konkretne pytania - drukarka dla pracownika naukowego

Data: 2009-10-15 21:21:50
Autor: Filip
konkretne pytania - drukarka dla pracownika naukowego
Przeczytałem wątki z archiwum pl.comp.pecet dotyczące wyboru
monochromatycznej drukarki laserowej. Zawęziłem swój wybór do drukarek
HP serii 2xxx/4xxx i drukarek Kyocera.

1) jakie są różnice pomiędzy drukarkami HP z serii 2xxx i 4xxx - czy to
jest zupełnie inna konstrukcja czy też chodzi tylko o rozróżnienie
prędkości druku?
2) czy każda drukarka Kyocera domyślnie posiada duplex czy też jest to
dodatkowe wyposażenie?
3) czy "emulacja postscriptu" w drukarkach Kyocera oznacza, że można
wysłać plik postscriptowy bezpośrednio do drukarki czy też trzeba to
zrobić z pomocą jakiegoś konwertera plików?
4) czy ceramiczny bęben w drukarkach Kyocera jest standardem?
5) czy okazało się z czasem, że istnieją konkretne modele HP 2xxx/4xxx
lub drukarek Kyocera, po kupnie których należy liczy się z problemami?
jeśli tak to które to są modele i jakie kłopoty?

Mój profil użytkowy: druk artykułów i skanów fragmentów książek, ok. 800-1000 stron na miesiąc, głównie tekst i wykresy, grafika drugorzędna. Celuję w sektor drukarek używanych. Drukarka musi posiadać możliwość wydruku dwustronnego, postscript, koszty eksploatacji "rozsądne", prędkości wydruku > 10 stron na minutę, możliwie długi czasokres pomiędzy finansowo poważniejszymi inwestycjami niż uzupełnianie tonera. Wyżej cenię sobie bezawaryjność i długi okres między inwestycjami niż koszty eksploatacji.

Czy biorąc pod uwagę powyższe możecie zasugerować konkretne modele HP 2xxx/4xxx lub Kyocery? Za dodatkowe uwagi i sugestie będę również wdzięczny.

Filip

konkretne pytania - drukarka dla pracownika naukowego