Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   konserwacja podwozia: lakier czy baranek?

konserwacja podwozia: lakier czy baranek?

Data: 2015-10-21 03:15:15
Autor: Zenek Kapelinder
konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane są z wielu elementów e sobą połączonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni miękkimi grubymi warstwami jest ważne.. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to czego nie widać. Czyli połączenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od środka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili. Jesli w samochodzie są lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili są dobrymi penetrantami, zwłaszcza jak są gorące. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jakiś element nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich upałów  wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.

Data: 2015-10-21 12:50:51
Autor: sirapacz
konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
W dniu 2015-10-21 o 12:15, Zenek Kapelinder pisze:
Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane są z wielu elementów e sobą połączonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni miękkimi grubymi warstwami jest ważne. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to czego nie widać. Czyli połączenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od środka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili. Jesli w samochodzie są lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili są dobrymi penetrantami, zwłaszcza jak są gorące. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jakiś element nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich upał
ów  wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.

mam białe samochody więc malowałem wcześniej na biało podwozie - aby te kropki dało się zresztą zauważyć:)
profile konserwuje wtryskując w progi i rozbierając podłogę i boczki z tyłu (o dziwo znalazłem tam  w jednym miejscu ponad tylnym pasem całkiem sporo korozji - pewnikiem bity i spawany)

chodzuilo mi wlsnie o to czy przykryc barankiem by chronic przed kamieniami czy zrobie sobie tym krzywdę tylko

Data: 2015-10-21 16:21:48
Autor: PiteR
konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

mam białe samochody więc malowałem wcześniej na biało podwozie -
aby te kropki dało się zresztą zauważyć:)

i chyba dobrze robiłeś. Ja maluje na jasno zielono, jasny groszek :)

Baranek to początek końca podłogi. Jak rudy wlezie pod niego to potem odrywa się płatami. Ile tych kamieni uderzy w podłogę.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

konserwacja podwozia: lakier czy baranek?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona