komputer spalania w autach - jak to działa ?

Data: 2011-11-26 18:53:25
Autor: =Marcos=
komputer spalania w autach - jak to działa ?
W Focusie chyba jest czujnik poziomu paliwa w baku, a przynajmniej w trybie serwisowym komputer potrafi wyświetlić ile paliwa jest w baku (oczywiście często wskazania są mylne, szczególnie jak jest mało paliwa).

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-11-26 10:11:13
Autor: BearBag
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On 26 Lis, 18:53, "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote:
W Focusie chyba jest czujnik poziomu paliwa w baku, a przynajmniej w trybie
serwisowym komputer potrafi wyświetlić ile paliwa jest w baku (oczywiście
często wskazania są mylne, szczególnie jak jest mało paliwa).

Fantasta jesteś, tak to na pewno nie działa. Bład pomiaru poziomu
paliwa w baku to +/- kilka litrów wiec jak na tej podstawie mierzyć
spalanie.

Data: 2011-11-26 13:56:28
Autor: Pszemol
"BearBag" <cactusek@gmail.com> wrote in message news:167e6444-875d-4217-9d6d-035c8d6c147ed17g2000yql.googlegroups.com...
[...]

Ilość paliwa w baku na pewno jest uwzględniana przy podawaniu zasięgu.
Chwilowe spalanie na pewno jest obliczane na podstawie czujników
silnika które decydują o otwarciu wtryskiwaczy na określony czas
dozujący określoną ilość mieszanki w każdym cyklu.

Data: 2011-11-27 13:37:15
Autor: scobowski
W dniu 2011-11-26 19:11, BearBag pisze:
[...]

Spalania nie, poziom paliwa - owszem.
Kumpel swego czasu wymodził sobie "komputer" do auta przez OBDII (tak, czas otwarcia wtryskiwaczy, komputery w samochodach z wtryskiem stąd właśnie biorą "zużycie")
+ poziom paliwa z pływaka. Po trzykrotnym przebiegu dla wyskalowania "pierwsze odbicie -> kontrolka rezerwy", komputerek potrafił mu wyświetlić np. ile przybyło paliwa po tankowaniu, z dokładnością do 100ml - wystarczy uśrednić odczyty pływaka z -powiedzmy- minuty.

Data: 2011-11-27 14:06:56
Autor: Sebastian Biały
On 2011-11-27 13:37, scobowski wrote:
[...]

Komputer w LII ma takie możliwości. Jednak skalowanie na podstawie ilości paliwa w baku komputera wtryskowego jest kłopotliwe ze względu na mizerną rozdzielczość pływaka *mechanicznie*. Uśrednianie błedu grubego dalej daje błąd gruby (np. dłuższa jazda w przechyleniu).

Data: 2011-11-27 14:27:50
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jatclg$2p6$1news.onet.pl...

[...]

nie kombinuj.

Widziałeś kiedyś wskaźnik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.
Pomijając F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda 105-120L - zauważyłeś kiedys, zeby wskaźnik zmieniał wskazania na zakrętach, nawet tych bardzo długich?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-11-27 14:35:01
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Oczywiscie mam takie miejsce gdzie z baku "ubywa" dobre 5 litrow "zapala sie tez kontrolka rezerwy" by po 200metrach wrociło do normy.

Specyficzny zaciesniajacy sie dlugi zakret pod lekka gorke

--
Najlepsze video testy i recenzje telefonów
Ponad 10 godzin testów, 25 telefonów

Data: 2011-11-27 14:59:16
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:jatea5$6gm$1news.onet.pl...

[...]

i jak długo trwa przejazd przez to miejsce?
Uważasz, ze nie da sie tak zbudować miernika, któy zignoruje spadek ilości paliwa o te Twoje 5 litrów w ciągu 1 minuty uznając ja za niewiarygodną?
Wystarczy, ze ukłąd będzie próbkował uśrednioną wartość raz na minute, czy raz na 5 min i w dodatku to sobie uśredni.
Z resztą rozwiązan może byc wiele, jeśli mamy otrzymać tylko orientacyjny zasięg liczony dla danego średniego zużycia paliwa.

Data: 2011-11-27 18:20:43
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Tankuje Octavie pod korek zasieg 830km.
Dojezdzam DK7 do Checin zasieg pokazywany 960km
Dojezdzam do Warszawy zasieg pokazywany 680km

Stawiam teze iz akurat w tym VW zasieg jesli liczony na podstawie sredniego zuzycia na ostatnich 100km +/- to co w baku.

Data: 2011-11-27 19:30:24
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:jatrhc$j84$1news.onet.pl...

Stawiam teze iz akurat w tym VW zasieg jesli liczony na podstawie sredniego zuzycia na ostatnich 100km +/- to co w baku.

może tak być. Opel stosuje (a przynajmniej stosował, bo pisze o starszych modelach) do obliczania zasięgu średnie spalanie z ostatnich 30km

Data: 2011-11-28 08:11:19
Autor: Massai
Kuba (aka cita) wrote:

> [...]

może tak być. Opel stosuje (a przynajmniej stosował, bo pisze o
starszych modelach) do obliczania zasięgu średnie spalanie z

U mnie w sebringu to jest raczej czas, niż odcinek.
Już po 5 minutach w korku zasieg drastycznie spada.
Normalnieje na trasie też po jakimś tam czasie (ale wyraźnie większym
odcinku niż to co się w korku przetoczę).

Co ciekawe, nijak się to ma do średniego spalania podawanego przez
komputer, które jest liczone "od ostatniego resetu".

Tak jakby miał dodatkowy rejestr średniego spalania, "krótkoterminowy".

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-11-28 18:31:20
Autor: Bydlę
On 2011-11-28 09:11:19 +0100, "Massai" <tsender@wp.pl> said:

U mnie w sebringu to jest raczej czas, niż odcinek.
Już po 5 minutach w korku zasieg drastycznie spada.

No...
Spalasz paliwo, a pokonany dystans wynosi zero. (lub parę metrów, nie chodzi o superpecyzję).
Nie ma w tym nic dziwnego.

Np. w ciągu ~40 sekund spalasz 0,6 cm3 paliwa.
Pokonując w tym czasie jakieś półtora kilometra.
A stojąc w korku spalasz nawet więcej, a przejeżdżasz... 5 m? 10?
;-)

--
Bydlę

Data: 2011-11-30 15:48:04
Autor: Sebastian Kaliszewski
Bydlę wrote:
On 2011-11-28 09:11:19 +0100, "Massai" <tsender@wp.pl> said:

[...]

Ale masz ekonomiczną furę -- poniżej 1l na 100km... Powrót do przyszłości?

pzdr
\SK

Data: 2011-11-27 15:42:14
Autor: Karolek
[...]

Nie zmienia, bo ma takie duze opoznienie wprowadzone (celowo wlasnie zby nie skakal jak w kaszlaku), a nie dlatego, ze jest dokladny.

--
Karolek

Data: 2011-11-27 16:27:19
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:jati8c$43u$2news.mm.pl...

[...]

No dokładnie. A to wystarczy do obliczenia teoretycznego zasięgu na pozostałym paliwie, a teorie o błędach grubych w tym wypadku możesz spokojnie pominąć, bo komputer pokładowy nie jest urządzeniem pomiarowym tylko gadżetem dla kierowcy.

Poza tym czy ja wspomniałem coś o dokładności? To Ty negujesz wskazania konmp. pokładowego czerpiącego dane z czujnika poziomu paliwa w zbiorniku..

Data: 2011-11-27 16:58:02
Autor: WildS
On 2011-11-27, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

U mnie o ile komputer bardzo dokładnie pokazuje srednie spalanie od momentu
resetowania np. albo od ruszenia danego dnia to juz zasięg to wielkie
losowanie. Moge jechac danego dnia np. 200km po płaskim i pokaze, ze
jeszcze z 1500km a potem jade 300km po górach i co chwile inne zasięgi z
rozrzutem o 500 i wiecej km ;) No ale czego innego sie spodziewać?
Komputer to nie wroĹźka.

--
WildS

Data: 2011-11-27 17:50:42
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "WildS" <falcon@nightfall.pl> napisał w wiadomości news:slrnjd4ngb.89n.falconmakigai.org...

[...]

no własnie wróżka, a nie dokładny miernik, jednakże u mnie wskazuje całkiem nieźle i bez większych odchylen.

ps. a np. w Oplu teoretyczny zasięg liczony jest nie z ogólnego średniego spalania, a ze średniego spalania na ostatnich 30km (tego wskazania nie ma na kompie, liczy je sobie tylko do określenia zasięgu) stąd zmiana stylu jazdy dość szybko skutkuje przeliczeniem pozostałego zasięgu.

Data: 2011-11-27 17:55:33
Autor: Karolek
[...]

No wystarczy do obliczenia zasiegu i tak tez sie to robi.
Jednak jak zwykle jest jakies ale.

Poza tym czy ja wspomniałem coś o dokładności? To Ty negujesz wskazania
konmp. pokładowego czerpiącego dane z czujnika poziomu paliwa w zbiorniku..

Widzisz w takim E38, to montuja 2 czujniki poziomu paliwa i tam to dziala dosc dokladnie.
Bo o ile wyeliminowanie skakania wskazowki jest proste, to zapewnienie przy tym jako takiej dokladnosci juz nie.

--
Karolek

Data: 2011-11-27 10:22:13
Autor: BearBag
komputer spalania w autach - jak to działa ?
Zasięg zawsze jest zaniżony, jezdziłem juz przeróżnymi markami i każdy
przy wskazaniu zasiegu równym 0km jezdził jeszcze kilkadziesiąt km,
zdarzyło sie że i 70 i paliwa nie brakło. Nie testowałem nigdy do
końca ale myśle że 3-4litry jest jeszcze w baku kiedy pokazuje 0.
Sprawdzałem na C3, Lagunie II, Stilo, Passacie i innych
W Fiatach komputery spalania to już w ogole bzdury pokazują, nawet
hamując silnikiem nigdy nie pokażą zera chociaz wiadomo że wtryski sa
odcięte a cos z przedziału 2.5-5l/100km w zależności od prędkosci z
jaką jedziemy. Nie potrafią tez pokazywać na postoju spalania w
jednostce l/h co jest już standardem w wiekszości aut.

Data: 2011-11-27 21:01:42
Autor: jerzu
komputer spalania w autach - jak to działa ?
On Sun, 27 Nov 2011 10:22:13 -0800 (PST), BearBag <cactusek@gmail.com>
wrote:

Sprawdzałem na C3, Lagunie II, Stilo, Passacie i innych

W Zafirze przy zasięgu, wg komputera, 35 km auto nie odpaliło :)

[...]

Co do spalania w trakcie postoju to ani Master ani Scenic mi nie
pokazuje, mam wyświetlone -- .- ;) --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-11-27 16:23:20
Autor: Sebastian Biały
On 2011-11-27 14:27, Kuba (aka cita) wrote:
Widziałeś kiedyś wskaźnik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.

To pytanie w stylu: "Jesteś idiotą? Pewnie nie".

zauważyłeś kiedys, zeby wskaźnik zmieniał wskazania na
zakrętach, nawet tych bardzo długich?

Zauważyłem że zmienia sie na wzniesieniach i do tego się odnoszę. Szczególnie rezerwa, ale zwykły wskaźnik też "przeskakuje" na następną dyskretną pozycję na skali jeśli poziom paliwa jest niedaleko takiego przeskoku. Obserwacji dokonałem w kilku samochodach, wliczając w to Lanosa, Poloneza, LagunęII, Seicento, Punto. Przy ekstremalnym pochyleniu poziom zmienia się "w oczach". Oczywiscie na podstawie tej obserwacji nie będe twierdzil że wszystkie samochody tak mają.

Data: 2011-11-27 16:38:03
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jatkl8$rjr$1news.onet.pl...
On 2011-11-27 14:27, Kuba (aka cita) wrote:
[...]

I tak jak napisałem - wskaźnik nie skacze, a przy dłuższych przechyłach lub przeciążeniach odchyla sie bardzo powoli. Komputer pokłądowy jednak potrafi to w pewnym zakresie skompensować pobierając dane o poziomie paliwa tylko co jakiś czas, poza tym może jeszcze odrzucić ponadnormalne ochyłki w krótkim czasie.

Poza tym nie mówimy tu o jakiś urządzeniach pomiarowych tylko o teoretycznym zasięgu samochodu - co nie jest specjalnie dokładnym wskazaniem.

Generalnie nie bardzo rozumiem w czym problem i co tak naprawde staramy sie udowodnić.

Data: 2011-11-27 16:46:15
Autor: Sebastian Biały
On 2011-11-27 16:38, Kuba (aka cita) wrote:
I tak jak napisałem - wskaźnik nie skacze, a przy dłuższych przechyłach
lub przeciążeniach odchyla sie bardzo powoli.

To efekt uśredniania. Przy odpowiedniu dlugotrwałym pochyle samochodu nie jest w stanie odróżnić ubytku/przyrostu paliwa od efektów przechyłu.

Komputer pokłądowy jednak
potrafi to w pewnym zakresie skompensować pobierając dane o poziomie
paliwa tylko co jakiś czas, poza tym może jeszcze odrzucić ponadnormalne
ochyłki w krótkim czasie.

Nic to nie pomoże na jechanie pod wzniesienie przez kilka/kilkanaście minut.

Poza tym nie mówimy tu o jakiś urządzeniach pomiarowych tylko o
teoretycznym zasięgu samochodu - co nie jest specjalnie dokładnym
wskazaniem.

Tu jest mowa o magicznym urządzeniu które po 3-krotnym wyskalowaniu pokazywało paliwo z dokładnością do 100ml używając pływaka z dokładnością niedefiniowaną.

Generalnie nie bardzo rozumiem w czym problem i co tak naprawde staramy
sie udowodnić.

Ściemę.

Data: 2011-11-27 17:51:41
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jatm07$vl8$1news.onet.pl...

[...]

cóż na postoju może i tak..

Generalnie nie bardzo rozumiem w czym problem i co tak naprawde staramy
sie udowodnić.

Ściemę.

:)

Data: 2011-11-27 20:07:46
Autor: J.F.
Dnia Sun, 27 Nov 2011 14:27:50 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
[...]

Ano nie, ale tez sie specjalnie nie przygladalem, szczegolnie w zakretach
:-)  Za to pamietam jak migala lampka rezerwy w maluchu :-)

Duze tlumienie czyli dlugie usrednianie, i owszem, mozna zakrety
odfiltrowac. Przynajmniej czesciowo.

J.

Data: 2011-11-28 10:05:07
Autor: inigo
On Sun, 27 Nov 2011 14:27:50 +0100, Kuba \(aka cita\) wrote:
[...]

Ja widziałem.
Pacjent: siedmioletnia Łada Niva :-)

--
inigo

komputer spalania w autach - jak to działa ?