komunizm = z³o

Data: 2012-08-18 18:06:00
Autor: glob
komunizm = z³o
On 18 Sie, 23:21, "zdumiony" <zdumi...@jestem.pl> wrote:
Niektórzy mówi± ¿e komunizm by³ nie tyle z³y co ludzie pochodzenia
¿ydowskiego, którzy siê do niego podczepili. NIektórzy zamiast na komunizm
pomstuj± na Rosjê - ich pierwsz± ofiarê.
A tymczasem to z³o, sama idea jest zbrodnicza. Tyle ¿e ma dobr± propagandê,
jest to nienawi¶æ przebrana w szaty mi³o¶ci. Udaje sprawiedliwo¶æ, postêp.
Komunizm to utopia, system wymy¶lony przez nawet najwiêkszego oderwanego od
¿ycia filozofa jest ogromnie gorszy od systemu danego przez Boga.
Totalitaryzm pojawi³ siê u Platona. Taki ¶wiêty Tomasz Morus gdy mia³
wymy¶leæ idealny system opisywa³ system z w³asno¶ci± wspóln±. Ale to by³
komunizm utopijny - grzeszono niewiedz± na temat natury ludzkiej, ekonomii
ale twórcy utopii byli dobroduszni.
A¿ nasta³ Marks i plan rewolucji - czyli nienawi¶æ, podzielono ludzi na
"dobrych" i "z³ych", wprowadzono ekonomiê wed³ug których gdzie wmawiano ¿e
tylko praca robotnika jest twórcza. Ustawiano biednych przeciwko bogatym.
Na temat komunizmu najlepiej dowiedzieæ siê mozna od Ko³akowskiego.
Komunizm zosta³ pomy¶lany jako z³o doskona³e - bazuje na najni¿szych
instynktach zazdro¶ci, rozgrzesza sfrustrowanych, tych którzy s± biedniejsi
ni¿ ¶rednia zawsze bêdzie wiêcej ni¿ tych bogatszych.

 Komunizm, nazizm i katolicyzm to trójca z³a , wszystkie totalitarne i
jak wiesz ko¶cio³ w imiê mi³o¶ci wymordowa³ najwiêcej.Przeczytaj to
samo zastêpuj± komunizm kk i sam zobaczysz ¿e to jest o kk.

Data: 2012-08-19 07:49:47
Autor: Trybun
komunizm = z³o
W dniu 2012-08-19 03:06, glob pisze:

  Komunizm, nazizm i katolicyzm to trójca z³a , wszystkie totalitarne i
jak wiesz ko¶cio³ w imiê mi³o¶ci wymordowa³ najwiêcej.Przeczytaj to
samo zastêpuj± komunizm kk i sam zobaczysz ¿e to jest o kk.

Nie gadaj, katolicyzm nie jest wcale z³y, to tylko ci co siê maj± za "g³êboko wierz±cych" sprowadzaj± t± religiê do poziomu nazizmu. I oczywi¶cie nie wszyscy,  - niektórych g³êboka wiara koñczy siê na kilku wizytach w ko¶ciele w ci±gu dnia. A tym innym czas up³ywa na robieniu swoim bli¼nim piek³a na ziemi.

Data: 2012-08-19 05:51:37
Autor: glob
komunizm = z³o
On 19 Sie, 07:49, Trybun <r...@yachoo.com> wrote:
W dniu 2012-08-19 03:06, glob pisze:

>   Komunizm, nazizm i katolicyzm to tr jca z a , wszystkie totalitarne i
> jak wiesz ko cio w imi mi o ci wymordowa najwi cej.Przeczytaj to
> samo zast puj komunizm kk i sam zobaczysz e to jest o kk.

Nie gadaj, katolicyzm nie jest wcale z y, to tylko ci co si maj za
"g boko wierz cych" sprowadzaj t religi do poziomu nazizmu. I
oczywi cie nie wszyscy,  - niekt rych g boka wiara ko czy si na kilku
wizytach w ko ciele w ci gu dnia. A tym innym czas up ywa na robieniu
swoim bli nim piek a na ziemi.

 Katolicyzm jest najgorszy. Stalin i Hitler wzorowali siê na polityce
ko¶cio³a. Sama ilo¶æ zbrodni , wariactwo do którego doprowadza³
katolicyzm spo³eczeñstwa i obecnie jak zara¿a pierdolcem np.
Przedmie¶cie krakowskie w W.

Data: 2012-08-19 15:55:59
Autor: u2
komunizm = z³o
W dniu 2012-08-19 14:51, glob pisze:
[...]

Najgorsze sa takie cwoki jak ty. Tacy jak ty pluja na innych bez powodu.
Wystarczy tylko umiejetnie takich matolow napuscic :-)

Data: 2012-08-19 09:11:06
Autor: glob
komunizm = z³o
On 19 Sie, 15:55, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

Najgorsze sa takie cwoki jak ty. Tacy jak ty pluja na innych bez powodu.
Wystarczy tylko umiejetnie takich matolow napuscic :-)

  Kk ma wiêcej ofiar ni¿ komunizm na k±cie, wiêc to ob³udne nazywaæ
mniejszego zbrodniarza z³em gdy chodzi siê do najwiêkszego . Tu znowu
wychodzi moralno¶æ Kalego. Czyli jak Kali morduje to nic siê nie
sta³o, ale jak inni to robi± to wyje od zbrodniarzy.

Data: 2012-08-19 17:54:18
Autor: Ajgor
komunizm = z³o

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5030f06f$0$1305$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bez powodu?
Wolne ¿arty. 1000 lat powodów za nami. Prawdziwa cywilizacja ¶mierci - to jest katolizycm.

Data: 2012-08-19 20:17:58
Autor: Trybun
komunizm = z³o
[...]

Nazizmu nic nie pobije w antyludzkim podej¶ciu do cz³owieka. Tylko jaki¶ og³upiony baran albo propagandzista mo¿e w ogóle porównywaæ ten twór do komunizmu.
Natomiast katolicyzm.. Katolicyzm propaguje warto¶ci podobne do komunizmu i ma przede wszystkim na wzglêdzie dobro cz³owieka. Nie pozwala krzywdziæ s³abszych itd. Tak wiêc nie ma co postrzegaæ ca³ego Ko¶cio³a poprzez pryzmat nielicznych oszo³omów, czêsto zbrodniczych. Ich zbrodnie to przede wszystkim zbrodnie na dobrym imieniu Ko¶cio³a Katolickiego, bo rzeczywiste obiekty ich ataków na dzieñ dzisiejszy i tak s± poza ich zasiêgiem.

Data: 2012-08-19 11:36:26
Autor: glob
komunizm = z³o
On 19 Sie, 20:17, Trybun <r...@yachoo.com> wrote:
W dniu 2012-08-19 14:51, glob pisze:

>   Katolicyzm jest najgorszy. Stalin i Hitler wzorowali si na polityce
> ko cio a. Sama ilo zbrodni , wariactwo do kt rego doprowadza
> katolicyzm spo ecze stwa i obecnie jak zara a pierdolcem np.
> Przedmie cie krakowskie w W.

Nazizmu nic nie pobije w antyludzkim podej ciu do cz owieka. Tylko jaki
og upiony baran albo propagandzista mo e w og le por wnywa ten tw r do
komunizmu.
Natomiast katolicyzm.. Katolicyzm propaguje warto ci podobne do
komunizmu i ma przede wszystkim na wzgl dzie dobro cz owieka. Nie
pozwala krzywdzi s abszych itd. Tak wi c nie ma co postrzega ca ego
Ko cio a poprzez pryzmat nielicznych oszo om w, cz sto zbrodniczych. Ich
zbrodnie to przede wszystkim zbrodnie na dobrym imieniu Ko cio a
Katolickiego, bo rzeczywiste obiekty ich atak w na dzie dzisiejszy i
tak s poza ich zasi giem.

  Komuni¶ci nawet nie fa³szowali historii ko¶cio³a, bo te zbrodnie
przeros³y nawet ich wyobra¿enia.To irytuj±ce ale  porównaj sobie .
Masz dwie osoby, jeden komuch drugi katol . Katol zabi³ dziesiêæ osób
i drze mordê ¿e komuch zabi³ jedenego. Komuch mówi ¿e rewolucja to
ofiary , a katol wali do innych i mówi ¿e to mi³o¶æ bli¼niego. Kto
jest gorszy, bo komuch uczciwie mówi ¿e rewolucja to ofiary, a katol o
mi³o¶ci bli¼niego i jeb nó¿ w plecy.?

Data: 2012-08-20 14:59:24
Autor: Trybun
komunizm = z³o
W dniu 2012-08-19 20:36, glob pisze:
[...]

Katolicy te¿ nie fa³szuj±. By³o sporo przeprosin JP2 za grzechy z przesz³o¶ci i tera¼niejszo¶ci. Je¿eli ju¿ piszesz  o zbrodniach pod p³aszczykami KRK i komunizmu to faktycznie masz racjê, zabójstwo w idei lepszego jutra mo¿na od biedy zrozumieæ, natomiast nie mo¿na zrozumieæ mordu w imieniu Boga.

Data: 2012-08-20 00:42:13
Autor: Ajgor
komunizm = z³o

U¿ytkownik "Trybun" <rg@yachoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:k0rakm$fkn$1node2.news.atman.pl...

Nazizmu nic nie pobije w antyludzkim podej¶ciu do cz³owieka.

Nie prawda. Katolicyzm bije go na g³owê.

Natomiast katolicyzm.. Katolicyzm propaguje warto¶ci podobne do komunizmu i ma przede wszystkim na wzglêdzie dobro cz³owieka.

Chyba najwiêksza bzdura, jak± kiedykolwiek powiedziano o ko¶ciele.
Dobro to oni maj± na wglêdzie. Ale swoje. Ca³a ta mi³o¶æ bli¼niego to tylko PR
maj±cy na celu uzyskanie maksymalnego zysku z owieczek.

Nie pozwala krzywdziæ s³abszych itd.

¯E COOOOO????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Wolne ¿arty. Ca³y sens istnienia ko¶cio³a to jest wyrywanie kasy, i walka o w³adzê kosztem  s³abszych. Bez ¿adnych zahamowañ,
bez opamiêtania i bez granic. Przeciêtny ksi±dz wyrwie ostatni grosz z gard³a biednej wdowie, i nawet przy tym okiem nie mrugnie.
Nawet jak ko¶ció³ pozornie "pomaga" (jak na przyk³ad w Caritasie), to te¿ tylko dlatego, ¿e wiêksz± czê¶æ kasy, jak± zbiera na pomoc bierze dla siebie. W ogóle Caritas to jest GENIALNE posuniêcie. Po cichu wiêkszao¶æ kasy idzie do Watykanu, a z wielkim hukiem jakie¶ grosze dla potrzebuj±cych. Jak by te same pieni±dze daæ pañstwowej instytucji, to nawet po odliczeniu haraczu dla urzêdników, i tak by zosta³o o wiele wiêcej dla potrzebuj±cych, ni¿ w Caritasie.

Tak wiêc nie ma co postrzegaæ ca³ego Ko¶cio³a poprzez pryzmat nielicznych oszo³omów, czêsto zbrodniczych.

Ale¿ w ko¶ciele jak nie jeste¶ oszo³omem, to l±dujesz na parafii gdzie¶ na zadupiu bez bie¿±cej wody (znam osobi¶cie taki przypadek)
To jest mafia. Jak jaki¶ sutannowy nie gra wed³ug ich mafijnych zasad, jest gnojony bez lito¶ci.
Po za tym jakich "nielicznych"? W ci±gu ostatnich 20 lat w Polsce wykryto o wiele wiêcej przypadków pedofilli w¶ród ksiê¿y, ni¿ w Irlandii, Szwajcarii, czy Australii. Tam wszêdzie wybuch³y wielkie afery (w Anglii papie¿a nazywa siê szefem najwiêkszej pedofilskiej mafii ¶wiata). Wszêdzie tam s± prowadzone wielkie sprawy w s±dach przeciw ko¶cio³owi. A w Polsce? Za ka¿dym razem mówi siê, ¿e to odosobniony przypadek i przechodzi do porz±dku dziennego.

Ich  zbrodnie to przede wszystkim zbrodnie na dobrym imieniu Ko¶cio³a Katolickiego,

Nie istnieje co¶ takiego, jak dobre imiê ko¶cio³a. Ko¶ció³ sam sobie je przypisuje na zasadzie bycia sêdzi± we w³asnej sprawie.
I oczywi¶cie jest armia og³upia³ych owieczek, które w to wierz±. Ale jest ich coraz mniej.

Data: 2012-08-20 14:59:43
Autor: Trybun
komunizm = z³o
W dniu 2012-08-20 00:42, Ajgor pisze:
U¿ytkownik "Trybun" <rg@yachoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci

Nazizmu nic nie pobije w antyludzkim podej¶ciu do cz³owieka.
Nie prawda. Katolicyzm bije go na g³owê.

Wska¿ mi choæby jeden ustêp w katechizmie który nakazuje nienawi¶æ do kogokolwiek?

[...]

Nie jest wa¿ne jak postêpuj± niektórzy ksiê¿a, wa¿na s± warto¶ci które wpajaj± ludziom.

[...]

Dekalog jest w tej kwestii jednoznaczny. I wiem ¿e s± ksiê¿a którzy gotowi s± wydrzeæ ostatni grosz ubogiej wdowie, ale nie mo¿na wrzucaæ ich do jednego worka z uczciwymi ksiê¿mi. W ka¿dym ¶rodowisku s± czarne owce.

[...]

Zapominasz o najwa¿niejszym - rol± Ko¶cio³a jest wybaczanie, a wiêc nie ¿±daj od biskupa jakich¶ zemst, odwetów przekre¶laj±cych dotychczasowe ¿ycie ksiêdza który zgrzeszy³.

[...]

Istnieje, miliony wiernych, uczciwych ludzi to tak¿e element tego Ko¶cio³a. I zupe³nie nie wiem dlaczego nazywasz ludzi wiary - og³upionymi?

Data: 2012-08-20 16:45:43
Autor: Ajgor
komunizm = z³o

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci news:k0tcc0$n83$2node2.news.atman.pl...

Nazizmu nic nie pobije w antyludzkim podej¶ciu do cz³owieka.
Nie prawda. Katolicyzm bije go na g³owê.

Wska¿ mi choæby jeden ustêp w katechizmie który nakazuje nienawi¶æ do kogokolwiek?

Mylisz pojecia przyjacielu. W katechizmie nie ma nic takiego. Ale kosciol nie ma nic wspolnego z katechizmem.
Caly kosciol jest jednym wielkim zaprzeczeniem katechizmu. Czasem sie zastanawiam, czy czasem kosciol katolicki nie jest
zakamuflowanym kosciolem satanistycznym. Zaden funkcjonariusz kosciola niepostepuje zgodnie z katechizmem. Kaechizm jest jedynie uzywany do oglupiania ludzi.

Nie jest wa¿ne jak postêpuj± niektórzy ksiê¿a, wa¿na s± warto¶ci które wpajaj± ludziom.

Przestan pieprzyc. To co mowia jest zaprzeczeniem tego, co robia. Uczy sie nie tylko slowami ale tez czynami. A oni czynami calkowicie przecza wlasnym slowom.

[...]

Nie rob se jaj. Kosciol z samego sensu istnienia jest firma nastawiona na zysk i nie ma nic wspolnego z dekalogiem. Jak jakis ksiadz nie przynosi zyskow to jest za to karany jak kazdy pracownik korporacji. Ksiadz ktory nie wydziera kasy, po prostu jest zlym pracownikiem kosciola i z reguly nie awansuje, ma najgorsze przydzialy itd.
Po za tym Dekalog to nie jest kosciol. Po pierwsze kosciol ma w d...pie dekalog. Na kazdym kroku lamie dekalog jak tylko chce, a po drugie kosciol
sam pokazal, co mysli o Bogu. Dekalog zostal dany od Boga, prawda? Wiec jest niezmienialny i niepodwazalny. A jednak kosiol sobie go sfalszowal, bo tak mu bylo wygodnie. Jedno przykazanie usunal (bo w jego mysl sama budowa kosciola i oltarza jest grzechem), a inne podzielil na dwie polowy, zeby nadal bylo 10. Ot tak wyglada wiara kosciola w Boga.m Jak by kosciol wierzyl w Boga, to palcem by nie ruszyl przykazan.
 Chociazby ze strachu. A skoro ruszyl, to znaczy, ze nie wierzy w istnienie Boga.

[...]

Alez Ty chrzanisz bzdury. Rola kosciola nigdy nie bylo wybaczanie. Jedynie wladza i kasa. W ogole kosciol zostal utworzony w III wieku tylko po to, zeby pomoc utrzymac wladze cezarowi. I kosciol nie ma i nigdy nie mial innych celow.
Kosciol i wybaczanie to sa dwie sprzecznosci. Ciagle poruszasz sie w sferze zyczen i blednych wyobrazen, jakie kosciol sam zaszczepia wiernym, chociaz sam ich nie przestrzega..
Tyle ze te wyobrazenia sa bledne i klamliwe. Biskupi sa msciwi, jak ich najwiekszy wspolpracownik i przyjaciel - mafia sycylijska.

[...]

Nie. Wierni nie sa elementem kosciola. Wierni sa owieczkami do strzyzenia. Widziales kiedys, zeby pasterz dyskutowal o czymkolwiek z owcami?
Pasterz strzyze owce i sie ich o zdanie nie pyta. Podobnie w kosciele.
Popatrz na sytuacje, gdzie biskup chcial zabrac ksiedza z jakiejs parafii, a wierni nie chcieli sie zgodzic. Albo odwrotnie. Chcieli wywalic z parafii ksiedza ktory ich jawnie okradal. Czasami taki sytuacje sa opisywane w mediach. Wierni pisza rozne petycje do biskupow. A slyszales KEDYKOLWIEK - CHOCIAZ JEDEN RAZ, zeby byskup na takie petycje odpisal? Juz nawet nie mowie, ze ich posluchal, ale zeby napisal jakakolwiek odpowiedz? Pewnie nigdy nawet nie czytaja petycji tylko bez czytania wyrzucaja do kosza. Bo przeciez z owcami sie nie dyskutuje. Owce glosu nie maj±.

 I zupe³nie nie wiem dlaczego nazywasz ludzi wiary - og³upionymi?

Jak to dlaczego? Bo organizacja przestepcza, jaka jest kosciol, WMAWIA im, ze dziala dla ich dobra, co jest klamstwem, a oni nie tylko w to wierza,
ale jeszcze sa gotowi tej organizacji bronic. Jak sie ma pranie mozgu od urodzenia, to czlowiek pozniej jest oglupiony.
To jest proste - ksieza (biskupi czy kardynalowie tez) nie wierza w zadnego Boga, oprocz mamony (pokazuja to kazdym swoim krokiem), ale potrafia tak oglupic ludzi, ze ci mysl±, ze kosciol ma cos wspolnego z Bogiem. Co jest bzdura. Jedno im trzeba przyznac - PR maja na najwyzszym swiatowym poziomie. Ale w koncu maja w tym prawie 2 tysiace lat doswiadczenia.

Data: 2012-08-20 19:33:26
Autor: Trybun
komunizm = z³o
W dniu 2012-08-20 16:45, Ajgor pisze:
[...]

Próbowa³e¶ kiedy dociec dlaczego w ka¿d± niedzielê ko¶cio³y zape³niaj± siê wiernymi? Dlaczego ludzie uczestnicz± w spowiedziach itditp. Odpowiem, bo nawet ksi±dz radyka³ g³osi S³owo Bo¿e, a to nic innego jak Katechizm. Ludzie w tym znajduj± pocieszenie i sens ¿ycia.
Tak nawiasem - co ty by¶ zaproponowa³ ludziom zamiast swojej wiary?

[...]

A ty co¶ siê tak upar³ ¿eby patrzeæ im na rêce? Czy jest w ogóle gdziekolwiek ¿e ksi±dz czy inny duchowny ma byæ, o ile nie ¶wiêtym, to chocia¿ anio³em?

[...]

Ponad 2000 lat trwania, pewne zmiany i dostosowywanie siê do czasów s± konieczne. Tylko trzeba podej¶æ do tego ze zrozumieniem.

[...]

Wiesz, sorry za porównanie, ale ty to trochê tak jak Hitler. On nie chcia³ widzieæ ¿e obok swo³oczy ¿ydowskiej ¿yje ca³e mnóstwo porzadnych, uczciwych ¯ydów. Ty niegodziwo¶ci± jakiego¶ biskupa oskar¿asz ca³y Ko¶ció³. Jak ju¿ wspomina³em - 2000 lat trwania, to jest  czas  na to ¿eby w pewnych krêgach ko¶cio³a porobi³y siê ró¿ne patologie, ale nie wolno za to oskar¿aæ ca³ej instytucji.

[...]

Za bardzo siê na tym nie znam, ale podobno s± jakie¶ rady parafialne, i na nich ksiê¿a naradzaj± siê w pewnych sprawach z wiernymi. Ale zasadniczo masz racjê - w Ko¶ciele istnieje sztywna hierarchia, nie ma miejsca na g³osowania, czy inne uwagi, ale przecie¿ nikt tego nie kwestionuje..

[...]

Wierni niekoniecznie musz± wierzyæ w duszpasterzy, ale wierz± w Boga.

Data: 2012-08-20 20:37:30
Autor: Ajgor
komunizm = z³o

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci news:k0tsd8$8gt$1node2.news.atman.pl...

[...]

Oczywi¶cie ze glosi. Tylko sam w nie nie wierzy. To sie nazywa PR. Public Relation. Czyli w skrocie roklama polegajaca na klamstwach.
Pewnie nie wiesz, ze nawet wedlug koscielnych statystyk do kosciola chodzi coraz mniej ludzi, i liczba ta spada bardzo drastycznie.
Koscioly sie zapelniaja dwa razy w roku. N Boze Narodzenie i w Wielkanoc. A i to nie dlatego, ze ludzie sa wierni, tylko dlatego, ze taka jest tradycja wpojona ludziom przez pokolenia. Poza tymi swietami koscioly sa prawie puste. I dzieki Bogu :)

[...]

Uuuu to pojechales. Ksiadz moze sobie grzeszyc, ale ty i tak bedziesz wierzyl w jego swietosc?
Otoz nie. Ksiadz jest przedstawicielem Boga na ziemi. Tak przynajmniej glosi. I fakt, ze sam w to nie wierzy tego nie zmienia.
Wiec powinien sie tak zachowywac jak Jego przedstawiciel.
A jesli nie potrafi, to nie powinien byc ksiedzem. Rzecz w tym, ze kosciol to jest zwykla firma ktora sprzedaje falszywe marzenia za prawdziwa kase.
Zwykli oszusci.

[...]

Aaaa. Mamy zrozumiec pedofilie, oszustwa, zlodziejstwa, bo to jest RELIGIA. Tak? My im bezdiemy wierzyc, bedziemy ich wynosic pod niebiosa, a oni beda nas okradac, gwalcic nasze dzieci, i jeszcze kaza nam przed soba klekac? Te 2 tysiace lat trwania (nie PONAD tylko NIECALE, bo kosciol powstal w 3 wieku) to tylko dlatego, ze kosciol zawsze potrafil sie dogadac z wladza. A pedofilia, zlodziejstwo, wyludzenia  i oszustwa to NIE JEST dostosowanie sie do czasow. Ty ciagle nie rozumiesz, co ja chce powiedziec.

[...]

Alez ty wlasnie ciagle nie rozumiesz. W kosciele NIE MA porzadnych ksiezy. Rozumiesz? To jest firma. I jak ktos jest "porzadny" to znaczy, ze jest zlym pracownikiem kosciola. Po za tym to wlasnie kosciol mial wiele wspolnego z Hitlerem. Papiez nazywal Hitlera swoim wielkim przyjacielem.
Wiesz w ogole o tym? To nie BISKUP jest niegodziwy. To KOSCIOL jest niegodziwy. A biskupem w nim moze zostac tylko najwiekszy niegodziwiec.
Tak jak w mafii. Szefem moze zowstac tylko najwiekszy morderca. Tak w kosciele biskupem moze zostac tylko najwiekszy oszut i zlodziej. Bo jak ktos nie kradnie i nie przynosi kosciolowi odpowiednio duzo zysku, to nie awansuje. Porzadny ksiadz w kosciele nigdy biskupen nie zostanie. Nawet proboszczem. O to wlasnie chodzi, ze to kosciol jest patologi±. A kto do tej patologii postrafi sie dostosowac (czyt. jest odpowiednio niegodziwy), ten w nagrode zostaje biskupem.

[...]

Taaa.... Czyli pasuje Ci ze rzadzi toba jakis zboczeniec w sukience, ktory ma w nosie twoje zdanie? Ze za wszelka cene chce narzucac ustawodawcom (Sejmowi) swoje chore prawa moralne, ktorych sam nie przestrzega? Ze chce decydowac, co ci wolno, a czego nie? Pol biedy, dopoki mozesz mu powiedziec zeby Cie w d... pocalowal. Ale jak probuje poprzez swoich poplecznikow (oszalalych na punkcie kosciola poslow) narzucac swoje zasady jako obowiazkowe - na przyklad w kwestii aborcji, czy In vitro, to juz staje sie niebezpieczne, i w tym momencie az chcialo by sie ukrasc jakas bombe atomowa i zrzucic ja na Watykan.
Ja do kogos takiego juz bym z niczym nie poszedl.
Wiesz do czego sluzy rada parafialna? Ma dwie funkcje. Po pierwsze zeby zatwierdzac wszystko to, czego chce proboszcz (chociaz i bez rady sam by to zrobil), i po drugie wlasnie do oglupiana ludzi. Zeby mysleli, ze maja jakis wplyw na dzialanie kosciola (chociaz nie maja).

Wierni niekoniecznie musz± wierzyæ w duszpasterzy, ale wierz± w Boga.

Koronny argument jak juz nie ma innych argumentow :)
Jednak nie rozumiesz nic z tego co napisalem. Wierny, ktory NA PRAWDE wierzy w Boga, nie postawi nogi w kosciele.
Bo caly ten kosciol to jeden wielki grzech. Jak ktos regularnie chodzi do kosciola, po prostu MUSI trafic do piekla.
Zreszta wystarczy popatrzec na Watykan. Panstwo bez przemyslu, bez handlu, bez niczego, a cale ocieka zlotem. Skad je wzieli, skoro nic nie robia?
Ile biednych mozna by za to bogactwo wykarmic, gdyby nie bylo w ogole kosciola? Calej tej mafijnej instytucji?
I jak sie to ma do slow:

"Latwiej wielbladowi przejsc przez ucho igielne, niz bogatemu wejsc do krolestwa niebieskiego"? Jesli istnieje jakies pieklo i niebo, to zaloze sie, ze wszyscy papieze i biskupi siedza w piekle. Bez wyjatku.

komunizm = z³o