konserwacja podwozia

Data: 2014-11-13 00:31:58
Autor: AL
konserwacja podwozia
czy ktos z szanownego tu gremium robi cos takiego jak konserwacja podwozia. Zabieg w celu czysto prewencyjnym (tzn jest nalot jak w kaĹĽdym zawieszeniu, ktĂłre jeĹĽdzi u nas w kraju, gdzie drogi zima pokryte sa warstwa soli).

Pamiętam, będąc bajtlem, że ojciec jedną z pierwszych czynności po kupieniu nowego auta robił:
a/ dokręcenie wszystkich śrubek :-D ,
b/ konserwacja podwozia i wszelkich profili zamkniętych

Teraz sprawa by dotyczyła samochodu 5-6 letniego.
Te japońce panie rdzewieją, że hej (w prawdziwych citroenach tego nie zauważyłem w takim stopniu) ;) Chodzi o C-Crossera/Outlandera.

Warto to robić profilaktycznie?
Jakies opinie - kto robi rÄ…czka w gĂłrÄ™.

Data: 2014-11-12 16:02:51
Autor: kogutek444
konserwacja podwozia
W dniu czwartek, 13 listopada 2014 00:32:01 UTC+1 użytkownik AL napisał:
czy ktos z szanownego tu gremium robi cos takiego jak konserwacja podwozia. Zabieg w celu czysto prewencyjnym (tzn jest nalot jak w każdym zawieszeniu, które jeżdzi u nas w kraju, gdzie drogi zima pokryte sa warstwa soli).

Pamiętam, będ±c bajtlem, że ojciec jedn± z pierwszych czynno¶ci po kupieniu nowego auta robił:
a/ dokręcenie wszystkich ¶rubek :-D ,
b/ konserwacja podwozia i wszelkich profili zamkniętych

Teraz sprawa by dotyczyła samochodu 5-6 letniego.
Te japońce panie rdzewiej±, że hej (w prawdziwych citroenach tego nie zauważyłem w takim stopniu) ;) Chodzi o C-Crossera/Outlandera.

Warto to robić profilaktycznie?
Jakies opinie - kto robi r±czka w górę.

Mam Mastera do zrobienia. Ale najpierw dostanie nowe progi bo poprzedni wła¶ciciel strasznie je pokancerował z rozdarciem jednego wł±cznie.. Na wiosnę będę robił. Najpierw muszę odtworzyć sprzęt do zabezpieczania profili.

Data: 2014-11-13 01:07:31
Autor: PiteR
konserwacja podwozia
na  ** p.m.s **  AL pisze tak:

Teraz sprawa by dotyczyła samochodu 5-6 letniego.

Laptopy teraz żyj± 5 lat a ile samochody? Ile masz zamiar go mieć?
Już nie warto chyba.

Warto to robić profilaktycznie?

Warto pilnować zarysowań podłogi, korki w podłodze ogl±dać, cienkie blaszki, uchwyty przewodów hamulcowych, wieszaki wydechu, odpowietrzniki czy maj± czapki. To co jest najbardziej kłopotliwe kiedy zardzewieje.

np passat B5 choć jest moim zdaniem nieudanym samochodem to trzeba przyznać że zabezpieczenie antykorozyjne ma niezłe. Nic nie było przy nim robione więc przez 17 lat mógłby¶ również nic nie robić.

--
Piter

golf mk2
a jak twój samochód będzie jeĽdził po 27 latach?

Data: 2014-11-13 10:55:59
Autor: Czesław Wiśniak
konserwacja podwozia

Warto to robić profilaktycznie?
Jakies opinie - kto robi rÄ…czka w gĂłrÄ™.

Jesli kupowalbym do normalnego uzytku nowe, wzglednie dwuletnie auto z zamiarem trzymania go przez nastepne 20 lat to tak, zrobilbym. W przeciwnym wypadku nie.

Data: 2014-11-13 11:25:43
Autor: MichaelData®
konserwacja podwozia
Czesław Wiśniak wydumał(a) w news:m41v89$mhj$1node2.news.atman.pl :
[...]

A ja bym zrobił. Te kilkadziesiat zlotych "wkładu" przedkłada się później na możliwość odsprzedazy po latach. Samego lakieru raczej nie sprzedasz :)...i później jeżdżą takie "złomy", które łamia się na zakretach jak autobus albo podstawiają się na równorzednych skrzyzowaniach celem wyciagniecia odszkodowania itd. Własnie szukam kogoś kto robi to w miare dobrze, pomimo ze mam 5 letnie auto ale za 2 lata chciałbym sprzedać je w jak najlepszym stanie.
--
Michael________™
______/) /\ | /\  "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you

Data: 2014-11-13 11:52:45
Autor: MarcinJM
konserwacja podwozia
W dniu 2014-11-13 11:25, MichaelData® pisze:
[...]

Za klikadziesiat zł to moze klamke zakonserwujesz.
Bez połozenia auta na bok i ok 50rg to mozesz najwyzej biteksem zasmarkac.. na brud.
Od razu uprzedzam: Karcherem nie zmyjesz brudu do poziomu akceptowalnego. Trzeba czyscić ręcznie.

MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-11-13 05:30:49
Autor: kogutek444
konserwacja podwozia
W dniu czwartek, 13 listopada 2014 11:53:05 UTC+1 użytkownik MarcinJM napisał:
W dniu 2014-11-13 11:25, MichaelData(R) pisze:
> [...]

Za klikadziesiat zł to moze klamke zakonserwujesz.
Bez połozenia auta na bok i ok 50rg to mozesz najwyzej biteksem zasmarkac.. na brud.
Od razu uprzedzam: Karcherem nie zmyjesz brudu do poziomu akceptowalnego. Trzeba czyscić ręcznie.

-- Pozdrawiam
MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

Z ciekawo¶ci spytalem wujka Googla. 250-600 złotych twierdzi że trzeba zapłacić.

Data: 2014-11-13 15:33:19
Autor: Czesław Wi¶niak
konserwacja podwozia

[...]

Chyba jak auto wyjechalo prosto z salonu :)

Data: 2014-11-13 16:09:44
Autor: AL
konserwacja podwozia
On 2014-11-13 15:33, Czesław Wi¶niak wrote:

[...]

Wstepnie sie orientowalem i najczę¶ciej ceny oscyluj±:
600 - małe samochody
800 - srednie
1000 - duze
dostawcze - sporo ponad 1000

ale pewnie wszystko też zależy od stanu i ilo¶ci prac do zrobienia.

Data: 2014-11-13 07:52:28
Autor: kogutek444
konserwacja podwozia
On 2014-11-13 15:33, Czesław Wi¶niak wrote:

> [...]

1000 - duze
dostawcze - sporo ponad 1000

ale pewnie wszystko też zależy od stanu i ilo¶ci prac do zrobienia.

Aż tak dociekliwy nie byłem. Poza tym mnie to mniej więcej tak dotyczy jak faceta co go pies w protezę ugryzł. Na wiosnę uruchomię aparaturę do zabezpieczania profili i sam sobie zrobię.

Data: 2014-11-13 20:51:44
Autor: cef
konserwacja podwozia
W dniu 2014-11-13 o 16:09, AL pisze:

Wstepnie sie orientowalem i najczę¶ciej ceny oscyluj±:
600 - małe samochody

Za tyle wła¶nie robiłem w tym roku Nissana Micre.
Samochód trzynastoletni - u mnie od dwóch lat. Diagnosta
spytał ile mam zamiar tym jeĽdzić i że jak nic z tym nie zrobię,
to się rozsypie. Przeinwestowałem chyba ;-)

Data: 2014-11-13 23:38:17
Autor: Poldek
konserwacja podwozia
AL wrote:
On 2014-11-13 15:33, Czesław Wi¶niak wrote:

[...]

800 ¶rednie.

Kiedy¶ miałem golfa dwójkę i chciałem go mieć długo, podobał mi się i planowałem, że pojeżdżę nim ile się da. Więc sam robiłem zabezpieczenie. Auto zostało przechylone na bok w dużym garażu. Wcze¶niej wyjęte wszystko, co nie powinno się przechylać za bardzo, np. akumulator. Robota brudna i żmudna, docieranie do wszystkich zakamarków w których rdza ma największ± szansę się pojawiać w polskich solnych warunkach to była kara za grzechy. Za 800 zł podj±łbym się umycia karszerem i popsikania po wierzchu dla picu.

konserwacja podwozia