komputer we francuzach ... a w szczególności w renault

Data: 2009-08-13 14:44:43
Autor: Waldek Godel
komputer we francuzach ... a w szczególności w renault
Dnia Thu, 13 Aug 2009 15:19:09 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Niech ktoś mi powie, jak średnią prędkość liczą te kompiutery ... wyszło mi z kompa z 1750 km średnia 65,9 km/h ... co jest w to wliczone ? Jak długi postój musi być by to do średniej się nie liczyło ?

Mój liczy wyłącznie jazdę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-08-13 16:23:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Waldek Godel pisze:
[...]

A toś mi ćwieka zabił. Aż się muszę jutro przyjrzeć temu.
BTW. Czym jeździsz (poza tym, że żabojazdem)?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-13 15:36:04
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 13 Aug 2009 16:23:08 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

A toś mi ćwieka zabił. Aż się muszę jutro przyjrzeć temu.
BTW. Czym jeździsz (poza tym, że żabojazdem)?

Picasso
Safrane też tak ma

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-08-13 17:16:32
Autor: R2r
komputer we francuzach ... a w szczególnoś ci w renault
Waldek Godel pisze:
Picasso
Safrane też tak ma

Jesteś absolutnie pewien, że Twoje spostrzeżenie jest poprawne? Zwłaszcza jeśli chodzi o Renault.
Bo ja sprawdziłem w Lagunie prostym testem: zerowanie komputera, przejazd kilku kilometrów z możliwie wyraźną prędkością (średnia z 7,7 km ok. 50 km/h). A następnie zatrzymanie bez wyłączania silnika i obserwacja prędkości średniej. Zgadnij co sie dzieje ze wskazaniem. :-)
Tak, spada i to wyraźnie szybko. A to świadczy, że jednak postój przy pracującym silniku) też wlicza się do średniej. O ile może i w Citroenach ktoś coś udziwnił, to  zupełnie niezrozumiałe byłoby zastosowanie innego algorytmu w Safrane niż w Lagunie, Megane i innych Renatach.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-08-13 18:43:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 13 Aug 2009 17:16:32 +0200, R2r napisał(a):

Jesteś absolutnie pewien, że Twoje spostrzeżenie jest poprawne? Zwłaszcza jeśli chodzi o Renault.

Nie, muszę odszczekac, jednak liczy. Do tej pory miałem za duże przebiegi żeby mały postój miał wpływ - teraz
dla sprawdzenia specjalnie wyzerowałem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-13 17:55:02
Autor: Michał
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
> [...]

Nie, muszę odszczekac, jednak liczy. Do tej pory miałem za duże przebiegi żeby mały postój miał wpływ - teraz

to chyba jest dystans/czas_włączonego_silnika w safrane

pozdrawiam.

Data: 2009-08-13 20:07:05
Autor: marjan
  Michał pisze:
[...]

No to tak jak w Grande Punto, i pewnie dużej większości (jak nie we wszystkich) innych samochodów z komputerem wyliczającym średnią prędkość.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-08-18 14:16:26
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Waldek Godel pisze:

Nie, muszę odszczekac, jednak liczy. Do tej pory miałem za duże przebiegi żeby mały postój miał wpływ - teraz
dla sprawdzenia specjalnie wyzerowałem

Nom , sprawdziłem też dokładnie - postój zaniża średnią.

BTW, po wyzerowaniu, zrobiłem 4500 km ... i średnia z tego wyszła 65,9 km/h ... jazda w trasie , ale i po warszawie, wrocławiu, w korkach (zwężki pod toruniem ,bobolicami, jakimiś łysakoniami, etc ) ...

Chyba JF będzie musiał odmiałczeć to co kiedyś nawrzucał na PMS, że nie da się w polsce jeździć z średnią oscylującą w granicach 70 km/h ... podejrzewam, że gdybym nie "komiwojażerował" po aglomeracjach, średnia byłaby z całego tego przebiegu na poziomie 75 - 85 km/h.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-08-18 13:25:52
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Aug 2009 14:16:26 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

[...]

Ty nie jeździsz, ty nisko latasz... :-P

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-18 15:41:06
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Waldek Godel pisze:

Ty nie jeździsz, ty nisko latasz... :-P

Eeee tam ... staram się wyprzedzać tylko kiedy się da wg zasady: każda zmarnowana okazja się mści. I nie są to gołe słowa ... raz "odpuściłem sobie wyprzedzanko" ... auto, którego nie wyprzedziłem na linii Bralin-Chójęcin i inne okolice wpuściło przed siebie meleksa z podporządkowanej albo coś takiego ... a kto lata DK8, wie co się tam teraz dzieje - na podwójnej ciągłej postawili słupki by nie można było jej przekroczyć ... i patataj .... bo jak była okazja, to zawodnik przede mną ustawiał się na środku i rozkminiał, czy zdąży ... jak już wykminił, że zdąży, to już okazja dla niego się kończyła ... as ja kwitłem z tyłu ;/

Ale nie ukrywam, że i tak uważam tą średnią za jakieś nieporozumienie ... w ten długi weekend wogóle na drogach przeginka była .... dozwolone 90 ... jedzie taki król szosy 50 .... przed nim na odległość metra drugi popierdalacz leci też te 50 ... i taki sznurek ... na początku procesję dumnie prowadzi starszy Pan ... nikt nie zbiera się do wyprzedzania, ale też nikt nie zostawia jakiegokolwiek odstępu dla wyprzedzających (mówię o okolicach zwężek na DK10 ... wyprzedzanie wyglądało tak, że wrzucałeś kierunek, pełna p*** do przodu, i jak już trza było schodzić do prawej - hebel, zrównanie z autem obok tak pośrodku 2, włączenie prawego i zsuwanie się w prawo z klaksonem ....

dialogi w stylu "kolego w astrze dodaj gazu bo m nie kur*a walec dogania i daje znać, że będzie wyprzedzał" były jakąś normą ... ehhh ...

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-08-18 14:44:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Aug 2009 15:41:06 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

dialogi w stylu "kolego w astrze dodaj gazu bo m nie kur*a walec dogania i daje znać, że będzie wyprzedzał" były jakąś normą ...

ROTFL

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-18 22:56:10
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Ciekawe... bo mi średnia Tarchomin-Omulewska-Janki-Kraków wyszła 89km/h. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-19 13:45:35
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Adam Płaszczyca pisze:

Ciekawe... bo mi średnia Tarchomin-Omulewska-Janki-Kraków wyszła 89km/h.

Mowa była o długodystansowym pomiarze prędkości. Nie pomnę msgID ale JF twardo twierdził, że na dłuższą metę średnia na poziomie 70 to mission imposible czy siakoś tak nie ponaszemu ... a mnie wyjszło , że na dystansie 4 - 5 kkm da się jednak taką utrzymać.
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-08-22 08:48:36
Autor: Michał
komputer we francuzach ... a w szczególności w renault
> Ciekawe... bo mi średnia Tarchomin-Omulewska-Janki-Kraków wyszła 89km/h. Mowa była o długodystansowym pomiarze prędkości. Nie pomnę msgID ale JF twardo twierdził, że na dłuższą metę średnia na poziomie 70 to mission imposible czy siakoś tak nie ponaszemu ... a mnie wyjszło , że na dystansie 4 - 5 kkm da się jednak taką utrzymać.

średnia średnia to 35km/h w krakowie,
na trasach bardziej 85km/h, na autostradach 130km/h, w niemczech 150km/h i niemcy nocą 187km/h.

oczywiście w renault :)

pozdrawiam.

Data: 2009-08-19 11:00:07
Autor: R2r
Rafał "SP" Gil pisze:
Nom , sprawdziłem też dokładnie - postój zaniża średnią.
Co znaczy "zaniża"? :-)
Jeśli przez pewien czas jedziesz ale stoisz ;-) to czas biegnie ale droga się nie zmienia więc prędkość średnia maleje.
Jak po drodze złapią Cię światła i stracisz na nich np. dwie minuty to czas przejazdu tej samej drogi będziesz miał o dwie minuty dłuższy a zatem średnią prędkość mniejszą niż gdybyś na owych światłach nie stał, prawda?
Natomiast postój z wyłączonym silnikiem nie jest liczony do średniej bo i po co? Raczej należy go traktować jako przerwę w podróży. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-08-22 12:00:19
Autor: J.F.
komputer we francuzach ... a w szczególnoœci w renault
On Tue, 18 Aug 2009 14:16:26 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

To chyba nie jest cala prawda z moich slow :-)

Po przecietnej drodze krajowej 75 jest calkiem mozliwe, oczywiscie
przy lekcewazeniu ograniczen predkosci. Jesli sie uda wiecej, to
raczej szczescie, mocny samochod i niezbyt bezpieczna jazda.
Ewentualnie szczescie, niebezpieczna jazda, mocny samochod - w tej
kolejnosci :-)

Po 4-ro pasowych oczywiscie wiecej .. ale gdzie one sa ?

Noca roznie bywa - ruch mniejszy, ale jak trasy nie znasz to nie
wyprzedzisz, bo nie widzisz.

Jak dodasz jazde miejska, to bardzo bym sie zdziwil zeby komus srednia
z tygodnia wyskoczyla ponad 70, no chyba ktos w miescie w ogole nie
jedzie, a duzo autostradami.

Ot przyklad ostatni Keszyca-Boszkowo - wedlug nawigacji do celu 60km i
godzina. Co ona p* - na budziku 120, zadnego duzego miasta po drodze,
jaka godzina? Dluzej jechalem ...

J.

komputer we francuzach ... a w szczególności w renault