Data: 2014-05-29 08:19:03 | |
Autor: J.F. | |
koniec bramek | |
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15948700,Koniec_bramek_na_A4__GDDKiA_wycofuje_sie_z_rozbudowy.html
"Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała kontrakt z wykonawc±, który miał wybudować nowe bramki do poboru opłat na autostradzie z Wrocławia do Gliwic. Od 2016 roku maj± być zlikwidowane wszystkie bramki na A4 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zrezygnowała z realizacji wartego 80 mln zł kontraktu na rozbudowę systemu poboru opłat na A4. Zapłaci za to wykonawcy karę umown± w wysoko¶ci 8 mln zł. Ma to zwi±zek z kwietniow± decyzj± Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które ogłosiło, że od 2016 roku maj± być zlikwidowane bramki na autostradach. Zostan± one zast±pione przez elektroniczny pobór opłat" http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15962760,Autostrady_jak_za_krola_Cwieczka__Nie_da_sie_zaplacic.html Czy jednak winiety ? Ciekawe co sie stalo ... wybory byly i posluchali wyborcow, sami musieli swoje odsiedzec w czasie kampani, czy taki przypadkowy zbieg dat ? :-) J. |
|
Data: 2014-05-29 09:13:50 | |
Autor: tck | |
koniec bramek | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1ns7z9c6le16z.m3akiaa0a8q7$.dlg40tude.net... http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15948700,Koniec_bramek_na_A4__GDDKiA_wycofuje_sie_z_rozbudowy.html ostatni akapit- "Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zast±pi bramki, nie s± jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4 bez zatrzymywania się. Eksperci współpracuj±cy z Bieńkowsk± wskazuj±, że resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były elektronicznie. System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę." -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2014-05-29 09:27:38 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
koniec bramek | |
ostatni akapit- Nietrudno sie domyslec o co w tym wszystkim chodzi, juz dyskutowalismy na ten temat. Nie chce politykowac ale zanosi sie, ze po nastepnych wyborach zafunduja viatoll dla osobowek czyli platne nie tylko autostrady. |
|
Data: 2014-05-29 12:27:21 | |
Autor: WW | |
koniec bramek | |
W dniu 2014-05-29 09:27, Czesław Wiśniak pisze:
ostatni akapit- Dokładnie. "– Oczywiście zrealizowanie systemu elektronicznego wymaga nakładów, ale to jest tylko 400 milionów złotych bez tych narzędzi, które kierowcy będą musieli kupić albo – gdy będą chcieli – będą je wypożyczać – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Adrian Furgalski, członek zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Datą graniczną – mam nadzieję, że do tego czasu uda się wszystko zrobić – jest 1 stycznia 2016 roku. Ewentualnie jakieś opóźnienia, ale I kwartał 2016 roku jak najbardziej jest możliwy. Po stronie operatora tego systemu, a więc firmy Kapsch, nie rodzi to problemów, które byłyby do 2016 roku nie do przejścia. – Niestety, wyrzuciliśmy w błoto 1,2 mld zł – to są koszty, które ponieśliśmy od 2007 roku na wykup olbrzymich terenów, żeby tam zainstalować place poborów, na olbrzymią ilość betonu, który tam trzeba było położyć, czy już nawet na bramki i ich wyposażenie – krytykuje Furgalski. – Na pewno nie może być tak, że gdzieś te bramki zostawimy i będzie jakiś okres przejściowy, a kierowca będzie się musiał zastanawiać, czy tam płaci elektronicznie, czy manualnie. Nie – w tej godzinie zero musimy całkowicie przejść z bramek na system elektroniczny. Dla kierowców zmiany oznaczają prostsze i szybsze płatności. Stawki za przejazd nie zmienią się ani na autostradach koncesyjnych, ani na państwowych. Na tych drugich kierowcy aut osobowych nadal będą płacić 10 groszy za kilometr. Choć system będzie wspólny, zarządzający autostradami koncesyjnymi utrzymają własne stawki. Płatności będą pobierane w całości automatycznie za pomocą urządzenia w samochodzie. Kierowcy często podróżujący autostradami będą mogli na stałe wypożyczyć takie urządzenie, prawdopodobnie za 40 zł. Stan konta będzie można doładować m.in. poprzez internet lub SMS. Kierowcy rzadziej korzystający z autostrad będą mogli wypożyczyć urządzenie z odpowiednim kredytem na stacjach benzynowych lub miejscu obsługi podróżnych". No i oczywiście za wyrzucenie w błoto kasy nie ma winnych wśród urzędników decyzyjnych! Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2014-05-29 12:46:20 | |
Autor: J.F | |
koniec bramek | |
Użytkownik "WW" napisał w wiadomości
"– Oczywiście zrealizowanie systemu elektronicznego wymaga nakładów, ale to jest tylko 400 milionów złotych bez tych narzędzi, które kierowcy będą musieli kupić albo – gdy będą chcieli – będą je wypożyczać – Dla kierowców zmiany oznaczają prostsze i szybsze płatności. Stawki za przejazd nie zmienią się ani na autostradach koncesyjnych, ani na państwowych. Na tych drugich kierowcy aut osobowych nadal będą płacić 10 groszy za kilometr. Choć system będzie wspólny, zarządzający autostradami koncesyjnymi utrzymają własne stawki. A oni juz wyrazili chec partycypowania w kosztach systemu, czy rzad im to zafunduje ? No i oczywiście za wyrzucenie w błoto kasy nie ma winnych wśród urzędników decyzyjnych! Przeciez wszystko zgodnie z ustawa i rozporzadzeniem :-) A z drugiej strony - 13% bezrobocia mamy, wiec bramki sie oplacaja. A wydatki na place ... jeszcze sie chyba zdaza zwrocic, mop sie postawi, stacje paliwowa ... Tylko te podwojne wiadukty na A4 nie wiadomo po co ... ale moze w sumie tez zgodnie z aktualnym rozporzadzeniem. J. |
|
Data: 2014-05-29 12:56:26 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
koniec bramek | |
Powitanko,
A wydatki na place ... jeszcze sie chyba zdaza zwrocic, mop sie postawi, Chyba od niedawna w Polsce jestes. Teren sie doprowadzi do stanu sprzed budowy bramek, zasieje trawke, posadzi drzewa, po placu nie bedzie sladu, a nastepnie 20m dalej wybuduje sie stacje paliw, albo postój dla ciezarowek. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2014-05-29 18:47:13 | |
Autor: Maciek | |
koniec bramek | |
W dniu 2014-05-29 12:56, Pawel "O'Pajak" pisze:
Chyba od niedawna w Polsce jestes. Teren sie doprowadzi do stanu sprzed budowy bramek, zasieje trawke, posadzi drzewa, po placu nie bedzie sladu, a nastepnie 20m dalej wybuduje sie stacje paliw, albo postój dla ciezarowek.Prawdziwe pieni±dze zarabia się na tylko na drogich słomianych inwestycjach. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2014-05-29 12:03:16 | |
Autor: J.F | |
koniec bramek | |
Użytkownik "tck" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lm6mne$q4r$1@node2.news.atman.pl... Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15962760,Autostrady_jak_za_krola_Cwieczka__Nie_da_sie_zaplacic.html ostatni akapit- Kapsch jest za, ale czy wystarczajaco wspomogl kampanie ? I czy do czasu wprowadzenia nie nastapi zmiana rzadu ? :-) J. |
|
Data: 2014-05-29 03:23:33 | |
Autor: suryga | |
koniec bramek | |
I czy do czasu wprowadzenia nie nastapi zmiana rzadu ? :-)Jak podgrzewasz wodę powoli to żaba z niej nie wyskoczy. Nie wszyscy pamiętaj± ale kiedy¶ był podatek drogowy który został zamieniony na akcyzę w paliwie. Czy nie pro¶ciej i taniej jest podnie¶ć akcyzę na paliwo? Chyba że nasz rz±d chce mieć nad nami kontrolę (taka mała teoria spiskowa) lub dodatkowe wpływy z mandatów bo za szybko jechałe¶ pomiędzy bramkami (większa teoria spiskowa???). |
|
Data: 2014-05-29 12:53:03 | |
Autor: J.F | |
koniec bramek | |
Użytkownik napisał w wiadomo¶ci grup
I czy do czasu wprowadzenia nie nastapi zmiana rzadu ? :-)Jak podgrzewasz wodę powoli to żaba z niej nie wyskoczy. Nie wszyscy pamiętaj± ale kiedy¶ był podatek drogowy który został zamieniony na akcyzę w paliwie. Biorac pod uwage sposob liczenia i wydawania - to byl podatek parkingowy. Albo od luksusu. Bo tez i nie drogowy, tylko "od posiadania srodkow transportu". Zreszta w chyba nadal jest, ale w ograniczonym stopniu. Czy nie pro¶ciej i taniej jest podnie¶ć akcyzę na paliwo? Wyborcy moga tego nie przepuscic :-) A Ci wredni Litwini i Ukraincy beda jezdzic po naszych auostradach, a tankowac u siebie Poza tym jak wyborcy zaczna sie pytac czemu tak drogo, to sie okaze ze juz dawno zaplacili za te autostrady z nawiazka (tej akcyzy jest ~15 mld rocznie, plus VAT od niej). Poza tym w paliwie przeciez jest juz dorzucona oplata paliwowa, ktora wedruje do Krajowego Funduszu Drogowego. Jeszcze ktos sobie przypomni i spyta gdzie te pieniadze :-) J. |
|
Data: 2014-05-29 07:03:22 | |
Autor: suryga | |
koniec bramek | |
A Ci wredni Litwini i Ukraincy beda jezdzic po naszych auostradach, a tankowac u siebie Je¶li chodzi o tiry to chyba wwieĽ w zbiorniku tylko 200 litrów można do PL/UE. (tej akcyzy jest ~15 mld rocznie, plus VAT od niej). Przecież chyba nikt nie wierzy że te pieni±dze id± na drogi a miały i¶ć. Wiec nie widze powodu żeby robić to na Kapschu. Kosztu uzyskania tego podatku s± wyższe. Dla mnie to bez sensu. Chyba że jest jakie¶ drugie dno |
|
Data: 2014-05-30 07:52:03 | |
Autor: Mirek Ptak | |
koniec bramek | |
Dnia 2014-05-29 16:03, *suryga@gmail.com* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Wiec nie widze powodu żeby robić to na Kapschu. Wprawdzie nie o akcyzę tu chodzi, ale będzie to miało duży sens je¶li zostan± też zlikwidowane bramki na odcinkach "prywatnych" autostrad (a na to się zanosi, skoro pisz±, że A4 będzie można przejechać bez zatrzymania) - wtedy za pomoc± ViaAuto będzie można pobrać wyższ± (bandycko) stawkę za te odcinki, co jest niemożliwe w przypadku winiety. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-05-29 19:01:15 | |
Autor: Michał Baszyński | |
koniec bramek | |
W dniu 2014-05-29 12:53, J.F pisze:
Poza tym w paliwie przeciez jest juz dorzucona oplata paliwowa, ktora jak to gdzie - potrzeby s± wielkie wszędzie, a niedługo pewnie będ± szły na tory http://motoryzacja.interia.pl/raport-rynek-paliw/paliwa/news-jest-konflikt-dlaczego-kierowcy-maja-placic-kolejarzom,nId,1433658 -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2014-06-08 18:04:55 | |
Autor: Piotr W. | |
koniec bramek - przemy¶lenia idywidualnego kierowcy. | |
Witam.
Zaoszczędzę czas na bramkach ale stracę czas na poszukiwanie punktu wypożyczeń i potem na oddanie przy korzystaniu z autostrady raz do roku w czasie wyjazdów wakacyjnych. A co z pozostał± niewykorzystan± kas± na koncie ? Opłata z góry poprzez Internet czy SMS przed podróż±, też mnie nie przekonuje bo do końca nie znamy całej trasy wakacyjnej kiedy dodatkowo chcemy po drodze odwiedzić rodzinę/znajomych, zwiedzić np.: starówkę Torunia etc. i wrócić z wakacji inn± tras± etc. Jak system jest taki zdolny i rozpoznaje nr. rej. to po zarejestrowaniu w systemie, uzyskaniu konta i wpłaceniu np. zaliczki SMS/przelewem/KK powinien przesyłać do mnie na koniec m-ca rachunek do zapłaty. Obawiam się wadliwych urz±dzeń Via-auto, złego naliczania, braku gotówki na urz±dzeni z powodu wadliwo¶ci systemu lub zmiany trasy na dłuższ± bo zmienili¶my zamiary (na razie nie potrzeba zezwolenia na przemieszczanie się po PL tak jak w stanie wojennym więc możemy zmienić wakacyjne plany z różnych powodów a przy powszechno¶ci tel. kom. i Internetu jest to łatwe, ja już po wyjeĽdzie w trasę, dostałem telefon, że ciotka w Koszalinie chora i w szpitalu i telefonicznie zarezerwowałem lokum w innej lokalizacji i zmieniłem trasę przejazdu - autentyczne! - życie niesie różne niespodzianki o jakich "fizjologom się nie ¶niło"), lub zwyczajnie przegapili¶my zjazd i 3000 zł za każd± następn± bramkę ? Przy obecnie proponowanych rozwi±zaniach NIE BĘDĘ korzystał z autostrady. Skorzystam jeżeli wzorem ZUS/NFZ etc. będę mógł założyć konto na serwerze GDDKiA i nawet mogę udać się do odpowiedniego punku w celu uwierzytelnienie (DO+DR+zdjęcie samochodu :) potem załaduje to konto przelewem/KK i w drogę, A po miesi±cu otrzymam fakturę za korzystanie z autostrad z info o kwocie zdjętej z w/w konta. Aby nakłonić użytkowników aby zawsze na koncie mieli kasę, można zastosować mały rabat w momencie wystarczaj±cych ¶rodków na koncie, a wypadku braku zastosować zwyżkę o np. 1 gr/km i oczywi¶cie 14 dni na uzupełnienie konta. Oraz ¶rodki na koncie ważne bezterminowo bo następny wyjazd nas morze dopiero za rok.(A nie wzorem pre-paidów, przepadaj± po okresie.) . Wtedy skorzystam ze systemu. A co się stanie jak nie będę wiedział, że zaraz pojadę autostrad± bo nawigacja mnie tak przez pomyłkę poprowadzi? He? Dobre pytanie, co? - pyta jeden z internautów. I to jest bardzo dobre pytanie. Dotychczas jeżeli nie mieli¶my zamiaru korzystania za autostrady a jednak na niej się znaleĽli¶my ( czy to z powodu nawigacji, pomylenia trasy, zablokowania trasy alternatywnej czy też podjęcia decyzji: jedziemy autostrad±, będzie szybciej bo jeste¶my spóĽnieni lub dostali¶my telefon, że mamy wracać a nie jechać jeszcze do ciotki etc.) a więc dotychczas brali¶my bilet na wjeĽdzie i jazda dalej, a teraz co ? 3000 zł za każd± bramkę bo nie przewidzieli¶my wcze¶niej jazdy autostrad± na której to znaleĽli¶my się przypadkiem bo np. drogi expressowe coraz bardziej podobne do autostrady np. S8 Róża-Rzgów i dalej do węzła ŁódĽ-Południe jak autostrada, wjazd na autostradę A1 (już gotowy) rozpoznajemy po bramkach. Podobnie S8/A8 we Wrocławiu itp. itd. etc. Obserwacja znaków "Autostrada" nieskuteczna bo cze¶ć ich jest bezpłatna a i tak± pozostanie np.A8 Wrocław. i inne obwodnice np A1 Toruń, A2 Poznań etc. pozdrowienia Piotr W. P.S. Ciekawe, że jak doładowuję tel. pre-paid Orange/Play kart± KK z BZWBK w bankomacie PKO BP, to mimo że musz± współpracować ze sob± różne trzy firmy, to odchodz±c od bankomatu kilka kroków już mam potwierdzenie doładowania na tel. SMS'em. Można ? można. A w przy doładowaniu Via, czyta się utyskiwania kierowców czekaj±cych godzinami na parkingach na realizacje doładowania przez np. szefa etc. Można ? nie można..:( |