Data: 2014-01-14 17:21:36 | |
Autor: nom | |
kondycja rozrządu | |
Użytkownik "SP1H" <m@podampozniej.pl> napisał w wiadomości news:52d52fe3$0$2210$65785112news.neostrada.pl... Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez jazdę/przyśpieszanie na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan rozrządu i obciąża pasek bardziej, niż jazda optymalna? Zasadniczo tak. Przy 4 tys. obr./min. pasek pokona 2 razy większą drogę niż przy 2 tys. :-) |
|
Data: 2014-01-14 22:37:01 | |
Autor: orcos | |
kondycja rozrządu | |
W dniu 2014-01-14 17:21, nom pisze:
I zakładając, że opór układu rozrządu jest proporcjonalny do prędkości, działa na niego 2x większa siła. To oznacza, że w jednostce czasu wykona 4x więcej niutonometrów. -- ....|_OR|... ....|COS|... |
|
Data: 2014-01-14 23:00:24 | |
Autor: cef | |
kondycja rozrządu | |
orcos wrote:
I zakładając, że opór układu rozrządu jest proporcjonalny do A jest proporcjonalny? A może jak jest już "rozhulany", to opory sa mniejsze? |
|