Data: 2010-03-12 10:39:45 | |
Autor: P_ablo | |
koniec GVO | |
za onetem:
W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie. Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w salonach. Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld zł rocznie. Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :) -- Picasso |
|
Data: 2010-03-12 10:48:11 | |
Autor: P_ablo | |
koniec GVO | |
Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na Honde. Multibrandowa grupa Kroymans tez sobie w kryzysie nie poradzila i jej wielkie, szklane salony zieja pustka... -- Picasso |
|
Data: 2010-03-12 11:00:25 | |
Autor: Cavallino | |
koniec GVO | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:hnd2pp$7a2$1atlantis.news.neostrada.pl...
A ten na Malcie to nie jest multibrandowy? Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało? |
|
Data: 2010-03-13 11:12:47 | |
Autor: P_ablo | |
koniec GVO | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnd3bi$ooq$1news.onet.pl...
Chyba jeszcze Jaguar. Nie jestem pewien, ale jakis czas temu odstawialem do nich landryne na serwis i kazali podprowadzic tam gdzie robia Volvo. Dzialy sprzedazy i salony sa osobno. -- Picasso |
|
Data: 2010-03-13 23:47:42 | |
Autor: Cavallino | |
koniec GVO | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:hnfp4m$t3c$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnd3bi$ooq$1news.onet.pl... O widzisz. A GVO to bzdura, nie tylko nie jest wycofane, to jeszcze będzie poszerzone. |
|
Data: 2010-03-12 13:39:02 | |
Autor: J.F. | |
koniec GVO | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:hnd29u$67t$1atlantis.news.neostrada.pl...
za onetem: Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w salonach. Z tym ze o ile pamietam, to to rozporzadzenie zakazywalo zakazywania. A teraz znow bedzie mozna wprowadzac ograniczenia i w serwisach i wylacznosci w umowach z dealerami. Ja tam mysle ze dealer z wysoka sprzedaza bedzie tolerowany nawet jak bedzie wielobrandowy. Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do odrzucenia". Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld zł rocznie. To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci. J. |
|
Data: 2010-03-13 11:14:53 | |
Autor: P_ablo | |
koniec GVO | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hndcl5$jp6$1news.onet.pl...
Wydaje mi sie, ze takie do tej pory byly... Za stosowanie jakis alternatywnych czesci dealer byl w jakis sposob nieoficjalnie szykanowany. To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci. Sprawdzali co sie bedzie dzialo - taki okres probny. -- Picasso |
|
Data: 2010-03-12 19:18:01 | |
Autor: LEPEK | |
koniec GVO | |
P_ablo pisze:
Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :) Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Skoro to państwa zostały obecnie współwłaścicielami koncernów samochodowych poprzez gigantyczne dopłaty i subwencje, to trzeba dbać o wartość swoich firm :) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |