konkretna lampka na przód

Data: 2011-06-08 13:49:56
Autor: Michał Pietraszek
konkretna lampka na przód
Witam!

Jestem na etapie poszukiwania nowej lampy na przód. Od razu mówię, że nie mam
ochoty na żadne bocialarki itp. Chciałbym coś markowego - sigma czy też cat
eye. Myślę, że mogę wydać do 170 pln, chociaż jeśli warto byłoby dopłacić do
czegoś sensownego... Lampka będzie świecić głównie w lesie, ew. jakieś drogi.
Bez żadnych ścieżek. Mam nadzieję, że docelowo będzie współpracować z
czołówką. Tak więc myślę, że przydaloby się coś z szerokim kątem świecenia.
Poradzicie coś??

michał

Data: 2011-06-08 15:56:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
konkretna lampka na przód

Użytkownik "Michał Pietraszek" <miszka36@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:isnum3$mqa$1inews.gazeta.pl...
[...]

ligh-test.info - strona Dominika. Tam masz dużo informacji. BTW: nie bardzo rozumiem skąd to przekonanie, że produkty takie jak bocialarka to badziew ale sigma to jest dopiero klasa.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-08 14:34:28
Autor: Michał Pietraszek
konkretna lampka na przód
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
ligh-test.info - strona Dominika. Tam masz dużo informacji. BTW: nie bardzo rozumiem skąd to przekonanie, że produkty takie jak bocialarka to badziew ale sigma to jest dopiero klasa.

Nie uważam, że bocialarka to szmelc. Po prostu kiedyś, kiedyś miałem
halogenową Sigmę - była świetna, tylko krótko świeciła. Później zakupiłem
właśnie samoróbkę od pewnego gościa i ciągle były z nią problemy, nie działała
tak jak powinna. Więc teraz chcę coś z ładną nazwą

michał

Data: 2011-06-08 18:30:03
Autor: emil
konkretna lampka na przód
W dniu 2011-06-08 16:34, Michał Pietraszek pisze:
[...]

Przy budżecie 170zł jedyna oświetlająca drogę latarka to jakiś ultrafire z diodą Cree-xml, inne to tylko światełka pozycyjne.

Data: 2011-06-08 19:46:04
Autor: kamil/Endurorider.pl
konkretna lampka na przód

Użytkownik "Michał Pietraszek" <miszka36@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

[...]

Szczerze, mam bocialarke 2.0 i NIC się z nią nie dzieje pomimo tego, że nie tylko ja jej używam więc nie wszystkie garażowe konstrukcje są złe ;P

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-08 20:06:49
Autor: Dominik Mirowski
konkretna lampka na przód
kamil/Endurorider.pl wyklepał(a) :

Szczerze, mam bocialarke 2.0 i NIC się z nią nie dzieje pomimo tego,
że nie tylko ja jej używam więc nie wszystkie garażowe konstrukcje są
złe ;P

Tylko moralnie jest już totalnie zużyta ;).
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-08 18:24:50
Autor: Michał Pietraszek
konkretna lampka na przód
Hmm, pamiętam teraz, że kiedyś na grupie polecano jakąś sigmę w cenie około
180 zł. To była może Pava? Czy coś mi się pomyliło? Może ktoś rozjaśni sprawę?

pzdr

michał

Data: 2011-06-08 20:38:10
Autor: Dominik Mirowski
konkretna lampka na przód
Michał Pietraszek wyklepał(a) :
Hmm, pamiętam teraz, że kiedyś na grupie polecano jakąś sigmę w cenie
około 180 zł. To była może Pava? Czy coś mi się pomyliło? Może ktoś
rozjaśni sprawę?

Zależy kiedy, pierwsza lampka w tej cenie to był CatEye HL-EL500G, potem Sigma Pava, teraz pewnie coś na XP-G ale jeszcze muszę się nimi pobawić.... :)
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-08 20:18:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
konkretna lampka na przód

Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:isodo2$6p9$1opal.futuro.pl...
[...]

Nie można mieć wszystkiego :P Póki co działa i to jest miłe ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-09 07:39:40
Autor: Kuba Abuk
konkretna lampka na przód
On Jun 8, 8:18 pm, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> napisał w wiadomościnews:isodo2$6p9$1opal.futuro.pl...

> Tylko moralnie jest już totalnie zużyta ;).

Nie można mieć wszystkiego :P Póki co działa i to jest miłe ;)

Moja (pierwszy wypust 2.0?) nie działa lub mocno przerywa. Winny jest
tandetny włącznik. O ładowarce starszego typu nie wspomne. Nie od dziś
wiadomo, że Azjaci mają problemy z metabolizmem alkoholu, ale ten
chinol zupełnie przesadził.

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-06-09 17:03:28
Autor: kamil/Endurorider.pl
konkretna lampka na przód

Użytkownik "Kuba Abuk" <j.gruchota@gmail.com> napisał w wiadomości news:bea7ac69-ceba-42f3-be1a-

> [...]

tandetny włącznik. O ładowarce starszego typu nie wspomne. Nie od dziś
wiadomo, że Azjaci mają problemy z metabolizmem alkoholu, ale ten
-- --

Na szczęście mnie ominęły te atrakcje ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-08 21:51:56
Autor: qrt
konkretna lampka na przĂłd
kamil/Endurorider.pl<flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
> [...]
> tak jak powinna. Więc teraz chcę coś z ładną nazwą
Szczerze, mam bocialarke 2.0 i NIC się z nią nie dzieje pomimo tego, że

A ja mam z bocialarka źle doświadczenia. Włącznik jest trefny a konstruktor olewa ciepłym moczem wszelkie próby kontaktu i reklamowania towaru. Ponoć niby miał tam kiedyś wymieniać te trefne włączniki ale na kilka moich maili w tej sprawie nie raczył odpowiedzieć. Może dlatego ze nie wszczynalem awantury na forum na którym ów konstruktor się udziela. W każdym razie ja nie polecam.
--
sig

Data: 2011-06-08 20:20:46
Autor: Papkin
konkretna lampka na przód
Michał Pietraszek wrote:
[...]

Ultra fire 502B z uchwytem np takim prostym z rzepami i kawalkiem gumy. Daje ze hej, jakas godzina z kawalkiem na jednym akumulatorze. W cenie 100zl zmiescisz sie w komplecie latarki, 2x aku + ladowarka +uchwyt o ile zamowisz bezposrednio od azjatow np kalidomain , dealextreme albo podobne sklepy. Dioda XPG w moim wypadku, latarke kupilem do domu ale uchwyt do roweru przy okazji i nawet testowalem w nocy - po miescie super, super, super! W lesie tez sie sprawdzi. Na DX masz nawet specjalne zestawy dedykowane do roweru, poczytac opinie, poszukac. Paczka idzie 2-3tygodnie ale cena zacna no i fajnie dostac list z tajwanu he!

Data: 2011-06-08 21:40:14
Autor: Wojtek Paszkowski
konkretna lampka na przód
"Michał Pietraszek" <miszka36@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:isnum3$mqa$1inews.gazeta.pl...

[...]

coś sensownego za 170 zł to będzie właśnie "bocialarka" - może być i "markowa", robiona przez skośnookich bocianów.
Nowa Sigma Powerled Pro ma szansę być sensowna, ale to ciut większy wydatek.

[...]

jeśli ma współpracować z czołówką, to zdecydowanie lepiej coś z wąskim kątem świecenia. Zwłaszcza jeśli ma to być lampka na drogi, a nie ścieżki.

pozdr

Data: 2011-06-08 20:33:32
Autor: Michał Pietraszek
konkretna lampka na przód
Wojtek Paszkowski <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał(a): <ciach, ciach!>

No właśnie, a może warto dołożyć? I to znacznie więcej. Najtańsza powerled,
jaką znalazłem, jest za 270 pln. Ostatecznie, bardzo ostatecznie jestem w
stanie tyle wydać. Pytanie tylko - czy warto? Widziałem zdjęcia na stronie
Dominika i muszę przyznać, że świeci cudnie. Ale z drugiej strony to kupa kasy
za coś takiego.

michał

Data: 2011-06-08 22:40:13
Autor: qharz
konkretna lampka na przód
Witam,

Jako że też sie przymierzam do zakupu.
Co sądzicie o tym:

https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=6897

qharz

Data: 2011-06-09 07:04:03
Autor: Ryszard Mikke
konkretna lampka na przód
qharz <tkucha_rs@gmail.com> napisał(a):
Witam,

Jako że też sie przymierzam do zakupu.
Co sądzicie o tym:

https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=6897

Jeśli "Wielkim atutem kompletu jest również eleganckie czarne opakowanie,
dzięki któremu produkt idealnie nadaje się na prezent", to to kiepsko świadczy
o pozostałych atutach.

A tak serio, to te 170lm, jeśli tyle rzeczywiście jest, całkowicie Ci
wystarczy na miasto i szosę, po lesie może być cienko. Zalezy, jaki to ma kąt
swiecenia. Jak wąski, to patrz wyżej, jak szeroki, to na szosie słabiej, w
lesie trochę lepiej (ale lumenów i tak by się wiecej przydało)

rmikke

Data: 2011-06-09 09:02:01
Autor: Papkin
konkretna lampka na przód
qharz wrote:
Witam,

Jako że też sie przymierzam do zakupu.
Co sądzicie o tym:

przeca napisalem co kupic, to co podales jest na zwykle paluszki czy tam akumulatorki - moga nie wydolic i szybko je wyczerpiesz. 170 lumenow a 250-300 to roznica. Kup u chinczyka... nie jedzilem nigdy po lesie ale na ciemnej ulicy w miescie z lampka na XPG czuje sie jakbym jechal autem z xenonami. Niczego sie nie obawiam jadac szybciej.
Dodatkowo nie podpadlo mi to mocowanie ktore tam widac, na dealextreme kupilem kilka w tym identyczne, jakos dretow sie to obsluguje.

U chinczyka masz za 100zl WSZYSTKO co trzeba miec. Fakt ze nie ma idealnego odprowadzenia ciepla z diody na obudowe - mozna samemu ulepszyc np smarujac pasta do radiatorow na komputerowych procesorach :)

Data: 2011-06-09 19:04:46
Autor: Ludek Vasta
konkretna lampka na przód
On 09/06/2011 09:02, Papkin wrote:
U chinczyka masz za 100zl WSZYSTKO co trzeba miec. Fakt ze nie ma
idealnego odprowadzenia ciepla z diody na obudowe - mozna samemu
ulepszyc np smarujac pasta do radiatorow na komputerowych procesorach :)

Skoro o stuzłotowych lampkach mowa, to uzupełnię, że o lampkach za 100 zł była mowa w styczniu b. r., wątek "Oswietlenie do miasta za 100zl", więc można znaleźć w archiwum. Wtedy tam podałem link do filmików pokazujących, jak taka lampka 290 lm na 3 AAA trzyma jasność i kiedy jasność zaczyna spadać.

Ludek

Data: 2011-06-09 19:31:54
Autor: Papkin
konkretna lampka na przód
Skoro o stuzłotowych lampkach mowa, to uzupełnię, że o lampkach za 100
zł była mowa w styczniu b. r., wątek "Oswietlenie do miasta za 100zl",

http://www.youtube.com/watch?v=m1xEpVCelqM

Czy ja dobrze widze/rozumiem ze ten czas to minuty (przyspieszyles troche film oczywiscie)? Spada blyskawicznie, kilka minut i koniec. To smiech na sali, LOL.

Podalem sklep, podalem co kupic (WF 502B na XPG akurat to mi polecil ktos inny, sa mocniejsze i drozsze tez). ~100zl to komplet z 2x lion i ladowarka +pokrowiec +mocowanie na rower. Wszystko do nabycia na dealextreme albo kaidomain albo goodluckbuy.com.

Jak ktos sie uprze to wyszukam liste numerow produktow jakie zamowilem (SKU). Latarka was zaskoczy, w nocy jezdzisz po miescie bez kompleksow!!!

Jesli sa ludzie ktorzy uwazaja ze warto kupic jakis drogi szajs od Polaka na paluszki AA to pozdrawiam, szanujemy ich. Ja ostatnio kilka rzeczy zamowilem z tajwanu, ceny do 50% mniejsze niz w Polsce i darmowa wysylka. Fakt ze gwarancja krotsza ale jednak jakas tam jest.

http://www.youtube.com/watch?v=ThiazjZ3ayY&feature=related - tak wyglada

http://www.dealextreme.com/p/universal-adjustable-bicycle-mount-for-flashlights-2cm-4cm-diameter-31871

taki uchwyt mam (troche sie latarka kolysze, sa tez inne ale z 3 zamowionych ten byl najlepszy).

http://www.dealextreme.com/c/bike-lights-905

tu macie latarki za ok 75$ - 4x aku, to musi byc dla naprawde wymiataczy, jak ktos chce to warto - zreszta sa opinie i to dosc wiarygodne.

Data: 2011-06-09 22:21:39
Autor: emil
konkretna lampka na przód
W dniu 2011-06-09 19:31, Papkin pisze:
[...]

Ja polecam to samo ale z diodą XML t6
mocniejsza 2x, droższa:18$ ale główna zaleta że świeci troszkę szerzej , te z diodą XPG czy XRE są troszkę za wąskie na rower.

XML światła dają tyle co jedna żarówka H4 w 15 letnim reflektorze auta.

Data: 2011-06-09 22:30:55
Autor: Papkin
konkretna lampka na przód
Ja polecam to samo ale z diodą XML t6
mocniejsza 2x, droższa:18$ ale główna zaleta że świeci troszkę
szerzej , te z diodą XPG czy XRE są troszkę za wąskie na rower.

ktos pisal ze te inne diody moze i daja wiecej ale obkupione jest to wiekszym pradem czerpanym z akumulatora - wniosek ze nie daja az tyle wiecej by poswiecic parametr jakim jest czas dzialania. XPG ma byc najbardziej optymalna dioda? Nie wiem, jest tego tyle...

Co do waskieg kata to nie wypowiadam sie, XML T6 nie testowalem ale moze sobie zamowie :) Na rowerze w nocy jechalem ze 3 razy w zyciu...

Data: 2011-06-09 23:08:59
Autor: Ludek Vasta
konkretna lampka na przód
On 09/06/2011 19:31, Papkin wrote:
Czy ja dobrze widze/rozumiem ze ten czas to minuty (przyspieszyles
troche film oczywiscie)? Spada blyskawicznie, kilka minut i koniec. To
smiech na sali, LOL.

To film poklatkowy. Światło jako tako trzyma się przez godzinę, potem szybko spada. Akumulatorki były świeżo kupione, teraz trzymają nieco dłużej.

Ludek

Data: 2011-06-09 19:36:13
Autor: Papkin
konkretna lampka na przód
Michał Pietraszek wrote:
[...]

Trache chyba czas bo ani razu nie odpisales - zobacz jakie zestawy maja od 76$ do 110$. KONKRETNE, masz mase opini od ludzi z calego swiata - na co czekasz/ na co liczysz?

W kraju zaplacisz za to znacznie, znacznie wiecej. Ja mam zwykla poreczna latarke za 100zl (wszystko z DX) i na rower jest super, tu masz za 70$ dedykowane zestawy na rower, masa pozytywnych opini (nie czytam dokladnie ich bo to nie moja sprawa).

Przesylka idzie 14-21dni listem poleconym. Kup i sie pochwal na grupie.

Data: 2011-06-09 19:49:16
Autor: Dominik Mirowski
konkretna lampka na przód
Papkin wyklepał(a) :

Przesylka idzie 14-21dni listem poleconym. Kup i sie pochwal na
grupie.

A nawet za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, z urzędu celnego :((((
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-09 19:58:29
Autor: Papkin
konkretna lampka na przód

A nawet za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, z urzędu celnego :((((

Za ile zamawiales (moze dodatkowo ile chinczyk napisal na paczce przy zakupie opcji usuniecia cen i logo firmy za 1cent - jesli to wykupiles, w DX jest taka mozliwosc)?

No i ile tam naliczaja bonusu dodatkowo/czy nie idzie pogadac z celnikiem ze sie myli w swojej wycenie wartosci towaru?

Na moja wiedze do 100euro nie ma cła? albo do 50 euro? Gdzies to wyszukalem, w kazdym badz razie najdrozsza przesylke mialem za ok 40euro realnie wydanych u chinczyka i nigdy cla nie bylo (dostalem lacznie moze 5paczek z roznymi bzdurami).

Data: 2011-06-09 20:14:01
Autor: Dominik Mirowski
konkretna lampka na przód
Papkin wyklepał(a) :
[...]

Tego Magica za 130$ - razem z listem dostałem paczkę z magickiem za 140$ wiec jest to totalnie nie do przewidzenia. Zobaczymy ile mi doliczą najpewniej 4% cła + 23% vatu (vat mogą zawsze doliczyć niezależnie od cła) + opłata pocztowa.
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-09 20:32:13
Autor: Papkin
konkretna lampka na przód
Tego Magica za 130$ - razem z listem dostałem paczkę z magickiem za
140$ wiec jest to totalnie nie do przewidzenia.

jaki Magic, nie jestem w temacie? Zamawiales dwie rzeczy, ta tansza zechcieli oclic i ovatowac a ta drozsza nie?

http://www.dealextreme.com/p/drop-shipment-and-gift-service-1888 ja zawsze biore to.

Obecnie zamowilem jeden bajer za 35$ w innym sklepie i tam tego nie znalazlem, zobaczymy bo na dniach powinno to przyjsc do mnie. Jak nalicza VAT to sie to stanie malo oplacalne :/

http://sledzenie.poczta-polska.pl/ tu sledzimy dowolne paczki i listy PP oraz mozna wpisac kod zagraniczny np RR********CN przeslany przez chinczyka i tez znajdzie list o ile przyleci do kraju i go juz zeskanuja.

Musi byc jakis LIMIT od ktorego naliczaja VAT i clo - czyz nie? Szukales informacji na ten temat?

Data: 2011-06-09 21:31:57
Autor: Tomek
konkretna lampka na przód
Użytkownik "Papkin" napisał
Musi byc jakis LIMIT od ktorego naliczaja VAT i clo - czyz nie? Szukales informacji na ten temat?
ja kiedyś szukałem takiego info i dostałem odpowiedź że do wartości 75 euro nie nalicza się cła, a vatu do wartości 50 euro, ale jak z prawdziwością tej informacji to nie wiem. zamawiałem kilka razy na dealextreme ale zawsze to były przesyłki do ok.$30

Data: 2011-06-09 21:01:52
Autor: Marcin Hyła
konkretna lampka na przód
On 2011-06-09 19:49, Dominik Mirowski wrote:

Przesylka idzie 14-21dni listem poleconym. Kup i sie pochwal na
grupie.

A nawet za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, z urzędu celnego :((((

http://www.dealextreme.com/p/ha-iii-cree-ssc-p7-c-sxo-3-mode-900-lumen-led-headlamp-set-4-18650-included-29489

Jakieś 50 zyka cła zabuliłem, da się przeżyć. W sumie ze 170 się robi obecnie 250 złotych ale jest czad. Przejściówkę na polski kontakt do ładowarki trzeba koniecznie dokupić za 3 grosze w tym samym dealextreme.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-06-09 22:32:21
Autor: Papkin
konkretna lampka na przód
http://www.dealextreme.com/p/drop-shipment-and-gift-service-1888

Czy zamowiles z tym "mydelkiem na oczy celnika"? Najprawdopodoniej wiedza o co chodzi ale np nie maja serca czy zgodnie z przepisami "gift" oclony byc nie moze itd?

konkretna lampka na przód