komputer pokladowy a rzeczywistosc

Data: 2010-11-27 14:54:35
Autor: Yogi\(n\)
komputer pokladowy a rzeczywistosc
Użytkownik "Jacek Bronowski" <foto@risp.pl> napisał w wiadomości news:4cf03d00$0$27031$65785112news.neostrada.pl...
Witam
Mialem juz doczynienia z roznymi komputerami, w roznych autach i roznily sie funkcjonalnoscia, dokladnoscia itp. W sumie to normalne... Ale teraz zastanowla mnie jedna dziwna rzecz - w nowym (egzemplarzowo i modelowo) aucie komputer podajac spalanie chwilowe nigdy nie pokazuje mniej niz jakas wartosc (tu akurat 1.9 l/100 km). I tu mam watpliwosc - czy to mozliwe ze w nowym samochodzie nie najnizszej klasy nie ma odciecia paliwa przy hamowaniu silnikiem? Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem komputer w takiej sytuacji tez zawsze pokazuje 1,9? Nawet jak zjezdzam z gorki hamujac silnikiem przez kilka minut. Zreszta w druga strone tez zauwazylem ograniczenie - max co wyswietla komputer to 30 l/ 100 km. Skad to sie moze brac i czy w Waszych autach tez tak macie?

Cóż, w corolli pokazywało przy zdjęciu nogi z gazu i jeździe z górki niezależnie od biegu 0,0, w lancerze pokazuje 2,0, w obu na luzie 0,2 l/100 km
Dokładność tego, co pokazywała corolla (jesli chodzi o średnie spalanie) była dość duża, sprawdzało się z dokładnością rzędu 0,1 litra na 100 km przy dystrybutorze, w wypadku lancera komputer zawyża nawet o 1,5 l /100 km. Nie narzekam, mniej przyjemne byłoby w drugą stronę ;-)

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

komputer pokladowy a rzeczywistosc