komu placic za odtwarzanie muzyki

1 Data: Marzec 09 2009 14:29:54
Autor: Kaziu
komu placic za odtwarzanie muzyki
Otwieram sklepy, chcemy zeby byla tam odtwarzana w tle muzyka. Odnajduje
interesujacy mnie konkretny album muzyczny, dajmy na to Vangelis - El Greco.

Komu nalezy placic za odtwarzanie tej plyty w sklepie?
Gdzie kupic taka plyte? Na wszystkich plytach ktore widzialem widnial
zapis "publiczne odtwarzanie zabronione".

Czy mozna publicznie odtwarzac radio internetowe?

--
Kaziu

2 Data: Marzec 09 2009 15:25:06
Autor: .B:artek.
Re: komu placic za odtwarzanie muzyki
Kaziu wyskrobał(a):
[...]

ZAiKS i STOART. Obu organizacjom, bo jedna reprezentuje autorów tekstów i muzyki, a druga - wykonawców.

Gdzie kupic taka plyte? Na wszystkich plytach ktore widzialem widnial
zapis "publiczne odtwarzanie zabronione".

Publiczne bez zgody właściciela praw autorskich lub organizacji zarządzającej tymi prawami (jak wyżej).

Czy mozna publicznie odtwarzac radio internetowe?

Bez opłacenia w/w organizacji raczej nie. Ewentualnie malezyjskie radio internetowe z nieobjętą prawami autorskimi (darmową) ludową muzyką tajską.

--
..B:artek.

3 Data: Marzec 09 2009 14:32:57
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 09 Mar 2009 15:25:06 +0100, .B:artek. napisał(a):

[...]

Oj, są serwisy umożliwiające cieszenie się utworami muzycznymi na
licencjach CC. Aczkolwiek faktem jest, że Stoart/ZAiKS miał zgrzyt na ich
punkcie...

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

4 Data: Marzec 09 2009 16:14:24
Autor: leon
Re: komu placic za odtwarzanie muzyki
Dnia 09-03-2009 o 15:25:06 .B:artek. <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl>
napisał(a):

Czy mozna publicznie odtwarzac radio internetowe?

Bez opłacenia w/w organizacji raczej nie. Ewentualnie malezyjskie radio  internetowe z nieobjętą prawami autorskimi (darmową) ludową muzyką  tajską.

owszem mozna za darmo, juz bylo kilka orzeczen umocowanych w przepisach ,
ze retransmisja programu radiowego nie wymaga umowy z ZAiKS i
STORTem. Wymaga jednie oplacanie abonamentu.

leon

5 Data: Marzec 09 2009 16:20:04
Autor: .B:artek.
Re: komu placic za odtwarzanie muzyki
leon wyskrobał(a):
owszem mozna za darmo, juz bylo kilka orzeczen umocowanych w
przepisach , ze retransmisja programu radiowego nie wymaga umowy z
ZAiKS i STORTem. Wymaga jednie oplacanie abonamentu.

Nie wydaje mi się, abyś miał rację. Akurat ostatnio przerabiałem temat puszczania radia w kawiarni i też myślałem na początku, że skoro ktoś już zapłacił za puszczanie w eter muzyki (stacja radiowa), to słuchacz nie musi. Ano musi, o ile wykorzystuje radio w działalności gospodarczej w celu zwiększenia zysku.

--
..B:artek.

6 Data: Marzec 09 2009 18:01:22
Autor: HANA
Re: komu placic za odtwarzanie muzyki

Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
leon wyskrobał(a):
[...]

Mozna inaczej...
radio jest barmanki i ona sobie slucha,
byle by miala zaplacony abonament
gosc z zaiksu poszedl jak zmyty
;-)
--
Andrzej
www.hana.com.pl

7 Data: Marzec 09 2009 18:26:33
Autor: .B:artek.
Re: komu placic za odtwarzanie muzyki
HANA wyskrobał(a):
Mozna inaczej...
radio jest barmanki i ona sobie slucha,
byle by miala zaplacony abonament
gosc z zaiksu poszedl jak zmyty
;-)

To znam. Ale raczej nie do zastosowania w większym lokalu.

--
..B:artek.

8 Data: Marzec 09 2009 18:03:33
Autor: .Artur.
Re: komu placic za odtwarzanie muzyki
..B:artek. pisze:
leon wyskrobał(a):
[...]

na przykład w taksówce?

9 Data: Marzec 09 2009 18:28:17
Autor: .B:artek.
Re: komu placic za odtwarzanie muzyki
..Artur. wyskrobał(a):
na przykład w taksówce?

Nie przerabiałem tematu taksówki, jeśli to ma być pytanie podchwytliwe. W taksówce trudno oddzielić słuchanie na własny użytek taksówkarza od słuchania w celu osiągnięcia zysku, a więc dla pasażera.

--
..B:artek.

10 Data: Marzec 10 2009 09:55:49
Autor: *piotr'ek*
Re: komu placic za odtwarzanie muzyki
W taksówce trudno oddzielić słuchanie na własny użytek taksówkarza od słuchania w celu osiągnięcia zysku, a więc dla pasażera.

Można inaczej. Czy jazda za 20 zł w celu posłuchania bliżej nieokreślonej (bo nie wiadomo czego taryfiarz słucha) muzyki ma jakikolwiek sens?

*

11 Data: Marzec 09 2009 18:55:46
Autor: leon
Re: komu placic za odtwarzanie muzyki
Dnia 09-03-2009 o 16:20:04 .B:artek. <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl>  napisał(a):

leon wyskrobał(a):
[...]

"Sieć sklepów Julius Meinl może retransmitować program
radiowy w swoich obiektach bez płacenia tantiem - stwierdził Sąd
Apelacyjny w Krakowie (27.04.2004) . Sąd pierwszej instancji uznał, że  radiowa
muzyka wpływa na wzrost sprzedaży, i nakazał je płacić(...) Sąd zmienił ten
wyrok, oddalając pozew STOART. Jego zdaniem związek nie przedstawił  dowodów, że
retransmisja programu radiowego zwiększa dochody sklepu. - Wyrok  przyznający
tantiemy musi się opierać na dowodach przedstawionych przez powoda."
Sieć supermarketów Julius Mainl retransmitowała program radiowy, nie  puszczała
natomiast specjalnie przygotowanych składanek muzycznych, których celem  miałoby
być osiągnięcie jakiegoś efektu psychologicznego, a co za tym idzie  zwiększenie
sprzedaży. Dlatego Stoart przegrał sprawę w sądzie. Gdyby chodziło o  muzykę z
taśmy lub płyty wyrok mógłby wyglądać inaczej.

leon

12 Data: Marzec 10 2009 09:29:07
Autor: Baczek
[...]

Znajoma przegrala w sadzie w identycznej sytuacji. Podobno to Ona miala
udowadniac, ze "puszczanie" radia nie ma wplywu na dochody. Chodzi o sklep z
ciuchami.

13 Data: Marzec 10 2009 09:40:01
Autor: .B:artek.
[...]

Brzmi sensownie, ale to wyrok SA i sprzed 5 lat. Chyba ciężko mówić w tym przypadku o "ustalonej linii orzecznictwa".

--
..B:artek.

14 Data: Marzec 09 2009 19:00:41
Autor: Cavallino
[...]

Jest jeszcze ich więcej, którym też trzeba płacić.
Jednocześnie z powyższymi rzecz jasna.

komu placic za odtwarzanie muzyki