konsekwencje zaloby narodowej

Data: 2010-04-11 14:26:47
Autor: grzeda
konsekwencje zaloby narodowej
Jest sobie bal magistra, ktory mial odbyc sie w srode. Mamy zalobe narodowa. Jest wynajeta sala, sa oplaceni kelnerzy, DJ, jest zakupione jedzenie, sa zamowione ciasta. Czesc z tych rzeczy organizator moze odmowic ze wzgledu na dluga wspolprace i perspektywe dalszej wsplopracy (kelenerzy, DJ). Jedzenie w puszkach tez sie nie popsuje, wiec nie jest strata. Ale...Jest wynajeta sala (6 000 zl). Wlasciciel nie zgadza sie na odstapienie od umowy. Co ciekawe nie zgadza sie rowniez na organizacje hucznej imprezy, jaka z definicji jest bal magistra, bo jest instutycja dofinansowywana przez miasto ("zrobcie jakas inna impreze, albo niech podczas tego balu siedza w ciszy przy stolach, nie wiem, wasz problem"), no ale nikt nie zamierza tej imprezy robic. Nie do odzyskania sa rowniez produkty spozywcze o krotkich terminach waznosci. Straty materialne nie do odzyskania to jakeis 12-13k PLN. Czy mam rozumiec, ze organizator (czyli ja) ma po prostu pecha czy moze sa przepisy, ktore reguluja takie sytuacje? Kiedys ktos wrzucil tutaj jakis artykul, z ktorego wynikalo, ze umowa wygasa, jezeli z przyczyn niezaleznych od odbu stron nie ma mozliwosci realizacji umowy (chodzi o wynajecie lokalu). Mialoby to zastoswanie?

pozdr
PG

Data: 2010-04-11 05:41:58
Autor: BK
On 11 Kwi, 14:26, grzeda <grzeda333wyt...@towp.pl> wrote:
[...]

albo sie zgodzi na odstapienie od umowy albo sie zgodzi na jej
wykonanie czyli organizacje hucznego balu

nie da sie zjesc ciasteczka i miec ciasteczka

Data: 2010-04-11 07:58:14
Autor: SzalonyKapelusznik
[...]

Mialoby. Dodatkowo wykonaj telefon do dzialu ktory zajmuje sie
dofinansowej tego miejsca. I tam zadaj im dokaldnie to samo pytanie.
On nie traci nic, bo i tak by tej sali komus innego wynajac na impreze
nie mogl. Moze stracic dofinansowanie z miasta i klienta. wiec moze
bardziej mu sie bedzie oplacac znalezc inny termin?

Data: 2010-04-11 14:39:53
Autor: pwz
konsekwencje zaloby narodowej
W dniu 2010-04-11 14:26, grzeda pisze:
(...)
> Kiedys ktos wrzucil tutaj jakis artykul, z
ktorego wynikalo, ze umowa wygasa, jezeli z przyczyn niezaleznych od
odbu stron nie ma mozliwosci realizacji umowy (chodzi o wynajecie
lokalu). Mialoby to zastoswanie?

Zapytaj właściciela, czy macie podzwonić po wszystkich stacjach telewizyjnych i gazetach, żeby mu darmową reklamę zrobić...
pwz

Data: 2010-04-12 14:44:56
Autor: Technolog
Dnia Sun, 11 Apr 2010 14:26:47 +0200, grzeda napisał(a):

 Wlasciciel nie zgadza sie na odstapienie od umowy

Umowa nie przewiduje unieważnienia z tytułu okoliczności losowych? Gdyby
spalił mu się lokal, to on wciąż miałby obowiązek zorganizować w nim
imprezę zgodnie z umową?

Data: 2010-04-12 16:15:31
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 11.04.2010 14:26, grzeda wrote:
[...]

UOKiK wypowiedzial sie na ten temat:

http://biznes.onet.pl/uokik-o-zwrocie-pieniedzy-za-bilety-na-odwolane-im,18490,3207221,1,news-detal

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-04-12 16:44:59
Autor: Liwiusz
Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

   Niewiele się wypowiedział.

"Zdaniem Urzędu..."
"nie powinny mieć problemu z odzyskaniem..."
"najczęściej przewiduje regulamin konkretnej imprezy..."
"według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu..."

Czyli: urząd nie podaje podstawy prawnej, uważa, że problemów "nie powinno być", choć to myślenie życzeniowe. Na koniec odsyła do bezpodstawnego wzbogacenia.

Jeśli impreza jest odwołana, to oczywiście słusznie (problem "grzedy", że nie będzie ani imprezy, ani zwrotu, jest raczej wyjątkowy). Ciekawy problem pojawia się, jak organizator chce imprezę zorganizować, a płacący - nie. Co wówczas? O tym Urząd milczy.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-12 22:24:22
Autor: grzeda
Tomasz Chmielewski pisze:

UOKiK wypowiedzial sie na ten temat:

http://biznes.onet.pl/uokik-o-zwrocie-pieniedzy-za-bilety-na-odwolane-im,18490,3207221,1,news-detal

"Bezpodstawne bogacenie sie". No dobra. To zalozmy impreze plenerowa, gdzie zostalo zakupione mieso na grilla za 30k, do tego poniesiono juz koszty transportu sprzetu. Ludzie zaplacili za bilety. Czy organizator ma wtedy oddac 100% kwoty? Czy moze ma sobie zostawic z biletow 30k i reszte rowno podzielic. No przeciez nie wzbogaca sie tylko koszta pokrywa. Jak mam byc szczery to chyba nie da sie rozwiazac problemu tak, zeby nikt nie byl stratny. Ja akurat straty przeboleje, ale ja jestem maly pikus. Juz mam przyklad, gdzie firma szacuje straty na 45000 netto.

Ciekawi mnie tez sytuacja, w ktorej zaloba doprowadza firme do upadku i wpedza w dlugi. Zalozmy, ze generuje sie dlug w US i ZUSie. Ciekawe czy dlugi wobec instytucji panstwowych zostalyby umorzone.

pozdr
PG

Data: 2010-04-13 07:55:34
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
konsekwencje zaloby narodowej
Dnia Sun, 11 Apr 2010 14:26:47 +0200, grzeda napisał(a):

Sprawa do rozwiązania jedynie na drodze ugody dwustronnej ewentualnie
trzystronnej jeśli jesli jest jakaś trzecia strona.

[...]

W takiej sytuacji w ramach ugody wszystkie zainteresowane strony w drodze
ugody i solidaryzując się powinny po równo podzielić koszty 12.000 - 13.000
zł między siebie i takie rozwiązanie przeforsować.

Sąd będzie miał poważny dylemat aby sprawę tę rozstrzygnąć.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow_k_Warszawy_20070930-32.php

Data: 2010-04-13 13:15:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
konsekwencje zaloby narodowej

"grzeda" hpsf69$elj$1@inews.gazeta.pl

lokalu). Mialoby to zastoswanie?

Tu ma zastosowanie coś innego.
Oto ,,papierek lakmusowy'' autentyczności żalu Polaków.
Tu oglądacie samych siebie. :)

Wywieszacie flagi z czarnymi wstążkami, zakładacie czernie
 (ja akurat kupiłem wczoraj kolejne koszule -- chyba 4, choć
 koszul mam około 200, tym razem czarne, ale wcale nie z powodu
 żałoby, a dlatego, że te koszule są po 5 złotych a ja jestem
 politycznym banitą we własnym kraju i nie mam płatnej pracy)
płaczecie, ale nie potraficie rozwiązać tak prostej sprawy...

Hipokryzja. :)

Data: 2010-04-13 19:43:16
Autor: Adamek
konsekwencje zaloby narodowej
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
[...]

Popieram w całości.
Ale pomyśl jakie oszczędności, Ty kupiłeś tanio koszule, prasa drukowana czarno-biało  ;)
            Adam

Data: 2010-04-13 21:36:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
konsekwencje zaloby narodowej

"Adamek" hq2bed$fkc$1@node2.news.atman.pl

Hipokryzja. :)

Popieram w całości.
Ale pomyśl jakie oszczędności, Ty kupiłeś tanio koszule, prasa drukowana czarno-biało  ;)

Kolorowe też były po 5 złotych. Kupiłem czarne, bo takich potrzebowałem.
Od jesieni 2004 roku ,,kompletuję'' ubrania koloru czarnego. :) Do tego
dokupiłem wczoraj podkoszulki niebieskie -- pod niebieskie koszule; nie
wiem, kiedy je założę po raz pierwszy. Na razie nie rozpakowuję, bo już
mam dosyć rozpakowań. Czy ,,oni'' ;) nie mogą sprzedawać po 10 sztuk :)
w jednym opakowaniu? :)

W 2004 roku próbowano :) sprzedać mi koszulę czarną (wtedy trudno mi
było znaleźć czarne) za około 300 złotych.

W poniedziałki emeryci ;) mają 5% rabatu w Auchan.
W Polsce emeryci są czasami bardzo młodzi. ;)
Nic dziwnego -- jakże łatwo być emerytem. :)

Data: 2010-04-14 10:28:27
Autor: Herald
Dnia Tue, 13 Apr 2010 19:43:16 +0200, Adamek napisał(a):

Ale pomyśl jakie oszczędności, Ty kupiłeś tanio koszule, prasa drukowana czarno-biało  ;)

Ale cena tej czarno-białej prasy - nadal taka sama jak za kolorową :/
Gdzie tu ta oszczędność?

Data: 2010-04-14 15:13:18
Autor: Adamek
Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:tskm9tkmtrw5.bdburvfjtjbf$.dlg40tude.net...
[...]

Tutaj to już wydawca oszczędza.

            Adam

Data: 2010-04-13 22:10:08
Autor: Tomasz Pyra
grzeda pisze:
Jest sobie bal magistra, ktory mial odbyc sie w srode. Mamy zalobe narodowa.

Moim zdaniem żałoba czy to narodowa, czy czyjaś prywatna po śmierci bliskich mu osób jako takich skutków prawnych nie ma.
Zawarte umowy obowiązują, zasady zmieniania tych umów nadal obowiązują.

Albo się trzeba w obliczu żałoby tak po prostu, po ludzku dogadać żeby wilk był syty, a owca cała, ale jak jedna ze stron stanie okoniem to IMO nie ma możliwości wymuszenia czegokolwiek "bo jest żałoba".

Data: 2010-04-14 13:57:00
Autor: spp
[...]

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Zaloba-narodowa-a-prawa-konsumenta,wid,12169403,wiadomosc.html

Rzecznik prasowy UOKiK-u Małgorzata Cieloch podkreśla, że mamy do czynienia z sytuacją bardzo delikatną, która wymaga zrozumienia zarówno przedsiębiorców, jak i klientów. Z punktu widzenia prawa ani organizatorzy imprez, które się nie odbyły, ani klienci nie ponoszą winy za to, że zaplanowane wydarzenia się nie odbyły, więc strony powinny zwrócić sobie koszty.
Rzeczniczka zwraca uwagę, że życie społeczne nie jest regulowane wyłącznie przez prawo stanowione, a sytuacja w jakiej się znaleźliśmy wymaga znacznie więcej wzajemnego zrozumienia, niż ma to miejsce na co dzień.

--
spp

Data: 2010-04-14 13:59:47
Autor: Liwiusz
spp pisze:

Rzeczniczka zwraca uwagę, że życie społeczne nie jest regulowane wyłącznie przez prawo stanowione,

   Wielu z nas z tej grupy powinno sobie ten napis powiesić nad łóżkiem ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-04-14 12:21:21
Autor: olgierd
Dnia Wed, 14 Apr 2010 13:59:47 +0200, Liwiusz napisał(a):

Rzeczniczka zwraca uwagę, że życie społeczne nie jest regulowane
wyłącznie przez prawo stanowione,

   Wielu z nas z tej grupy powinno sobie ten napis powiesić nad łóżkiem

To by i tak nic nie dało.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-14 15:46:05
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 14.04.2010 13:59, Liwiusz wrote:
spp pisze:

Rzeczniczka zwraca uwagę, że życie społeczne nie jest regulowane
wyłącznie przez prawo stanowione,

Wielu z nas z tej grupy powinno sobie ten napis powiesić nad łóżkiem ;)

Podasz podstawe prawna?

;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-04-14 14:42:58
Autor: januszek
Tomasz Chmielewski napisał(a):

Wielu z nas z tej grupy powinno sobie ten napis powiesić nad łóżkiem ;)

Podasz podstawe prawna?

Jest podobno pod łóżkiem ;P

j.

Data: 2010-04-14 20:20:00
Autor: grzeda
spp pisze:
[...]

No czyli nie ma madrego. Pani rzecznik powiedziala to, co wszyscy wiedza. Niestety bal magistra (a od tego sie zaczelo) to impreza na 300 osob i nawet jesli przedsiebiorca chce sie dogadac (przenosimy impreze, dzielimy straty po polowie) to przy 300 klientach znajda sie tacy, ktorzy powiedza "oddawaj kase i chuj".

pozdr
PG

Data: 2010-04-14 20:40:04
Autor: spp
W dniu 2010-04-14 20:20, grzeda pisze:

[...]

Cóż, odpowiedz im - "Nie mamy Twojej kasy i chuj".

--
spp

Data: 2010-04-16 00:30:16
Autor: Andrzej Lawa
spp pisze:

[...]

Srutu-tutu, pierdu-pierdu.

Pani rzecznik się mądrzy i moralizuje - ale jak ktoś utopił kilkanaście
tysięcy, to jest to już całkiem konkretna strata.

Czy czasem profesjonalni organizatorzy imprez nie powinni mieć jakiegoś
ubezpieczenia obejmującego zdarzenia losowe? (choćby wspomniany tu
przykład pożaru lokalu)

Data: 2010-04-16 04:43:16
Autor: spp
W dniu 2010-04-16 00:30, Andrzej Lawa pisze:

Czy czasem profesjonalni organizatorzy imprez nie powinni mieć jakiegoś
ubezpieczenia obejmującego zdarzenia losowe? (choćby wspomniany tu
przykład pożaru lokalu)

Czy czasem człowiek nie powinien zadbać o własny interes i ubezpieczyć się od takich wydarzeń losowych?

--
spp

Data: 2010-04-16 09:53:17
Autor: Andrzej Lawa
spp pisze:
[...]

Jeśli myślisz o klientach, to głupio myślisz.

Jeśli myślisz o organizatorach - to właśnie o to mi chodzi. Przy czym
czasem takie ubezpieczenia są obowiązkowe. No i czy są takie obejmujące
żałoby narodowe?

konsekwencje zaloby narodowej