komputer pokładowy w "kulki leci"?

Data: 2014-05-02 22:38:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
komputer pokładowy w "kulki leci"?
W dniu 2014-05-02 21:11, ToMasz pisze:
witam

8litrów na sto, to jak dla mnie dużo. Spokojna jazda, puste auto. Tyle
od prawie roku wskazuje komputer pokładowy, restowany parę razy. Wpadłem
na pomysł żeby jednak zmierzyć to spalanie kilometrami i tym co wskazuje
dystrybutor paliwa. na odcinku 1500km wyszło mi że spalam trochę ponad
7. czyli prawie litr różnicy! Tak ma być? Czy to spalanie w ECU jest
szacowane czy mierzone? Silnik hdi 2.0

Które to HDI? W jakim aucie?
W 307 z dowolną wersją HDI przed liftem, komputer zawyża spalanie. Błąd wynosi od 0,3 do 0,8l/100km. W poliftowych (już na pełnej szynie CAN) przekłamuje najczęściej w drugą stronę, ale nieco mniej (ztcmw).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-05-03 09:19:19
Autor: ToMasz
komputer pokładowy w "kulki leci"?
Tak ma być? Czy to spalanie w ECU jest
szacowane czy mierzone? Silnik hdi 2.0

Które to HDI? W jakim aucie?
picasso 2004.
Wskazanie spalania chwilowego ma "laga" czyli jak depne na gaz, mija kilka sekund zanim cyferki "skaczą w górę". Natomiast elm + andriod potrafią wyświetlać zużycie paliwa natychmiast.

ToMasz

Data: 2014-05-04 12:01:54
Autor: Cavallino

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lk0vot$ogc$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Patrz, komputer Renault zachowuje się identycznie (w moim Dusterze).
Przekłamania sięgają nawet 20%.

Data: 2014-05-04 17:36:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2014-05-04 12:01, Cavallino pisze:

[...]

A to dziwne, zważywszy na moje doświadczenia z komputerami w renówkach.

Data: 2014-05-04 18:08:14
Autor: Cavallino
[...]

Jest również zgłoszone do naprawy, może to jeden z innych skutków tej samej awarii, która powoduje falowanie wolnych obrotów o  której pisałem.
W Megane było to prawie wiernie policzone.

Data: 2014-05-05 17:07:54
Autor: jerzu
komputer pokładowy w "kulki leci"?
On Sun, 4 May 2014 12:01:54 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Patrz, komputer Renault zachowuje się identycznie (w moim Dusterze).
Przekłamania sięgają nawet 20%.

U mnie owszem, przekłamuje. Ale o jakieś 4-5%.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-05 12:47:15
Autor: Kamil 'Model'
[...]

Moja 307'ka SW 2,0HDI 90KM spala średnio 6,4l/100km, a komp pokazuje 7,7l/100km. Dla kompa jest to średnia z jakiś 8kkm. Teraz jadę w dłuższą trasę to sobie zresetuje go i zobaczymy jak się zachowa.
A średnie spalanie 6,4l/100km jest z ponad 35kkm.

Data: 2014-05-05 17:10:06
Autor: jerzu
Peugeot 307 SW (było: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?)
On Mon, 05 May 2014 12:47:15 +0200, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> wrote:

Moja 307'ka SW 2,0HDI 90KM

Możesz coś więcej napisać na temat uzytkowania 307SW? Przymierzam się
do takowego, ale 1.6 HDi 110KM, po lifcir Na co uważać przy tych
autach?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-06 12:22:03
Autor: Axel
"jerzu"  wrote in message news:9bafm9lg4vtandddljacp82r60q0aufg3f4ax.com...

Możesz coś więcej napisać na temat uzytkowania 307SW? Przymierzam się
do takowego, ale 1.6 HDi 110KM, po lifcir Na co uważać przy tych
autach?

Na pękające sprężyny :-P

--
Axel

Data: 2014-05-06 12:26:19
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2014-05-05 17:10, jerzu pisze:
[...]

Uważać trzeba na wszystko co w autach :)
Elektronika i silnik do sprawdzenia, bez podpięcia pod Peugeot Planet nawet nie bierz auta. W tym silniku najsłabszym punktem jest smarowanie turbiny (fabryczne sitko w śrubie, którą jest przykręcony obieg oleju do turbiny się zapycha). Więc sprawdź mocno turbinę, w razie czego od razu po zakupie wymienić śrubę na nową z ASO (jest nowego typu, koszta śmieszne). Oczywiście FAP i dwumasa no i do sprawdzenia czy woda nie kapie na BSI (podszybie i przelotka kabli z komory silnika do kabiny, bo jak coś tam majstrowane to woda zalewa BSI i dzieją się cuda z elektroniką.
Ja Swojego posiadam od dobrych 2-óch lat i złego słowa nie powiem, ale ja mam 2,0HDI 90KM czyli najlepszy silnik z możliwych. Zero awarii, problemów, totalna eksploatacja. Najsłabszy punkt to łączniki stabilizatora (co pół roku wymiana), raz czujnik ABS padł. A tak to regularna wymiana oleju, filtrów i tankowanie ON. Auto wygodne, pakowne (ma większy kufer niż P407SW), osobne fotele z tyłu a nie kanapa jak w zwykłym kombi, co jest dużym plusem. Dobrze wykończone i przyjemne autko.
Ale jak mogę doradzić poszukaj z silnikiem 2,0HDI 136KM. Spali więcej od 1,6HDI ale będzie nieporównywalnie trwalszy. Jedynym minusem tego silnika jest to, że zbytnio nie ma zamienników dwumasy na jednomasę, ale jest i tak dużo trwalsza niż w 1,6HDI.
Generalnie polecam autko, choć ja zaczynam się rozglądać za Cytryną C5...

komputer pokładowy w "kulki leci"?