Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   konserwacja podwozia: lakier czy baranek?

konserwacja podwozia: lakier czy baranek?

Data: 2015-10-21 09:42:39
Autor: sirapacz
konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Jak zadbac lepiej o podwozie? w starym punciaku baranek pełnił rolę konstrukcyjną podłogi;) no i zastanawiam się co zrobić z obecnymi. Mają normalnie lakierowaną podlogę od spodu, bez jakichs sensancji korozyjnej. baranek z jednej strony ochroni przed kamieniami ale z drugiej obawiam się, że gdy jakiś wykwit rdzy pojawi się to go nie zauważę (bo baranek szczelnie przykryje).
co lepiej?
mam już kanał i mogę corocznie robić przegląd budy ale też nie widzi mi się latanie co roku i oglądanie podłóg wszystkich samochodów szukając ciapek 2x2mm...
sir

Data: 2015-10-21 03:15:15
Autor: Zenek Kapelinder
konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane s± z wielu elementów e sob± poł±czonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni miękkimi grubymi warstwami jest ważne.. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to czego nie widać. Czyli poł±czenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od ¶rodka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili. Jesli w samochodzie s± lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili s± dobrymi penetrantami, zwłaszcza jak s± gor±ce. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jaki¶ element nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich upałów  wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.

Data: 2015-10-21 12:50:51
Autor: sirapacz
konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
W dniu 2015-10-21 o 12:15, Zenek Kapelinder pisze:
Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane s± z wielu elementów e sob± poł±czonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni miękkimi grubymi warstwami jest ważne. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to czego nie widać. Czyli poł±czenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od ¶rodka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili. Jesli w samochodzie s± lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili s± dobrymi penetrantami, zwłaszcza jak s± gor±ce. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jaki¶ element nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich upał
ów  wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.

mam białe samochody więc malowałem wcze¶niej na biało podwozie - aby te kropki dało się zreszt± zauważyć:)
profile konserwuje wtryskuj±c w progi i rozbieraj±c podłogę i boczki z tyłu (o dziwo znalazłem tam  w jednym miejscu ponad tylnym pasem całkiem sporo korozji - pewnikiem bity i spawany)

chodzuilo mi wlsnie o to czy przykryc barankiem by chronic przed kamieniami czy zrobie sobie tym krzywdę tylko

Data: 2015-10-21 16:21:48
Autor: PiteR
konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

mam białe samochody więc malowałem wcze¶niej na biało podwozie -
aby te kropki dało się zreszt± zauważyć:)

i chyba dobrze robiłe¶. Ja maluje na jasno zielono, jasny groszek :)

Baranek to pocz±tek końca podłogi. Jak rudy wlezie pod niego to potem odrywa się płatami. Ile tych kamieni uderzy w podłogę.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

konserwacja podwozia: lakier czy baranek?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona