komputer trymiksowy

Data: 2010-07-27 09:22:50
Autor: Zakrzówek Kraken
komputer trymiksowy
Osobiście używam HelO2 i Shearwater
Nurkowałem dwa tygodnie z partnerem który używał - heinrichs weikamp ostc2
Często nurkuję z kimś kto ma VR3

HelO2 zalety bardzo prostu w obsłudze i jak w ogóle suunta bardzo niezawodny (opieram się to na opinii o suunto w ogóle bo HelO2 są za młodymi komputerami aby mówić coś o ich niezawodności - mój działa ponad rok)
Dalsze zalety to wysoki konserwatyzm (jeżeli to dla kogoś zaleta)
Wady tylko 5 poziomów konserwatyzmu bez możliwości ustawienia na nim niskiego (ucieczkowego) konserwatyzmu.
Okrągły jak we wszystkich suuntach wyświetlacz

Shearwater
Zalety to bardzo czytelny wyświetlacz i algorytm Bulhmanna z GF co daje możliwość ustawienia dowolnie wysokich i niskich konserwatyzmów oraz własne "ukochane" profile wynurzania
Nie wieszanie po złamaniu danego deco
Wady to duże gabaryty

- heinrichs weikamp ostc2
Właściwie jak Shearwater tylko mniejszy co jest zaletą i wadą - mniejszy wyświetlacz - mniej czytelny
Ale nie wiem o nim zbyt dużo

VR3 jaka jest każdy widzi
Zaleta wielka popularność.
Bezproblemowy serwis
Wada - awaryjność (właściwie każdy kto je ma opowiadał mi o jakiejś awari ale za to bez problemów rozwiązanej przez serwis)

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2010-07-27 19:32:25
Autor: Artur
komputer trymiksowy

[...]

Hej,

czy to znaczy, ze jesli zdarzy mi sie pominac przystanek (nie zdaze w ciagu minuty wrocic do sufitu deco), to komputer przestanie liczyc nowa biezaca dekompresje tylko przelaczy sie w tryb bledu?
Czy inne komputery tez tak dzialaja?

Pzdr, Artur

Data: 2010-07-27 19:59:04
Autor: Zakrzówek Kraken
komputer trymiksowy
[...]

W tym zakresie mogę powiedzieć dokładnie o Shearwater
Próbowałem go kiedyś i po przekroczeniu sufitu dekompresyjnego nie wiesza się tylko liczy dalej aczkolwiek to co on tam w takim momencie liczy to już jest bardzo dyskusyjne.
Model Bulhmana to jest tak naprawdę 16 funkcji których "wypadkowa" poprawiona o konserwatyzmy daje nam profil wynurzania. Czyli oczywiście komputer może sobie dalej liczyć ale na ile to jest wiarygodne to osobna sprawa.
Ale osobiście wolę jak komputer się nie wiesza.

Helo2 nie wiesza się przy przekroczeniu sufitu głębokich przystanków dekompresyjnych.
Przy płytkich nie wiem na pewno bo go jeszcze tak nie testowałem ale podejrzewam że się powiesi.

MSC

Data: 2010-07-27 19:35:54
Autor: Pszemol
komputer trymiksowy
"Zakrzówek Kraken" <kraken@kraken.pl> wrote in message news:i2n6pb$7lb$1news.onet.pl...
[...]

Czy przez "komputer się wiesza" rozumiesz że przechodzi w tryb
błędu i software "nie pozwala" na dalsze nurkowanie przez X godzin lub
dni czy tez ze software ma blad i sie wiesza tak jak pecet z wirusem? :-)

Data: 2010-07-28 07:49:49
Autor: Zakrzówek Kraken
komputer trymiksowy

Czy przez "komputer się wiesza" rozumiesz że przechodzi w tryb
błędu i software "nie pozwala" na dalsze nurkowanie przez X godzin lub
dni czy tez ze software ma blad i sie wiesza tak jak pecet z wirusem? :-)

Przechodzi w tryb błędu na jakiś czas.
Problem polega tylko na tym czy robi to po wynurzeniu czy pod wodą i jeżeli liczy pod wodą to jak bardzo jest to niewiarygodne.

Maciek

Data: 2010-07-27 23:02:35
Autor: kursnurkowy.pl
komputer trymiksowy
W dniu 2010-07-27 19:32, Artur pisze:

HelO2 zalety bardzo prostu w obs�udze i jak w og�le suunta bardzo
niezawodny (opieram si� to na opinii o suunto w og�le bo HelO2 s� za
m�odymi komputerami aby m�wi� co� o ich niezawodno�ci - m�j dzia�a ponad
rok)
Dalsze zalety to wysoki konserwatyzm (je�eli to dla kogo� zaleta)
Wady tylko 5 poziom�w konserwatyzmu bez mo�liwo�ci ustawienia na nim
[...]

Używam VR3 HD. Do tej pory nie maiłem z nim problemów jakichkolwiek. ponad 300 godzin ma wypływane.
Wada HD to wolne działanie po naciśnieciu przycisku. troche drazniące. plus to nie wieszanie się po ominieciu przystanku. Wymiana baterii jednak dość często. przy ciągłym podswietlaniu co kilkanascie godzin w zimych wodach. ( bateria 3,6 V Saft innych nie polecam). Jezeli jest możliwośc to kup sobie nie HD.
  O HelO2 niestety nic nie wiem.
Shearwatera znam z opowiesci i tylko z powierzchni. Myslę za godny uwagi i bardzo czytelny. Dla mnie plus, że ma GF.

pozdrawiam
Radek Zajkowski

komputer trymiksowy