Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   komputer spalania w autach - jak to działa ?

komputer spalania w autach - jak to działa ?

Data: 2011-11-26 19:08:17
Autor: AZ
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 2011-11-26, BearBag <cactusek@gmail.com> wrote:
Takie pytanko mi się nasunęło, jak działa tzw komputer spalania
chwilowego i średniego w samochodach? Przecież chyba nie mierzy
rzeczywistego przepływu paliwa w przewodzie przed wtryskami ? Nawet w
autach pracujących na LPG komputer dalej pokazuje spalanie jakby
chodził na benzynie wiec jak to jest?
Jaki jest błąd pomiaru takiego urządzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duży ale jak już mierzymy średnie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-26 20:32:53
Autor: Lukasz
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jardf0$ld8$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-26, BearBag <cactusek@gmail.com> wrote:
W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju 0,7l/h

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2011-11-26 20:41:50
Autor: Jan Strybyszewski
komputer spalania w autach - jak to działa ?
W dniu 2011-11-26 20:32, Lukasz pisze:
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości
news:jardf0$ld8$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-26, BearBag <cactusek@gmail.com> wrote:
W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy
jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju
0,7l/h

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

Data: 2011-11-26 23:06:13
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 11/26/11 20:41, Jan Strybyszewski wrote:
W dniu 2011-11-26 20:32, Lukasz pisze:
Użytkownik "AZ"<artur.zabronski@gmail.com>  napisał w wiadomości
news:jardf0$ld8$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-26, BearBag<cactusek@gmail.com>  wrote:
W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy
jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju
0,7l/h

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek: nie przyśpieszaj.

--
Jacek Midura

Data: 2011-11-26 23:16:09
Autor: Cavallino
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek: nie przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?

Data: 2011-11-27 22:06:53
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>  napisał w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek: nie
przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?

Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciałem zwrócić uwagę, że decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysłem.

Wiem, będziesz chciał żebym rozwinął temat. Co tym razem jest niejasne?

Pozdrawiam

--
Jacek Midura

Data: 2011-11-28 07:24:23
Autor: Cavallino
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:dclaq8xoko.ln2m.krakow.pl...
On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>  napisał w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek: nie
przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?

Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciałem zwrócić uwagę, że decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysłem.

Znaczy co, lepiej spalać niż nie spalać?
Czy też może nie wierzysz w odcięcie przy hamowaniu silnikiem?

Data: 2011-11-28 15:17:57
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>  napisał w wiadomości
news:dclaq8xoko.ln2m.krakow.pl...
On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>   napisał w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek:
nie
przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?

Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciałem zwrócić uwagę, że
decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania
chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysłem.

Znaczy co, lepiej spalać niż nie spalać?

A to zależy, jaką sytuację masz na myśli i co chcesz osiągnąć. Kilka przykładów:

1. zjazd z górki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod kątem zużycia paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak tę energię kinetyczną trzeba wytracić.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu  Tu już raczej będziemy przyśpieszać do końca (w sensownych granicach) i przed samym STOPem hamulec w podłogę.

3. zjazd z krótkiej górki, za nią podjazd pod podobną górkę, optymalizujemy zużycie paliwa. Droga prosta, powiedzmy że bez ograniczenia prędkości. Hamować silnikiem (chwilowe spalanie 0) żeby za chwilę spalić więcej na rozpędzanie czy też zjeżdżać na luzie? (nie sugeruję, że na luzie będzie oszczędniej, choć i nie wykluczam tego - policzenie tego chyba nie będzie proste i pewnie też zależy od rodzaju pojazdu).

Jak widać, regułka "nie jeździj na luzie tylko na biegu, bo na luzie chwilowe spalanie jest >0 a na biegu =0" pomija podstawowe parametry wpływające na sposób kierowania samochodem, koncentrując się tylko na jednym, średnio istotnym wskaźniku.

--
Jacek Midura

Data: 2011-11-28 14:37:14
Autor: kamil
komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
On 28/11/2011 14:17, Jacek Midura wrote:
On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:
Uytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl> napisa w wiadomoci
news:dclaq8xoko.ln2m.krakow.pl...
On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
Uytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl> napisa w wiadomoci news:

A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej ni przy przypieszaniu, std wniosek:
nie
przypieszaj.

Mylisz czasem zanim co napiszesz?
Czy te moe widzisz jaki sens w tym co napisae i nam go wyjawisz?

Mog wam wyjawi, Cavallino. Mianowicie chciaem zwrci uwag, e
decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartoci spalania
chwilowego nie jest najszczliwszym pomysem.

Znaczy co, lepiej spala ni nie spala?

A to zaley, jak sytuacj masz na myli i co chcesz osign. Kilka
przykadw:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod ktem zuycia
paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak t energi
kinetyczn trzeba wytraci.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu Tu ju
raczej bdziemy przypiesza do koca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podog.

_przyspiesza_ w nieskoczono? Zakadam e na t grk wjechae z jak prdkoci zblion do ograniczenia. Hamowanie silnikiem na drodze spadajcej nawet o kilka stopni czsto praktycznie nie istnieje i samochd albo nie przyspiesza, albo przyspiesza albo troch wolniej. Kiepski ten przykad.





--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-29 12:59:35
Autor: Jakub Witkowski
komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
W dniu 2011-11-28 15:37, kamil pisze:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod ktem zuycia
paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak t energi
kinetyczn trzeba wytraci.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu Tu ju
raczej bdziemy przypiesza do koca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podog.

_przyspiesza_ w nieskoczono?

Oczywicie e nie "w nieskoczono", tylko "do koca (w sensownych granicach)" czyli
do miejsca i prdkoci, przy ktrej zahamowanie przez STOP jest jeszcze wykonalne.

Zakadam e na t grk wjechae z jak prdkoci zblion do ograniczenia.

Nie byo mowy o wjedaniu na grk. Moe na tej grce mia postj, np inny STOP?
Moe wjeda powoli z dowolnego powodu: brak mocy, ruch, ograniczenia?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

Data: 2011-11-29 12:22:38
Autor: kamil
komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
On 29/11/2011 11:59, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-11-28 15:37, kamil pisze:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod ktem zuycia
paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak t energi
kinetyczn trzeba wytraci.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu Tu ju
raczej bdziemy przypiesza do koca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podog.

_przyspiesza_ w nieskoczono?

Oczywicie e nie "w nieskoczono", tylko "do koca (w sensownych
granicach)" czyli
do miejsca i prdkoci, przy ktrej zahamowanie przez STOP jest jeszcze
wykonalne.

Zakadam e na t grk wjechae z jak prdkoci zblion do
ograniczenia.

Nie byo mowy o wjedaniu na grk. Moe na tej grce mia postj, np
inny STOP?
Moe wjeda powoli z dowolnego powodu: brak mocy, ruch, ograniczenia?

I takie przypadki trafiaj si na tyle czsto, eby robi z nich regu?



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-29 12:25:14
Autor: AZ
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 2011-11-29, kamil <kamil@spam.com> wrote:

I takie przypadki trafiają się na tyle często, żeby robić z nich regułę?

Przeciez to PMS. Tu przy dyskusji o czymkolwiek brane sa pod uwage
skrajnie skrajne przypadki by udowodnic swoja racje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-29 13:44:08
Autor: Jakub Witkowski
komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
W dniu 2011-11-29 13:22, kamil pisze:

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu Tu ju
raczej bdziemy przypiesza do koca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podog.

_przyspiesza_ w nieskoczono?

Oczywicie e nie "w nieskoczono", tylko "do koca (w sensownych
granicach)" czyli
do miejsca i prdkoci, przy ktrej zahamowanie przez STOP jest jeszcze
wykonalne.

Zakadam e na t grk wjechae z jak prdkoci zblion do
ograniczenia.

Nie byo mowy o wjedaniu na grk. Moe na tej grce mia postj, np
inny STOP?
Moe wjeda powoli z dowolnego powodu: brak mocy, ruch, ograniczenia?

I takie przypadki trafiaj si na tyle czsto, eby robi z nich regu?

Poda prawidow ogln regu przy podanym kryterium (czas przejadu).
A tylko szczeglny przypadek (tzw. zdegenerowany) dla tej reguy jest
taki, e prdko jest ju tak dua e po jej zwikszeniu nie bdzie
mona wyhamowa - i wtedy "przyspiesza ile mona" redukuje si do
"nie przyspiesza". Zero sprzecznoci, wzorowa logika.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

Data: 2011-11-28 18:34:21
Autor: Bydl
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 2011-11-28 15:17:57 +0100, Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl> said:

Kilka przykadw:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod ktem zuycia paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak t energi kinetyczn trzeba wytraci.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu  Tu ju raczej bdziemy przypiesza do koca (...)

Jak wida, reguka "nie jedzij na luzie tylko na biegu, bo na luzie chwilowe spalanie jest >0 a na biegu =0" pomija podstawowe parametry wpywajce na sposb kierowania samochodem, koncentrujc si tylko na jednym, rednio istotnym wskaniku.


Akurat w tych przykadach nie ma jazdy na luzie.
A w tym zupenie innym (3) nie wyrzucamy biegu na luz, z powodu konfiguracji terenu...

--
Bydl

Data: 2011-11-29 12:21:19
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
On 11/28/11 18:34, Bydl wrote:

Akurat w tych przykadach nie ma jazdy na luzie.
A w tym zupenie innym (3) nie wyrzucamy biegu na luz, z powodu
konfiguracji terenu...

Bybym wdziczny, gdyby wyjani co ma taka konfiguracja terenu do niewrzucania na luz.

Ale nie to jest istot dyskusji tutaj. Podsumuj, bo widz e obaj z Cavallinem nie nadacie.
1. Jan Strybyszewski wychodzc od prawdziwych przesanek[a] za pomoc bdnego rozumowania[b] doszed do jakiego tam wniosku[c].
2. eby zwrci na to uwag, uyem rwnie prawdziwych przesanek, tego samego bdnego rozumowania i doszedem do wniosku zdecydowanie bdnego. Karykaturalnego. Celowo. Powiedzmy, e to rodzaj rozrywki.

[a] warto spalania chwilowego
[b] zaniedba inne czynniki majce wpyw na sposb kierowania
[c] naley jedzi tylko na biegu

Czy wniosek [c] jest prawdziwy - to jest sprawa dla mnie drugorzdna. Akurat uwaam e nie, ale o tym byo na tej grupie tyle flejmw, e jeli ma by kolejny to ja si wypisuj z wtku. Bo to ju bdzie nudne.

--
Jacek Midura

Data: 2011-11-28 18:57:02
Autor: Cavallino
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:lphcq8x482.ln2m.krakow.pl...
On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>  napisał w wiadomości
news:dclaq8xoko.ln2m.krakow.pl...
On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>   napisał w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek:
nie
przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?

Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciałem zwrócić uwagę, że
decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania
chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysłem.

Znaczy co, lepiej spalać niż nie spalać?

A to zależy, jaką sytuację masz na myśli i co chcesz osiągnąć. Kilka przykładów:

1. zjazd z górki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod kątem zużycia paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak tę energię kinetyczną trzeba wytracić.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu  Tu już raczej będziemy przyśpieszać do końca (w sensownych granicach) i przed samym STOPem hamulec w podłogę.

Jasne.
Tylko że przykład o czapy, mowa było o dobiegach na luzie vs bez gazu na biegu.
Czyli nadal Twój wtręt był bez sensu.

Data: 2011-11-28 20:01:03
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 11/28/11 18:57, Cavallino wrote:
Jasne.
Tylko że przykład o czapy, mowa było o dobiegach na luzie vs bez gazu na
biegu.
Czyli nadal Twój wtręt był bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokażesz, gdzie była mowa o dobiegach.

--
Jacek Midura

Data: 2011-11-28 22:50:38
Autor: Cavallino
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:fc2dq8x7s4.ln2m.krakow.pl...
On 11/28/11 18:57, Cavallino wrote:
Jasne.
Tylko że przykład o czapy, mowa było o dobiegach na luzie vs bez gazu na
biegu.
Czyli nadal Twój wtręt był bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokażesz, gdzie była mowa o dobiegach.

Tam gdzie się wtrąciłeś, cytuję "A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie"

No chyba że Ty znasz jakieś inne uzasadnienie do jeżdżenia na luzie.
W sytuacji gaz-hamulec do której się odniosłem, siłą rzeczy nie ma o tym mowy.

Data: 2011-11-28 23:13:13
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 11/28/11 22:50, Cavallino wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>  napisał w wiadomości
news:fc2dq8x7s4.ln2m.krakow.pl...
On 11/28/11 18:57, Cavallino wrote:
Jasne.
Tylko że przykład o czapy, mowa było o dobiegach na luzie vs bez gazu na
biegu.
Czyli nadal Twój wtręt był bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokażesz, gdzie była mowa o dobiegach.

Tam gdzie się wtrąciłeś, cytuję "A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad
wniosek nie jezdzij na luzie"

Ale tu nie ma ani słowa o dobiegu. Szukaj dalej. Albo wykaż, że odcięcie paliwa występuje wyłącznie na dobiegu.

--
Jacek Midura

Data: 2011-11-29 20:28:24
Autor: Cavallino
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:

Tylko że przykład o czapy, mowa było o dobiegach na luzie vs bez gazu na
biegu.
Czyli nadal Twój wtręt był bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokażesz, gdzie była mowa o dobiegach.

Tam gdzie się wtrąciłeś, cytuję "A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad
wniosek nie jezdzij na luzie"

Ale tu nie ma ani słowa o dobiegu.

Oczywiście że jest, przynajmniej dopóki nie wytłumaczysz innego zastosowania jazdy na luzie.

Data: 2011-11-29 21:39:22
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 11/29/11 20:28, Cavallino wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>  napisał w wiadomości news:

Tylko że przykład o czapy, mowa było o dobiegach na luzie vs bez gazu
na
biegu.
Czyli nadal Twój wtręt był bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokażesz, gdzie była mowa o dobiegach.

Tam gdzie się wtrąciłeś, cytuję "A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0
stad
wniosek nie jezdzij na luzie"

Ale tu nie ma ani słowa o dobiegu.

Oczywiście że jest, przynajmniej dopóki nie wytłumaczysz innego zastosowania
jazdy na luzie.

A przykładowi nr 3 czego brakuje? Oczywiście poza tym, że jest "o czapy", bo nie pasuje do twoich milczących założeń co do tematu tej dyskusji.

Albo chociażby sznur aut w korku toczący się pomalutku ale nieprzerwanie po drodze o niewielkim spadku, w którym prędkość akurat tak się ustaliła, że jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla dwójki. Pewnie też się dowiem, że przykład wydumany, chociaż tylko w tym roku zdarzyło mi się coś takiego kilkakrotnie (a nie jeżdżę specjalnie dużo).

--
Jacek Midura

Data: 2011-11-29 22:17:19
Autor: J.F
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jacek Midura"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qgsfq8xlgi.ln2@m.krakow.pl...
Tam gdzie się wtrąciłeś, cytuję "A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0
stad  wniosek nie jezdzij na luzie"

Ale tu nie ma ani słowa o dobiegu.
Oczywiście że jest, przynajmniej dopóki nie wytłumaczysz innego zastosowania
jazdy na luzie.

Albo chociażby sznur aut w korku toczący się pomalutku ale nieprzerwanie po drodze o niewielkim spadku, w którym prędkość akurat tak się ustaliła, że jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla dwójki. Pewnie też się dowiem, że przykład wydumany, chociaż tylko w tym roku zdarzyło mi się coś takiego kilkakrotnie (a nie jeżdżę specjalnie dużo).

Wydumany. Skoro za niska dla 2ki, to jakie ma silnik obroty ? 700 ?
To na 1ce bedzie mial ~1500, w sam raz.
Inna sprawa ze 1ka "za sztywna" i sie nieprzyjemnie jezdzi". No i po cholere te 1500 i paliwo palic, skoro tam mozna na luzie zjezdzac.

Ale przyklad podawalem - jade sobie 120, bo lubie, wiem ze za 2 km jest ostry zakret i musze zwolnic do 50 ... co dalej ?

J.

Data: 2011-11-29 22:48:05
Autor: Cavallino
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:

Ale tu nie ma ani słowa o dobiegu.

Oczywiście że jest, przynajmniej dopóki nie wytłumaczysz innego zastosowania
jazdy na luzie.

A przykładowi nr 3 czego brakuje?

Hmmm.... wiedzy o zasadach jazdy?
Po górkach nie jeździ się na luzie.

Albo chociażby sznur aut w korku toczący się pomalutku ale nieprzerwanie po drodze o niewielkim spadku, w którym prędkość akurat tak się ustaliła, że jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla dwójki. Pewnie też się dowiem, że przykład wydumany,

Pewnie sam to wiesz, więc nie musisz się dowiadywać.
Tak dobrać spadek górki, że akurat na luzie jest ok, przy zadanej masie, no pogratulować.....

Data: 2011-11-29 23:17:27
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 11/29/11 22:48, Cavallino wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>  napisał w wiadomości news:

Ale tu nie ma ani słowa o dobiegu.

Oczywiście że jest, przynajmniej dopóki nie wytłumaczysz innego
zastosowania
jazdy na luzie.

A przykładowi nr 3 czego brakuje?

Hmmm.... wiedzy o zasadach jazdy?
Po górkach nie jeździ się na luzie.

O jakich górkach mowa? Takich np. 30m przewyższenia? A dlaczego miałoby się z nich nie zjeżdżać na luzie?

Albo chociażby sznur aut w korku toczący się pomalutku ale nieprzerwanie
po drodze o niewielkim spadku, w którym prędkość akurat tak się ustaliła,
że jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla dwójki.
Pewnie też się dowiem, że przykład wydumany,

Pewnie sam to wiesz, więc nie musisz się dowiadywać.
Tak dobrać spadek górki, że akurat na luzie jest ok, przy zadanej masie, no
pogratulować.....

Nie wiem, co chcesz udowodnić stwierdzeniem o dobieraniu spadku górki. Przecież dobrze wiesz, że jak się toczy w korku z górki to się delikatnie hamulcem ustala niezmienną prędkość jazdy, spadku nie trzeba dobierać.
Wiem, że to boli przyznać, że jednak jazda na luzie może mieć sens. I to, o zgrozo, nie tylko na dobiegu. Tak boli, że zaraz zobaczymy kolejny wykręt.

--
Jacek Midura

Data: 2011-11-29 23:28:13
Autor: Cavallino
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:

A przykładowi nr 3 czego brakuje?

Hmmm.... wiedzy o zasadach jazdy?
Po górkach nie jeździ się na luzie.

O jakich górkach mowa? Takich np. 30m przewyższenia? A dlaczego miałoby się z nich nie zjeżdżać na luzie?

Nie wiem, co chcesz udowodnić stwierdzeniem o dobieraniu spadku górki. Przecież dobrze wiesz, że jak się toczy w korku z górki to się delikatnie hamulcem ustala niezmienną prędkość jazdy,

No właśnie dlatego się nie jeździ na luzie.
Ale widać nie chcesz tego pojąć, Twoja sprawa, stosuj sobie dobiegi na luzie i hamuj w górach hamulcami, mnie nic do tego.
Tylko wyłącz stopy przy tym, żebyś nie wkurzał jadących akurat za Tobą. ;-)
EOD

Data: 2011-11-27 15:47:22
Autor: Lukasz
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:jarfe6$34i$2news.onet.pl....
i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy
jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju
0,7l/h
A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

i naprawdę wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekłamanie?
nie sprawdzałem dokładnie ale wydaje mi się że przy toczeniu się 40km/h pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x więcej niż na postoju?


--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2011-11-27 16:33:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
komputer spalania w autach - jak to działa ?

Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:jatiie$6br$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:jarfe6$34i$2news.onet.pl....
i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy
jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju
0,7l/h
A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

i naprawdę wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekłamanie?
nie sprawdzałem dokładnie ale wydaje mi się że przy toczeniu się 40km/h pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x więcej niż na postoju?

źle do tego podchodzisz.

Podczas toczenia sie na luzie samochód pokazuje spalanie w l/100km
Zwróć uwage, ze przy 100km/h i toczeniu sie na luzie wskazania będą zdecydowanie mniejsze, mimo, ze samochód pali na luzie przy tej prędkości tyle samo, ale przejeżdzany dystans jest większy na jednostke czasu, więc ze zwykłej matematyki wyjdzie niższe spalanie.
Wniosek - wskazanie nie są wiarygodne w przypadku wolnych obrotów (nie mylić z napędzaniem auta na biegu na wolnych obrotach) podczas jazdy, stąd na postoju niektóre samochody zmieniają jednostke spalania na l/h bo prędkość auta = 0 i nie ma jak inaczej przeliczyć spalania, inne zaś nie pokazują spalania na postoju w ogóle.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-11-27 18:31:24
Autor: MM
komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Dnia 27-11-2011 o 15:47:22 Lukasz <lukasz@bojusunduzeliteryczuk.net.pl>  napisa(a):

Uytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisa w wiadomoci  news:jarfe6$34i$2news.onet.pl....
i w poczeniu z prdkoci obrotow koa? bo jak wyjani to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

i naprawd wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekamanie?
nie sprawdzaem dokadnie ale wydaje mi si e przy toczeniu si 40km/h  pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x wicej ni na  postoju?



Mj samochd stojc ma obroty powiedzmy 800, ale jadc na luzie jest np  1000

Diesel, jak jest chodno/zimno i musi si dogrza i dziaa nawiew...

Wic jadc na luzie wicej spala w jednostce czasu ni stojc.

Data: 2011-11-28 00:12:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
W dniu 2011-11-27 18:31, MM pisze:
Dnia 27-11-2011 o 15:47:22 Lukasz <lukasz@bojusunduzeliteryczuk.net.pl>
napisa(a):

Uytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisa w wiadomoci
news:jarfe6$34i$2news.onet.pl....
i w poczeniu z prdkoci obrotow koa? bo jak wyjani to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

i naprawd wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekamanie?
nie sprawdzaem dokadnie ale wydaje mi si e przy toczeniu si
40km/h pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x
wicej ni na postoju?



Mj samochd stojc ma obroty powiedzmy 800, ale jadc na luzie jest np
1000

Ty na pewno mwisz o jedzie na luzie? Czy moe o toczeniu si z napdem ale z odpuszczonym gazem, na obrotach biegu jaowego?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spokj."

Data: 2011-11-27 19:10:02
Autor: AZ
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 2011-11-26, Lukasz <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> wrote:

i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju 0,7l/h

Predkosc -> wiecej powietrza w dolocie -> ubogo wiec trzeba wiecej
trysnac. Tak sobie to tlumacze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-27 21:02:42
Autor: jerzu
komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
On Sat, 26 Nov 2011 20:32:53 +0100, "Lukasz"
<lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> wrote:

i w poczeniu z prdkoci obrotow koa? bo jak wyjani to e przy jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju 0,7l/h

Z czystej ciekawoci: w jakim aucie?


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-11-29 07:21:29
Autor: Lukasz
komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Uytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:dq55d7pgesq9fibq50rs25mh2e6b7kqnc34ax.com...
On Sat, 26 Nov 2011 20:32:53 +0100, "Lukasz"
<lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> wrote:
i w poczeniu z prdkoci obrotow koa? bo jak wyjani to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
Z czystej ciekawoci: w jakim aucie?

skoda, cho nie jestem pewny o jakich litrach jest mowa (czy to 3 czy 5l/100km), spalanie na postoju na ciepym bez klimy

--
Pozdrawiam
ukasz

Data: 2011-11-28 07:15:25
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 11/26/11 20:32, Lukasz wrote:
Użytkownik "AZ"<artur.zabronski@gmail.com>  napisał w wiadomości
news:jardf0$ld8$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-26, BearBag<cactusek@gmail.com>  wrote:
W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy
jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju 0,7l/h

ale co chcesz wyjaśnić - to że na postoju jest inna jednostka czy że na postoju wartość jest o rząd wielkości mniejsza?

--
Jacek Midura

Data: 2011-11-29 07:23:16
Autor: Lukasz
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:tglbq8xkus.ln2m.krakow.pl...
i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy
jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju
0,7l/h
ale co chcesz wyjaśnić - to że na postoju jest inna jednostka czy że na postoju wartość jest o rząd wielkości mniejsza?

nie chcę nic wyjaśnić tylko się czegoś nauczyć :) nie wiem dlaczego tak jest, stąd moje pytanie (chodzi mi właśnie o ten rząd wielkości bo nie wiem dlaczego spalanie na postoju na biegu jałowym miałoby być niższe niż w ruchu)

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2011-11-29 08:05:24
Autor: Jacek Midura
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 11/29/11 07:23, Lukasz wrote:
Użytkownik "Jacek Midura"<jacek@m.krakow.pl>  napisał w wiadomości
news:tglbq8xkus.ln2m.krakow.pl...
i w połączeniu z prędkością obrotową koła? bo jak wyjaśnić to że przy
jeździe "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrów/100km, a na postoju
0,7l/h
ale co chcesz wyjaśnić - to że na postoju jest inna jednostka czy że na
postoju wartość jest o rząd wielkości mniejsza?

nie chcę nic wyjaśnić tylko się czegoś nauczyć :) nie wiem dlaczego tak
jest, stąd moje pytanie (chodzi mi właśnie o ten rząd wielkości bo nie wiem
dlaczego spalanie na postoju na biegu jałowym miałoby być niższe niż w
ruchu)

Różnią się przede wszystkim dlatego, że są to wartości w różnych jednostkach i porównywanie ich wprost nie ma sensu.

Przelicz spalanie wyrażone w l/100km na jednostkę l/h (będziesz musiał założyć jakąś prędkość pojazdu) i powinno się coś rozjaśnić.

--
Jacek Midura

komputer spalania w autach - jak to działa ?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona