komputer pokladowy a rzeczywistosc

Data: 2010-11-29 10:22:09
Autor: bratPit[pr]
komputer pokladowy a rzeczywistosc
Mialem juz doczynienia z roznymi komputerami, w roznych autach i roznily sie funkcjonalnoscia, dokladnoscia itp. W sumie to normalne... Ale teraz zastanowla mnie jedna dziwna rzecz - w nowym (egzemplarzowo i modelowo) aucie komputer podajac spalanie chwilowe nigdy nie pokazuje mniej niz jakas wartosc (tu akurat 1.9 l/100 km). I tu mam watpliwosc - czy to mozliwe ze w nowym samochodzie nie najnizszej klasy nie ma odciecia paliwa przy hamowaniu silnikiem? Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem komputer w takiej sytuacji tez zawsze pokazuje 1,9? Nawet jak zjezdzam z gorki hamujac silnikiem przez kilka minut. Zreszta w druga strone tez zauwazylem ograniczenie - max co wyswietla komputer to 30 l/ 100 km. Skad to sie moze brac i czy w Waszych autach tez tak macie?

myślę że to jakieś głupawe uśrednianie,
generalnie u mnie w Oplu (benzyniak) podaje na biegu jałowym 0.8-0.9l/h przy włączonej klimatyzacji 1.0-1.2l/h, podczas hamowania silnikiem pokazuje 0.0L/100km, a dokładność wskazania średniego jest bardzo dobra tzn. zgadza się +/- 0,1 L/100km w stosunku do tego co wyliczy się z wlanego paliwa i przejechanych kilometrów,

brat

Data: 2010-11-29 10:59:15
Autor: Jacek Bronowski
[...]

To prawda, w Omedze byl najfunkcjonalniejszy i najdokladniejszy komputer z dotychczasowych naszych aut. W kazdym nastepnym jest coraz gorzej (mimo, ze klasa aut jest teoretycznie wyzsza i auta znacznie nowsze).
Ale w tym Nissanie to juz wogole glupota. I w dodatku przycisk do przelaczania miedzy informacjami nie jest na kierownicy (mimo ze z kierownicy mozna obslugiwac audio, telefon, tempomat itd.). Zeby przelaczyc tryb komputera trzeba siegnac do zegarow...
Ale to na szczescie jedyne jak na razie odkryte minusy :-)

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl