Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   koniec bramek

koniec bramek

Data: 2014-05-29 09:13:50
Autor: tck
koniec bramek

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1ns7z9c6le16z.m3akiaa0a8q7$.dlg40tude.net...
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15948700,Koniec_bramek_na_A4__GDDKiA_wycofuje_sie_z_rozbudowy.html

"Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała kontrakt z
wykonawc±, który miał wybudować nowe bramki do poboru opłat na
autostradzie z Wrocławia do Gliwic. Od 2016 roku maj± być zlikwidowane
wszystkie bramki na A4

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zrezygnowała z
realizacji wartego 80 mln zł kontraktu na rozbudowę systemu poboru
opłat na A4. Zapłaci za to wykonawcy karę umown± w wysoko¶ci 8 mln zł.
Ma to zwi±zek z kwietniow± decyzj± Ministerstwa Infrastruktury i
Rozwoju, które ogłosiło, że od 2016 roku maj± być zlikwidowane bramki
na autostradach. Zostan± one zast±pione przez elektroniczny pobór
opłat"

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15962760,Autostrady_jak_za_krola_Cwieczka__Nie_da_sie_zaplacic.html


Czy jednak winiety ?


ostatni akapit-
"Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zast±pi bramki, nie s± jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4 bez zatrzymywania się. Eksperci współpracuj±cy z Bieńkowsk± wskazuj±, że resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były elektronicznie.

System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

Data: 2014-05-29 09:27:38
Autor: Czesław Wi¶niak
koniec bramek
ostatni akapit-
"Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zast±pi bramki, nie s± jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4 bez zatrzymywania się. Eksperci współpracuj±cy z Bieńkowsk± wskazuj±, że resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były elektronicznie.

System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."


Nietrudno sie domyslec o co w tym wszystkim chodzi, juz dyskutowalismy na ten temat.
Nie chce politykowac ale zanosi sie, ze po nastepnych wyborach zafunduja viatoll dla osobowek czyli platne nie tylko autostrady.

Data: 2014-05-29 12:27:21
Autor: WW
koniec bramek
W dniu 2014-05-29 09:27, Czesław Wiśniak pisze:
ostatni akapit-
"Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zastąpi bramki, nie są
jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4
bez zatrzymywania się. Eksperci współpracujący z Bieńkowską wskazują,
że resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były
elektronicznie.

System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."


Nietrudno sie domyslec o co w tym wszystkim chodzi, juz dyskutowalismy
na ten temat.
Nie chce politykowac ale zanosi sie, ze po nastepnych wyborach zafunduja
viatoll dla osobowek czyli platne nie tylko autostrady.


Dokładnie.

"– Oczywiście zrealizowanie systemu elektronicznego wymaga nakładów, ale to jest tylko 400 milionów złotych bez tych narzędzi, które kierowcy będą musieli kupić albo – gdy będą chcieli – będą je wypożyczać – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Adrian Furgalski, członek zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Datą graniczną – mam nadzieję, że do tego czasu uda się wszystko zrobić – jest 1 stycznia 2016 roku. Ewentualnie jakieś opóźnienia, ale I kwartał 2016 roku jak najbardziej jest możliwy. Po stronie operatora tego systemu, a więc firmy Kapsch, nie rodzi to problemów, które byłyby do 2016 roku nie do przejścia.

– Niestety, wyrzuciliśmy w błoto 1,2 mld zł – to są koszty, które ponieśliśmy od 2007 roku na wykup olbrzymich terenów, żeby tam zainstalować place poborów, na olbrzymią ilość betonu, który tam trzeba było położyć, czy już nawet na bramki i ich wyposażenie – krytykuje Furgalski. – Na pewno nie może być tak, że gdzieś te bramki zostawimy i będzie jakiś okres przejściowy, a kierowca będzie się musiał zastanawiać, czy tam płaci elektronicznie, czy manualnie. Nie – w tej godzinie zero musimy całkowicie przejść z bramek na system elektroniczny.

Dla kierowców zmiany oznaczają prostsze i szybsze płatności. Stawki za przejazd nie zmienią się ani na autostradach koncesyjnych, ani na państwowych. Na tych drugich kierowcy aut osobowych nadal będą płacić 10 groszy za kilometr. Choć system będzie wspólny, zarządzający autostradami koncesyjnymi utrzymają własne stawki.

Płatności będą pobierane w całości automatycznie za pomocą urządzenia w samochodzie. Kierowcy często podróżujący autostradami będą mogli na stałe wypożyczyć takie urządzenie, prawdopodobnie za 40 zł. Stan konta będzie można doładować m.in. poprzez internet lub SMS. Kierowcy rzadziej korzystający z autostrad będą mogli wypożyczyć urządzenie z odpowiednim kredytem na stacjach benzynowych lub miejscu obsługi podróżnych".

No i oczywiście za wyrzucenie w błoto kasy nie ma winnych wśród urzędników decyzyjnych!


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik  :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2014-05-29 12:46:20
Autor: J.F
koniec bramek
UĹĽytkownik "WW"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
"– Oczywiście zrealizowanie systemu elektronicznego wymaga nakładów, ale to jest tylko 400 milionów złotych bez tych narzędzi, które kierowcy będą musieli kupić albo – gdy będą chcieli – będą je wypożyczać –

Dla kierowców zmiany oznaczają prostsze i szybsze płatności. Stawki za przejazd nie zmienią się ani na autostradach koncesyjnych, ani na państwowych. Na tych drugich kierowcy aut osobowych nadal będą płacić 10 groszy za kilometr. Choć system będzie wspólny, zarządzający autostradami koncesyjnymi utrzymają własne stawki.

A oni juz wyrazili chec partycypowania w kosztach systemu, czy rzad im to zafunduje ?

No i oczywiście za wyrzucenie w błoto kasy nie ma winnych wśród urzędników decyzyjnych!

Przeciez wszystko zgodnie z ustawa i rozporzadzeniem :-)

A z drugiej strony - 13% bezrobocia mamy, wiec bramki sie oplacaja.
A wydatki na place ... jeszcze sie chyba zdaza zwrocic, mop sie postawi, stacje paliwowa ...
Tylko te podwojne wiadukty na A4 nie wiadomo po co ... ale moze w sumie tez zgodnie z aktualnym rozporzadzeniem.

J.

Data: 2014-05-29 12:56:26
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
koniec bramek
Powitanko,

A wydatki na place ... jeszcze sie chyba zdaza zwrocic, mop sie postawi,
stacje paliwowa ...

Chyba od niedawna w Polsce jestes. Teren sie doprowadzi do stanu sprzed budowy bramek, zasieje trawke, posadzi drzewa, po placu nie bedzie sladu, a nastepnie 20m dalej wybuduje sie stacje paliw, albo postój dla ciezarowek.


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2014-05-29 18:47:13
Autor: Maciek
koniec bramek
W dniu 2014-05-29 12:56, Pawel "O'Pajak" pisze:
Chyba od niedawna w Polsce jestes. Teren sie doprowadzi do stanu sprzed budowy bramek, zasieje trawke, posadzi drzewa, po placu nie bedzie sladu, a nastepnie 20m dalej wybuduje sie stacje paliw, albo postój dla ciezarowek.
Prawdziwe pieni±dze zarabia się na tylko na drogich słomianych inwestycjach.

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2014-05-29 12:03:16
Autor: J.F
koniec bramek

Użytkownik "tck"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lm6mne$q4r$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15962760,Autostrady_jak_za_krola_Cwieczka__Nie_da_sie_zaplacic.html
Czy jednak winiety ?

ostatni akapit-
"Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zast±pi bramki, nie s± jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4 bez zatrzymywania się. Eksperci współpracuj±cy z Bieńkowsk± wskazuj±, że resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były elektronicznie.
System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."

Kapsch jest za, ale czy wystarczajaco wspomogl kampanie ?
I czy do czasu wprowadzenia nie nastapi zmiana rzadu ? :-)

J.

Data: 2014-05-29 03:23:33
Autor: suryga
koniec bramek

I czy do czasu wprowadzenia nie nastapi zmiana rzadu ? :-)
Jak podgrzewasz wodę powoli to żaba z niej nie wyskoczy.

Nie wszyscy pamiętaj± ale kiedy¶ był podatek drogowy który został zamieniony na akcyzę w paliwie. Czy nie pro¶ciej i taniej jest podnie¶ć akcyzę na paliwo?
Chyba że nasz rz±d chce mieć nad nami kontrolę (taka mała teoria spiskowa)
lub dodatkowe wpływy z mandatów bo za szybko jechałe¶ pomiędzy bramkami (większa teoria spiskowa???).

Data: 2014-05-29 12:53:03
Autor: J.F
koniec bramek
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup
I czy do czasu wprowadzenia nie nastapi zmiana rzadu ? :-)
Jak podgrzewasz wodę powoli to żaba z niej nie wyskoczy.

Nie wszyscy pamiętaj± ale kiedy¶ był podatek drogowy który został zamieniony na akcyzę w paliwie.

Biorac pod uwage sposob liczenia i wydawania - to byl podatek parkingowy.
Albo od luksusu. Bo tez i nie drogowy, tylko "od posiadania srodkow transportu".
Zreszta w chyba nadal jest, ale w ograniczonym stopniu.

Czy nie pro¶ciej i taniej jest podnie¶ć akcyzę na paliwo?

Wyborcy moga tego nie przepuscic :-)
A Ci wredni Litwini i Ukraincy beda jezdzic po naszych auostradach, a tankowac u siebie

Poza tym jak wyborcy zaczna sie pytac czemu tak drogo, to sie okaze ze juz dawno zaplacili za te autostrady z nawiazka
(tej akcyzy jest ~15 mld rocznie, plus VAT od niej).

Poza tym w paliwie przeciez jest juz dorzucona oplata paliwowa, ktora wedruje do Krajowego Funduszu Drogowego.
Jeszcze ktos sobie przypomni i spyta gdzie te pieniadze :-)

J.

Data: 2014-05-29 07:03:22
Autor: suryga
koniec bramek

A Ci wredni Litwini i Ukraincy beda jezdzic po naszych auostradach, a  tankowac u siebie

Je¶li chodzi o tiry to chyba wwieĽ w zbiorniku tylko 200 litrów można do PL/UE. 
(tej akcyzy jest ~15 mld rocznie, plus VAT od niej).

Przecież chyba nikt nie wierzy że te pieni±dze id± na drogi a miały i¶ć.
Wiec nie widze powodu żeby robić to na Kapschu.
Kosztu uzyskania tego podatku s± wyższe. Dla mnie to bez sensu.
Chyba że jest jakie¶ drugie dno

Data: 2014-05-30 07:52:03
Autor: Mirek Ptak
koniec bramek
Dnia 2014-05-29 16:03,  *suryga@gmail.com* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Wiec nie widze powodu żeby robić to na Kapschu.
Kosztu uzyskania tego podatku s± wyższe. Dla mnie to bez sensu.
Chyba że jest jakie¶ drugie dno

Wprawdzie nie o akcyzę tu chodzi, ale będzie to miało duży sens je¶li zostan± też zlikwidowane bramki na odcinkach "prywatnych" autostrad (a na to się zanosi, skoro pisz±, że A4 będzie można przejechać bez zatrzymania) - wtedy za pomoc± ViaAuto będzie można pobrać wyższ± (bandycko) stawkę za te odcinki, co jest niemożliwe w przypadku winiety.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2014-05-29 19:01:15
Autor: Michał Baszyński
koniec bramek
W dniu 2014-05-29 12:53, J.F pisze:

Poza tym w paliwie przeciez jest juz dorzucona oplata paliwowa, ktora
wedruje do Krajowego Funduszu Drogowego.
Jeszcze ktos sobie przypomni i spyta gdzie te pieniadze :-)

jak to gdzie - potrzeby s± wielkie wszędzie, a niedługo pewnie będ± szły na tory

http://motoryzacja.interia.pl/raport-rynek-paliw/paliwa/news-jest-konflikt-dlaczego-kierowcy-maja-placic-kolejarzom,nId,1433658 --
Pozdr.
Michał

koniec bramek

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona