Data: 2015-10-21 09:42:39 | |
Autor: sirapacz | |
konserwacja podwozia: lakier czy baranek? | |
Jak zadbac lepiej o podwozie? w starym punciaku baranek pełnił rolę konstrukcyjną podłogi;) no i zastanawiam się co zrobić z obecnymi. Mają normalnie lakierowaną podlogę od spodu, bez jakichs sensancji korozyjnej. baranek z jednej strony ochroni przed kamieniami ale z drugiej obawiam się, że gdy jakiś wykwit rdzy pojawi się to go nie zauważę (bo baranek szczelnie przykryje).
co lepiej? mam już kanał i mogę corocznie robić przegląd budy ale też nie widzi mi się latanie co roku i oglądanie podłóg wszystkich samochodów szukając ciapek 2x2mm... sir |
|
Data: 2015-10-21 03:15:15 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
konserwacja podwozia: lakier czy baranek? | |
Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane s± z wielu elementów e sob± poł±czonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni miękkimi grubymi warstwami jest ważne.. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to czego nie widać. Czyli poł±czenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od ¶rodka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili. Jesli w samochodzie s± lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili s± dobrymi penetrantami, zwłaszcza jak s± gor±ce. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jaki¶ element nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich upałów wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.
|
|
Data: 2015-10-21 12:50:51 | |
Autor: sirapacz | |
konserwacja podwozia: lakier czy baranek? | |
W dniu 2015-10-21 o 12:15, Zenek Kapelinder pisze:
Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane s± z wielu elementów e sob± poł±czonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni miękkimi grubymi warstwami jest ważne. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to czego nie widać. Czyli poł±czenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od ¶rodka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili. Jesli w samochodzie s± lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili s± dobrymi penetrantami, zwłaszcza jak s± gor±ce. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jaki¶ element nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich upałów wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc. mam białe samochody więc malowałem wcze¶niej na biało podwozie - aby te kropki dało się zreszt± zauważyć:) profile konserwuje wtryskuj±c w progi i rozbieraj±c podłogę i boczki z tyłu (o dziwo znalazłem tam w jednym miejscu ponad tylnym pasem całkiem sporo korozji - pewnikiem bity i spawany) chodzuilo mi wlsnie o to czy przykryc barankiem by chronic przed kamieniami czy zrobie sobie tym krzywdę tylko |
|
Data: 2015-10-21 16:21:48 | |
Autor: PiteR | |
konserwacja podwozia: lakier czy baranek? | |
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
mam białe samochody więc malowałem wcze¶niej na biało podwozie - i chyba dobrze robiłe¶. Ja maluje na jasno zielono, jasny groszek :) Baranek to pocz±tek końca podłogi. Jak rudy wlezie pod niego to potem odrywa się płatami. Ile tych kamieni uderzy w podłogę. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|