komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Data: 2009-08-23 15:07:14
Autor: ja.rs.em
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Witam.

Jakis czas temu pytalem o zestaw komputerowy.
Dostalem kilkanascie odpowiedzi, bardzo dziekuje.
Finalizuje juz chyba zkup tego wymarzonego cuda :) do grafiki, czasem gierki.
Budzet lekko wzrosl - tak do 2600 +/-  (kasa z nieba :))

I tak to sobie wymyslilem:

procesor: Intel Core 2 Q9550 Quad Core, 2.83GHz, 1333FSB, 12MB cache, LGA775,
45nm, BOX 803,35 zł

plyta glowna: ASUS P5QC, P45/ICH10R, DualDDR2/3-1066/1333, SATA2, RAID, GBLAN,
FW, ATX 380,38 zł LUB: Gigabyte EP45-DS3L /intel P45/339 zł

RAM: Corsair DOMINATOR 2x2GB 1066 MHZ DDR2, CL5, Unbuffered, DHX Tech. + 1
szt. 303,27 zł
LUB: OCZ 4GB (2x2GB) 1333MHz CL7 Platinium Cena: 320zł

karta graficzna: Asus EN9600GSO GF 9600GSO CUDA 384MB DDR3 (192bit),
HDTV/2xDVI, HDCP, 193,88 zł LUB: Asus GeForce 9800GT 512MB DDRIII /256bit/ HDTV 2xDVI Cena: 375zł

Dysk: Seagate Barracuda 7200.12; 500GB, Serial ATA/300,7200RPM,16MB c., 175,31
zł - sie nie znam ale dziwny jakis ...
LUB: Samsung 500 GB 5400pm 16MB cache SATA-II F2EG w RAID 0 360zł
LUB: WD 640GB, SATA/300, 16MB (WD6400AAKS) Caviar Blue 250zł

nagrywarka: Samsung nagrywarka DVD 22x PATA (-Rx20) bulk czarna 97,28 zł

Zasilacz: be quiet! Straight Power E6-500W 80plus, activePFC, 2xPCIe, 22dBa
368,34 zł
LUB: ATX 400W OCZ ModXStream Pro (Fan 140mm, PFC) 234zł

Cooler Master obudowa komputerowa Elite 335 czarna ( bez zasilacza )  144,03 zł

czytnik kart: 4World Czytnik kart flash wewnętrzny 3.5'' 24w1, slot M2, czarny
22,30 zł

Pod "LUB" to sugestie roznych znajomych no i probuje sobie porownac te
otrzymane dane - wybrac lepsze, bardziej pasujace.

Wybralem Intela-choc wiem, ze to juz nieprzyszlosciowy zestaw (znaczy nie do
rozbudowy) - AMD wychodzil mi jakos drozej o 300 pln (pewnie to wina komponentow).

I jeszcze jedno: czy sklep, w ktorym to zamowie liczy cos sobie za zlozenie?
Pewnie bedzie to e-market, bo blsisko mojego miejsca zamieszkania ma
stacjonarny sklep (Bydoszcz).

No i czy jakby byl w zestawie babol jakis to naprostuja i pomoga dobrac
zamiennik? (zreszta chyba tez po to tu pisze, zeby babola nie bylo).

Moglibyscie pomoc mi ostatni raz ;P ))) ? Dziekuje.

Data: 2009-08-23 19:26:20
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 23 Aug 2009 15:07:14 +0000 (UTC), ja.rs.em napisał(a):

[...]

Ja ostatnio kupiłem tak:
Gigabyte MA790X-UD3P - 360 zet
Phenom II 550 X2 3.1GHz - 360 zet
Odblokowałem "brakujące" rdzenie do x4, podkręciłem do 3,5 GHz (bez
podnoszenia napięcia i na boxowym coolerze) i mam zdecydowanie szybszy
komputer za zdecydowanie mniejsze pieniądze.

Data: 2009-08-24 12:55:05
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

I dasz gwarancje, ze z kazdym tak sie da?

Data: 2009-08-23 20:45:24
Autor: Wiesław
Dnia 23-08-2009 o 17:07 ja.rs.em napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Jak sobie dobrze przypominam miał być dobry dwurdzeniowiec, 4 dyski
w RAID 1+0 i 8 GB RAM. Dlaczego zatem wybrałeś Quada kosztem
bezpieczeństwa i komfortu pracy?
A tym, że Intel wychodzi taniej to już mnie całkiem osłabiłeś :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-23 19:34:11
Autor: ja.rs,em
Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

bezpieczeństwa i komfortu pracy?
A tym, że Intel wychodzi taniej to już mnie całkiem osłabiłeś :)

E to chyba nie u mnie. Musial byc inszy post.
Tez dla mnie dziwne,ale pare stowek roznicy wyszlo miedzy zestawem AMD i
Intelem. Wcale sie przy tym Intel nie upieram, ale skoro moge miec taniej (tak
mi w jakims tam sklepie wyliczyli) to po co przeplacac.

No a z tego co wpisalem, to co bys wybral?

Data: 2009-08-24 12:24:45
Autor: Wiesław
Dnia 23-08-2009 o 21:34 ja.rs,em napisał na pl.comp.pecet:

E to chyba nie u mnie. Musial byc inszy post.
No a z tego co wpisalem, to co bys wybral?

E tam, chyba coś niedoczytałeś.
Reles podał skadniki zestawu do pracy w CS4 tylko
w kasie się nie mieściło...
Widać, że człowiek "czuje zagadnienie" i jak chcesz dobry sprzęt
do pracy to powinieneś złożyć tak:

Gigabyte MA770T-UD3P, AMD 770, DualDDR3-1333 294zł
AMD Phenom II X2 550 Black Edition, Socket AM3, 3,1 GHz 354zł
Patriot 2X2GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 265 zł x2 = 530zł
Asus EN9600GSO GF 9600GSO CUDA 384MB DDR3 (192bit) 193,88 zł
Dysk Hitachi Deskstar P7K500,500GB,SA/300,7200,16MB 188,05 zł x4 = 752zł
Cooler Master ALU Centurion 534 black 194zł
Corsair zasilacz CMPSU-550VXEU ATX 550W PFC, 290 zł
Razem 2608 zł w emarket

Napęd DVD ze starego komputera, ewentualnie + Scythe Hard Disk Stabilizer
http://infoglob.pl/product/7f321cf5-9a4d-48e7-b911-1f1edbbc5ec9.aspx
i dyski spięte w RAID 10.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-24 20:45:06
Autor: jar.sem
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a): ciacham >8
[...]

Dzieki.
Wiem , ze priorytetem jest tutaj praca, ale mam nadzieje , ze i pogram sobie :)
Teraz ten RAID 10 - ja rozumiem ze bezpieczenstwo danych, ze jakies tam
mirrory i inne takie, co nie kumam.
Ale tak sie zastanawiam, po kiego grzyba mi az 2T pojemny dysk (bo to sie
sumuje, prawda?) - wystarczylby mi 1T (bedzie dosc-;epiej sobie backupy
czesciej robic bede-bo znajac siebie to sie rozleniwie).
Czyli co? Mozeby tak polowe tej pojemnosci a kase wlozyc w co innego? Np . do
procka?
Wiem, ze totalna lama ze mnie - czytanie calej tej "makulatury" z internetu
zaciemnia mi tylko obraz. Po prostu chce miec komputer na dalsze 2-4 lata.
Zebym w nim nie musial grzebac-bo nie znam sie, nie podkrecam, nie modfikuje sam. Tm bardziej jestem Wam wdzieczny, ze odpowiadacie na moje pytania. :)
ogolnie to podziwiam, ludzie ktorzy sie orientuja w tym rachatlukum
sprzetowo-czesciowo-montazowym.

PS: oczywiscie okazalo sie, ze w emarkecie i w esc nie ma juz niektorych
komponentow podanych przez Relesa. Normalnie dla mnie juz tragedia:( ale
postanowilem na drodze dedukcji dosjc jakie zamienniki dac, pozostalem przy
zalozeniu z jego propozycji i tak:

ESC:
AMD Phenom II X2 550 /3.1GHz, L3 6MB, 80W, BOX, AM3/    359zł
Gigabyte MA770T-UD3P /AMD 770/ 290zł
Corsair 4GB (2x2GB) 1333MHz CL9 XMS3                    598zł
Asus GeForce 9600GSO 384MB DDRIII /192bit/ HDTV 2xDVI 195zł
Samsung 500GB 5400rpm 16MB cache SATA-II F3EG x4        716zł
Cooler Master Centurion 534 Lite Black (bez zasilacza) 230zł
Chieftec 550W [GPS-550AB-A]             249zł
Razem: 2637zł

E-market
AMD Phenom II X2 550 Black Edition, Socket AM3, 3,1 GHz, 7MB cache, 80 353,82 zł
Asus EN9600GSO GF 9600GSO CUDA 384MB DDR3(192bit), HDTV/2xDVI, HDCP, 193,82 zł
Gigabyte MA770T-UD3P, AMD 770,DualDDR3-1333, SATA2, RAID, GBLAN, ATX 293,87 zł
Corsair XMS3 2x2GB 1333MHZ DDR3,CL9 DIMM,XMS3 with Classic Heat Spreader 633,72 zł
Dysk Hitachi Deskstar P7K500,3.5", 500GB, SATA/300, 7200 RPM, 16MB cache 751,91 zł
C7630110 Cooler Master obudowa komputerowa Centurion 534 Lite czarna ( bez
zasilacza)193,81 zł
Cooler Master wentylator Hyper N520, socket
AM2+/AM2/940/939/754/LGA775/LGA1366 121,04 zł
Corsair zasilacz CMPSU-550VXEU ATX 550W PFC, EU version 289,87 zł
Razem okolo: 2480

w obydwu przypadkach dokupie jakis naped DVD (ani umiem ani mi sie chce
przekladac stare) i czytnik kart. I mam nadzieje, ze do konca tygodnia bede
szczesliwym posiadaczem tego cuda techniki:)

Data: 2009-08-25 11:13:30
Autor: Wiesław
Dnia 24-08-2009 o 22:45 jar.sem napisał na pl.comp.pecet:

Wiem , ze priorytetem jest tutaj praca, ale mam nadzieje , ze i pogram  sobie :)

Pewnie, że da się pograć.

[...]

Toż ten RAID jest po to żeby było szybciej RAID 0 i bezpieczniej RAID 1.
Aby to pracowało, musi być cztery dyski z czego dla Ciebie połowa(1TB).
Na drugiej połowie jest tworzony obraz pierwszej i nie musisz
robić żadnych backupów tylko wymieniać uszkodzone dyski :)
To się nazywa w skócie "komfort pracy".
To urządzenie - Scythe Hard Disk Stabilizer jest po to, aby zmniejszyć
wibracje i rezonans z dysków co czasami jest bardzo wskazane. Jeżeli
sklep jest blisko to może kupić w internecie i im podrzucić aby złożyli?

Ogólne założenia to: cztery dyski, 8GB RAM 1333, mocny procesor
dwurdzeniowy.

[...]

Ten jest OK. Do czego ten wentylator Cooler Master Hyper N520?
Ten procesor jest z wentylatorem.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-25 11:28:48
Autor: de Fresz
On 2009-08-25 11:13:30 +0200, Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> said:

[...]

IMHO - overkill. A bakap w tej robocie i tak jest baaaardzo użyteczny, zresztą twierdzenie że jest niepotrzebny przy RAIDzie, to totalna pomyłka. Jak już się bawić w RAIDy, to dla większości stacji roboczych (czy raczej "wołów" ;-) 0 + regularny bakap (co 1-3 dni,  w zależności od obłożenia) jest wystarczające.

Ogólne założenia to:
cztery dyski

Przesada, ale jak tam se kto lubi.

, 8GB RAM 1333,

Hugh? A po co aż tyle ramu bez przeiadki na system 64-bitowy i po co z aż takim taktowaniem? Które procki to wykorzystają?

mocny procesor dwurdzeniowy.

Rajt.

de Fresz

Data: 2009-08-25 11:46:37
Autor: Wiesław
Dnia 25-08-2009 o 11:28 de Fresz napisał na pl.comp.pecet:

Hugh? A po co aż tyle ramu bez przeiadki na system 64-bitowy i po co z  aż takim taktowaniem? Które procki to wykorzystają?

Dobrze by było, abyś przeczytał cały wątek :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-25 11:51:38
Autor: de Fresz
On 2009-08-25 11:46:37 +0200, Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> said:

Hugh? A po co aż tyle ramu bez przeiadki na system 64-bitowy i po co z  aż takim taktowaniem? Które procki to wykorzystają?

Dobrze by było, abyś przeczytał cały wątek :)

Czytałem. Jar.sem pisze, że może kiedyś, a na razie ma być XP. Więc czemu mu radzisz wdawać pieniądze już dziś na coś, z czego na razie nie skorzysta? No i oświeć mnie z tym taktowaniem pamięci, bo może o czymś nie wiem i faktycznie są już procki mieszczące się w tym budżecie, ktore tyle wykorzystają...

de Fresz

Data: 2009-08-25 13:06:20
Autor: Wiesław
Dnia 25-08-2009 o 11:51 de Fresz napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Ja.Rs.Em pisze:
System 64 bit jest w planie, bo za jakis czas to bedzie podejrzewam
koniecznosc - na teraz XP, ale moze wyprobuje W7?
Sprzęt na 3-4 lata i rozumiem, że bez grzebania.
Skąd wiesz kiedy skorzysta?
Jeżeli wiesz coś na temat procesor - pamięć, to może nie czepiaj się tylko
po prostu napisz, oświeć?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-25 13:26:08
Autor: de Fresz

Ja.Rs.Em pisze:
System 64 bit jest w planie, bo za jakis czas to bedzie podejrzewam
koniecznosc - na teraz XP, ale moze wyprobuje W7?

No to jaki jest sens pakować teraz 8 GB? IMHO znacznie lepiej jak już zwrócić po prostu uwagę, aby płyta miała min. 4 sloty (co chyba jest standardem) i np. obsadzić teraz 2x2 GB, a dołożyć po przesiadce. Teraz te 200 czy 300 zł lepiej dołożyć do lepszego procka czy zasilacza.

Sprzęt na 3-4 lata i rozumiem, że bez grzebania.

Bez przesady, dołożenie 2 kostek ramu to ile, 4 minuty roboty (wliczając zamknięcie systemu)?

Jeżeli wiesz coś na temat procesor - pamięć, to może nie czepiaj się tylko
po prostu napisz, oświeć?

Ja tam lajkonik jestem, ale z niemal wszystkich testów, które widzialem wychodzi, że obecnie, bez ekstremalnego kręcenie, niemal żadne procki nie wysycają pamięci z taktowaniem powyżej 800 MHz, może Nehalemy, ale tu cena jest jeszcze zaporowa. DDR3 też nie mają większego sensu, bo przyrosty szybkościwe, jeśli wogóle są, to na poziomie 1-2%. Ale może to ja o czymś nie wiem...

de Fresz

Data: 2009-08-25 16:23:19
Autor: ja.rs.em
On 2009-08-25 13:06:20 +0200, Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> said:

Panowie, spokojnie nie ma co sie klocic o blaszaka jakiegos, co nawet kawy nie
zrobi :)
postanowilem wiec:
[...]
Cooler Master obudowa komputerowa Centurion 534 Lite czarna ( bez zasilacza ) Corsair zasilacz CMPSU-550VXEU ATX 550W PFC, EU version 289,87 zł
Razem okolo: 2780 (sie machnalem wczesniej)

Oczywiscie nadal problem bo obudowa niedostepna, wiec jak wymienie sobie na te
to chyba nie bedzie problemow? O, na te: Cooler Master obudowa komputerowa
Elite 310 niebieska 144,29 pln.
Co do tego Scythe Hard Disk Stabilizer - rozumiem ze wyciszy dyski
ustabilizuje? Na emarket nie maja:( A jest mozliwe ze sam (albo ktos madry) mi
to zamontuje po zakupie zestawu? (a plomby?).Ciekawe jescze jak sie robi ten
RAID i czy firma skladajac mi to wogole skonfiguruje (chyba ze ja sam?).

Dobra, nie medze juz.
Ogolnei to mam serdecznie dosc szukania kompa i tych wszystkich przepychanek
cenowo sprzetowych.
Pozdrawiam i dzieki jescze raz za pomoc :)

Data: 2009-08-25 23:52:50
Autor: Wiesław
Dnia 25-08-2009 o 18:23 ja.rs.em napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Obudowa to może być każda, pod warunkiem że ma pięć kieszeni 5,25. Inaczej
po prostu nie zmieściłby się Tobie ten Hard Disk Stabilizer i napęd DVD.
Ta ma tylko 4.
W każdej chwili można to zamontować jak ktoś potrafi, a nie jest to
specjalnie skomplikowane.
Najlepiej zadzwonić i zapytać czy są w stanie skonfiguroać RAID, zresztą
to też można zrobić samemu.
Sklepy, co zakładają plomby to ja omijam szerokim łukiem. O wszystko trzeba
pytać.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-26 12:55:12
Autor: Wiesław
komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
Dnia 25-08-2009 o 13:26 de Fresz napisał na pl.comp.pecet:

No to jaki jest sens pakować teraz 8 GB?Bez przesady, dołożenie 2 kostek  ramu to ile, 4 minuty roboty

Zawsze jest co najmniej dwa wyjścia, ale w końcu trzeba jakieś wybrać.
Może zostawmy to kupującemu?

[...]

Zgadza się wszystko, ale dobre i 2% zakładając, że różnica w cenie
nie jest obłędna i przypuszczam, że zrekompensuje się w opłatach
za energię.
Ja również biorę pod uwagę platformy pod DDR2, ale jak do tej pory
nie mogę znaleźć mocnych argumentów przeciwko AM3

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-28 20:30:33
Autor: jarsem
koniec balu. panno Lalu, czyli zestaw wybrany
Padlo juz na ten zestaw. Jednak z ESC.pl bo w eMarkecie konfigurator nie
dziala i ogolnie maja mnie w ...

Procesor: AMD Phenom II X2 550 /3.1GHz, L3 6MB, 80W, BOX, AM3/ 36 359 zł
Płyta główna Gigabyte MA770T-UD3P /AMD 770/ 36 290 zł
Pamięć RAM Corsair 4GB (2x2GB) 1333MHz CL9 XMS3 wieczysta 299 zł x 2
Dysk twardy Seagate 320GB 7200rpm 16MB cache SATAII Barracuda 7200.12 36 175 zł x4
Karta graficzna Asus GeForce 9600GSO 384MB DDRIII /192bit/ HDTV 2xDVI 36 195 zł
Nagrywarka DVD LG GH22NS50 SATA SecurDisc (black) 24 99 zł
Obudowa Cooler Master Centurion 534 Lite Black (bez zasilacza) 24  230 zł
Zasilacz Corsair 550W [CMPSU-550VXEU]
razem z przesylka wyliczylem sobie: 2806 pln.
Obiecali, ze RAID skonfiguruja. Przemysle sobie jeszcze wszystko na spokojnie
i jutro albo w niedziele zloze zamowienie.

Rozumiem tez, ze na tej plycie glownej bede mogl sobie kiedys wsadzic np. to:
AMD Phenom&#8482; II X4 940 3000?
A jak dostane ten cudny zestaw to sie pochwale, co i jak :)
No i jak bedziecie Experci w Toruniu to zapraszam na piwo.

Data: 2009-08-24 12:49:02
Autor: de Fresz
On 2009-08-23 17:07:14 +0200, "ja.rs.em" <jarsem@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

I tak to sobie wymyslilem:

procesor: Intel Core 2 Q9550 Quad Core, 2.83GHz, 1333FSB, 12MB cache, LGA775,
45nm, BOX 803,35 zł

IMHO wyrzucone pieniądze. Z pakietu Adobe tyko PS w kilku filtrach wykorzysta więcej rdzeni, reszta leci na całym 1. Weź lepiej coś z E8400-8600.

Dysk: Seagate Barracuda 7200.12; 500GB, Serial ATA/300,7200RPM,16MB c., 175,31
zł - sie nie znam ale dziwny jakis ...

Nieco droższe, ale w sumie dobre są Barracudy ES2 - serwerowe. Coprawda z 8 dwa padły tuż po postawieniu, ale reszta i te wymienione (szybko i bezproblemowo) od ponad roku śmigają aż miło, a stoją w RAID-ach 0 i lekko nie mają.

de Fresz

komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?