Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [śrubkarstwo mid/hi level] konstrukcja piast Shimano

[śrubkarstwo mid/hi level] konstrukcja piast Shimano

Data: 2020-02-14 10:02:05
Autor: Jan Cytawa
[śrubkarstwo mid/hi level] konstrukcja piast Shimano
PeJot pisze:
Czołem. Serwisując sobie różne modele i roczniki piast tylnych Shimano (
Alivio, Deore, LX, XT ) da się zauważyć że ich konstrukcja jest bardzo
zbliżona. Ale są drobne różnice, np. w konstrukcji sprzęgła ( bębenka )
i najczęściej dotyczą one wymiarów i drobnych szczegółów, co sprawia że
sprzęgła *w zasadzie* nie są zamienne między różnymi modelami piast.
Pytanie dlaczego tak sobie to Shimano obmyśliło ?

Jakbys zatrudnial mnostwo fachowcow, to tez bys im dawal robote. Musza cos zmieniac. I tak kazdy ma juz niejeden rower, wiec trzeba przekonac kolejnego klenta byc cos sobie zmienil.

Jak nie wiadomo o co
chodzi, to zwykle chodzi o kasę, zapewne kasę za części zamienne

Jak zadajesz pytanie na grupie to, nie odpowiadaj sobie. To niegrzeczne. :)

Pozdrawiam
Jan Cytawa

Data: 2020-02-14 16:36:55
Autor: PeJot
[śrubkarstwo mid/hi level] konstrukcja piast Shimano
W dniu 2020-02-14 o 10:02, Jan Cytawa pisze:
PeJot pisze:
Czołem. Serwisując sobie różne modele i roczniki piast tylnych Shimano (
Alivio, Deore, LX, XT ) da się zauważyć że ich konstrukcja jest bardzo
zbliżona. Ale są drobne różnice, np. w konstrukcji sprzęgła ( bębenka )
i najczęściej dotyczą one wymiarów i drobnych szczegółów, co sprawia że
sprzęgła *w zasadzie* nie są zamienne między różnymi modelami piast.
Pytanie dlaczego tak sobie to Shimano obmyśliło ?

Jakbys zatrudnial mnostwo fachowcow, to tez bys im dawal robote. Musza cos zmieniac.

Się nie zgodzę. Każda zmiana w konstrukcji to zmiana oprzyrządowania, lub technologii a to oznacza koszty. Natomiast unifikacja części oznacza obniżkę kosztów. Akurat w przypadku sprzęgiełek unifikacja ich konstrukcji w prawie całym zakresie grup ( powiedzmy od XT aż po Acera i co tam jeszcze jest niżej ) wydaje się możliwa. W przypadku niższych grup można jeszcze ten detal potanić, np. stosując mniej trwałe materiały, słabsze hartowanie co da tańszy produkt o mniejszej żywotności dla mniej wymagających.

I tak kazdy ma juz niejeden rower, wiec trzeba przekonac kolejnego klenta byc cos sobie zmienil.

Mówimy o rzeczach, których przeciętny zjadacz rowerowego chleba nigdy na oczy nie zobaczy.

Co mi jeszcze przychodzi do głowy w temacie. Shimano produkuje asortyment w wielu miejscach na świecie co oznacza że dany podzespół może być robiony z użyciem wielu różnych oprzyrządowań, które eksploatuje się aż do śmierci technicznej. Tak było np. ze sprzęgłami w systemie UG ( z gwintem zewnętrznym ).


--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

[śrubkarstwo mid/hi level] konstrukcja piast Shimano

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona