komputer pokładowy w "kulki leci"?

Data: 2014-05-05 15:53:01
Autor: J.F
komputer pokładowy w "kulki leci"?
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości
8litrów na sto, to jak dla mnie dużo. Spokojna jazda, puste auto. Tyle od prawie roku wskazuje komputer pokładowy, restowany parę razy. Wpadłem na pomysł żeby jednak zmierzyć to spalanie kilometrami i tym co wskazuje dystrybutor paliwa. na odcinku 1500km wyszło mi że spalam trochę ponad 7. czyli prawie litr różnicy! Tak ma być? Czy to spalanie w ECU jest szacowane czy mierzone? Silnik hdi 2.0

Tak ogolnie - szacowane.
Wszyscy twierdza ze na podstawie czasow otwarcia wtryskiwaczy, co jak najbardziej moze byc obciazone bledem.
Moj opel zaniza jakies 5%.
Pomiar z dystrybutora tez jest oblozony bledem, ale 1500km to pewnie dwa tankowania, wiec juz lepiej.
Przebieg kilometrow tez oblozony bledem, ale pewnie sie poslugujesz do obliczen tym z licznika i innego nie masz.
No i jeszcze kwestia wskazan - jesli to srednia dlugoterminowa, to moze zawierac miasto, jak krotka to np wypalanie DPF (w HDI nie ma tego zjawiska ?).

Trzeba jezdzic, notowac, sprawdzac.

J.

Data: 2014-05-08 10:12:59
Autor: Adam Wysocki
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Wszyscy twierdza ze na podstawie czasow otwarcia wtryskiwaczy, co jak najbardziej moze byc obciazone bledem.

Dlaczego może to być obciążone błędem? Znając czas otwarcia wtryskiwaczy oraz różnicę ciśnień na listwie wtryskowej oraz podciśnienia w dolocie ECU wie dokładnie, ile paliwa poszło.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-05-08 12:30:52
Autor: J.F
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości
[...]

dokladnie, tzn z jakim bledem ?

Ch-ki otwierania i zamykania powiedzmy ze sa ECU znane, rozrzut wtryskiwaczy zapewne jakis jest, do tego rozrzut parametrow paliwa, i to miedzy -30 a +30 C ..

J.

komputer pokładowy w "kulki leci"?