koniec Okecia

Data: 2017-11-27 22:56:13
Autor: Jarosław Sokołowski
koniec Okecia
Pan J.F. zna date - 2027r:

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/to-ju%c5%bc-pewne-lotnisko-fryderyka-chopina-zostanie-zamkni%c4%99te-znamy-dat%c4%99/ar-BBFOzNe

To jak myslicie - w 2027 bedzie zamkniete, czy pod CPR zaczna przebudowywac fundamenty ? :-)

W szkole miałem taki przedmiot: wychowanie obywatelskie. Niegdysiejszy
odpowiednik "wiedzy o społeczeństwie". Jak raz w czasie mojej edukacji
trafił się VII zjazd PZPR. Pani prof. Alicji K. pedagogiczny instynkt
podpowiedział, że nasze wychowanie obywatelskie zyska, jeśli wysłuchamy
pełnych transmisji telewizyjnych z obrad tego zjazdu. Problem był tylko
taki, że one miały miejsce w czasie lekcji szkolnych. Ale my wraz z kol.
Jackiem wpadliśmy na świetny pomysł -- dla dobra ogółu nagramy wszystko
na magnetofon, o ile uzyskamy zwolnienie z lekcji. Zawszeć to lepiej
w domu siedzieć i spoglądać od czasu do czasu na obracające się szpule,
niż ganiać do szkoły. Żeby nam za dobrze nie było, to jeszcze musieliśmy
z tego zrobić streszczenie -- ale to nam poszło gładko, magnetofon ma
funkcje przewijania do przodu, wystarczyło co jakiś czas zatrzymywać,
wysłuchać dwóch czy trzech zdań i zanotować *o czym* mówią. Cztery dni
zmieściły nam się na trzech kartkach.

Tu muszę przyznać, że z różnych bajdurzeń, które puszczłem mimo uszu,
zwróciłem uwagę na jedną rzecz, która zabrzmiała mi groźnie. I o tym
wysłuchałem już dokładnie. Chodziło o Centralny Port Lotniczy. Miał
powstać pomiędzy Warszawą a Łodzią. Miał obsługiwać całą Polskę (może
nawet i tę drugą, co ją wtedy budowaliśmy). Miał mieć szybkie połączenia
kolejowe z każdego większego miasta w kraju. Miał być naszą dumą.

Warszawiacy sie chyba srednio uciesza, nowe lotnisko ma byc ok 40 km od centrum ... kolej pewnie bedzie godzine jechala :-)

Wtedy średnio się ucieszyłem. Perspektywą była "najbliższa pięciolatka",
co brzmi nawet groźniej niż dzisiaj "2027 rok". Jeśli komuś się wydaje
że to lotnisko to nowy głupi pomysł obecnej władzy, jest w błędzie.
Wszystko już było. Moje taśmy się nie zachowały, ale każdy może udać
się do dobrze zaopatrzonej czytelni, poprosić o rocznik "Trybuny Ludu"
z 1975 roku, z grudnia, i poczytać. Znajdzie tam dokładnie to samo,
o czym mówi się i pisze teraz.

A z Okeciem ... jesli zlikwiduja calkowicie, to gdzie sie bedzie przyjmowac gosci zagranicznych ?
A2 zamkna na czas przejazdu Prezydenta ? :-)

Pamiętam jak przyleciał Gerald Ford. Poza tym z braterską wizytą był
Jumdżaagijn Cedenbał, z Mongolii. Jeszcze Nilolae Caucescu. No i Leonid
Breżniew. Dużo wtedy zagranicznych wizyt nie było. Teraz też damy radę.

Jarek

PS
Kol. Jacek może nawet lepiej wychowany obywatelsko ode mnie. Ostatnimi
czasy był ambasadorem kolejno w trzech krajach, które lubię.

--
Dzień jasny, chociaż mroźny, słońce świeci z góry,
Niebo błękitne, żadnej nie ma na nim chmury.

Data: 2017-11-28 09:41:36
Autor: szczepan bialek
koniec Okecia

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news:slrnp1p2fu.258.jarosfalcon.lasek.waw.pl...

[...]

Po roku 1975 byl rok 1976.
A to wlasnie w tym roku nasza lotnicza fabryke przejeli amerykanie.
Potem byla unia.
Teraz znowu przybyli amerykanie. Ale maja chyba inne plany niz te z przed 40 lat.
Jezeli zmienia swoje olany za 40 lat to nowe lotnisko juz bedzie.
S*