Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   kondycja rozrządu

kondycja rozrządu

Data: 2014-01-14 17:21:36
Autor: nom
kondycja rozrządu

Użytkownik "SP1H" <m@podampozniej.pl> napisał w wiadomości news:52d52fe3$0$2210$65785112news.neostrada.pl...
Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez jazdę/przyśpieszanie na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan rozrządu i obciąża pasek bardziej, niż jazda optymalna?

Zasadniczo tak. Przy 4 tys. obr./min. pasek pokona 2 razy większą drogę niż przy 2 tys. :-)

Data: 2014-01-14 22:37:01
Autor: orcos
kondycja rozrządu
W dniu 2014-01-14 17:21, nom pisze:

Użytkownik "SP1H" <m@podampozniej.pl> napisał w wiadomości
news:52d52fe3$0$2210$65785112news.neostrada.pl...
Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez
jazdę/przyśpieszanie na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan
rozrządu i obciąża pasek bardziej, niż jazda optymalna?

Zasadniczo tak. Przy 4 tys. obr./min. pasek pokona 2 razy większą drogę
niż przy 2 tys. :-)

I zakładając, że opór układu rozrządu jest proporcjonalny do prędkości, działa na niego 2x większa siła. To oznacza, że w jednostce czasu wykona 4x więcej niutonometrów.

--
....|_OR|...
....|COS|...

Data: 2014-01-14 23:00:24
Autor: cef
kondycja rozrządu
orcos wrote:

I zakładając, że opór układu rozrządu jest proporcjonalny do
prędkości, działa na niego 2x większa siła.

A jest proporcjonalny?
A może jak jest już "rozhulany", to opory sa mniejsze?

kondycja rozrządu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona