koniec diesli

Data: 2016-07-07 15:17:25
Autor: twistedme
koniec diesli
W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze:
koniec diesli ?
VW przechodzi na elektryki
http://www.rp.pl/Motoryzacja/306219918-Volkswagen-stawia-na-silniki-elektryczne-i-nie-bedzie-inwestowal-w-silniki-Diesla.html

Czyzby nie potrafil osiagnac odpowiedniej emisji, czy zagranie pod
publiczke ?

Z drugiej strony - rynek na elektryczne sie rozwija ... ale
niekoniecznie bez diesli ...

J.

Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)

Data: 2016-07-07 15:23:25
Autor: sirapacz
koniec diesli

Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku
migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)
robia tak.
glosniki emitują dzwieki silnika :)

Data: 2016-07-07 15:29:04
Autor: Chris
koniec diesli
W dniu 2016-07-07 o 15:23, sirapacz pisze:

Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku
migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)
robia tak.
glosniki emitują dzwieki silnika :)

I to nie chodzi o wrażenia dla kierowcy tylko względy bezpieczeństwa dla niewidomych którzy nie słysząc silnika mogą wejść na jednię prosto pod koła.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-07 15:39:48
Autor: Myjk
koniec diesli
Thu, 7 Jul 2016 15:29:04 +0200, Chris
[...]

Raczej tutaj chodziło właśnie o symulowanie dźwięku dla kierowcy, ale to
chyba najgłupsze, w dobie powszechnego hałasu, co można zrobić, żeby ten
hałas dodatkowo emitować prosto do uszu użytkownika tylko po to by
zadowolić jego "motoryzacyjną smykałkę" (czyt. tego co myśli że im bardziej
hałasuje, bardziej śmierdzi z rury, tym szybciej i lepiej jedzie).

tylko względy bezpieczeństwa dla niewidomych którzy nie słysząc silnika mogą wejść na jednię prosto pod koła.

Na ten temat jest tutaj, bardziej empirycznie:
https://www.youtube.com/watch?v=95O14kUgmBI

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-07-07 16:55:03
Autor: T.
koniec diesli
W dniu 2016-07-07 o 15:39, Myjk pisze:
[...]

Co on za szajsem jeździ, że mu się tak półka (chyba) z tyłu telepie? To Tesla? Ten niewidomy najpierw tę półkę usłyszy... :-)
T.

Data: 2016-07-19 04:16:20
Autor: sczygiel
koniec diesli
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 15:17:30 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
> [...]
Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)

Mysle ze moze byc ale niewiele tego potrzeba.
U mnie w starym fordowskim dieslu przy 80-90km/h silnik słuchać mniej niz czałoroczne opony (kleber quadraxer).
Z zewnątrz pewnie podobnie.

Dla mniejszych prędkości pewnie jakiś głośnik z szumieniem/brumem jednak zamocować by trzeba. Choć jak melex jedzie to go słychac dosyć dobrze i to nawet z daleka :)

koniec diesli