koniec Gersdorf

Data: 2020-04-03 13:29:14
Autor: Olin
koniec Gersdorf
Dnia Thu, 2 Apr 2020 19:42:45 +0200, J.F. napisał(a):

My tu gadu-gadu, a 30 kwietnia konczy sie Gersdorf kadencja.

Kandydaci na 1-go prezesa powinni byc juz wybrani, ale zgromadzenia nie bylo, bo epidemia.

I co dalej ?

"Zgodnie z prawem Zgromadzenie Ogólne Sędziów SN nie później niż na 6
tygodni przed upływem kadencji powinno wybrać spośród siebie pięciu
kandydatów na stanowisko pierwszego prezesa SN. Zgromadzenie Ogólne nie
odbyło się ani 17 marca, ani 31 marca ze względu na epidemię. Zatem gdy
upłynie kadencja prezes Gersdorf to prezydent wskaże osobę ,,pełniącą
funkcję" pierwszego prezesa SN."

https://wyborcza.pl/7,75968,25843442,nie-o-same-wybory-chodzi-rzad-gra-w-swoja-gre.html

Czyli, jak prognozuje Sonn, kolejna pomoc kuchenna może liczyć na
spektakularny awans.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-04-03 16:16:28
Autor: Sonn
koniec Gersdorf
W dniu 2020-04-03 o 13:29, Olin pisze:
[...]

Może Suski zrobi na uczelni Farydzeusza szybkie studia prawnicze, a u niedouczonego magisterka szybką aplikację sędziowską? On taki zdolny i błyskotliwy, to na pewno da radę do 30 kwietnia.

--
Suski

Data: 2020-04-04 06:06:14
Autor: gaska.alojzy
koniec Gersdorf
użytkownik Olin napisał:

"Zgodnie z prawem Zgromadzenie Ogólne Sędziów SN nie później niż na 6
tygodni przed upływem kadencji powinno wybrać spośród siebie pięciu
kandydatów na stanowisko pierwszego prezesa SN.

Dlaczego w usa rząd wybiera sędziów, a w PL sędziowie sami się wybierają?

cyt.
Sąd składa się z 9 sędziów. Są oni wyznaczani przez prezydenta, potem ich kandydaturę musi zatwierdzić Senat.

Data: 2020-04-04 15:14:25
Autor: A. Filip
koniec Gersdorf
gaska.alojzy@gmail.com pisze:
użytkownik Olin napisał:

[...]

Czyli jesteś za modelem z USA łącznie z likwidacją osobnego
"politycznego" Trybunału Konstytucyjnego wybieranego w RP3
przez polityków (Prezydenta, Sejm i Senat)?

--
A. Filip

Data: 2020-04-04 06:29:02
Autor: gaska.alojzy
koniec Gersdorf
użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

"politycznego" Trybunału Konstytucyjnego wybieranego w RP3
przez polityków (Prezydenta, Sejm i Senat)?

Jestem za zmniejszeniem liczby urzędniczych stołków.
Ciągoty do rozdmuchiwania aparatu urzędniczego ma i pis i peło.
Od sołtysa po ministry wszyscy chcą umoczyć ryj w melasie (Michalkiewicz)

cyt.  320mln usa
Kongres składa się z Senatu (obecnie 100 senatorów) oraz Izby Reprezentantów (obecnie 435 reprezentantów). VS 38mln PL

senat 100 darmozjadów
sejm ... hi hi wincyj niż w usa czyli  460 darmozjadów

Data: 2020-04-04 15:57:16
Autor: A. Filip
koniec Gersdorf
użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

senat 100 darmozjadów
sejm ... hi hi wincyj niż w usa czyli  460 darmozjadów

A raczyłeś podliczyć stanowych senatorów i posłów w każdym z 50 stanów?
Poszczególne stany *jeszcze* mają tyle władzy by moim zdaniem ich
wypadało liczyć na tym poziomie w którym w RP3 liczy się posłów i
senatorów RP3.

--
A. Filip

Data: 2020-04-05 15:09:32
Autor: J.F.
koniec Gersdorf
Dnia Sat, 4 Apr 2020 06:29:02 -0700 (PDT), gaska.alojzy@gmail.com
napisał(a):
użytkownik A. Filip napisał:
[...]
[...]

Kongres składa się z Senatu (obecnie 100 senatorów) oraz Izby Reprezentantów (obecnie 435 reprezentantów). 38mln PL

Wyobrazasz sobie 4600 poslow ?
Wiec oni maja 435, a my ... czy 46 to bylaby dobra liczba ?

J.

Data: 2020-04-05 17:29:03
Autor: ąćęłńóśźż
koniec Gersdorf
No ale tam mają rozbudowane legislatury stanowe.

-- -- -
cyt. 320mln usa
Kongres składa się z Senatu oraz Izby Reprezentantów.

Data: 2020-04-04 15:27:39
Autor: Robert Tomasik
koniec Gersdorf
W dniu 04.04.2020 o 15:06, gaska.alojzy@gmail.com pisze:

Dlaczego w USA rząd wybiera sędziów, a w PL sędziowie sami się wybierają?

Bo takie mają prawo. W USA Trybunał wybierany przez Prezydenta nie sądzi
Prezydenta. Jakby co sądzi go chyba senat. Cała demokracja polega na
tym, że są takie skomplikowane powiązania, by nikt nie miał absolutnej
władzy i podobno to ma zapobiegać głupocie.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-04-04 16:33:07
Autor: Sonn
koniec Gersdorf
[...]

No to im średnio wychodzi :/

--
Sonn

Data: 2020-04-04 17:59:44
Autor: Budzik
koniec Gersdorf
Użytkownik  gaska.alojzy@gmail.com ...

[...]

No to zmienmy prawo na takie jak jes w stanach.
A potem jak nam sie spodoba prawo z Hondurasu to bedziemy sobie łamać to amerykanskie. ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2020-04-05 15:30:37
Autor: J.F.
koniec Gersdorf
Dnia Sat, 4 Apr 2020 06:06:14 -0700 (PDT), gaska.alojzy@gmail.com
napisał(a):
użytkownik Olin napisał:
[...]

Bo taka konstytucja. Ale to w SN, nizszych wybieraja obywatele w wyborach.

cyt.
Sąd składa się z 9 sędziów. Są oni wyznaczani przez prezydenta,
potem ich kandydaturę musi zatwierdzić Senat.

Zatwierdzi, albo i nie. Poza tym stanowiska sa dozywotnie
(doemerytalne), wiec prezydent mianuje jednego, dwoch - a reszte
poprzednicy.

J.

koniec Gersdorf