Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   koniec diesli

koniec diesli

Data: 2016-07-07 15:12:34
Autor: J.F.
koniec diesli
koniec diesli ?
VW przechodzi na elektryki
http://www.rp.pl/Motoryzacja/306219918-Volkswagen-stawia-na-silniki-elektryczne-i-nie-bedzie-inwestowal-w-silniki-Diesla.html

Czyzby nie potrafil osiagnac odpowiedniej emisji, czy zagranie pod publiczke ?

Z drugiej strony - rynek na elektryczne sie rozwija ... ale niekoniecznie bez diesli ...

J.

Data: 2016-07-07 15:17:25
Autor: twistedme
koniec diesli
W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze:
koniec diesli ?
VW przechodzi na elektryki
http://www.rp.pl/Motoryzacja/306219918-Volkswagen-stawia-na-silniki-elektryczne-i-nie-bedzie-inwestowal-w-silniki-Diesla.html


Czyzby nie potrafil osiagnac odpowiedniej emisji, czy zagranie pod
publiczke ?

Z drugiej strony - rynek na elektryczne sie rozwija ... ale
niekoniecznie bez diesli ...

J.




Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)

Data: 2016-07-07 15:23:25
Autor: sirapacz
koniec diesli

Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku
migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)
robia tak.
glosniki emitują dzwieki silnika :)

Data: 2016-07-07 15:29:04
Autor: Chris
koniec diesli
W dniu 2016-07-07 o 15:23, sirapacz pisze:

Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku
migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)
robia tak.
glosniki emitują dzwieki silnika :)

I to nie chodzi o wrażenia dla kierowcy tylko względy bezpieczeństwa dla niewidomych którzy nie słysząc silnika mogą wejść na jednię prosto pod koła.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-07-07 15:39:48
Autor: Myjk
koniec diesli
Thu, 7 Jul 2016 15:29:04 +0200, Chris
Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku
migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)
robia tak.
glosniki emitują dzwieki silnika :)
I to nie chodzi o wrażenia dla kierowcy

Raczej tutaj chodziło właśnie o symulowanie dźwięku dla kierowcy, ale to
chyba najgłupsze, w dobie powszechnego hałasu, co można zrobić, żeby ten
hałas dodatkowo emitować prosto do uszu użytkownika tylko po to by
zadowolić jego "motoryzacyjną smykałkę" (czyt. tego co myśli że im bardziej
hałasuje, bardziej śmierdzi z rury, tym szybciej i lepiej jedzie).

tylko względy bezpieczeństwa dla niewidomych którzy nie słysząc silnika mogą wejść na jednię prosto pod koła.

Na ten temat jest tutaj, bardziej empirycznie:
https://www.youtube.com/watch?v=95O14kUgmBI

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-07-07 16:55:03
Autor: T.
koniec diesli
W dniu 2016-07-07 o 15:39, Myjk pisze:
Thu, 7 Jul 2016 15:29:04 +0200, Chris

Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku
migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)
robia tak.
glosniki emitują dzwieki silnika :)
I to nie chodzi o wrażenia dla kierowcy

Raczej tutaj chodziło właśnie o symulowanie dźwięku dla kierowcy, ale to
chyba najgłupsze, w dobie powszechnego hałasu, co można zrobić, żeby ten
hałas dodatkowo emitować prosto do uszu użytkownika tylko po to by
zadowolić jego "motoryzacyjną smykałkę" (czyt. tego co myśli że im bardziej
hałasuje, bardziej śmierdzi z rury, tym szybciej i lepiej jedzie).

tylko względy bezpieczeństwa dla niewidomych którzy
nie słysząc silnika mogą wejść na jednię prosto pod koła.

Na ten temat jest tutaj, bardziej empirycznie:
https://www.youtube.com/watch?v=95O14kUgmBI


Co on za szajsem jeździ, że mu się tak półka (chyba) z tyłu telepie? To Tesla? Ten niewidomy najpierw tę półkę usłyszy... :-)
T.

Data: 2016-07-19 04:16:20
Autor: sczygiel
koniec diesli
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 15:17:30 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze:
> koniec diesli ?
> VW przechodzi na elektryki
> http://www.rp.pl/Motoryzacja/306219918-Volkswagen-stawia-na-silniki-elektryczne-i-nie-bedzie-inwestowal-w-silniki-Diesla.html
>
>
> Czyzby nie potrafil osiagnac odpowiedniej emisji, czy zagranie pod
> publiczke ?
>
> Z drugiej strony - rynek na elektryczne sie rozwija ... ale
> niekoniecznie bez diesli ...
>
> J.
>
>
>
>
Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)

Mysle ze moze byc ale niewiele tego potrzeba.
U mnie w starym fordowskim dieslu przy 80-90km/h silnik słuchać mniej niz czałoroczne opony (kleber quadraxer).
Z zewnątrz pewnie podobnie.

Dla mniejszych prędkości pewnie jakiś głośnik z szumieniem/brumem jednak zamocować by trzeba. Choć jak melex jedzie to go słychac dosyć dobrze i to nawet z daleka :)

Data: 2016-07-19 10:16:29
Autor: robot
koniec diesli
W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze:
koniec diesli ? VW przechodzi na elektryki
http://www.rp.pl/Motoryzacja/306219918-Volkswagen-stawia-na-silniki-elektryczne-i-nie-bedzie-inwestowal-w-silniki-Diesla.html

 Czyzby nie potrafil osiagnac odpowiedniej emisji, czy zagranie pod
publiczke ?

Z drugiej strony - rynek na elektryczne sie rozwija ... ale
niekoniecznie bez diesli ...

J.





Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów światowych.
Koncerny samochodowe są przymuszane do stopniowego zwiększania
ilości produkowania samochodów elektrycznych.
Czy ktoś może to potwierdzić?

Data: 2016-07-19 02:03:54
Autor: przemek.jedrzejczak
koniec diesli
-- Czy ktoś może to potwierdzić?

tak w imieniu rzadu swiatowego potwierdzam

P.

Data: 2016-07-19 11:16:13
Autor: J.F.
koniec diesli
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup
-- Czy ktoś może to potwierdzić?
tak w imieniu rzadu swiatowego potwierdzam

Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow spalinowych u siebie.
Wczesniej byla Kalifornia, ktora nakazala wprowadzenie elektrycznych
G* z tego wyszlo, i wesze spisek, tym razem lobby nafciarskiego :-)

Unia chce ograniczyc emisje CO2, USA .. chce i nie chce, Chiny chcialyby, ale jak juz opanuja produkcje elektrykow.

No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie wytrzymuja.

W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
Wodor daje sie magazynowac.

Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych akumulatorach.


J.

Data: 2016-07-19 03:35:44
Autor: przemek.jedrzejczak
koniec diesli
-- Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow spalinowych u siebie.

oczywiscie i oba kraje to uznane potegi samochodowe :-) -- No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie wytrzymuja..

diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci w Brukseli byle na tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano ... przeciez te testy to sciema NEFZ zamiast realnego drogowego testu ? -- W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
Wodor daje sie magazynowac.

i fajnie wybucha :-)


-- Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych akumulatorach.

no juz sa. w telefonach :-) gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz brak wiarygodnych badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu srodowiska przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal ze NIE ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu stref ... P.

Data: 2016-07-19 13:16:31
Autor: J.F.
koniec diesli
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
-- Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow spalinowych u siebie.
oczywiscie i oba kraje to uznane potegi samochodowe :-)

Jak sie u nich sprawdzi, to na calym cywilizowanym swiecie wejda.

-- No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie wytrzymuja.
diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci
w Brukseli byle na tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano

No i jak myslisz - nadal beda skuteczni, obnizy sie wymagania, czy Unia sie postawi i nastapi koniec diesli ?

... przeciez te testy to sciema NEFZ zamiast realnego drogowego testu ?

Hm, jak ma byc wynik dokladny, to i test musi byc dobrze okreslony ...

-- W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
Wodor daje sie magazynowac.
i fajnie wybucha :-)

Slyszales o jakims wybuchu ?
Wybucha podobnie jak inne gazy ... i opary benzyny.

-- Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych akumulatorach.
no juz sa. w telefonach :-)

ABB sie chwali takimi, co sie 15 sekund laduja ...

gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz brak wiarygodnych
badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu srodowiska
przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal
ze NIE ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu stref ...

A to nie wiem, fakt, ze teraz samochody duzo czystsze, ale sumarycznie cos tam jednak emituja.
Te alarmy smogowe sie zdarzaja.

W sumie, to nie mam nic przeciwko, abym za miast dieslem jezdzil oszczedna hybryda beznynowa, a po miescie to w dodatku na prad z gniazdka.
Nie zniose tylko godzinnego tankowania co 300 km ...

J.

Data: 2016-07-19 04:48:25
Autor: przemek.jedrzejczak
koniec diesli
-- Nie zniose tylko godzinnego tankowania co 300 km ...

oni w dupie maja zwyklego uzytkownika i tylko strach przed zapascia gospodarki powstrzymuje eurooszolomow przed nerwowymi ruchami ... zblaznili sie raz z plakietka ekologiczna ale nic ich to nie nauczylo ... za ta pseudo troska o ekologie stoja miliardy euro ktore koncerny samochodowe planuja zarobic wiec parcie rosnie :-)

P.

Data: 2016-07-19 07:32:01
Autor: Zenek Kapelinder
koniec diesli
Wiekszosc ludzi robi kilka kilkanascie kilometrow dziennie. Dla nich wystarczy miejski samochod o zasiegu 40-50 kilometrow.

Data: 2016-07-19 16:58:28
Autor: J.F.
koniec diesli
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
Wiekszosc ludzi robi kilka kilkanascie kilometrow dziennie. Dla nich wystarczy miejski samochod o zasiegu 40-50 kilometrow.

Jasna sprawa. Tylko ze nawet jak raz na 3 miesiace jada gdzies dalej, to sie zrobi klopot, bo trzeba drugi samochod.
Z wypozyczalni ?

A tym na kilkanascie km dziennie to wystarczy tramwaj, autobus lub rower :-P

J.

Data: 2016-07-19 08:14:01
Autor: Zenek Kapelinder
koniec diesli
No to beda mieli problem. Oni nie ja. Mnie 40 od ladowania do ladowania satysfakcjonuje, 60 usatysfakcjonuje wiekszosc posiadaczy elektrykow. Elektryk na dzisiejszym poziomie rozwoju technicznego to samochod miejski. W USA musi byc o wiekszym zasiegu bo u nich 100 kilometrow dziennie wielu musi zrobic.

Data: 2016-07-19 17:45:12
Autor: J.F.
koniec diesli
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
No to beda mieli problem. Oni nie ja. Mnie 40 od ladowania do ladowania satysfakcjonuje, 60 usatysfakcjonuje wiekszosc posiadaczy elektrykow.
Elektryk na dzisiejszym poziomie rozwoju technicznego to samochod miejski.
W USA musi byc o wiekszym zasiegu bo u nich 100 kilometrow dziennie wielu musi zrobic.

No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto i im dystans do przejechania rosnie.
Powiedzmy 20 km w jedna strone nie dziwi.
A kto ma mniej, to tramwaj lepszy :-)

20km niby niewiele, ale jak nie bedzie gniazdka na parkingu to trzeba 40, a biorac pod uwage zuzycie akumulatorow przez lata pracy, to szukalbym minimum 80 km.

I teraz jeszcze pytanie - liczymy sie z ryzykiem niedojechania, liczymy na rozbudowe stacji ladujacych gdzies po drodze, czy wymagamy samochodu z awaryjnym zrodlem zasilania ?

J.

Data: 2016-07-19 09:03:42
Autor: Zenek Kapelinder
koniec diesli
Nie moj problem tylko tych co sie wyprowadzaja za miasto. Miastowy jestem od wielu pokolen. Napisalem wczesniej o jakim zasiegu potrzebuje samochodu.

Data: 2016-07-20 14:16:50
Autor: T.
koniec diesli
W dniu 2016-07-19 o 17:45, J.F. pisze:
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
No to beda mieli problem. Oni nie ja. Mnie 40 od ladowania do
ladowania satysfakcjonuje, 60 usatysfakcjonuje wiekszosc posiadaczy
elektrykow.
Elektryk na dzisiejszym poziomie rozwoju technicznego to samochod
miejski.
W USA musi byc o wiekszym zasiegu bo u nich 100 kilometrow dziennie
wielu musi zrobic.

No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto i im
dystans do przejechania rosnie.
Powiedzmy 20 km w jedna strone nie dziwi.
A kto ma mniej, to tramwaj lepszy :-)


Ale nie dla wszystkich. Próbowałem kiedyś zbiorkomem jeździć. Wyszło jak w Zmiennikach - najpierw 1200 m autem do przystanku autobusowego, potem pół godziny autobusem podmiejskim, potem przesiadałem się w tramwaj, potem w metro, jeszcze 600 m na piechotę i już byłem na miejscu. Półtorej godziny. Autem - ok. pół. :-)
T.

Data: 2016-07-22 18:50:22
Autor: __Maciek
koniec diesli
Wed, 20 Jul 2016 14:16:50 +0200 "T." <kuki543@interia.pl> napisał:


Ale nie dla wszystkich. Próbowałem kiedyś zbiorkomem jeździć. Wyszło jak w Zmiennikach
[...]
Półtorej godziny. Autem - ok. pół. :-)

To było w "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz":
https://www.youtube.com/watch?v=UtE_EloCpSU

A w "Zmiennikach" było to:
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4

:-)

Data: 2016-07-22 10:25:47
Autor: Marek
koniec diesli
On Tue, 19 Jul 2016 17:45:12 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto i
im
dystans do przejechania rosnie.
Powiedzmy 20 km w jedna strone nie dziwi.

Nie przesadzajmy z tym 20km. Kilka dni temu na gierkowce w stronę Wawy na wysokości Rawy Maz wyprzedziła mnie Tesla S 85D na wrocławskch blachach. Laska która ją prowadziła nie wyglądała na taką co jakimś ładowaniem zaprząta sobie głowę (szarpanie się ze wtyczką niszczy paznokcie). Do Rawy z Wrocławia ponad 200km więc widać prądu starcza na więcej niż 20km....

--
Marek

Data: 2016-07-22 10:46:14
Autor: J.F.
koniec diesli
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości
On Tue, 19 Jul 2016 17:45:12 +0200, "J.F."
No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto i im dystans do przejechania rosnie.
Powiedzmy 20 km w jedna strone nie dziwi.

Nie przesadzajmy z tym 20km. Kilka dni temu na gierkowce w stronę Wawy na wysokości Rawy Maz wyprzedziła mnie Tesla S 85D na wrocławskch blachach. Laska która ją prowadziła nie wyglądała na taką co jakimś ładowaniem zaprząta sobie głowę (szarpanie się ze wtyczką niszczy paznokcie). Do Rawy z Wrocławia ponad 200km więc widać prądu starcza na więcej niż 20km....

Tesla zasieg podaje, co prawda on jest "orientacyjny", a jak sie wyprzedza innych to pewnie spada :-)
200km powinna przejechac, ale do Warszawy to nie wiem czy zajedzie.
A potem trzeba ladowac i paznokcie niszczyc.

Poza tym przeciez wiesz jak to u nas - tablice niewiele mowia, moze leasing z wroclawskiej firmy, moze sluzbowe.

Tak czy inaczej - przecietny czlowiek na codzien nie potrzebuje zasiegu Tesli.
Znacznie mniej mu wystarczy.
A jak sie wypusci w dluzsza trase, to Tesla zdechnie ...

Z tym, ze jak pisalem - to "znacznie mniej" z transportem w dwie strony i rezerwa na zuzycie baterii to sie z 20km robi wymaganie na 80 ....


J.

Data: 2016-07-22 04:23:48
Autor: Zenek Kapelinder
koniec diesli
Dla Ciebie wymagane 80, dla mnie 40, dla innego 25 na tydzien. Poza tym skad takie wskazniki wziales ze na zuzycie tak duzo. Elektryk jest ekonomiczny na sprawnych akumulatorach a nie zlomach. Idac takim tokiem rozumowania to nie 80 a 800 kilometrow bo wedlug Ciebie akumulatory w ktorych zostalo 25% pojemnosci sa jeszcze dobre chociaz producent twierdzi ze sa zuzyte jak stracily 20% pojemnosci.

Data: 2016-07-22 13:32:31
Autor: J.F.
koniec diesli
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
Dla Ciebie wymagane 80, dla mnie 40, dla innego 25 na tydzien.

Nie mowie nie, ale 20 km dojazdu jeszcze mnie nie zdziwi w duzym miescie.
I nawet jak komus wystarczy 5km, to przeciez trafi sie czasem checz czy koniecznosc pojechania na drugi koniec miasta, i co - taksowke brac, bo pradu nie starczy ?

Poza tym skad takie wskazniki wziales ze na zuzycie tak duzo.
Elektryk jest ekonomiczny na sprawnych akumulatorach a nie zlomach.
Idac takim tokiem rozumowania to nie 80 a 800 kilometrow
bo wedlug Ciebie akumulatory w ktorych zostalo 25% pojemnosci
sa jeszcze dobre chociaz producent twierdzi ze sa zuzyte jak stracily 20% pojemnosci.

No coz, jesli producent zagwarantuje, ze po 5 latach pojemnosc akumulatorow nie spadnie ponizej 80% poczatkowej, to swietnie.
Znasz takiego producenta ?
Gwarancja ma byc, tzn ze jak spadnie ponizej, to wymienia akumulatory na nowe, a nie "no to ma pan pecha" ...

Niektorym by moze wystarczyly 3 lata, bo i tak czesciej samochody zmieniaja, ale ja jestem oszczedny ...

J.

Data: 2016-07-22 05:02:59
Autor: Zenek Kapelinder
koniec diesli
Z reguly producenci okreslaja ilosc cykli i jest to ok tysiaca do jakiejs ustalonej utraty pojemnosci pod warunkiem zachowania okreslonych warunkow pracy. Mnie jak zasieg spadnie z 40 do 30 kilometrow po pieciu latach to bedzie to akceptowalne. Elektryk to nie samochod dla wszystkich. Z zalozenia to ma byc w Europie maly miejski samochodzik sluzacy do dojazdow do pracy. Zasiegi ma miec uzaleznione od miejsca gdzie ma byc eksploatowany. W Londynie musi miec wiekszy zasieg niz w Zyradrowie.

Data: 2016-07-22 14:50:01
Autor: J.F.
koniec diesli
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
Z reguly producenci okreslaja ilosc cykli i jest to ok tysiaca do jakiejs ustalonej utraty pojemnosci pod warunkiem zachowania okreslonych warunkow pracy.

Wole gwarancje od deklaracji.
No dobra - inni producenci tez nie gwarantuja, ze silnik 200kkm wytrzyma.
Chyba, ze w USA...

Mnie jak zasieg spadnie z 40 do 30 kilometrow po pieciu latach to bedzie to akceptowalne.

Dla ciebie akceptowalne, dla kogos kto potrzebuje tych 30km - juz nieakceptowalne.
A przeciez producent okreslil, ze na 40km powinno starczyc :-)

Dlatego, zakladajac trase 20 km w jedna strone, dodalem margines bezpieczenstwa i stwierdzilem, ze trzeba szukac takiego, ktoremu producent obiecuje 80 km :-)

Elektryk to nie samochod dla wszystkich.

Dania czy Holandia maja inne zdanie.

Z zalozenia to ma byc w Europie maly miejski samochodzik sluzacy do dojazdow do pracy.

No i OK, tylko to ogranicza zastosowanie ... i sprzedaz.
Moze jednak warto pomyslec o hybrydowym ?

Zasiegi ma miec uzaleznione od miejsca gdzie ma byc eksploatowany.
W Londynie musi miec wiekszy zasieg niz w Zyradrowie.

Tylko zobaczysz, ze najpierw sie pojawia w Londynie :-)

I akurat mieszkanca Zyrardowa podejrzewalbym o prace gdzies dalej (Warszawa ?), i koniecznosc sporego zasiegu.

J.

Data: 2016-07-22 06:58:12
Autor: Zenek Kapelinder
koniec diesli
Jaki widzisz problem. Idziesz do sklepu i kupujesz tesle. W wersji z najslabszymi akumulatorami ma wystarczajacy dla Ciebie zasieg. Wystarczy miec od 350 tysiecy wzwyz. Morawiecki klepnal przy jakiejs okazji ze doplat do elektrykow nie bedzie. I slusznie bo w takiej sytuacji biedni by placili bogatym.

Data: 2016-07-19 21:42:12
Autor: masti
koniec diesli
Zenek Kapelinder wrote:

No to beda mieli problem. Oni nie ja. Mnie 40 od ladowania do ladowania satysfakcjonuje

nie musisz po fajki jeździć autem. możesz z buta

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-02 03:14:29
Autor: Rafał P
koniec diesli
W dniu wtorek, 19 lipca 2016 12:35:46 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:

diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci w Brukseli byle na tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano ... przeciez te testy to sciema NEFZ zamiast realnego drogowego testu ?

No dokładnie od normy EURO6...tej normy nie są w stanie spełnić auta z silnikiem diesla czyli od roku 2010...


-- W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
Wodor daje sie magazynowac.

i fajnie wybucha :-)

Benzyna wybucha bardziej a nikt się tym nie przejmuje...od czasów Hindenburga sporo sie zmieniło ;) 

-- Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych akumulatorach.

no juz sa. w telefonach :-) gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz brak wiarygodnych badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu srodowiska przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal ze NIE ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu stref ...

Troszkę szperałem w sieci na ten temat i nie do końca tak jest. Generalnie chodzi o pyły PM2.5 i PM10 oba są generowane przez samochody ... i przez spalanie w piecach opalanych paliwem stałym.... Strefy wykluczyły pojazdy z silnikami z ZS z lat poniżej EURO4....czyli bez DPFów i FApów ale pyły PM2.5 i PM10 powstają także przez ścieranie się opon o asfalt...czyli generalnie z powodu ruchu ulicznego a nie tylko silników :) W Warszawie robiono taki test w 2010 roku gdzie sprawdzano jaki udział pyłów ma źródło w spalaniu paliw a jaki opon czy spalaniu paliw...no i wyszło że blisko 80% to pyły związane z oponami samochodów - najwięcej ciężarowych a TYLKO 20% ma związek ze spalaniem paliw w silnikach. No i ważne  - samochody benzynowe z bezpośrednim wtryskiem także emitują pyły i ich ilość jest tak duża/mała że nie przeszły by norm EURO6 dla diesli... :) tyle że EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji PM...w ogóle...
generalnie ciekawe wnioski się nasuwają...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2016-08-04 01:59:59
Autor: laisar
koniec diesli
W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 12:14:32 UTC+2 użytkownik Rafał P napisał:
EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji PM...w ogóle....

Nieprawda - właśnie przy wtrysku bezpośrednim PM jest sprawdzane w benzyniakach od czasu Euro5 (wrzesień 2009):

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars

Data: 2016-08-03 13:20:18
Autor: Miroo
koniec diesli
W dniu 2016-07-19 o 12:35, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow spalinowych u siebie.

oczywiscie i oba kraje to uznane potegi samochodowe :-)

Mimo iż w Holandii wszyscy jeżdżą rowerami to autostrad mają ponad 2300km (w Polsce docelowo ma być nieco ponad 2000km, obecnie < 1700km).
I to przy powierzchni ośmiokrotnie mniejszej, z czego i tak blisko 20% to woda. Jakbyśmy u nas mieli tak gęstą sieć, to do prawie każdej pipidówy dojechałoby się autostradą.

-- W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
Wodor daje sie magazynowac.

i fajnie wybucha :-)

Akumulatory też wybuchają :)

Akumulatory mają wciąż bardzo dużo wad, ale kierunek jest już chyba ustalony.
Może w końcu ktoś zbuduje ZPM i nasze problemy energetyczne się skończą.

Pozdrawiam

Data: 2016-07-19 13:09:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
koniec diesli
Hello J.F.,

Tuesday, July 19, 2016, 11:16:13 AM, you wrote:

-- Czy ktoś może to potwierdzić?
tak w imieniu rzadu swiatowego potwierdzam
Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec
samochodow spalinowych u siebie.
Wczesniej byla Kalifornia, ktora nakazala wprowadzenie elektrycznych
G* z tego wyszlo, i wesze spisek, tym razem lobby nafciarskiego :-)
Unia chce ograniczyc emisje CO2, USA .. chce i nie chce, Chiny
chcialyby, ale jak juz opanuja produkcje elektrykow.
No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie
wytrzymuja.
W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac
wodor.
Wodor daje sie magazynowac.

Policz sprawność...

Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych akumulatorach.

Tu też.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-07-20 13:19:44
Autor: robot
koniec diesli
W dniu 2016-07-19 o 11:03, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Czy ktoś może to potwierdzić?

tak w imieniu rzadu swiatowego potwierdzam

P.

Wiedziałem, że jakiś geniusz się będzie do słówek przypierdalał.

To może tak:

Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów najbardziej wpływowych krajów na świecie.

Zrozumiałeś teraz?

Data: 2016-07-20 18:24:38
Autor: Marcin N
koniec diesli
W dniu 2016-07-20 o 13:19, robot pisze:
W dniu 2016-07-19 o 11:03, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Czy ktoś może to potwierdzić?

tak w imieniu rzadu swiatowego potwierdzam

P.

Wiedziałem, że jakiś geniusz się będzie do słówek przypierdalał.

To może tak:

Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów najbardziej
wpływowych krajów na świecie.

Zrozumiałeś teraz?

Że niby co zrozumiał?
On zrozumiał wszystko za pierwszym razem. Ty nie rozumiesz dowcipów.
Ale nie pękaj - da się z tym żyć.


--
MN

Data: 2016-07-21 03:03:49
Autor: przemek.jedrzejczak
koniec diesli
-- Że niby co zrozumiał? On zrozumiał wszystko za pierwszym razem. Ty nie rozumiesz dowcipów. Ale nie pękaj - da się z tym żyć.

relax, nie moglem sie powstrzymac :-)

P.

Data: 2016-07-22 20:46:24
Autor: Maciek
koniec diesli
Dnia Tue, 19 Jul 2016 02:03:54 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

-- Czy ktoś może to potwierdzić?

Producenci wtrysków, dwumas, fapów i pomp wzniecą powstanie.
Będzie mi brakowalo tego zapachu świeczki, tego dźwięku bociana uwięzionego
w blaszanym wiadrze....
W każdej podlaskiej i mazurskiej wsi stanie pomnik golfa tedei i
passerati...


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2016-07-20 14:01:50
Autor: robot
koniec diesli
W dniu 2016-07-19 o 10:16, robot pisze:
W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze:
koniec diesli ? VW przechodzi na elektryki
http://www.rp.pl/Motoryzacja/306219918-Volkswagen-stawia-na-silniki-elektryczne-i-nie-bedzie-inwestowal-w-silniki-Diesla.html

 Czyzby nie potrafil osiagnac odpowiedniej emisji, czy zagranie pod
publiczke ?

Z drugiej strony - rynek na elektryczne sie rozwija ... ale
niekoniecznie bez diesli ...

J.





Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów światowych.
Koncerny samochodowe są przymuszane do stopniowego zwiększania
ilości produkowania samochodów elektrycznych.
Czy ktoś może to potwierdzić?

"The situation should get even more interesting (or depressing) when 2025 gets closer. That's when 15% of the cars any auto company sells in California and nine other states must be all-electric."



http://machinedesign.com/blog/can-government-force-feed-us-electric-cars
http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=19131
http://www.greentechmedia.com/articles/read/epa-pressures-volkswagen-to-make-electric-cars-in-america-after-emissions-c

We suggest 15 per cent of carmakers' sales in Europe should be ultralow carbon vehicles (including electric quadricycles). Companies that sell more, that overachieve, should be rewarded with an easier overall CO2 target. Those companies selling less ultralow carbon cars would have a tougher overall target. The proposal could feature in Europe's next CO2 standards for cars and vans that should set limits for 2025, and in the process give EV sales a real push that's urgently needed.

https://www.transportenvironment.org/newsroom/blog/electric-vehicles-are-gaining-momentum-and-china-could-be-next

Data: 2016-07-20 15:24:05
Autor: J.F.
koniec diesli
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nmnp7h$d8k$1@node2.news.atman.pl...
Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów światowych.
Koncerny samochodowe są przymuszane do stopniowego zwiększania
ilości produkowania samochodów elektrycznych.
Czy ktoś może to potwierdzić?

"The situation should get even more interesting (or depressing) when 2025 gets closer. That's when 15% of the cars any auto company sells in California and nine other states must be all-electric."
http://machinedesign.com/blog/can-government-force-feed-us-electric-cars
http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=19131
http://www.greentechmedia.com/articles/read/epa-pressures-volkswagen-to-make-electric-cars-in-america-after-emissions-c

Kalifornia. Trudno to uznac za "rzad swiatowy", ale samochodow jezdzi znacznie wiecej niz w Polsce, a nowych to sie sprzedaje znacznie^2 wiecej :-)

Przy czym ... Kalifornia juz raz taki zapis wprowadzila, to bylo gdzies w 199x.
Producenci olali, z wyjatkiem GM, ktory zrobil EV1 (Electric Vehicle 1).

Pare tysiecy tego zrobil. EV1 nie sprzedawal, tylko leasingowal.
Klienci byli nawet zadowoleni.

Po czym ... Kalifornia sie z przepisu wycofala. Pod naciskiem zycia chyba, bo takich samochodow nie bylo ... z wyjatkiem EV1.

A GM wszystkie pojazdy z leasingu odebral i zaoral projekt dokladnie.
Samochody zniszczono, dzial samochodow elektrycznych bodajze zlikwidowano.

Czemu tak - trudno dociec. Czy sie obrazil na Kalifornie, czy przepisy nakladaly dodatkowe obowiazki, typu zapewnienie czesci i serwisu, i taniej bylo zaorac wszystko.
A moze kupil udzialy w polu naftowym.
Konkurencja w tym czasie tez juz zaczela rozwijac elektryczne samochody, a raczej hybrydy.

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

A po latach GM wrocil i zaczal robic Volta.

J.

Data: 2016-07-20 16:36:17
Autor: robot
koniec diesli
W dniu 2016-07-20 o 15:24, J.F. pisze:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nmnp7h$d8k$1@node2.news.atman.pl...
Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów światowych.
Koncerny samochodowe są przymuszane do stopniowego zwiększania
ilości produkowania samochodów elektrycznych.
Czy ktoś może to potwierdzić?

"The situation should get even more interesting (or depressing) when 2025 gets closer. That's when 15% of the cars any auto company sells in California and nine other states must be all-electric."
http://machinedesign.com/blog/can-government-force-feed-us-electric-cars
http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=19131
http://www.greentechmedia.com/articles/read/epa-pressures-volkswagen-to-make-electric-cars-in-america-after-emissions-c

Kalifornia. Trudno to uznac za "rzad swiatowy",

Też się będziesz słówek czepiał tak?
To jak się tak czepiasz to powiedz mi co znaczą te słówka "and nine other states"

Data: 2016-07-20 18:14:00
Autor: J.F.
koniec diesli
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nmo293$m73$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2016-07-20 o 15:24, J.F. pisze:
"The situation should get even more interesting (or depressing) when 2025 gets closer. That's when 15% of the cars any auto company sells in California and nine other states must be all-electric."
http://machinedesign.com/blog/can-government-force-feed-us-electric-cars
http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=19131
http://www.greentechmedia.com/articles/read/epa-pressures-volkswagen-to-make-electric-cars-in-america-after-emissions-c

Kalifornia. Trudno to uznac za "rzad swiatowy",

Też się będziesz słówek czepiał tak?
To jak się tak czepiasz to powiedz mi co znaczą te słówka "and nine other states"

Znacza "kilka stanow USA" ... nawet nie "wiekszosc".

J

koniec diesli

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona