koniec bramek - przemyślenia idywidualnego kierowcy.

Data: 2014-06-08 18:04:55
Autor: Piotr W.
koniec bramek - przemyślenia idywidualnego kierowcy.
Witam.

Zaoszczędzę czas na bramkach ale stracę czas na  poszukiwanie punktu wypożyczeń i potem na oddanie przy korzystaniu z autostrady

raz do roku w czasie wyjazdów wakacyjnych.  A co z pozostałą niewykorzystaną kasą na koncie ?

Opłata z góry  poprzez Internet czy SMS przed podróżą, też mnie nie przekonuje bo do końca nie znamy całej trasy wakacyjnej  kiedy dodatkowo

chcemy po drodze odwiedzić rodzinę/znajomych, zwiedzić np.: starówkę Torunia  etc. i wrócić z wakacji inną trasą etc.

Jak system jest taki zdolny i rozpoznaje nr. rej. to  po zarejestrowaniu w systemie, uzyskaniu konta i wpłaceniu np. zaliczki SMS/przelewem/KK

powinien przesyłać do mnie  na koniec m-ca rachunek do zapłaty. Obawiam się wadliwych urządzeń Via-auto, złego naliczania, braku gotówki

na urządzeni z powodu wadliwości systemu lub zmiany trasy na dłuższą bo zmieniliśmy zamiary (na razie nie potrzeba zezwolenia na przemieszczanie

się po PL tak jak w stanie wojennym więc możemy zmienić wakacyjne plany z różnych powodów a przy powszechności tel. kom. i Internetu

jest to łatwe, ja już po wyjeździe w trasę, dostałem telefon, że ciotka w Koszalinie chora i w szpitalu i telefonicznie zarezerwowałem lokum w innej

lokalizacji i zmieniłem trasę przejazdu - autentyczne! - życie niesie różne niespodzianki o jakich "fizjologom się nie śniło"), lub zwyczajnie

przegapiliśmy zjazd i 3000 zł za każdą następną bramkę ?

Przy obecnie proponowanych rozwiązaniach NIE BĘDĘ  korzystał z autostrady.

Skorzystam jeżeli wzorem ZUS/NFZ etc. będę mógł założyć konto na serwerze GDDKiA i nawet mogę udać się do odpowiedniego punku w celu

uwierzytelnienie (DO+DR+zdjęcie samochodu :) potem załaduje to konto przelewem/KK i w drogę, A po miesiącu otrzymam fakturę za korzystanie

z autostrad z info o kwocie zdjętej z w/w konta. Aby nakłonić użytkowników aby zawsze na koncie mieli kasę, można zastosować mały rabat w

momencie wystarczających środków na koncie,  a wypadku braku zastosować zwyżkę o np. 1 gr/km i oczywiście 14 dni na uzupełnienie konta.

Oraz środki na koncie ważne bezterminowo bo następny wyjazd nas morze dopiero za rok.(A nie wzorem pre-paidów, przepadają po okresie.) .

Wtedy skorzystam ze systemu.

A co się stanie jak nie będę wiedział, że zaraz pojadę autostradą bo nawigacja mnie tak przez pomyłkę poprowadzi?

He? Dobre pytanie, co? -  pyta jeden z internautów.

I to jest bardzo dobre pytanie. Dotychczas jeżeli nie mieliśmy zamiaru korzystania za autostrady a jednak na niej się znaleźliśmy

( czy to z powodu nawigacji, pomylenia trasy, zablokowania trasy alternatywnej czy też podjęcia decyzji: jedziemy autostradą, będzie szybciej bo

jesteśmy spóźnieni lub dostaliśmy telefon, że mamy wracać a nie jechać jeszcze do ciotki etc.) a więc dotychczas braliśmy bilet na wjeździe i jazda dalej,

a teraz co ? 3000 zł za każdą  bramkę bo nie przewidzieliśmy wcześniej jazdy autostradą na której to znaleźliśmy się przypadkiem bo

np. drogi expressowe coraz bardziej podobne do autostrady np. S8 Róża-Rzgów i dalej do węzła Łódź-Południe jak autostrada,

wjazd na autostradę A1 (już gotowy) rozpoznajemy po bramkach. Podobnie S8/A8 we Wrocławiu itp. itd. etc.

Obserwacja znaków "Autostrada" nieskuteczna bo cześć ich jest bezpłatna a i taką pozostanie np.A8 Wrocław. i inne obwodnice np A1 Toruń,

A2 Poznań  etc.

pozdrowienia Piotr W.

P.S. Ciekawe, że jak doładowuję tel. pre-paid Orange/Play kartą  KK z BZWBK w bankomacie PKO BP, to mimo że muszą współpracować ze sobą
różne trzy firmy, to  odchodząc od bankomatu kilka kroków już mam potwierdzenie doładowania na tel. SMS'em. Można ? można.
A w przy doładowaniu Via,  czyta się utyskiwania kierowców czekających godzinami na parkingach na realizacje doładowania przez np. szefa etc.
Można ? nie można..:(

koniec bramek - przemyślenia idywidualnego kierowcy.