data: 2009-07-15 04:35:42
Autor: jar.sem
reles pisze:

> [...]
Wlasnie dlatego, ze polecam quada nie jest to komputer do gier, tam akurat rzadza 2rdzeniowce. Niech sie autor wypowie czy ma system 64bit, jesli nie to te 4GB ktore zaproponowalem to i tak za duzo. Jesli nie ma duzego monitora niech zamieni 4850 na 4830 i kupi 2 mniejsze dyski zamiast jednego 640GB.

System 64 bit jest w planie, bo za jakis czas to bedzie podejrzewam
koniecznosc - na teraz XP, ale moze wyprobuje W7?

Backupy...no to jest problem, dotychczas - jesli prace byly jakies mega wazne
i duzo sie przy nich dzialo-backup na DVD, wzglednie na pendrive. tutaj wiec
albo zostawie jeden z dyskow (WDC WD800BB-88JHC0 (74 GB, IDE)) albo kupie
jakis niewielki zewnetrzny.

Nie mam zamiaru podkrecac procka bo sie na tym nie znam, nie mam zamiaru
wymieniac znow plyty, procka, itd. Moge sobie za jakis czas wymienic RAM czy
karte graf (myslalem, zeby sobie stara zostawic (nVIDIA GeForce 6600 PCI-E
)-po jakims czasie wymienic na inna.
Z tego co widze na zasilaczu nie moge oszcedzac - i nie bede.

Dziekuje za odzew i za pomoc. Chociaz szczerze mowiac to jeszcze wiecej mam
dylematow po przeczytaniu tego wszystkiego ;)

Data: 2009-07-14 23:42:41
Autor: Wiesław
Dnia 14-07-2009 o 21:33 Grzegorz Prędki napisał na pl.comp.pecet:

MOja propozycja na Intelu (ceny z esc):

Akutalnie cześci w zestawie:
Procesor:
Intel Core 2 Quad Q8200 /2.33GHz, 1333MHz, 4MB, BOX/
569 zł

Ja tam nic nie mam do Intela, ale wydaje mi się, że platforma
na DDR3 jest bardziej przyszłościowa, a core i7 jest koszmarnie drogie.

Karta graficzna:
PowerColor Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ DVI HDMI
390 zł

To właśnie NVIDIA coś kombinuje z Adobe o wykorzystaniu GPU.

Zasilacz:
Chieftec 450W [GPS-450AA-101A]
215 zł

To dobry zasilacz, ale ma dość niską sprawność ok 71%. Jeżeli patrzeć na
pobór energii to taki BeQuiet do ciągłej pracy jest oszczędniejszy 85%.

Za coś niestety się płaci.
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-15 00:04:33
Autor: STranger
Wiesław pisze:

Ja tam nic nie mam do Intela, ale wydaje mi się, że platforma
na DDR3 jest bardziej przyszłościowa, a core i7 jest koszmarnie drogie.

No dokładnie tak. Też tak uważam.
s775 już ma swoje lata i brak dalszych perspektyw rozwojowych
Obecnie lepiej inwestować w AM3 i Phenoma2, a więc w DDR3 moim zdaniem

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-15 03:03:56
Autor: BQB
STranger pisze:
Wiesław pisze:

[...]

A ja uważam, że najlepiej nie inwestować w "przyszłościowe" zestawy, bo czasami może być to ślepa ścieżka - jak RIMM. Lepiej kupić coś na teraz i za jakiś czas kupić znów coś na teraz - wyjdzie taniej i będzie wydajniejsze. Aby nie być gołosłownym, kumpel jakiś czas temu kupił zestaw z AGP i 754, a ja jako przyszłościowy PCIe i 939. po 4 latach, kumpel kupił prawie wszystko nowe, a ja z bardziej przyszłościowym zestawem miałem wybór, kupić 2 rdzeniowca na 939 za sporo kasy i mieć trochę lepiej, bądź wszystko oprócz grafiki zmienić, a która jest mało wydajna, to ja wiem, czy mi się kalkulował zestaw przyszłościowy? Nie. Obecnie sprzedałem 2x1 GB i kupiłem niewiele dokładając 2x2GB, płytę na 775 za 150 zł i procek za 250 zł. Grafikę akurat wcześniej zmieniłem, bo mi padła. I co lepiej było brać przyszłościowy zestaw?

Data: 2009-07-15 18:46:46
Autor: Wiesław
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Dnia 15-07-2009 o 03:03 BQB napisał na pl.comp.pecet:

A ja uważam, że najlepiej nie inwestować w "przyszłościowe" zestawy, bo  czasami może być to ślepa ścieżka - jak RIMM. Lepiej kupić coś na teraz  i za jakiś czas kupić znów coś na teraz - wyjdzie taniej i będzie  wydajniejsze. I co lepiej było brać przyszłościowy zestaw?

Tego, gdzie jest ślepa ścieżka nikt nie przewidzi. Można natomiast z  obserwacji
rynku coś wywnioskować. Epizod z podstawkami 754 i 939 nie trwał długo i  nie były
one zgodne ani wstecz ni w przód. Teraz sytuacja ma się inaczej. Mamy masę
procesorów na dwie podstawki, a AMD podobno w najbliższym czasie ma zamiar
wydać kilkanaście nowych procesorów. To świadczyć może o tym, że AM3  pójdzie
raczej drogą Socket A.
Pisząc "przyszłościowa" miałem na myśli głownie pamięć (można za jakiś  czas dokupić
kiedy już będzie pewnie tańsza od dwujek), a podzespoły możemy sobie  wymienić lub nie.
Bo tak naprawdę, czym ryzykujemy? Przecież płyty i procesory pod AM2 i AM3  można kupić
w tej samej cenie.
Jeżeli ktoś lubi często wymieniać sprzęt to proszę bardzo,"tanio, ale  zawsze krok z tyłu"
Tutaj natomiast ma służyć kilka lat i być wydajny, ponieważ służy do  pracy. Dla kogoś kto
nie ma ochoty grzebać w "komputerach" prościej jest coś dołożyć niż  wymienić.

Jeżeli natomiast twierdzicie, że dla Adobe wielordzeniowy procesor to  dwurdzeniowiec, to
rzeczywiście twórca wątku nie ma co pchać się w quady.

Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-15 21:00:38
Autor: BQB
Wiesław pisze:

[...]

Jak kupowałem płytę na 939 wraz z procesorem AMD64 3000+ na jądrze Venice, to właśnie podstawka 939 miała żyć równie długo jak socket A. A nic z tego nie wyszło.

[...]

Pamięć DDR3 będzie tańsza od DDR2. Ale pewnie pojawi się DDR4 i plan weźmie w łeb.

Jeżeli ktoś lubi często wymieniać sprzęt to proszę bardzo,"tanio, ale zawsze krok z tyłu"

Jak po np 3 latach wymienię sobie sprzęt, na kolejny nowszy ale o krok w tył od tego co będzie na topie, to i tak będę miał sprzęt szybszy od tego co dziś kupi się na przyszłość.

Tutaj natomiast ma służyć kilka lat i być wydajny, ponieważ służy do pracy. Dla kogoś kto
nie ma ochoty grzebać w "komputerach" prościej jest coś dołożyć niż wymienić.

Te kilka lat to ile? Płyty mają zazwyczaj 3-4 sloty na pamięć, ograniczenie co do wielkości w jednym module i odgórne ograniczenie co do wielkości pamięci całkowitej - obecnie najczęściej 8 GB.

Jeżeli natomiast twierdzicie, że dla Adobe wielordzeniowy procesor to dwurdzeniowiec, to
rzeczywiście twórca wątku nie ma co pchać się w quady.

Leniwi programiści, którym nie chce się modyfikować programu, bo musieliby go całkowicie od nowa napisać. W końcu będą zmuszeni do napisania programu w odpowiedni sposób, ale na razie nie muszą - brak prężnej konkurencji.

Data: 2009-07-16 16:46:40
Autor: Wiesław
Dnia 15-07-2009 o 21:00 BQB napisał na pl.comp.pecet:

Te kilka lat to ile? Płyty mają zazwyczaj 3-4 sloty na pamięć,  ograniczenie co do wielkości w jednym module i odgórne ograniczenie co  do wielkości pamięci całkowitej - obecnie najczęściej 8 GB.

Ktoś tutaj udowadniał, że oprogramowanie zmienia się bardzo rzadko,
bo się nie opłaca. Myślę, że spokojnie 6-8 lat. Jesteś generację do
tyłu to nie wiesz, że obecnie 16 GB :)

[...]

A jak ja sobie wymienię po 5 latach to będę miał szybszy od Twojego
trzy razy.
To ja się dziwię, że z takim podejściem w ogóle coś zmieniasz. Przecież
za rok to samo będzie tańsze, albo lepsze w tej cenie, a za dwa...
A ja naiwny zawsze starałem się wybierać sprzęt z najkorzystniejszym
stosunkiem ceny do wydajności/jakości.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-17 12:49:12
Autor: BQB
Wiesław pisze:
[...]

To w końcu po ilu latach? Bo jeśli wymiana już przy 4 roku, gdzie zmienię sprzęt drugi raz, to będę miał szybszy od twojego, w 6 roku ty będziesz miał szybszy, ale niezbyt dużo szybszy.

[...]

Ja zmieniam, jak mi sprzęt przestaje wystarczać, na generację, która ma już około roku, bo programiści często nie nadążają za sprzętem.

Data: 2009-07-17 17:36:20
Autor: ja.rs.em
komputer do 2200, ostatni juz raz - podsumowanie takie
ja.rs.em <jarsem.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Witam.
Pomozcie, bom ciemny w kwestii komputerow (i tego na co wydaje kase moja zona ;

Serdecznie dziekuje Wam za pomoc.
Naprawde, dla takiego lajkonika jak ja, to duzo znaczy, inaczej mialbym mega
zorda z allegro ;)
Stanelo na 4 tych propozycjach, mam nadzieje, ze sensownych (kolejnosc
przypadkowa)

1. Procesor AMD Phenom II x4 810 AM3 BOXCena: 579,00 zł agito
[...]
no tutaj jeszcze obudowa jakas brakuje czyli pewnikiem ze 150 pln
Razem: 2169 (plus obudowa)

2.
[...]

3.
AMD Phenom II X2 550 /3.1GHz, L3 6MB, 80W, BOX, AM3/ 395 zł
AsRock A780GXH/128M /AMD 780G/ 279 zł
OCZ 2GB (2x1GB) PC800 CL4 Platinum rev.2.0 125 zł
PowerColor Radeon HD4870 PCS+ 512MB DDR5 /256bit/ 2xDVI TV-out 630 zł
Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1 220 zł
LG GH22NS30 SATA SecurDisc 99 zł
OCZ StealthXStream 500W SLI rev.2 240 zł
Obudowa Coolermaster - Elite 331 (RC-331-KKN1-GP) Czarna 150 pln

4.
Intel Core2 Quad Q9550 4x2.83 GHz BOX (LGA775, FSB 1333, 12MB, 64-bit) 889zł
Asus P5QL/C/SI, P43, DualDDR2-800, SATA2, GBLAN, ATX, Core2 279zł
DDR2 4096MB 800MHz A-Data (2x 2048MB, CL5) 180zł
WD 640GB, SATA/300, 16MB (WD6400AAKS) Caviar Blue 243zł
Nagrywarka: Samsung SH-S223B, AllWrite, SATA, OEM, Black 89zł
GeForce 9600GSO Asus 384MB, DDR3, HDTV, 2xDVI, PCI-E 225zł
CoolerMaster Elite 330K Black (bez zasilacza) 149zł
ATX 400W OCZ ModXStream Pro (Fan 140mm, PFC) 208zł
Razem 2262zł
jak za drogo, zmiana np.zasilacza na pentagrama silent force 430W(176zł), ale warto dołożyć do modxstream.
podkreślam jednak, to nie jest zestaw ani do OC, ani do gier, tylko do normalnej stabilnej pracy i profesjonalnej grafiki - do pogrania w mniej wymagające gry też starczy, ale jak chcesz pograć w bardziej wymagające, to procek na phenom II 940, płyta na gigabyte 770-ud3 i grafa na powercolor hd4850 - wyjdzie 2279zł

No i co Wy na to?

Data: 2009-07-17 19:45:43
Autor: reles
komputer do 2200, ostatni juz raz - podsumowanie takie
ja.rs.em pisze:

No i co Wy na to?

A czytałeś Ty posty osób, które zajmują się grafiką/dtp? Czy tylko "specjalistów" od gier komputerowych ? ;-)

Data: 2009-07-17 20:12:03
Autor: reles
komputer do 2200, ostatni juz raz - podsumowanie takie

Żeby nie było, że tylko krytykuję ;-)

CPU: Phenom II X2 550 BE 3.1GHz
PG: Gigabyte GA-MA770T-UD3P
RAM: 8 GB DDR3
HDD: Hitachi Deskstar 7K1000.B 320GB x 4 spięte w RAID 10
(+ Scythe Hard Disk Stabilizer - 35 zł)
PSU: Delta 700W (nowy - Allegro)
GPU: Asus GeForce 9600GSO 384MB DDRIII
OBUDOWA: Cooler Master Centurion 534 Lite

To przy założeniu, że możesz wydać 150 zł więcej i masz już system 64-bitowy.
Jeśli chcesz wszystko (zasilacz) ze sklepu to trzeba liczyć + 200 zł

Jeśli na Intelu to j/w + c2d ~3GHz

Data: 2009-07-18 18:44:28
Autor: Wiesław
Dnia 17-07-2009 o 20:12 reles napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Nie wiem jak to policzyłeś, ale mnie w żaden sposób nie wychodzi, choć
się bardzo staram.

Agito
Płyta główna Gigabyte GA-MA770T-UD3PCena: 308,00 zł
Procesor AMD Phenom II x2 550 Black Edition AM3 BOXCena: 372,00 zł
Dysk twardy Samsung SpinPoint F1 320GB x4  170x4 680
Asus GeForce 9600 GSO 384MB DDR3 PCI-E BOXCena: 210,00 zł
Pamięć do PC Kingston DDR3 2x2048MB 1333MHz CL9 BOXCena: 240,00 zł 480
OCZ PCPower&Cooling Silencer 470WCena: 253,00 zł  82%
Cooler Master ALU Centurion 534 black Cena brutto: 175,00 zł (Proline)
+ przesyłka.
lub inna 5,25x5 jeżeli klatka 35zł
Razem 2513 + przesyłka

Można zrezygnować, albo z dwóch dysków lub z połowy pamięci. Można
zaoszczędzić na tańszej obudowie, choć ta jest bardzo fajna.
Delta na allegro kosztuje prawie tyle samo, a ja nie znam tych zasilaczy.
Dyski są przykładowe(takie były w Agito)

Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-18 18:55:11
Autor: Animka
Wiesław pisze:

[...]

Jak coś z tego Agito padnie (a na pewno padnie) to trzeba odsyłać aż do Dąbrowy Górniczej (czy jakoś tak).

--
animka

Data: 2009-07-18 19:33:32
Autor: Wiesław
Dnia 18-07-2009 o 18:55 Animka napisał na pl.comp.pecet:

Jak coś z tego Agito padnie (a na pewno padnie) to trzeba odsyłać aż do  Dąbrowy Górniczej (czy jakoś tak).

To są ceny przykładowe. Bardzo zbliżone do innych sklepów np. Proline.
Nawet nie twierdzę, że nie da się gdzieś znaleźć odrobinę taniej.
Zresztą to są sklepy internetowe. Co mi za różnica gdzie odeślę.
Dlaczego "na pewno padnie", przecież oni tego nie produkują.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-18 20:17:05
Autor: Animka
Wiesław pisze:
[...]

Kupiłam miniwieżę w sklepie internetowym Agito bo jest w Warszawie, przy ul. Jagiellońskiej.
W rezultacie paczka tłukła się ze Śląska. Niedługo po zakupie przestała widzieć TAPE. Była w reperacji autoryzowanego serwisu Philipsa na Ursynowie. Trzymali ją tam miesiąc, bo rzekomo musieli z Holandii sprowadzić coś do tej kasety.
Po jakims czasie,  upływie gwarancji przestała widzieć utwory na płytach. *DZIĘKI LUDZIOM Z TEJ GRUPY* zaczęłam działać, bo należała się jeszcze naprawa rękojmi. Z wielkimi oporami ze strony Agito jednak udało się i musiałam wysłać tą miniwieżę z głośnikami, ze wszystkimi akcesoriami aż do magazynu na ten Śląsk (dobrze, że przez kuriera i za darmo). Nie miałam już oryginalnego pudełka, bo wywalilam to zapakowałam w pudełko po odkurzaczu Philips, które było w piwnicy. Pudełko było czyste, ale jeszcze je umyłam. Miniwieżę mi zreperowali i jestem szczęśliwa (bo zawsze pięknie grała i gra), ale ktoś mundry tam w tej reperacji wwalił do środka tej miniwieży pełno kurzu z worka od odkurzacza. Pewnie za karę, że wysłałam w takim pudełku.Wiatrak w środku był aż oblepiony, a wiem jak wyglądało to wszystko zanim wysłałam, nie dopuściłabym do czegos takiego w swoim domu.   Namęczyłam się strasznie, bo musiałam bez zdejmowania obudowy kurz usuwać z kratek,  z wiatraka wacikami itp. i odkurzaczem. Nie wiem co i ile tam jeszcze kurzu siedzi w środku, bo otwarcie obudowy jest niemożliwe (rozwaliłabym kompakt). Przeszłam straszną nerwówkę, ale co człowiek poradzi z takimi...
Sorry, że się tak rozpisałam.

--
animka

Data: 2009-07-18 19:34:52
Autor: BQB
Animka pisze:
Wiesław pisze:

[...]

A co za różnica gdzie się wysyła, jak wysyłkowo się kupuje? Przecież koszt taki sam wysyłki, czy do Gdańska, czy do Wrocławia, czy do Pcimia Górnego ;-)
Poza tym, sklep nie produkuje części, więc jest takie samo prawdopodobieństwo padnięcia części z Komputronika, Agito, Esc, Proline itp.

Data: 2009-07-18 20:23:01
Autor: Animka
BQB pisze:

[...]

Masz rację, ale szkoda, że moja delikatna miniwieża obtłukiwała się aż taki kawał. Napierw do jakiejś Wólki Kosowskiej, potem do Warszawy. Na ogół kupuję przez internet. Monitor Philips też przez internet kupiłam.
A Komputronik to jest w Warszawie i jak kiedyś kupiłam u nich monitor Miro to dalekiej drogi nie miał.

--
animka

Data: 2009-07-18 21:12:41
Autor: BQB
Animka pisze:
BQB pisze:

[...]

Wiesz, że większość Polaków żyje poza Warszawą? Nie można z góry zakładać, że dana osoba jest ze stolicy, zwłaszcza, że chciała kupić towar w Toruniu. A odnośnie tego sprzętu, poprostu miałaś pecha. Trzeba było spisać protokół podczas otwarcia paczki przy kurierze i zanieść do przedstawicielstwa.

Data: 2009-07-18 22:08:49
Autor: Animka
BQB pisze:

[...]

No, ale doczytałam, że ten sklep internetowy jest w miejscu mojego zamieszkania.
Wieża jakiś czas działała (może z miesiąc), nie kupiłam zepsutej. Po prostu któregoś dnia przestała widzieć TAPE.

--
animka

Data: 2009-07-18 21:22:49
Autor: JoteR
"Animka" napisała:

A Komputronik to jest w Warszawie i jak kiedyś kupiłam u nich
monitor Miro to dalekiej drogi nie miał.

Faktycznie, raptem z Poznania ;-)
Nie wiem, czy to skutek kryzysu, ale sklepy Komputronika "w prencypialnych ponktach Stolycy" świecą pustkami - cokolwiek ostatnio chciałem kupić i sprawdzałem dostępność na ichniej mapce - wszystkie sklepy w Warszawie wykazywały "brak". Owszem, możem szanownemu panu sprowadzić z centrali, ale to trochę potrwa.
Tak więc stwierdzenie, że "Komputronik to jest w Warszawie" jest dość odważne ;-)

JoteR

Data: 2009-07-18 22:14:34
Autor: Animka
JoteR pisze:
"Animka" napisała:

[...]

Nie wiem jak to jest z częściami, bo nie kupowałam. Tylko 1 raz-monitor.
Podjedź do Sadyba Best Mall na I piętro. Tam mają swój sklepik (normalny, nie internetowy), z m.in. "wypasionymi" laptopami i wyniosłym panem sprzedawcą w garniturze. Płytki CDROM też są (tylko w całych paczkach, nie na sztuki).

--
animka

Data: 2009-07-18 22:43:20
Autor: STranger
JoteR pisze:
"Animka" napisała:

[...]

Tak jest we wszystkich sklepach KT, nawet w najstarszym i pierwszym sklepie Komputronika na ul. Grochowskiej w Poznaniu. Chociaż często tamtejsi handlowcy mają "nosa rynkowego" i akurat mają po 1-2 sztuki tego czego akurat JA szukam. :>
A w innym przypadku trzeba zgłosić chęć kupna to ściągną z magazynu do konkretnego sklepu w mieście dla konkretnego klienta. Tak właściwie działają wszystkie sklepy w branży, oprócz pewnie tylko Media Markt.
A ostatnio kupuję w Proline bo mają niższe marże, a ten sam towar, który też ściągają z centrali czyli Wrocławia w 1-2 dni.

Tak więc stwierdzenie, że "Komputronik to jest w Warszawie" jest dość odważne ;-)

KT jest teraz już chyba wszędzie; ostatnio obniżyli mocno marże bo ich konkurencja mocno przydusiła.

STranger

Data: 2009-07-19 11:22:56
Autor: reles
Wiesław pisze:

Nie wiem jak to policzyłeś, ale mnie w żaden sposób nie wychodzi, choć
się bardzo staram.

Możliwe, nie liczyłem dokładnie. ;-)

Można zrezygnować, albo z dwóch dysków lub z połowy pamięci.

Raczej nie można, to właśnie daje największego "kopa" w planowanych zastosowaniach.
RAID 0 (2 dyski) imo zbyt ryzykowny.
RAM - Kilka otwartych plików w PS + ID + Acrobat, przeglądarka, poczta itd. i 4GB znika.

Można zaoszczędzić na tańszej obudowie, choć ta jest bardzo fajna.
Delta na allegro kosztuje prawie tyle samo, a ja nie znam tych zasilaczy.
Dyski są przykładowe(takie były w Agito)

Nie bardzo widzę możliwości dalszego oszczędzania.
Może Goodramy zamiast OCZ - nie wiem jak ddr3, ale PC2-6400 były ok.

Data: 2009-08-23 15:07:14
Autor: ja.rs.em
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Witam.

Jakis czas temu pytalem o zestaw komputerowy.
Dostalem kilkanascie odpowiedzi, bardzo dziekuje.
Finalizuje juz chyba zkup tego wymarzonego cuda :) do grafiki, czasem gierki.
Budzet lekko wzrosl - tak do 2600 +/-  (kasa z nieba :))

I tak to sobie wymyslilem:

procesor: Intel Core 2 Q9550 Quad Core, 2.83GHz, 1333FSB, 12MB cache, LGA775,
45nm, BOX 803,35 zł

plyta glowna: ASUS P5QC, P45/ICH10R, DualDDR2/3-1066/1333, SATA2, RAID, GBLAN,
FW, ATX 380,38 zł LUB: Gigabyte EP45-DS3L /intel P45/339 zł

RAM: Corsair DOMINATOR 2x2GB 1066 MHZ DDR2, CL5, Unbuffered, DHX Tech. + 1
szt. 303,27 zł
LUB: OCZ 4GB (2x2GB) 1333MHz CL7 Platinium Cena: 320zł

karta graficzna: Asus EN9600GSO GF 9600GSO CUDA 384MB DDR3 (192bit),
HDTV/2xDVI, HDCP, 193,88 zł LUB: Asus GeForce 9800GT 512MB DDRIII /256bit/ HDTV 2xDVI Cena: 375zł

Dysk: Seagate Barracuda 7200.12; 500GB, Serial ATA/300,7200RPM,16MB c., 175,31
zł - sie nie znam ale dziwny jakis ...
LUB: Samsung 500 GB 5400pm 16MB cache SATA-II F2EG w RAID 0 360zł
LUB: WD 640GB, SATA/300, 16MB (WD6400AAKS) Caviar Blue 250zł

nagrywarka: Samsung nagrywarka DVD 22x PATA (-Rx20) bulk czarna 97,28 zł

Zasilacz: be quiet! Straight Power E6-500W 80plus, activePFC, 2xPCIe, 22dBa
368,34 zł
LUB: ATX 400W OCZ ModXStream Pro (Fan 140mm, PFC) 234zł

Cooler Master obudowa komputerowa Elite 335 czarna ( bez zasilacza )  144,03 zł

czytnik kart: 4World Czytnik kart flash wewnętrzny 3.5'' 24w1, slot M2, czarny
22,30 zł

Pod "LUB" to sugestie roznych znajomych no i probuje sobie porownac te
otrzymane dane - wybrac lepsze, bardziej pasujace.

Wybralem Intela-choc wiem, ze to juz nieprzyszlosciowy zestaw (znaczy nie do
rozbudowy) - AMD wychodzil mi jakos drozej o 300 pln (pewnie to wina komponentow).

I jeszcze jedno: czy sklep, w ktorym to zamowie liczy cos sobie za zlozenie?
Pewnie bedzie to e-market, bo blsisko mojego miejsca zamieszkania ma
stacjonarny sklep (Bydoszcz).

No i czy jakby byl w zestawie babol jakis to naprostuja i pomoga dobrac
zamiennik? (zreszta chyba tez po to tu pisze, zeby babola nie bylo).

Moglibyscie pomoc mi ostatni raz ;P ))) ? Dziekuje.

Data: 2009-08-23 19:26:20
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 23 Aug 2009 15:07:14 +0000 (UTC), ja.rs.em napisał(a):

[...]

Ja ostatnio kupiłem tak:
Gigabyte MA790X-UD3P - 360 zet
Phenom II 550 X2 3.1GHz - 360 zet
Odblokowałem "brakujące" rdzenie do x4, podkręciłem do 3,5 GHz (bez
podnoszenia napięcia i na boxowym coolerze) i mam zdecydowanie szybszy
komputer za zdecydowanie mniejsze pieniądze.

Data: 2009-08-24 12:55:05
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

I dasz gwarancje, ze z kazdym tak sie da?

Data: 2009-08-23 20:45:24
Autor: Wiesław
Dnia 23-08-2009 o 17:07 ja.rs.em napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Jak sobie dobrze przypominam miał być dobry dwurdzeniowiec, 4 dyski
w RAID 1+0 i 8 GB RAM. Dlaczego zatem wybrałeś Quada kosztem
bezpieczeństwa i komfortu pracy?
A tym, że Intel wychodzi taniej to już mnie całkiem osłabiłeś :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-23 19:34:11
Autor: ja.rs,em
Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

bezpieczeństwa i komfortu pracy?
A tym, że Intel wychodzi taniej to już mnie całkiem osłabiłeś :)

E to chyba nie u mnie. Musial byc inszy post.
Tez dla mnie dziwne,ale pare stowek roznicy wyszlo miedzy zestawem AMD i
Intelem. Wcale sie przy tym Intel nie upieram, ale skoro moge miec taniej (tak
mi w jakims tam sklepie wyliczyli) to po co przeplacac.

No a z tego co wpisalem, to co bys wybral?

Data: 2009-08-24 12:24:45
Autor: Wiesław
Dnia 23-08-2009 o 21:34 ja.rs,em napisał na pl.comp.pecet:

E to chyba nie u mnie. Musial byc inszy post.
No a z tego co wpisalem, to co bys wybral?

E tam, chyba coś niedoczytałeś.
Reles podał skadniki zestawu do pracy w CS4 tylko
w kasie się nie mieściło...
Widać, że człowiek "czuje zagadnienie" i jak chcesz dobry sprzęt
do pracy to powinieneś złożyć tak:

Gigabyte MA770T-UD3P, AMD 770, DualDDR3-1333 294zł
AMD Phenom II X2 550 Black Edition, Socket AM3, 3,1 GHz 354zł
Patriot 2X2GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 265 zł x2 = 530zł
Asus EN9600GSO GF 9600GSO CUDA 384MB DDR3 (192bit) 193,88 zł
Dysk Hitachi Deskstar P7K500,500GB,SA/300,7200,16MB 188,05 zł x4 = 752zł
Cooler Master ALU Centurion 534 black 194zł
Corsair zasilacz CMPSU-550VXEU ATX 550W PFC, 290 zł
Razem 2608 zł w emarket

Napęd DVD ze starego komputera, ewentualnie + Scythe Hard Disk Stabilizer
http://infoglob.pl/product/7f321cf5-9a4d-48e7-b911-1f1edbbc5ec9.aspx
i dyski spięte w RAID 10.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-24 20:45:06
Autor: jar.sem
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a): ciacham >8
[...]

Dzieki.
Wiem , ze priorytetem jest tutaj praca, ale mam nadzieje , ze i pogram sobie :)
Teraz ten RAID 10 - ja rozumiem ze bezpieczenstwo danych, ze jakies tam
mirrory i inne takie, co nie kumam.
Ale tak sie zastanawiam, po kiego grzyba mi az 2T pojemny dysk (bo to sie
sumuje, prawda?) - wystarczylby mi 1T (bedzie dosc-;epiej sobie backupy
czesciej robic bede-bo znajac siebie to sie rozleniwie).
Czyli co? Mozeby tak polowe tej pojemnosci a kase wlozyc w co innego? Np . do
procka?
Wiem, ze totalna lama ze mnie - czytanie calej tej "makulatury" z internetu
zaciemnia mi tylko obraz. Po prostu chce miec komputer na dalsze 2-4 lata.
Zebym w nim nie musial grzebac-bo nie znam sie, nie podkrecam, nie modfikuje sam. Tm bardziej jestem Wam wdzieczny, ze odpowiadacie na moje pytania. :)
ogolnie to podziwiam, ludzie ktorzy sie orientuja w tym rachatlukum
sprzetowo-czesciowo-montazowym.

PS: oczywiscie okazalo sie, ze w emarkecie i w esc nie ma juz niektorych
komponentow podanych przez Relesa. Normalnie dla mnie juz tragedia:( ale
postanowilem na drodze dedukcji dosjc jakie zamienniki dac, pozostalem przy
zalozeniu z jego propozycji i tak:

ESC:
AMD Phenom II X2 550 /3.1GHz, L3 6MB, 80W, BOX, AM3/    359zł
Gigabyte MA770T-UD3P /AMD 770/ 290zł
Corsair 4GB (2x2GB) 1333MHz CL9 XMS3                    598zł
Asus GeForce 9600GSO 384MB DDRIII /192bit/ HDTV 2xDVI 195zł
Samsung 500GB 5400rpm 16MB cache SATA-II F3EG x4        716zł
Cooler Master Centurion 534 Lite Black (bez zasilacza) 230zł
Chieftec 550W [GPS-550AB-A]             249zł
Razem: 2637zł

E-market
AMD Phenom II X2 550 Black Edition, Socket AM3, 3,1 GHz, 7MB cache, 80 353,82 zł
Asus EN9600GSO GF 9600GSO CUDA 384MB DDR3(192bit), HDTV/2xDVI, HDCP, 193,82 zł
Gigabyte MA770T-UD3P, AMD 770,DualDDR3-1333, SATA2, RAID, GBLAN, ATX 293,87 zł
Corsair XMS3 2x2GB 1333MHZ DDR3,CL9 DIMM,XMS3 with Classic Heat Spreader 633,72 zł
Dysk Hitachi Deskstar P7K500,3.5", 500GB, SATA/300, 7200 RPM, 16MB cache 751,91 zł
C7630110 Cooler Master obudowa komputerowa Centurion 534 Lite czarna ( bez
zasilacza)193,81 zł
Cooler Master wentylator Hyper N520, socket
AM2+/AM2/940/939/754/LGA775/LGA1366 121,04 zł
Corsair zasilacz CMPSU-550VXEU ATX 550W PFC, EU version 289,87 zł
Razem okolo: 2480

w obydwu przypadkach dokupie jakis naped DVD (ani umiem ani mi sie chce
przekladac stare) i czytnik kart. I mam nadzieje, ze do konca tygodnia bede
szczesliwym posiadaczem tego cuda techniki:)

Data: 2009-08-25 11:13:30
Autor: Wiesław
Dnia 24-08-2009 o 22:45 jar.sem napisał na pl.comp.pecet:

Wiem , ze priorytetem jest tutaj praca, ale mam nadzieje , ze i pogram  sobie :)

Pewnie, że da się pograć.

[...]

Toż ten RAID jest po to żeby było szybciej RAID 0 i bezpieczniej RAID 1.
Aby to pracowało, musi być cztery dyski z czego dla Ciebie połowa(1TB).
Na drugiej połowie jest tworzony obraz pierwszej i nie musisz
robić żadnych backupów tylko wymieniać uszkodzone dyski :)
To się nazywa w skócie "komfort pracy".
To urządzenie - Scythe Hard Disk Stabilizer jest po to, aby zmniejszyć
wibracje i rezonans z dysków co czasami jest bardzo wskazane. Jeżeli
sklep jest blisko to może kupić w internecie i im podrzucić aby złożyli?

Ogólne założenia to: cztery dyski, 8GB RAM 1333, mocny procesor
dwurdzeniowy.

[...]

Ten jest OK. Do czego ten wentylator Cooler Master Hyper N520?
Ten procesor jest z wentylatorem.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-25 11:28:48
Autor: de Fresz
On 2009-08-25 11:13:30 +0200, Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> said:

[...]

IMHO - overkill. A bakap w tej robocie i tak jest baaaardzo użyteczny, zresztą twierdzenie że jest niepotrzebny przy RAIDzie, to totalna pomyłka. Jak już się bawić w RAIDy, to dla większości stacji roboczych (czy raczej "wołów" ;-) 0 + regularny bakap (co 1-3 dni,  w zależności od obłożenia) jest wystarczające.

Ogólne założenia to:
cztery dyski

Przesada, ale jak tam se kto lubi.

, 8GB RAM 1333,

Hugh? A po co aż tyle ramu bez przeiadki na system 64-bitowy i po co z aż takim taktowaniem? Które procki to wykorzystają?

mocny procesor dwurdzeniowy.

Rajt.

de Fresz

Data: 2009-08-25 11:46:37
Autor: Wiesław
Dnia 25-08-2009 o 11:28 de Fresz napisał na pl.comp.pecet:

Hugh? A po co aż tyle ramu bez przeiadki na system 64-bitowy i po co z  aż takim taktowaniem? Które procki to wykorzystają?

Dobrze by było, abyś przeczytał cały wątek :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-25 11:51:38
Autor: de Fresz
On 2009-08-25 11:46:37 +0200, Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> said:

Hugh? A po co aż tyle ramu bez przeiadki na system 64-bitowy i po co z  aż takim taktowaniem? Które procki to wykorzystają?

Dobrze by było, abyś przeczytał cały wątek :)

Czytałem. Jar.sem pisze, że może kiedyś, a na razie ma być XP. Więc czemu mu radzisz wdawać pieniądze już dziś na coś, z czego na razie nie skorzysta? No i oświeć mnie z tym taktowaniem pamięci, bo może o czymś nie wiem i faktycznie są już procki mieszczące się w tym budżecie, ktore tyle wykorzystają...

de Fresz

Data: 2009-08-25 13:06:20
Autor: Wiesław

Ja.Rs.Em pisze:
System 64 bit jest w planie, bo za jakis czas to bedzie podejrzewam
koniecznosc - na teraz XP, ale moze wyprobuje W7?
Sprzęt na 3-4 lata i rozumiem, że bez grzebania.
Skąd wiesz kiedy skorzysta?
Jeżeli wiesz coś na temat procesor - pamięć, to może nie czepiaj się tylko
po prostu napisz, oświeć?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-25 13:26:08
Autor: de Fresz

Ja.Rs.Em pisze:
System 64 bit jest w planie, bo za jakis czas to bedzie podejrzewam
koniecznosc - na teraz XP, ale moze wyprobuje W7?

No to jaki jest sens pakować teraz 8 GB? IMHO znacznie lepiej jak już zwrócić po prostu uwagę, aby płyta miała min. 4 sloty (co chyba jest standardem) i np. obsadzić teraz 2x2 GB, a dołożyć po przesiadce. Teraz te 200 czy 300 zł lepiej dołożyć do lepszego procka czy zasilacza.

Sprzęt na 3-4 lata i rozumiem, że bez grzebania.

Bez przesady, dołożenie 2 kostek ramu to ile, 4 minuty roboty (wliczając zamknięcie systemu)?

Jeżeli wiesz coś na temat procesor - pamięć, to może nie czepiaj się tylko
po prostu napisz, oświeć?

Ja tam lajkonik jestem, ale z niemal wszystkich testów, które widzialem wychodzi, że obecnie, bez ekstremalnego kręcenie, niemal żadne procki nie wysycają pamięci z taktowaniem powyżej 800 MHz, może Nehalemy, ale tu cena jest jeszcze zaporowa. DDR3 też nie mają większego sensu, bo przyrosty szybkościwe, jeśli wogóle są, to na poziomie 1-2%. Ale może to ja o czymś nie wiem...

de Fresz

Data: 2009-08-25 16:23:19
Autor: ja.rs.em
On 2009-08-25 13:06:20 +0200, Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> said:

Panowie, spokojnie nie ma co sie klocic o blaszaka jakiegos, co nawet kawy nie
zrobi :)
postanowilem wiec:
[...]
Cooler Master obudowa komputerowa Centurion 534 Lite czarna ( bez zasilacza ) Corsair zasilacz CMPSU-550VXEU ATX 550W PFC, EU version 289,87 zł
Razem okolo: 2780 (sie machnalem wczesniej)

Oczywiscie nadal problem bo obudowa niedostepna, wiec jak wymienie sobie na te
to chyba nie bedzie problemow? O, na te: Cooler Master obudowa komputerowa
Elite 310 niebieska 144,29 pln.
Co do tego Scythe Hard Disk Stabilizer - rozumiem ze wyciszy dyski
ustabilizuje? Na emarket nie maja:( A jest mozliwe ze sam (albo ktos madry) mi
to zamontuje po zakupie zestawu? (a plomby?).Ciekawe jescze jak sie robi ten
RAID i czy firma skladajac mi to wogole skonfiguruje (chyba ze ja sam?).

Dobra, nie medze juz.
Ogolnei to mam serdecznie dosc szukania kompa i tych wszystkich przepychanek
cenowo sprzetowych.
Pozdrawiam i dzieki jescze raz za pomoc :)

Data: 2009-08-25 23:52:50
Autor: Wiesław
Dnia 25-08-2009 o 18:23 ja.rs.em napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Obudowa to może być każda, pod warunkiem że ma pięć kieszeni 5,25. Inaczej
po prostu nie zmieściłby się Tobie ten Hard Disk Stabilizer i napęd DVD.
Ta ma tylko 4.
W każdej chwili można to zamontować jak ktoś potrafi, a nie jest to
specjalnie skomplikowane.
Najlepiej zadzwonić i zapytać czy są w stanie skonfiguroać RAID, zresztą
to też można zrobić samemu.
Sklepy, co zakładają plomby to ja omijam szerokim łukiem. O wszystko trzeba
pytać.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-26 12:55:12
Autor: Wiesław
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Dnia 25-08-2009 o 13:26 de Fresz napisał na pl.comp.pecet:

No to jaki jest sens pakować teraz 8 GB?Bez przesady, dołożenie 2 kostek  ramu to ile, 4 minuty roboty

Zawsze jest co najmniej dwa wyjścia, ale w końcu trzeba jakieś wybrać.
Może zostawmy to kupującemu?

[...]

Zgadza się wszystko, ale dobre i 2% zakładając, że różnica w cenie
nie jest obłędna i przypuszczam, że zrekompensuje się w opłatach
za energię.
Ja również biorę pod uwagę platformy pod DDR2, ale jak do tej pory
nie mogę znaleźć mocnych argumentów przeciwko AM3

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-28 20:30:33
Autor: jarsem
koniec balu. panno Lalu, czyli zestaw wybrany
Padlo juz na ten zestaw. Jednak z ESC.pl bo w eMarkecie konfigurator nie
dziala i ogolnie maja mnie w ...

Procesor: AMD Phenom II X2 550 /3.1GHz, L3 6MB, 80W, BOX, AM3/ 36 359 zł
Płyta główna Gigabyte MA770T-UD3P /AMD 770/ 36 290 zł
Pamięć RAM Corsair 4GB (2x2GB) 1333MHz CL9 XMS3 wieczysta 299 zł x 2
Dysk twardy Seagate 320GB 7200rpm 16MB cache SATAII Barracuda 7200.12 36 175 zł x4
Karta graficzna Asus GeForce 9600GSO 384MB DDRIII /192bit/ HDTV 2xDVI 36 195 zł
Nagrywarka DVD LG GH22NS50 SATA SecurDisc (black) 24 99 zł
Obudowa Cooler Master Centurion 534 Lite Black (bez zasilacza) 24  230 zł
Zasilacz Corsair 550W [CMPSU-550VXEU]
razem z przesylka wyliczylem sobie: 2806 pln.
Obiecali, ze RAID skonfiguruja. Przemysle sobie jeszcze wszystko na spokojnie
i jutro albo w niedziele zloze zamowienie.

Rozumiem tez, ze na tej plycie glownej bede mogl sobie kiedys wsadzic np. to:
AMD Phenom&#8482; II X4 940 3000?
A jak dostane ten cudny zestaw to sie pochwale, co i jak :)
No i jak bedziecie Experci w Toruniu to zapraszam na piwo.

Data: 2009-08-24 12:49:02
Autor: de Fresz
On 2009-08-23 17:07:14 +0200, "ja.rs.em" <jarsem@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

I tak to sobie wymyslilem:

procesor: Intel Core 2 Q9550 Quad Core, 2.83GHz, 1333FSB, 12MB cache, LGA775,
45nm, BOX 803,35 zł

IMHO wyrzucone pieniądze. Z pakietu Adobe tyko PS w kilku filtrach wykorzysta więcej rdzeni, reszta leci na całym 1. Weź lepiej coś z E8400-8600.

Dysk: Seagate Barracuda 7200.12; 500GB, Serial ATA/300,7200RPM,16MB c., 175,31
zł - sie nie znam ale dziwny jakis ...

Nieco droższe, ale w sumie dobre są Barracudy ES2 - serwerowe. Coprawda z 8 dwa padły tuż po postawieniu, ale reszta i te wymienione (szybko i bezproblemowo) od ponad roku śmigają aż miło, a stoją w RAID-ach 0 i lekko nie mają.

de Fresz

komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?