Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   koniec GVO

koniec GVO

Data: 2010-03-12 10:39:45
Autor: P_ablo
koniec GVO
za onetem:

W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.


Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w salonach.



Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld zł rocznie.


Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :)

--
Picasso

Data: 2010-03-12 10:48:11
Autor: P_ablo
koniec GVO


Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na Honde. Multibrandowa grupa Kroymans tez sobie w kryzysie nie poradzila i jej wielkie, szklane salony zieja pustka...

--
Picasso

Data: 2010-03-12 11:00:25
Autor: Cavallino
koniec GVO
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:hnd2pp$7a2$1atlantis.news.neostrada.pl...


Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na Honde.

A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?

Data: 2010-03-13 11:12:47
Autor: P_ablo
koniec GVO
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnd3bi$ooq$1news.onet.pl...

A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?

Chyba jeszcze Jaguar. Nie jestem pewien, ale jakis czas temu odstawialem do nich landryne na serwis i kazali podprowadzic tam gdzie robia Volvo. Dzialy sprzedazy i salony sa osobno.

--
Picasso

Data: 2010-03-13 23:47:42
Autor: Cavallino
koniec GVO
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:hnfp4m$t3c$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnd3bi$ooq$1news.onet.pl...

A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?

Chyba jeszcze Jaguar.

O widzisz.
A GVO to bzdura, nie tylko nie jest wycofane, to jeszcze będzie poszerzone.

Data: 2010-03-12 13:39:02
Autor: J.F.
koniec GVO
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:hnd29u$67t$1atlantis.news.neostrada.pl...
za onetem:
W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.

Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w salonach.

Z tym ze o ile pamietam, to to rozporzadzenie zakazywalo zakazywania.
A teraz znow bedzie mozna wprowadzac ograniczenia i w serwisach i wylacznosci w umowach z dealerami.

Ja tam mysle ze dealer z wysoka sprzedaza bedzie tolerowany nawet jak bedzie wielobrandowy.
Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do odrzucenia".

Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld zł rocznie.
Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :)

To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.

J.

Data: 2010-03-13 11:14:53
Autor: P_ablo
koniec GVO
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hndcl5$jp6$1news.onet.pl...


Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do odrzucenia".


Wydaje mi sie, ze takie do tej pory byly... Za stosowanie jakis alternatywnych czesci dealer byl w jakis sposob nieoficjalnie szykanowany.



To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.


Sprawdzali co sie bedzie dzialo - taki okres probny.

--
Picasso

Data: 2010-03-12 19:18:01
Autor: LEPEK
koniec GVO
P_ablo pisze:

Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :)

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Skoro to państwa zostały obecnie współwłaścicielami koncernów samochodowych poprzez gigantyczne dopłaty i subwencje, to trzeba dbać o wartość swoich firm :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

koniec GVO

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona