komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Data: 2009-07-14 21:00:54
Autor: Wiesław
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Dnia 13-07-2009 o 19:34 ja.rs.em napisał na pl.comp.pecet:

Mam pytania takie:
1. czy mogę spróbować ulepszyć tego starego kompa?
2. czy lepiej nowy zestaw (taki do 2200 max)
3. a może coś ze starego zestawu zostawić i włożyć do nowego?

Co robię: Głównie pakiet Adobe (w planach CS4 - firma kupuje więc  skorzystam

Z Twojego postu wynika, że potrzebny Ci jest solidny sprzęt do pracy
i niekoniecznie ładny. Ja bym więc zrobił tak:
Napędy optyczne (lub tylko HL-DT-ST DVDRAM GSA-4167B), dysk 80-tka na  backup
i obudowa do wykorzystania.
Ponieważ z założenia praca z CS4 - potrzebna Ci dobra karta graficzna
i procesor wielordzeniowy, a to dlatego, że podobno to nowe cudo umie z  tych
urządzeń korzystać. Ceny z Agito i ESC (może być gdzieś taniej)

Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1 Cena: 220zł esc
Asus GeForce 9800GT 512MB DDRIII /256bit/ HDTV 2xDVI Cena: 375zł esc
OCZ 4GB (2x2GB) 1333MHz CL7 Platinium Cena: 320zł esc
BeQuiet StraightPower E6 500W Cena: 359zł esc
Płyta główna Gigabyte GA-MA770T-UD3P Cena: 316,00 zł agito
Procesor AMD Phenom II x4 810 AM3 BOXCena: 579,00 zł agito

Razem: 2169 zł, a ten Twój sklep ma ceny z kosmosu.

Masz platformę na parę lat pracy i nawet "stalkery" się nie zająkną :)
Nawet bym Ci poskładał, ale niestety za daleko :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-14 21:27:27
Autor: reles
Wiesław pisze:

Ponieważ z założenia praca z CS4 - potrzebna Ci dobra karta graficzna (...)
a to dlatego, że podobno to nowe cudo umie z tych urządzeń korzystać.

No właśnie, podobno. Tylko PS, FL i Premiere i to w raczej ograniczonym stopniu. 9800GT do tych zastosowań to przerost mocy przynajmniej o rząd wielkości.

Data: 2009-07-14 22:09:31
Autor: Wiesław
Dnia 14-07-2009 o 21:27 reles napisał na pl.comp.pecet:

Wiesław pisze:

[...]

Adobe się tym chwali. Jeżeli nawet to za wiele, to skąd wiesz, że za jakiś
czas nie przesiądzie się na "CS5"? Widać przecież, że robią coś w tym  kierunku.
I znowu wymiana karty? To ma być platforma na dłużej.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-14 22:22:57
Autor: reles
Wiesław pisze:

Adobe się tym chwali. Jeżeli nawet to za wiele, to skąd wiesz, że za jakiś
czas nie przesiądzie się na "CS5"? Widać przecież, że robią coś w tym kierunku.
I znowu wymiana karty? To ma być platforma na dłużej.

Nie wiem czy to poprawią, imo raczej już bliżej niż dalej do granicy stosowalności GPU w tych rozwiązaniach, po prostu nie jest to aż tak potrzebne, szczególnie przy współczesnych wydajnych procesorach.

Druga sprawa, nikt nie będzie przechodził z CS4 na 5. To się zwyczajnie nie opłaca. W większości firm cały czas standardem jest CS2, często spotyka się jeszcze pliki z CS1, CS3 rzadko, CS4 prawie wcale.

Data: 2009-07-14 23:23:58
Autor: Wiesław
Dnia 14-07-2009 o 22:22 reles napisał na pl.comp.pecet:

Nie wiem czy to poprawią, imo raczej już bliżej niż dalej do granicy  stosowalności GPU w tych rozwiązaniach, po prostu nie jest to aż tak  potrzebne, szczególnie przy współczesnych wydajnych procesorach.

A wlaśnie, że nie. Nvidia właśnie wydała takie sterowniki, na razie do
Quadro, ale kto wie...

Druga sprawa, nikt nie będzie przechodził z CS4 na 5. To się zwyczajnie  nie opłaca. W większości firm cały czas standardem jest CS2, często  spotyka się jeszcze pliki z CS1, CS3 rzadko, CS4 prawie wcale.

Nie chodzi mi konkretnie o CS5, ale o wszystkie nowsze aplikacje do pracy.
Kto to wie jakie będą miały wymagania za jakiś czas.

Powtarzam raz jeszcze, że to ma być zestaw na dłużej.
--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-14 23:40:33
Autor: reles
Wiesław pisze:
[...]

Link, szczegóły? ;-)

[...]

Quada zawsze można wsadzić jak kiedyś zabraknie mocy (w co wątpie, nie było też mowy o innym sofcie.) Wydajny system dyskowy i dużo ramu przyda się teraz, zysk będzie zdecydowanie większy.

Data: 2009-07-15 00:01:01
Autor: Wiesław
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Dnia 14-07-2009 o 23:40 reles napisał na pl.comp.pecet:

Link, szczegóły? ;-)

A chociażby tu:
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=11752&NVIDIA+prezentuje+nowe+wtyczki+do+pakietu+Adobe+CS4

Quada zawsze można wsadzić jak kiedyś zabraknie mocy (w co wątpie, nie  było też mowy o innym sofcie.) Wydajny system dyskowy i dużo ramu przyda  się teraz, zysk będzie zdecydowanie większy.

Ja bym wsadził Quada i nie martwił czy zabraknie mocy. Nie twierdzę  również,
że Twoje rozwiązanie jest złe. Na tę chwilę.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-15 07:53:40
Autor: reles
Wiesław pisze:
[...]

Wygląda to na pluginy korzystające z GPU a nie sterowniki. Z wyjątkiem CUDA w Premiere - nic nowego. Jeśli dłubie się w filmach, faktycznie przydatne.

Data: 2009-07-14 21:33:52
Autor: Grzegorz Prędki
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
MOja propozycja na Intelu (ceny z esc):

Akutalnie cześci w zestawie:
Procesor:
Intel Core 2 Quad Q8200 /2.33GHz, 1333MHz, 4MB, BOX/
569 zł

Płyta główna:
Gigabyte EP45-DS3L /intel P45/
339 zł

Pamięć RAM:
GoodRam 4GB (2x2GB) 1066MHz CL5 PRO
230 zł

Dysk twardy:
Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1
255 zł

Karta graficzna:
PowerColor Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ DVI HDMI
390 zł

Nagrywarka DVD:
LG GH22NP20 SecurDisc (black)
99 zł

Obudowa:
Logic Concept B22 Black (bez zasilacza)
99 zł

Zasilacz:
Chieftec 450W [GPS-450AA-101A]
215 zł

Suma: 2196 zł brutto

Na tym zestawie i popracujesz i pograsz w wiekszosc gier w stylu Stalkera na max detalach. Procesor sie bardzo dobrze kreci, w razie potrzeb spokojnie go puscisz na 3GHz bez wiekszego podnoszenia napiecia.

Data: 2009-07-14 22:00:36
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:
[...]

Możesz to jakoś uzasadnić w kontekście tego:

Co robię: Głównie pakiet Adobe (w planach CS4 - firma kupuje więc skorzystam
jako drugi użytkownik), do tego Corel + CAD, czasem film, gry już prawie wcale

oraz:

standy, bannery, pliki czasami wielkie jak niesczescie - klienci nie
ograniczaja sie w ilosci GB

?

Data: 2009-07-14 22:05:36
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:
[...]

Jak ja uwielbiam cytowanie tego co akurat nam pasuje. Pelna wypowiedz autora topiku:
"Co robię: Głównie pakiet Adobe (w planach CS4 - firma kupuje więc skorzystam
jako drugi użytkownik), do tego Corel + CAD, czasem film, gry już prawie wcale
(ale Stalkery muszą pójść smilies/wink.gif)"

Data: 2009-07-14 22:16:20
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

To nie ma żadnego znaczenia, podtrzymuję pytanie.

BTW
Do Stalkera potrzebny jest 4850?.
Pracowałeś kiedyś w PS albo InD na dużych plikach?
A backup to będzie sobie codziennie na DVD wypalał?
  :-)

Data: 2009-07-14 22:29:34
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

A co ma 4850 do duzych plikow? Skad wiesz czy autor nie ma sporego monitora i nie zamarzy sobie pograc w tego Stalkera w natywnej? Co do bakupu to nic nie wiemy w jakiej formie autor go do tej pory robil. Moze ma juz na czym.

Data: 2009-07-14 22:44:08
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Nic, pisałem też przecież o HDD.

Skad wiesz czy autor nie ma sporego monitora i nie zamarzy sobie pograc w tego Stalkera w natywnej? Co do bakupu to nic nie wiemy w jakiej formie autor go do tej pory robil. Moze ma juz na czym.

Może nie ma, tak jak i monitora 26", kto to wie. ;-)

A jak już się Stalker znudzi, to co wtedy? Zostanie z "wypasioną" grafiką, niewykorzystanym quadem i będzie pluł sobie w brodę, że nie wziął więcej ramu, czy drugiego(trzeciego) dysku do RAIDa czy backupu. ;-)

Podałeś konfigurację raczej do gier, jakbyś kiedyś popracował na w/w sofcie to przyznałbyś mi rację.

Data: 2009-07-14 22:53:22
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

4 rdzenie sa bardziej przyszlosciowe w programach z ktorych korzysta.
Wlasnie dlatego, ze polecam quada nie jest to komputer do gier, tam akurat rzadza 2rdzeniowce. Niech sie autor wypowie czy ma system 64bit, jesli nie to te 4GB ktore zaproponowalem to i tak za duzo. Jesli nie ma duzego monitora niech zamieni 4850 na 4830 i kupi 2 mniejsze dyski zamiast jednego 640GB.

Data: 2009-07-14 23:10:00
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Tak jak sądziłem, nie masz pojęcia o czym piszesz.
Z wyjątkiem Premiere i częściowo PS zysk z 4 rdzeni jest niemal żaden.
4GB RAM to przynajmniej 2x za mało.

Data: 2009-07-14 23:14:44
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Udowodnij, ze za rok, dwa bedzie tak samo. Udowodnij, ze 32bitowy system skorzysta z 8GB ramu.

Data: 2009-07-14 23:34:46
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

Udowodnij, ze za rok, dwa bedzie tak samo.

Przeczytaj moją odpowiedź na post Wiesława kilka postów wyżej, tam znajdziesz odpowiedź na te nurtujące Cię pytanie ;-)

W skrócie - żywotność takiego softu to ładnych kilka lat, nikt nie będzie co rok/dwa wyskakiwał z 10000 zł na nowszą wersję wnoszącą kilka ficzerów.

2. Nowe dwurdzeniowce świetnie sobie radzą z CS4, zdecydowanie więcej zyskuje się stawiając na wydajny system dyskowy i pamięci, niż ilość rdzeni.

Udowodnij, ze 32bitowy system skorzysta z 8GB ramu.

Nie spinaj się tak, to chyba oczywiste, że wymagany jest system 64 bit. Kolejny argument za cięciem kosztów na k. graf.

Data: 2009-07-15 02:46:32
Autor: BQB
Grzegorz Prędki pisze:
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Wetnę się, wymienione programy zostały tak nędznie napisane, że korzystają z max 2 rdzeni, Corel oprócz najnowszej wersji z jednego, na chwilę obecną kupno procesora 4 rdzeniowego do w/w celów nie ma sensu wogóle, to już lepiej zainwestować w procesor 2 rdzeniowy o jak największej częstotliwości taktowania, znacznie większą ilość pamięci, system 64bit oraz porządny sprzętowy kontroler do dysków (ale w tej cenie się to nie uda), aby utworzyć RAID0 do pliku wymiany i systemu.

Data: 2009-07-15 04:35:42
Autor: jar.sem
Grzegorz Prędki <klark[USUN@TO][malpa]transkomp.com> napisał(a):
reles pisze:

> [...]
Wlasnie dlatego, ze polecam quada nie jest to komputer do gier, tam akurat rzadza 2rdzeniowce. Niech sie autor wypowie czy ma system 64bit, jesli nie to te 4GB ktore zaproponowalem to i tak za duzo. Jesli nie ma duzego monitora niech zamieni 4850 na 4830 i kupi 2 mniejsze dyski zamiast jednego 640GB.

System 64 bit jest w planie, bo za jakis czas to bedzie podejrzewam
koniecznosc - na teraz XP, ale moze wyprobuje W7?

Backupy...no to jest problem, dotychczas - jesli prace byly jakies mega wazne
i duzo sie przy nich dzialo-backup na DVD, wzglednie na pendrive. tutaj wiec
albo zostawie jeden z dyskow (WDC WD800BB-88JHC0 (74 GB, IDE)) albo kupie
jakis niewielki zewnetrzny.

Nie mam zamiaru podkrecac procka bo sie na tym nie znam, nie mam zamiaru
wymieniac znow plyty, procka, itd. Moge sobie za jakis czas wymienic RAM czy
karte graf (myslalem, zeby sobie stara zostawic (nVIDIA GeForce 6600 PCI-E
)-po jakims czasie wymienic na inna.
Z tego co widze na zasilaczu nie moge oszcedzac - i nie bede.

Dziekuje za odzew i za pomoc. Chociaz szczerze mowiac to jeszcze wiecej mam
dylematow po przeczytaniu tego wszystkiego ;)

Data: 2009-07-14 23:42:41
Autor: Wiesław
Dnia 14-07-2009 o 21:33 Grzegorz Prędki napisał na pl.comp.pecet:

MOja propozycja na Intelu (ceny z esc):

Akutalnie cześci w zestawie:
Procesor:
Intel Core 2 Quad Q8200 /2.33GHz, 1333MHz, 4MB, BOX/
569 zł

Ja tam nic nie mam do Intela, ale wydaje mi się, że platforma
na DDR3 jest bardziej przyszłościowa, a core i7 jest koszmarnie drogie.

Karta graficzna:
PowerColor Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ DVI HDMI
390 zł

To właśnie NVIDIA coś kombinuje z Adobe o wykorzystaniu GPU.

Zasilacz:
Chieftec 450W [GPS-450AA-101A]
215 zł

To dobry zasilacz, ale ma dość niską sprawność ok 71%. Jeżeli patrzeć na
pobór energii to taki BeQuiet do ciągłej pracy jest oszczędniejszy 85%.

Za coś niestety się płaci.
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-15 00:04:33
Autor: STranger
Wiesław pisze:

Ja tam nic nie mam do Intela, ale wydaje mi się, że platforma
na DDR3 jest bardziej przyszłościowa, a core i7 jest koszmarnie drogie.

No dokładnie tak. Też tak uważam.
s775 już ma swoje lata i brak dalszych perspektyw rozwojowych
Obecnie lepiej inwestować w AM3 i Phenoma2, a więc w DDR3 moim zdaniem

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-15 03:03:56
Autor: BQB
STranger pisze:
Wiesław pisze:

[...]

A ja uważam, że najlepiej nie inwestować w "przyszłościowe" zestawy, bo czasami może być to ślepa ścieżka - jak RIMM. Lepiej kupić coś na teraz i za jakiś czas kupić znów coś na teraz - wyjdzie taniej i będzie wydajniejsze. Aby nie być gołosłownym, kumpel jakiś czas temu kupił zestaw z AGP i 754, a ja jako przyszłościowy PCIe i 939. po 4 latach, kumpel kupił prawie wszystko nowe, a ja z bardziej przyszłościowym zestawem miałem wybór, kupić 2 rdzeniowca na 939 za sporo kasy i mieć trochę lepiej, bądź wszystko oprócz grafiki zmienić, a która jest mało wydajna, to ja wiem, czy mi się kalkulował zestaw przyszłościowy? Nie. Obecnie sprzedałem 2x1 GB i kupiłem niewiele dokładając 2x2GB, płytę na 775 za 150 zł i procek za 250 zł. Grafikę akurat wcześniej zmieniłem, bo mi padła. I co lepiej było brać przyszłościowy zestaw?

Data: 2009-07-15 18:46:46
Autor: Wiesław
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Dnia 15-07-2009 o 03:03 BQB napisał na pl.comp.pecet:

A ja uważam, że najlepiej nie inwestować w "przyszłościowe" zestawy, bo  czasami może być to ślepa ścieżka - jak RIMM. Lepiej kupić coś na teraz  i za jakiś czas kupić znów coś na teraz - wyjdzie taniej i będzie  wydajniejsze. I co lepiej było brać przyszłościowy zestaw?

Tego, gdzie jest ślepa ścieżka nikt nie przewidzi. Można natomiast z  obserwacji
rynku coś wywnioskować. Epizod z podstawkami 754 i 939 nie trwał długo i  nie były
one zgodne ani wstecz ni w przód. Teraz sytuacja ma się inaczej. Mamy masę
procesorów na dwie podstawki, a AMD podobno w najbliższym czasie ma zamiar
wydać kilkanaście nowych procesorów. To świadczyć może o tym, że AM3  pójdzie
raczej drogą Socket A.
Pisząc "przyszłościowa" miałem na myśli głownie pamięć (można za jakiś  czas dokupić
kiedy już będzie pewnie tańsza od dwujek), a podzespoły możemy sobie  wymienić lub nie.
Bo tak naprawdę, czym ryzykujemy? Przecież płyty i procesory pod AM2 i AM3  można kupić
w tej samej cenie.
Jeżeli ktoś lubi często wymieniać sprzęt to proszę bardzo,"tanio, ale  zawsze krok z tyłu"
Tutaj natomiast ma służyć kilka lat i być wydajny, ponieważ służy do  pracy. Dla kogoś kto
nie ma ochoty grzebać w "komputerach" prościej jest coś dołożyć niż  wymienić.

Jeżeli natomiast twierdzicie, że dla Adobe wielordzeniowy procesor to  dwurdzeniowiec, to
rzeczywiście twórca wątku nie ma co pchać się w quady.

Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-15 21:00:38
Autor: BQB
Wiesław pisze:

[...]

Jak kupowałem płytę na 939 wraz z procesorem AMD64 3000+ na jądrze Venice, to właśnie podstawka 939 miała żyć równie długo jak socket A. A nic z tego nie wyszło.

[...]

Pamięć DDR3 będzie tańsza od DDR2. Ale pewnie pojawi się DDR4 i plan weźmie w łeb.

Jeżeli ktoś lubi często wymieniać sprzęt to proszę bardzo,"tanio, ale zawsze krok z tyłu"

Jak po np 3 latach wymienię sobie sprzęt, na kolejny nowszy ale o krok w tył od tego co będzie na topie, to i tak będę miał sprzęt szybszy od tego co dziś kupi się na przyszłość.

Tutaj natomiast ma służyć kilka lat i być wydajny, ponieważ służy do pracy. Dla kogoś kto
nie ma ochoty grzebać w "komputerach" prościej jest coś dołożyć niż wymienić.

Te kilka lat to ile? Płyty mają zazwyczaj 3-4 sloty na pamięć, ograniczenie co do wielkości w jednym module i odgórne ograniczenie co do wielkości pamięci całkowitej - obecnie najczęściej 8 GB.

Jeżeli natomiast twierdzicie, że dla Adobe wielordzeniowy procesor to dwurdzeniowiec, to
rzeczywiście twórca wątku nie ma co pchać się w quady.

Leniwi programiści, którym nie chce się modyfikować programu, bo musieliby go całkowicie od nowa napisać. W końcu będą zmuszeni do napisania programu w odpowiedni sposób, ale na razie nie muszą - brak prężnej konkurencji.

Data: 2009-07-16 16:46:40
Autor: Wiesław
Dnia 15-07-2009 o 21:00 BQB napisał na pl.comp.pecet:

Te kilka lat to ile? Płyty mają zazwyczaj 3-4 sloty na pamięć,  ograniczenie co do wielkości w jednym module i odgórne ograniczenie co  do wielkości pamięci całkowitej - obecnie najczęściej 8 GB.

Ktoś tutaj udowadniał, że oprogramowanie zmienia się bardzo rzadko,
bo się nie opłaca. Myślę, że spokojnie 6-8 lat. Jesteś generację do
tyłu to nie wiesz, że obecnie 16 GB :)

[...]

A jak ja sobie wymienię po 5 latach to będę miał szybszy od Twojego
trzy razy.
To ja się dziwię, że z takim podejściem w ogóle coś zmieniasz. Przecież
za rok to samo będzie tańsze, albo lepsze w tej cenie, a za dwa...
A ja naiwny zawsze starałem się wybierać sprzęt z najkorzystniejszym
stosunkiem ceny do wydajności/jakości.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-17 12:49:12
Autor: BQB
Wiesław pisze:
[...]

To w końcu po ilu latach? Bo jeśli wymiana już przy 4 roku, gdzie zmienię sprzęt drugi raz, to będę miał szybszy od twojego, w 6 roku ty będziesz miał szybszy, ale niezbyt dużo szybszy.

[...]

Ja zmieniam, jak mi sprzęt przestaje wystarczać, na generację, która ma już około roku, bo programiści często nie nadążają za sprzętem.

komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?