kondon_minium ku zastanowieniu

Data: 2011-10-19 08:53:50
Autor: apr...
kondon_minium ku zastanowieniu
http://www.bibula.com/?p=27138
..."Według dr. Hudsona, celem międzynarodowej finansjery jest maksymalne zadłużenie gospodarek światowych, poprzez udzielanie państwom i firmom kredytów, które w dowolnej ilości mogą być kreowane elektronicznie dzięki opisanemu powyżej systemowi finansowemu i tzw. lewarowaniu, czyli praktyce udzielania pożyczek wielokrotnie przewyższających posiadane przez banki rzeczywiste zasoby pieniężne. Dla bankierów cała światowa nadwyżka dóbr produkowanych przez realny segment gospodarki stanowi źródło potencjalnych odsetek od kredytów. W „idealnym” dla nich rozwiązaniu, zadłużenie powinno osiągnąć takie rozmiary, by cała wspomniana nadwyżka szła na obsługę takowegoż (na procenty). Im większa część dochodu z realnej gospodarki przeznaczana jest na obsługę zadłużenia, tym mniej pozostaje na rozwój i utrzymanie tego sektora. Tak więc idealnym dla plutokracji stanem byłaby sytuacja całkowitego zadławienia gospodarki wytwórczej, czyli moment zbiorowego samobójstwa ludzkości."...

Data: 2011-10-19 02:20:22
Autor: J-23
On 19 Paź, 10:53, " apr..." <aprecja...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]
odsetek od kredytów. W &#8222;idealnym&#8221; dla nich rozwiązaniu, zadłużenie powinno
[...]

wczesniej napisalem
Kiedy ta ksiezycowa "ekonomia" sie wykopyrtnie. Cala produkcje
wyprowadzono do Azji. Chiny i Indie to aktualnie najbardziej prezne
gospodarki swiata. A usa i kraje satelickie uesa trwaja w zadyszce
ekonomicznej. Jedyna alternatywa dla tych chwiejacych sie gospodarczo
panstw jest wojna - chocby, z marsjanami. Zadluzona Grecja kupuje od
usa czolgi. Na ch... im czolgi? Kupowane za pieniadze
unijnych podatnikow. Jak glodny czlowiek ukradnie bulke, to z cala
surowoscia prawa zostanie ukarany. Ale kiedy skretynialy prezydent usa
wywolal wojny w roznych zakatkach swiata. Bo po pierwsze byl
beznadziejni glupi. A po drugie na stanowisko wyniosly go sily
zwiazane z amerykanskim przemyslem zbrojeniowym. Za co pozniej musial
sie odplacic! To takie bledy wspomnianego
prezydenta uchodza bezkarnie, i nazywa sie to polityka.
Np. z blisko 4mld euro przyznanych Irlandii na ratowanie upadajacej
gospodarki,
circa 1,4 mld przejeli dyrektorzy bankow irlandzkich z tytulu
"naleznych" im premii i nagrod. Chyba za to ze tak beznadziejnie i zle
zarzadzaja tymi bankami. Konkluzja - jak tu sie dziwic ze przez swiat
przelewa sie fala spolecznych protestow. Czy swiat szykuje sie do
totalnej wojny?
Czy jest lekarstwo na zle skonstruowany system spoleczno -
ekonomiczny?

Dodam ze kilka lat wstecz p.prezydent drugiegi co wielkosci miasta w
Polsce mial doradce do spraw ekonomiczych.
I ten doradca nieustannie zarzucal prezydentowi zle zarzadzanie, bo
zbyt male bylo zdluzenie gminy, jakies circa 30% budzetu rocznego.
Aktualnie zadluzenie wynosi 80-90%. Gmina ledwo duszy. Likwiduje sie
szkoly iza malo jest przedszkoli.
Ale na obsluge tego zadluzenia wydadkuje sie odpowiedni wyzsze kwoty.
"I tu jest pies pogrzebany" cyli: i o to chodzi, i o to chodzi

Data: 2011-10-19 22:32:43
Autor: Ikselka
kondon_minium ku zastanowieniu
Dnia Wed, 19 Oct 2011 08:53:50 +0000 (UTC), apr... napisał(a):

http://www.bibula.com/?p=27138
.."Według dr. Hudsona, celem międzynarodowej finansjery jest maksymalne zadłużenie gospodarek światowych, poprzez udzielanie państwom i firmom kredytów, które w dowolnej ilości mogą być kreowane elektronicznie dzięki opisanemu powyżej systemowi finansowemu i tzw. lewarowaniu, czyli praktyce udzielania pożyczek wielokrotnie przewyższających posiadane przez banki rzeczywiste zasoby pieniężne. Dla bankierów cała światowa nadwyżka dóbr produkowanych przez realny segment gospodarki stanowi źródło potencjalnych odsetek od kredytów. W &#8222;idealnym&#8221; dla nich rozwiązaniu, zadłużenie powinno osiągnąć takie rozmiary, by cała wspomniana nadwyżka szła na obsługę takowegoż (na procenty). Im większa część dochodu z realnej gospodarki przeznaczana jest na obsługę zadłużenia, tym mniej pozostaje na rozwój i utrzymanie tego sektora. Tak więc idealnym dla plutokracji stanem byłaby sytuacja całkowitego zadławienia gospodarki wytwórczej, czyli moment zbiorowego samobójstwa ludzkości."...

NO ale co w tym odkrywczego?
--
XL
"Z drzew spadają czasem gałęzie. Ba, zdarza się, że trafią kogoś w głowę i

Data: 2011-10-20 06:49:55
Autor: apr...
Ikselka <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

e powinno > osiągnąć takie rozmiary, by cała wspomniana nadwyżka szła na obsługę > takowegoż (na procenty). Im większa część dochodu z realnej gospodarki > przeznaczana jest na obsługę zadłużenia, tym mniej pozostaje na rozwój i > utrzymanie tego sektora. Tak więc idealnym dla plutokracji stanem byłaby > sytuacja całkowitego zadławienia gospodarki wytwórczej, czyli moment > zbiorowego samobójstwa ludzkości."...

cieszę się, że dla Ciebie to nie nowość, ale dla wielu to czarna magia, szczególnie dla tych "świadomych" wyborców głosujących na partyjne listy ustawiane przez prezesów partii.

Data: 2011-10-20 17:41:05
Autor: the_foe
W dniu 2011-10-20 08:49,  apr... pisze:
cieszę się, że dla Ciebie to nie nowość, ale dla wielu to czarna magia,
szczególnie dla tych "świadomych" wyborców głosujących na partyjne listy
ustawiane przez prezesów partii.

raczej chodzi o to, ze to sa podstawy makroekonomii, tylko przedstawione w kuriozalny sposob. Dokladnie w taki sam sposob jak demonizowano przedwojennego Zyda, ktory "pasozytowal" na Polakach dajac im pozyczki (sic!) na dziwki i picie, by przejac rodowy majatek...

--
the_foe

kondon_minium ku zastanowieniu