komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Data: 2009-07-13 20:16:53
Autor: reles
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
ja.rs.em pisze:

Co robię: Głównie pakiet Adobe (w planach CS4 - firma kupuje więc skorzystam
jako drugi użytkownik),

Co będziesz robił w tym CS4? Jeśli nie pracujesz na kilkugigabajtowych plikach powinno starczyć co to masz - przydałoby się tylko dyski wymienić.

do tego Corel (...), czasem film, gry już prawie wcale

J/w.

+ CAD

Tutaj nie wiem.

(ale Stalkery muszą pójść smilies/wink.gif)

Nie wiem co to Stalkery, ale jak jakaś nowa gra to pewnie nie pójdzie (CPU, k. graficzna)

Dostałem też taką ofertę w sklepie komputerowYm:
Płyta główna  ASUS M3N-H/HDMI (300 PLN). Procesor: AMD PHENOM 9650 QUAD BOX
(540 PLN).

Jeśli AMD to imo lepiej płyta głowna na AM3 + Phenom dwurdzeniowy z wyższymi MHz. Czterech nie wykorzystasz (ale nie wiem jak z CADem).

Karta Grafiki: 9600GT 512MB DDR 3/256bit (370 PLN).

Może być.

Pamięć RAM:
GEIL DDR2 4096MB PC800 2X2GB ULTRA (275 PLN).

Jeśli AM3 to można pomyśleć o DDR3.

Dysk: CAVIAR 320GB WD 3200AAKS
SATA II 16MB CACHE X2 (410 PLN).

Ten drugi to na backup? 320 trochu mało może być. Brałbym Hitachi DeskStar 7K1000.B (szybki mimo to cichy).

Zasilacz: 500W (150 PLN).

Jaki to zasilacz? Patrząc na cenę to może być szrot. Nie oszczędzaj na tym i weź coś pewniejszego (tu możesz sobie pooglądać: http://zenfist.pl/)

Data: 2009-07-13 19:02:24
Autor: jar.sem
reles <a@b.c> napisał(a):
ja.rs.em pisze:

> [...]

Co będziesz robił w tym CS4? Jeśli nie pracujesz na kilkugigabajtowych plikach powinno starczyć co to masz - przydałoby się tylko dyski wymienić.

standy, bannery, pliki czasami wielkie jak niesczescie - klienci nie
ograniczaja sie w ilosci GB

> (ale Stalkery muszą pójść Nie wiem co to Stalkery, ale jak jakaś nowa gra to pewnie nie pójdzie (CPU, k. graficzna)

Stalker - obie czesci chodzil mi na srednich takich ustwieniach bez problemow
na tym co mam :)

Jaki to zasilacz? Patrząc na cenę to może być szrot. Nie oszczędzaj na tym i weź coś pewniejszego (tu możesz sobie pooglądać: http://zenfist.pl/)

z tym zasilaczem to rzeczywiscie cos nie teges nie podali mi firmy - dzieki za
informacje
moj stary zasilacz to 300W jakis codegen czy cos takiego

Data: 2009-07-13 22:27:57
Autor: reles
jar.sem pisze:
reles <a@b.c> napisał(a):
[...]

No to jednak poszedłbym w stronę dwurdzeniowca ~3GHz, szybkich dysków i dużych RAMów. Komfort pracy zdecydowanie się poprawi.
Stawiałbym na AMD i AM3 jako bardziej "przyszłościowe" rozwiązanie.

Data: 2009-07-14 01:14:30
Autor: CeBeR
jar.sem pisze:

Stalker - obie czesci chodzil mi na srednich takich ustwieniach bez problemow
na tym co mam :)

Kwestia zdefiniowania "ustawień takich średnich" i "bez problemów". U mnie jedynka na lepszym sprzęcie (C2D+GF7600GT) chodziła ledwo-ledwo na średnich (a zbliżenie się w pobliże Controlera objawiało się klatkowaniem rzędu pojedynczych FPSów), prawdziwie płynne granie zapewniało dopiero włączenie oświetlenia statycznego. W dwójkę też na średnich (i to DX9) ledwo dał radę HD3850...

Data: 2009-07-14 00:25:31
Autor: Arkadiusz Stopa
Użytkownik "reles" <a@b.c> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3ftmm$97j$1@inews.gazeta.pl...
ja.rs.em pisze:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
W ID CS4 wystarczy złożyć książeczkę z wątkiem na 50-70 stron i już się
na tym Athlonie zamuli okrutnie. U mnie się mulił na Athlonie 2 x 2 Ghz
i 3 GB RAM. Photoshop chodził na nim w miarę znośnie, ale Illutrator
trochę niedomagał. Atholn 64 2Ghz do CS4 to zdecydowanie za słaby
procesor, nawet jak jest 2-rdzeniowy.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Data: 2009-07-14 00:51:08
Autor: reles
Arkadiusz Stopa pisze:

[...]

ID działa u mnie idealnie na dużych plikach (kilkadziesiąt do 200 stron + podlinkowane epsy i psd po kilkaset MB) - Athlon X2@2.5, 4GB RAM, SG 7200.7.
Podobnie PS na sporawych bitmapach, AI rzadko uĹźywam.
Może masz gdzieś „wąskie gardło” (pamięć, dyski)?

Pracowałem też swego czasu z CS2 na Athlonie XP 1.4GHz i 1GB RAMu i o żadnym muleniu nie było mowy, na pewno nie na wspomnianych 50-cio str. książkach.

Data: 2009-07-14 10:57:48
Autor: Arkadiusz Stopa
Użytkownik "reles" <kurld@no2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3gdot$rdo$1@news.onet.pl...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Już nie mam, na Core i7 pakiet CS4 śmiga wyśmienicie. :)

Pracowałem też swego czasu z CS2 na Athlonie XP 1.4GHz i 1GB RAMu i o żadnym muleniu nie było mowy, na pewno nie na wspomnianych 50-cio str. książkach.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nie mówiłem o książce 50-stronicowej, a o książce z wątkiem na 50 stron.
ID CS2 radzi sobie na takim Athlonie bez problemĂłw i chodzi jak burza,
CS4 już niestety nie. Np. robiłem w CS4 korektę w książce z wątkiem na
prawie 200 stron (akurat nie mogłem go podzielić). Efekt - oczekiwanie
od 2 do 5-6 sekund na pojawienie się wpisywanego tekstu na ekranie.
Nawet przy wprowadzeniu/skasowaniu jednego znaku.

Data: 2009-07-14 09:53:05
Autor: jar.sem
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Arkadiusz Stopa <arek@zmylka.pl> napisał(a):
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nie mĂłwiĹ&#65533;em o ksiÄ&#65533;Ĺźce 50-stronicowej, a o ksiÄ&#65533;Ĺźce z wÄ&#65533;tkiem na 50 stron.
ID CS2 radzi sobie na takim Athlonie bez problemĂłw i chodzi jak burza,
CS4 juĹź niestety nie. Np. robiĹ&#65533;em w CS4 korektÄ&#65533; w ksiÄ&#65533;Ĺźce z wÄ&#65533;tkiem na
prawie 200 stron (akurat nie mogĹ&#65533;em go podzieliÄ&#65533;). Efekt - oczekiwanie
od 2 do 5-6 sekund na pojawienie siÄ&#65533; wpisywanego tekstu na ekranie.
Nawet przy wprowadzeniu/skasowaniu jednego znaku.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Najgorsze mam to, ze przy destylowaniu plikow po prostu muli sie straszliwie.
A juz jak uzyje Corela do tego, to 15 minut wyrwane z zyciorysu.
Na razie dzialam na CS2, ale CS4 sie zbliza wielkimi krokami-bedzie to
koniecznosc.
Wiem, ze dyski to moje waskie gardlo - ale nie wiem czy wsadzanie nowego dysku
do tej starej konfiguracji ma sens i duzo pomoze?

Patrze sobie na Allegro na rozne zestawy i wydaja sie OK, ale zastanawia mnie
cena przy "wypasnosci" takich zestawow. Dziwne to ...

Data: 2009-07-14 11:58:07
Autor: Grzegorz Prędki
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Patrze sobie na Allegro na rozne zestawy i wydaja sie OK, ale zastanawia mnie
cena przy "wypasnosci" takich zestawow. Dziwne to ...

Daj jakis przyklad to ocenimy. Problem jest taki, ze przyszlosciowa platforma kosztuje sporo wiecej niz obecny wydajny zestaw, ale taki z ktorym za 2 lata bedziesz mial problem z rozbudowa (np. lga775 intela). Jesli nie masz w planach takiej rozbudowy moze warto zlozyc cos tanszego?

Data: 2009-07-14 18:15:30
Autor: ja.rs.em
Grzegorz Prędki <klark[USUN@TO][malpa]transkomp.com> napisał(a):

> [...]
> Daj jakis przyklad to ocenimy. Problem jest taki, ze przyszlosciowa platforma kosztuje sporo wiecej niz obecny wydajny zestaw, ale taki z ktorym za 2 lata bedziesz mial problem z rozbudowa (np. lga775 intela). Jesli nie masz w planach takiej rozbudowy moze warto zlozyc cos tanszego?

a pierwszy z brzegu:
wybralem takie z cena, ktora mi daje jescze jakis zapas na zmiany

PŁYTA GŁÓWNA         MSI K9N6PGM2-V OPIS
PROCESOR             CZTERORDZENIOWY AMD Phenom II X4 Quad Core 940, 4 x 3GHz,
45nm, BOX
CHŁODZENIE           ORYGINALNY RADIATOR Z WENTYLATOREM AMD
PAMIĘĆ               2GB/800 DDR2 - no ramu to sobie doloze
DYSK TWARDY          SATA2 500GB 16MB CACHE
NAPĘD OPTYCZNY       DWUWARSTWOWA NAGRYWARKA DVD X20 +/-
KARTA GRAFICZNA      NVIDIA GEFORCE 9600GT 512MB 256BIT DDR3 TV/DVI/D-SUB
(OBSŁUGA DirectX 10, OpenGL 2.1, Shader Model 4.0)
OBUDOWA              DO WYBORU (AUDIO I USB Z PRZODU OBUDOWY) Z ZASILACZEM
4LifeHF 450W Premium PFC SILENT 12CM WOLNOOBROTOWY WENTYLATOR, BARDZO CICHA PRACA
KARTA MUZYCZNA       ZINTEGROWANA 7.1 (8-KANAŁOWA)
KARTA SIECIOWA       ZINTEGROWANA 10/100    DODATKI              STEROWNIKI DO XP I VISTY, KABEL ZASILAJĄCY  koszt tego z przesylka:1850 pln

drugi:
Quad Core AMD PHENOM II X4 940 AM2+ (4x 3GHz) Socket AM2+, 8MB cache,
taktowanie 4x 3 GHz
(wewnętrznie FSB 3600 MHz),proces technologiczny 45 nm, wersja box z wentylatorem.
Płyta Główna ASUS M3N-H/HDMI GF8300 AM3 nForce 8300, FSB 1800Mhz, DDR2 1066,
PCI-E x16 2,0
Pamięć RAM 4GB 800Mhz 2x2GB Dual Channel
Zintegrowana Karta Graficzna NVidia GeForce 8300 512MB MAX DirectX 10, OpenGl
2.0, Shader Model 4.0, PureVideo HD
Dysk Twardy 500GB SATA 2 Serial ATA 2 300
Nagrywarka DVD 22x DVD+/-R 20x, DVD+RW 8x
Karta dźwiękowa Realtek ALC883
Karta Sieciowa 10/100 Mbit/s
Obudowa I-BOX LION 706LK z zasilaczem 400W razem z przesylka to kosztuje 1700 pln

krotka pilka: zestawy wychodza taniej niz w sklepach w Toruniu, a przeciez ci
z allegro tez ponosza koszty?

Data: 2009-07-14 12:08:26
Autor: reles
jar.sem pisze:
Arkadiusz Stopa <arek@zmylka.pl> napisał(a):

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Najgorsze mam to, ze przy destylowaniu plikow po prostu muli sie straszliwie.

Distiller to osobna bajka. Przykład z życia: 4 identyczne, nowe, wydajne komputery, na każdym ten sam system/soft (sklonowany). Na trzech destylacja pewnego pliku trwa pół minuty, na czwartym prawie 10. ;-)
Dodatkowo na dwóch z nich zdarza się distillerowi dość często powiesić przy dużych plikach, na pozostałych oczywiście nigdy.
Sprzęt gruntownie przebadany, oczywiście nic nie wykryto. ;-)

Data: 2009-07-14 13:18:36
Autor: Arkadiusz Stopa
Użytkownik "jar.sem" <jarsem@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3hki0$nah$1@inews.gazeta.pl...

Najgorsze mam to, ze przy destylowaniu plikow po prostu muli sie straszliwie.
A juz jak uzyje Corela do tego, to 15 minut wyrwane z zyciorysu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Tu nie poradzę. Na moim Athlonie Distiler CS2 i CS4 chodziły równie
dobrze. Nie było większych problemów z wydajnością. Zauważyłem
tylko, że wyraźnie szybciej działa gdy zrezygnowałem z EPSów w
PostScript Level 2 na rzecz Level 3.

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Raczej niewiele. Radzę złożyć coś od podstaw na Intelu E8400 ... E8600.
Programy Adobe działają lepiej na Intelach niż na AMD. Powinieneś
wtedy osiągnąć lepszą wydajność niż na wspomnianym PHENOMie
9650 (2,3 GHz), przynajmniej z pakietem Adobe. Do tego polecam
dużo pamięci RAM, najlepiej > 4GB i 64-bitowy system (Vista, Win7).
Grafika właściwie to w zależności od zastosowań 3d (tu się nie znam).
Mam GF9600GT i dla mnie jest raczej na wyrost, nie wykorzystuję jej
możliwości.

Data: 2009-07-14 14:04:03
Autor: reles
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Arkadiusz Stopa pisze:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Raczej niewiele. Radzę złożyć coś od podstaw na Intelu E8400 ... E8600.
Programy Adobe działają lepiej na Intelach niż na AMD.

Skąd te rewelacje? ;-) Nie widziałem testów dla ID czu AI, ale w PSie* wyniki są porównywalne, a różnice (w obie strony) za małe, żeby się akurat tym kierować.

--
* http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=5228-4

Data: 2009-07-14 14:57:22
Autor: Arkadiusz Stopa
Użytkownik "reles" <a@b.c> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3hs7l$41m$1@inews.gazeta.pl...
Raczej niewiele. Radzę złożyć coś od podstaw na Intelu E8400 ... E8600.
Programy Adobe działają lepiej na Intelach niż na AMD.

Skąd te rewelacje? ;-)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Google się popsuły?
Pierwszy przykład z brzegu: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3492&p=13

Data: 2009-07-14 15:08:07
Autor: reles
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Arkadiusz Stopa pisze:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Google się popsuły?
Pierwszy przykład z brzegu: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3492&p=13

Wyguglać to ja sobie mogę testy, w których wyniki będą odwrotne, więc albo jakieś konkrety, albo na drzewo. ;-)
Poza tym kilka % różnicy w tę czy tę stronę nie ma żadnego znaczenia w normalnej pracy, powinieneś to wiedzieć, jeśli już próbujesz coś polecać.

Data: 2009-07-14 15:28:28
Autor: Arkadiusz Stopa
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Wyguglać to ja sobie mogę testy, w których wyniki będą odwrotne, więc albo jakieś konkrety, albo na drzewo. ;-)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Eee... wybieram drzewo :). Nie interesują mnie jałowe wojenki.
Ze swoich wyborów jestem zadowolony i mam w d...
przekonywanie kogokolwiek, że czarne jest czarnym a białe białym.

Data: 2009-07-14 15:57:34
Autor: reles
Arkadiusz Stopa pisze:

Ze swoich wyborów jestem zadowolony i mam w d...
przekonywanie kogokolwiek, że czarne jest czarnym a białe białym.

Ale Ty zdaje się pisałeś, że wybrałeś Core i7, jak to się ma do komputera za 2000 zł? ;-)

Data: 2009-07-14 11:34:41
Autor: reles
Arkadiusz Stopa pisze:

[...]

Zapewne masz rację, nie pracowałem na CS4 na słabszym sprzęcie. Ciekawi mnie jakie to nowe ficzery spowolniły tak ten program. Bo przecież CS2 działało przyzwoicie.

komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?