[Diners Club] - koniec spolpracy z Mastercardem?

Data: 2009-06-27 22:39:11
Autor: MK
[Diners Club] - koniec spolpracy z Mastercardem?
Na polskich stronach DC pojawil sie nastepujacy komunikat

"Pragniemy, aby karta Diners Club upraszczała naszym Klubowiczom codzienne życie. Dlatego konsekwentnie rozbudowujemy sieć partnerów, którzy akceptują karty Diners Club i tym samym pozwalają na dokonywanie płatności bezgotówkowych, a także poszerzamy możliwości wypłaty gotówki.

Od dnia 1 lipca 2009 roku Posiadacze kart Diners Club International będą mogli dokonywać wypłat gotówki wyłącznie z bankomatów oznaczonych logo PULSE lub logo Diners Club International. "

Mam wrazenie, ze to chyba ciezko uznac za  "poszerzenie możliwości wypłaty gotówki" ;).

Ciekawe czy DC w US/CAN takze przestanie byc akceptowana w punktach Mastercarda...

MK

Data: 2009-06-28 05:56:13
Autor: bradley.st
- koniec wspolpracy z Mastercardem?
On 27 Cze, 16:39, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
Na polskich stronach DC pojawil sie nastepujacy komunikat

I tylko w polskiej wersji strony. Obcojezyczni utrzymywani sa w
niewiedzy.

http://www.dinersclub.pl/en/page/109/cash-withdrawal

Calkiem niezle, jak na trzy dni przed zmiana. Juz widze te radosc na
twarzach...  "A kuku! Niespodzianka!" ;)

Ciekawe czy DC w US/CAN takze przestanie byc akceptowana w punktach
Mastercarda...

Zlosliwi twierdza, ze istnieje wiele dowodow na to ze personel
zajmujacy sie obsluga i uaktualnianiem strony DC USA to jeden
poletatowy pracownik, ktory poswieca na to okolo godziny
miesiecznie. :)

Zgodnie z przewidywaniami, informacji o zmianach na stronie brak.

Data: 2009-06-28 11:14:53
Autor: xbartx
[Diners Club] - koniec spolpracy z Mastercardem?
On Sat, 27 Jun 2009 22:39:11 +0200
"MK" <macka@interia.pl> wrote:

[...]

Mam wrazenie, ze to chyba ciezko uznac za  "poszerzenie moĹźliwości
wypłaty gotówki" ;).

Chodziło im chyba raczej o "upraszczanie codziennego życia
Klubowiczom" - teraz będą mieli o wiele mniej bankomatów, w których
mogą wypłacić, do zapamiętania ;)

Xenocide

Data: 2009-06-28 12:08:35
Autor: MK
"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:20090628111453.7148897bcartel...
On Sat, 27 Jun 2009 22:39:11 +0200

Chodziło im chyba raczej o "upraszczanie codziennego życia
Klubowiczom" - teraz będą mieli o wiele mniej bankomatów, w których
mogą wypłacić, do zapamiętania ;)

Hehe... zwlaszcza, ze do tej pory wystarczylo zapamietac "wszystkie", a teraz wypadaloby sie zapoznac ze strona http://www.dinersclubcash.com/, ktora jeszcze nie dziala ;).
Niestety, okazuje sie, ze DC nie jest taki idealny... Zamkneli moja karte zgodnie z wyspozycja (e-mailowa!), za co im chwala, ale przychodza maile o tym, ze wyciag elektroniczny jest juz dostepny. Gdy sie zaloguje do serwisu, oczywiscie wyciagu nie ma, bo 'Nie znaleziono numeru karty!' :). Dyspozycja przekazania punktow miles-and-more tez smiesznie zadzialala, bo przekazali mi ich 2 razy wiecej niz byc powinno, pewnie za jakis czas skoryguja tak jak Citi po upgrade karty do platyny ;).
Niemniej polecam DC, jak ktos lubi jakosc obslugi klienta powyzej przecietnej w bankach w PL.

MK

Data: 2009-06-28 21:27:41
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK wrote:

Niemniej polecam DC, jak ktos lubi jakosc obslugi klienta powyzej
przecietnej w bankach w PL.

A tak właściwie, to co konkretnie taka karta daje? Mil nie zbieram.
Offline'owość nie jest mi potrzebna. Jakie zalety ma taka karta?

W zasadzie jedyną zaletą, jaką widzę, to możliwość jej użycia w sklepie,
którego nie lubię - żeby na złość zapłacili wyższą prowizję (hehe - no
co? jestem Polakiem...).

To ja chyba jednak wolę aliorowy (czy tam jakis inny...) cashback. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-06-28 21:35:42
Autor: Filip
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
MK wrote:

[...]

O rany, było tyle razy... ale niech będzie.
To nie jest karta (przynajmniej w .pl, bo poszczególne organizacje w różnych krajach mają dość dużą samodzielność) masowa, ale dla pewnej grupy klientów, do której jej atuty docierają:
- mile
- rewelacyjny zestaw ubezpieczeń podróżnych
- bardzo kompetentna obsługa klienta
- offlineowość (choć od czerwca nie ma już transakcji bez autoryzacji w warunkach normalnych)
- bardzo uczciwe i tanie ubezpieczenie NNW
- w Stanach częste bezpłatne upgrade'y w hotelach po okazaniu karty
- wejście do saloników na lotniskach (wybranych, ale mnie akurat pasują)
- bezproblemowość (szeroko pojęta)
Filip

Data: 2009-06-28 22:42:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Filip wrote:

A tak właściwie, to co konkretnie taka karta daje? Mil nie zbieram.
Offline'owość nie jest mi potrzebna. Jakie zalety ma taka karta?
O rany, było tyle razy... ale niech będzie.

No dobra, a czy karta firmowa ma jakieś wady, czy zapewnia posiadaczowi
dokładnie to samo, tylko że na koszt pracodawcy?

--
MiCHA

Data: 2009-06-28 22:49:22
Autor: Mithos
[Diners Club] - koniec spolpracy z Mastercardem?
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
A tak właściwie, to co konkretnie taka karta daje?

"Prestiż". Czujesz się wyjątkowy zwłaszcza jak kartą nie możesz nigdzie zapłacić i ludzie patrzą jak na oszusta albo bankruta :)

--
Mithos

Data: 2009-06-28 21:02:20
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 28 Jun 2009 22:49:22 +0200, Mithos napisał(a):

A tak właściwie, to co konkretnie taka karta daje?

"Prestiż". Czujesz się wyjątkowy

Och, wierzę, że gdyby była ładniejsza z zewnątrz to byś się szarpnął ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis << http://olgierd.bblog.pl <<

Data: 2009-06-29 17:35:57
Autor: Mithos
Olgierd pisze:
Och, wierzę, że gdyby była ładniejsza z zewnątrz to byś się szarpnął ;-)

Nie ma szans ;)

--
Mithos

Data: 2009-06-28 23:01:45
Autor: MK
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:h28l0v$e5$1news.onet.pl...

"Prestiż". Czujesz się wyjątkowy zwłaszcza jak kartą nie możesz nigdzie zapłacić i ludzie patrzą jak na oszusta albo bankruta :)

Ty to chyba wszedzie masz problemy z platnoscia kartami :). Ja moge na palcach jednej reki policzyc sklepy w ktorych DC nie moglem zaplacic.

MK

Data: 2009-06-28 15:20:19
Autor: bradley.st
On 28 Cze, 17:01, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Ty to chyba wszedzie masz problemy z platnoscia kartami :). Ja moge na
palcach jednej reki policzyc sklepy w ktorych DC nie moglem zaplacic.

Wlasnie zarezerwowalem bilet na lot US Airways przez Orbitz i kiedy
przyszlo do placenia, pojawil sie nastepujacy komunikat:

"The following credit cards are not accepted by this airline: Diners
Club, Carte Blanche."

Hmmm... W swietle tego oraz po lekturze dotychczasowych wpisow na
grupie mam niejasne poczucie, ze "brand" Diners Club jako taki zaczyna
sie sypac.

Data: 2009-06-29 08:46:03
Autor: MarekZ
- koniec spolpracy z Mastercardem?
Uzytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:ab52a346-5bb6-4c96-9bea-d4a43d17c433a38g2000yqc.googlegroups.com...

Hmmm... W swietle tego oraz po lekturze dotychczasowych wpisow na
grupie mam niejasne poczucie, ze "brand" Diners Club jako taki zaczyna
sie sypac.

Tez mam takie wrazenie. Moze to  ich swiadoma decyzja aby pozostac produktem zupelnie niszowym? Szkoda bo podejscie do klienta juz posiadajacego karte i bezproblemowosc znakomita.

Data: 2009-06-29 07:57:33
Autor: bradley.st
On 29 Cze, 02:46, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Tez mam takie wrazenie. Moze to  ich swiadoma decyzja aby pozostac produktem
zupelnie niszowym? Szkoda bo podejscie do klienta juz posiadajacego karte i
bezproblemowosc znakomita.

Nadal sie dziwie, ze robia sie "niszowi", a nie "elitarni". Tzn. ze
maleja mozliwosci poslugiwania sie karta, a nie ze karta staje sie
dostepna tylko "dla wybranych".

Gdybym wydal $300 za Carte Blanche i pozniej okazaloby sie ze nie moge
nia zaplacic za bilet lotniczy, raczej nie bylbym zadowolony.

Data: 2009-06-29 18:17:14
Autor: MarekZ
- koniec spolpracy z Mastercardem?
Uzytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:0bd180cf-1d79-46ee-8119-3eaccc891a4bj14g2000vbp.googlegroups.com...

[...]

Ja tez tego nie rozumiem. Ponadto ten próbny mariaz z Mastercardem w ogóle sie nie powiódl. Akceptowalnosc nie stala sie powszechna, a przypuszczalem, ze w tym celu to zostalo zrealizowane. Na karcie pojawilo sie logo MC, które w sumie nie wiem co daje.

Co do samych bankomatów, w pl chyba jednak sporo znaczacych sieci akceptuje DC jako takie. No i te 4% prowizji nie sklania za bardzo do wykorzystywania tej karty w ten sposób, zazwyczaj bedzie lepsza opcja do wyboru (inna karta). Jest to pogorszenie sytuacji klientów ale chyba nie jakies dramatyczne, a moze DC musi mocno oszczedzac.

Data: 2009-06-29 09:39:37
Autor: bradley.st
On 29 Cze, 12:17, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

[...]

Noo... to ze mozna zaplacic karta w sklepach z logo MC i Citi w USA
nie musialo sie martwic rozwijaniem sieci akceptujacej karty DC -
tylko podpielo ja pod MC.

Za to teraz, jezeli dobrze rozumiem, DC zostalo odpiete od MC i
podpiete pod Discover/Novus? Za tym musi sie kryc jakas gleboko
przemyslana koncepcja ;). Ja jej jakos nie widze.

Data: 2009-06-29 19:47:15
Autor: MarekZ
- koniec spolpracy z Mastercardem?
Uzytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:5490880a-1e0b-43df-996a-286a86fb6698m18g2000vbi.googlegroups.com...

Noo... to ze mozna zaplacic karta w sklepach z logo MC i Citi w USA
nie musialo sie martwic rozwijaniem sieci akceptujacej karty DC -
tylko podpielo ja pod MC.

W pl to tak nie dzialalo. I tak na DC musiala byc odrebna umowa a dodatkowo obsluguje je (chyba nadal) tylko Polcard i eService. To ze bylo logo MC na karcie nic samo z siebie nie dawalo (w sensie akceptowania karty jako MC przez terminale).

Za to teraz, jezeli dobrze rozumiem, DC zostalo odpiete od MC i
podpiete pod Discover/Novus? Za tym musi sie kryc jakas gleboko
przemyslana koncepcja ;). Ja jej jakos nie widze.

Koncepcja "spadamy z Europy"? Co to jest Novus? Nigdy sie nie spotkalem.

Data: 2009-06-29 11:18:43
Autor: bradley.st
On 29 Cze, 13:47, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

[...]

Ale DC wydane w USA (i majace logo MC) dzialalo chyba na calym swiecie
wszedzie tam, gdzie przyjmowano MC?

Koncepcja "spadamy z Europy"? Co to jest Novus? Nigdy sie nie spotkalem.

Ewentualnie "Za dwa dni Discover podbija Europe i jest wszedzie
akceptowany". ;) Ale w to to jakos watpie.

Nazwa Novus funkcjonowala nie tak dawno razem z Discover. Caly czas
jest na nalepkach na drzwiach wielu sklepow i niektorych stronach
internetowych.

Na przyklad:

http://prairie-dental.com/index.cfm?fuseaction=browse&id=15436&pageid=26

Data: 2009-06-29 20:23:04
Autor: MarekZ
- koniec spolpracy z Mastercardem?
Uzytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:adbc045e-60ad-441f-861c-ac0824d2b79bf30g2000vbf.googlegroups.com...

Ale DC wydane w USA (i majace logo MC) dzialalo chyba na calym swiecie
wszedzie tam, gdzie przyjmowano MC?

Ja mialem i mam polskie DC wiec nie wiem, ale zdziwiloby mnie gdyby karta DC wydana w USA zadzialala w pl jako MC.

Ewentualnie "Za dwa dni Discover podbija Europe i jest wszedzie
akceptowany". ;) Ale w to to jakos watpie.

Hehe, ale to by bylo swietne. Niemniej jednak tez powatpiewam. :)

Data: 2009-06-29 11:37:04
Autor: bradley.st
On 29 Cze, 14:23, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Ja mialem i mam polskie DC wiec nie wiem, ale zdziwiloby mnie gdyby karta DC
wydana w USA zadzialala w pl jako MC.

One wygladaja bardziej jak MC: logo, hologram i te rzeczy. Napis DC to
tak bardziej jako ornament dekoracyjny wystepuje :) Zreszta zobacz sam
tutaj:

https://www.dinersclubus.com/dce_content/home

Data: 2009-06-29 20:31:02
Autor: MK
"MarekZ" <brak@adresu.pl> wrote in message news:h2b034$kdi$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Diners Club and MasterCard Alliance

DINERS CLUB has formed an alliance with MASTERCARD, in order to provide enhanced worldwide acceptance to U.S. and Canadian Cardmembers. Worldwide MASTERCARD credit card acceptance applies only to DINERS CLUB Cards issued in the United States and Canada.

https://www.dinersclubus.com/dce_content/customerservice/dinersclubtrademarks

MKGIF89a

Data: 2009-06-29 20:40:30
Autor: MarekZ
- koniec spolpracy z Mastercardem?
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:h2b194$qfa$1news.wp.pl...

[...]

Myslisz ze w praktyce by to zadzialalo w pl? Np. w teminalu jakiegos eCardu albo w jakichs platnosciach.pl ? Czyzby tylko europejskie karty byly jakies niepelnowartosciowe i czemu?

Bo mnie polskie DC raz nie przeszlo nawet w serwisie Click and Buy, który DC obsluguje.

Data: 2009-06-29 11:53:43
Autor: bradley.st
On 29 Cze, 14:40, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Myslisz ze w praktyce by to zadzialalo w pl? Np. w teminalu jakiegos eCardu
albo w jakichs platnosciach.pl ?

Ja mysle ze tak. Zwlaszcza ze wystawca karty w USA uzbrajal w nia
swoich pracownikow jako karte do wydatkow w podrozach sluzbowych.

Czyzby tylko europejskie karty byly jakies
niepelnowartosciowe i czemu?

Bo - jak juz mi NIEJEDNOKROTNIE wyjasniano na grupie - Europa to
najpiekniejszy kontynent. :) W zwiazku z powyzszym reszta swiata musi
sobie jakos rekompensowac ten fakt, np. wieksza funkcjonalnoscia kart
platniczych. ;)

Bo mnie polskie DC raz nie przeszlo nawet w serwisie Click and Buy, który DC
obsluguje.

To chyba dziala tylko w jedna strone. tzn. amerykanskie/kanadyjskie DC
bedzie chodzilo wszedzie tam gdzie MC, ale to nie znaczy, ze kazde DC
bedzie tak sie zachowywac.

Czy polskie DC ma logo i hologram MasterCard?

Data: 2009-06-29 21:00:26
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:c12ff62a-7972-4293-8cae-a1654f3e2d08o36g2000vbi.googlegroups.com...

Czy polskie DC ma logo i hologram MasterCard?

Ma (mialo) logo MC i Cirrus na rewersie. Logo MC jest/bylo oznaczone 'disclaimerem' - In U.S./Canada this Diners Club Card is accepted at MasterCard locations. Hologramu MC nie bylo, za to jest ladny hologram DC na pasku magnetycznym :D.

MK

Data: 2009-06-29 21:07:19
Autor: MarekZ
- koniec spolpracy z Mastercardem?
Uzytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:c12ff62a-7972-4293-8cae-a1654f3e2d08o36g2000vbi.googlegroups.com...
[...]

Hehehe, dobre, dobre. :))

Jak wynika z linka podanego przez MK oni sobie po prostu wydali karte MC (numer z puli MC) i doomalowali logo DC tak jak sam pisales. Te "polskie" maja numer z puli DC i to je stawia tam gdzie stoja.

Data: 2009-06-29 21:11:04
Autor: MarekZ
- koniec spolpracy z Mastercardem?
Uzytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisal w wiadomosci news:h2b2m3$mki$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Jak wynika z linka podanego przez MK oni sobie po prostu wydali karte MC (numer z puli MC) i doomalowali logo DC tak jak sam pisales. Te "polskie" maja numer z puli DC i to je stawia tam gdzie stoja.

A co za tym idzie, gdyby istnial punkt honorujacy DC a nie honorujacy MC, te amerykanskie moglyby chyba nie przechodzic. Nie ma to jak znalezc dobra strone tej dziwnej sytuacji. :)

Data: 2009-06-29 12:41:04
Autor: bradley.st
On 29 Cze, 15:11, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

A co za tym idzie, gdyby istnial punkt honorujacy DC a nie honorujacy MC, te
amerykanskie moglyby chyba nie przechodzic. Nie ma to jak znalezc dobra
strone tej dziwnej sytuacji. :)

Mmm... "schadenfreude". Jakie to europejskie! :)

Tak, wydaje sie ze jest jak piszesz. A tutaj mozna sobie poczytac
wiecej o DC/MC/Discover:

http://www.flyertalk.com/forum/diners-club-club-rewards/874377-diners-club-discover-mastercard.html

Polecam takze lekture ostatniego wpisu, gdzie wlasciciel karty DC
wydanej w Europie (w Finlandii) opisuje jak bardzo byla bezuzyteczna w
Toronto. I to mimo dodatkowego logo MC!

Data: 2009-06-30 09:47:57
Autor: Filip Lach
bradley.st <bradley.st@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Polecam takze lekture ostatniego wpisu, gdzie wlasciciel karty DC
wydanej w Europie (w Finlandii) opisuje jak bardzo byla bezuzyteczna w
Byłem w tym miesiącu ponad tydzień w Kanadzie - Vancouver i nigdzie nie było
problemu z DC. Czasami na slipie było wprawdzie napisane, że to MC, ale ani
razu nie było problemu. Nawet w automatach biletowych, gdzie nie trzeba było
PINu wbijać ;-)

Data: 2009-06-30 05:35:00
Autor: bradley.st
On 30 Cze, 05:47, "Filip  Lach" <filip6198.SKA...@gazeta.pl> wrote:

[...]

W starciu z Kanada: DC Finlandia: 0 pkt., DC Polska: 1pkt

Czekamy na dalsze rozgrywki! :)

Czy moze zauwazyles GDZIEKOLWIEK w Vancouver logo Discover?

Data: 2009-06-30 18:12:58
Autor: Valdi.Pavlack
- koniec spolpracy z Mastercardem?
"bradley.st"

Bo - jak juz mi NIEJEDNOKROTNIE wyjasniano na grupie - Europa to
najpiekniejszy kontynent. :)

Ktos mnie chyba tutaj na sile próbuje wciagnac do dyskusji ;)

W zwiazku z powyzszym reszta swiata musi
sobie jakos rekompensowac ten fakt, np. wieksza funkcjonalnoscia kart
platniczych. ;)

No ba :)

Data: 2009-06-29 20:49:20
Autor: MK
"MarekZ" <brak@adresu.pl> wrote in message news:h2b13r$l54$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

https://www.dinersclubus.com/us/en/images/main_cta/hp_promo_area.jpg
Rozczytasz BIN? ;) Wydaje mi sie, ze zaczyna sie od 5 :).

Bo mnie polskie DC raz nie przeszlo nawet w serwisie Click and Buy, który DC obsluguje.

Moze wlasnie oczekiwali takiego DC/MC :). Tak w ogole to chyba nie ma polskiego DC. Te nasze to chyba sa z Ireland/UK.

MK

Data: 2009-06-29 20:52:37
Autor: MarekZ
- koniec spolpracy z Mastercardem?
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:h2b2bh$r8f$1news.wp.pl...

https://www.dinersclubus.com/us/en/images/main_cta/hp_promo_area.jpg
Rozczytasz BIN? ;) Wydaje mi sie, ze zaczyna sie od 5 :).

BIN 556622 albo 556822 :)

Moze wlasnie oczekiwali takiego DC/MC :). Tak w ogole to chyba nie ma polskiego DC. Te nasze to chyba sa z Ireland/UK.

To byl wypadek (albo moze kwestia kwoty transakcji), pewien czas pózniej przeszlo.

Data: 2009-06-29 20:53:12
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK wrote:

[...]

A te co wydaje Kredyt Bank?

--
MiCHA

Data: 2009-06-29 21:04:04
Autor: MK
- koniec spolpracy z Mastercardem?
"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:h2b2io$mkm$1inews.gazeta.pl...

A te co wydaje Kredyt Bank?

A jaki ma BIN? Podejrzewam, ze te KB i PKOBP tez sa Irlandzkie. Jesli w prawym dolnym rogu maja 'IR' to prawie na pewno ;).

MK

Data: 2009-06-29 21:14:41
Autor: MK
- koniec spolpracy z Mastercardem?

A jaki ma BIN? Podejrzewam, ze te KB i PKOBP tez sa Irlandzkie. Jesli w prawym dolnym rogu maja 'IR' to prawie na pewno ;).

Ta z PKOBP ma 'LA' nie mam zielonego pojecia jakie panstwo w nomenklaturze DC moze to oznaczac... BTW PKO ma promocje i bezplatnie wydaje DC do jutra...
http://www.pkobp.pl/index.php/id=dinersclub/section=pryw

MK

Data: 2009-06-29 07:20:10
Autor: xbartx
Dnia Sun, 28 Jun 2009 12:08:35 +0200, MK napisał(a):

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message
news:20090628111453.7148897bcartel... On Sat, 27 Jun 2009 22:39:11
+0200

[...]

W takim razie DC po prostu dba o swoich klientów, aby ćwiczyli swój mózg a przy okazji coś tam do kieszeni DC zawsze wpadnie w ramach walki z Krzysiem ;)

Data: 2009-06-28 19:42:56
Autor: Filip
MK pisze:
Na polskich stronach DC pojawil sie nastepujacy komunikat

Ciekawe czy DC w US/CAN takze przestanie byc akceptowana w punktach Mastercarda...

MK

Obawiam się, że tak - na nowym DC nie ma już info o uznawaniu DC w punktach z logo Mastercard. Jest za to logo Pulse i Discover. Discover z tego co pamiętam jest powszechnie akceptowany w USA (bradley.st, możesz potwierdzić) ale nie wiem jak w Kanadzie.

Pozdrawiam,
Filip

Data: 2009-06-28 15:46:36
Autor: bradley.st
On 28 Cze, 13:42, Filip <filip6...@NSPAM.gazeta.pl> wrote:

Discover z
tego co pamiętam jest powszechnie akceptowany w USA (bradley.st, możesz
potwierdzić) ale nie wiem jak w Kanadzie.

Discover jest delikatnie mowiac nieprzewidywalny. Przyklad z mojej
wsi: w Starbucks - tak, w Subway - nie.
Mimo ze na innej wsi moze byc inaczej, zdecydowanie odradzalbym
podrozowanie po Stanach z karta Discover jako jedyna.

Od jakiegos czasu podobno mozna jej uzywac tez za granica (wlaczajac w
to Kanade, UK [w bankomatach] i... Chiny oraz Honduras), ale jeszcze
nie sprawdzalem jak BARDZO mozna jej uzywac. :)

Jedyne co mieli fajne to 5% Cashback Bonus (np. na wakacje m.in.
benzyna, hotele, zoo i ksiegarnie) ale zaczeli wprowadzac ograniczenia
i wtym roku od lipca do wrzesnia jest to "az do $300"... wartosci
zakupow. Czyli CALE $15! No prosze panstwa...!

Ich "podstawowy" Cashback (nie "bonusowy") jest beznadziejny, ale z
ofert specjalnych da sie wyciagnac jakies $100 rocznie. Generalnie: w
szufladzie przez ca. 9 miesiecy w roku. :)

Data: 2009-06-29 07:21:49
Autor: xbartx
Dnia Sun, 28 Jun 2009 15:46:36 -0700, bradley.st napisał(a):

Ich "podstawowy" Cashback (nie "bonusowy") jest beznadziejny, ale z
ofert specjalnych da sie wyciagnac jakies $100 rocznie. Generalnie: w
szufladzie przez ca. 9 miesiecy w roku. :)

Wychodzi, że namiętnym kartowiczom, jedną szufladę można opędzlować i się nieźle obłowić ;)

Data: 2009-06-29 07:48:43
Autor: bradley.st
On 29 Cze, 03:21, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Wychodzi, że namiętnym kartowiczom, jedną szufladę można opędzlować i się
nieźle obłowić ;)

Ale gdzie mi tam do namietnego! Ja nawet "klaserka" nie mam.
Wyobrazasz sobie? :)

A szuflada to metafora. Alegoria taka znaczy sie. Trzymam oczywiscie w
bezpiecznej torbie z cukrem, gorna polka, trzecia szafka po lewej. ;)

Data: 2009-06-30 08:26:19
Autor: xbartx
Dnia Mon, 29 Jun 2009 07:48:43 -0700, bradley.st napisał(a):

A szuflada to metafora. Alegoria taka znaczy sie. Trzymam oczywiscie w
bezpiecznej torbie z cukrem, gorna polka, trzecia szafka po lewej. ;)

Metafora? Alegoria? Co Pan tutaj imputuje? To jest grupa bankowa a nie poetycka ;)

Data: 2009-06-30 05:39:20
Autor: bradley.st
On 30 Cze, 04:26, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Metafora? Alegoria? Co Pan tutaj imputuje? To jest grupa bankowa a nie
poetycka ;)

Wiem, wiem... Trudne slowo i jeszcze trudniejsze slowo.. :)

Data: 2009-07-09 23:16:29
Autor: filip lach
MK pisze:
Na polskich stronach DC pojawil sie nastepujacy komunikat
MK
Z nową kartą jest jeszcze jedna nowość - wszystkie transakcje są autoryzowane, ale kody autoryzacji są jednocyfrowe.
Filip

Data: 2009-07-09 23:52:00
Autor: MK
"filip lach" <filip6198@gazeta.pl> wrote in message news:h35mmn$r5d$1inews.gazeta.pl...

Z nową kartą jest jeszcze jedna nowość - wszystkie transakcje są autoryzowane, ale kody autoryzacji są jednocyfrowe.

Hehe... ja juz dawno temu zauwazylem dziwny wzrost liczby autoryzowanych transakcji.
Co do kodow autoryzacyjnych to mnie bawilo  przy Amexie, od wprowadzenia obligatoryjnych autoryzacji online, jak miedzy moimi transakcjami uplywalo kilkadziesiat minut a kod autoryzacji byl kolejny :). Tam kody byly 2cyfrowe. Hm, chyba od czasu kiedy przestalem korzystac z Amexa transakcyjnosc w PL spadla im o kilka procent ;).

MK

[Diners Club] - koniec spolpracy z Mastercardem?