Data: 2020-02-14 10:02:05 | |
Autor: Jan Cytawa | |
[śrubkarstwo mid/hi level] konstrukcja piast Shimano | |
PeJot pisze:
Czołem. Serwisując sobie różne modele i roczniki piast tylnych Shimano ( Jakbys zatrudnial mnostwo fachowcow, to tez bys im dawal robote. Musza cos zmieniac. I tak kazdy ma juz niejeden rower, wiec trzeba przekonac kolejnego klenta byc cos sobie zmienil. Jak nie wiadomo o co Jak zadajesz pytanie na grupie to, nie odpowiadaj sobie. To niegrzeczne. :) Pozdrawiam Jan Cytawa |
|
Data: 2020-02-14 16:36:55 | |
Autor: PeJot | |
[śrubkarstwo mid/hi level] konstrukcja piast Shimano | |
W dniu 2020-02-14 o 10:02, Jan Cytawa pisze:
PeJot pisze: Się nie zgodzę. Każda zmiana w konstrukcji to zmiana oprzyrządowania, lub technologii a to oznacza koszty. Natomiast unifikacja części oznacza obniżkę kosztów. Akurat w przypadku sprzęgiełek unifikacja ich konstrukcji w prawie całym zakresie grup ( powiedzmy od XT aż po Acera i co tam jeszcze jest niżej ) wydaje się możliwa. W przypadku niższych grup można jeszcze ten detal potanić, np. stosując mniej trwałe materiały, słabsze hartowanie co da tańszy produkt o mniejszej żywotności dla mniej wymagających. I tak kazdy ma juz niejeden rower, wiec trzeba przekonac kolejnego klenta byc cos sobie zmienil. Mówimy o rzeczach, których przeciętny zjadacz rowerowego chleba nigdy na oczy nie zobaczy. Co mi jeszcze przychodzi do głowy w temacie. Shimano produkuje asortyment w wielu miejscach na świecie co oznacza że dany podzespół może być robiony z użyciem wielu różnych oprzyrządowań, które eksploatuje się aż do śmierci technicznej. Tak było np. ze sprzęgłami w systemie UG ( z gwintem zewnętrznym ). -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|