konsultacja potrzebna

Data: 2013-05-14 06:41:55
Autor: tadeklodz
konsultacja potrzebna
w moim rowerku do zimy wszystko z hamulcem tarczowym XT klocki metaliczne wszystko było Ok. Po zimowym postoju hamulec zacz±ł wyć i znacznie gorzej hamuje. Stoj±cy obok drugi rower też z hamulcem tarczowym działa dobrze. Wyj±łem okładziny lekko je potraktowałem na palnikiem gazowym ale bałem się mocniej aby nie zepsuć.następnie potraktowałem też lekko papierem ¶ciernym 1000 tarcze umyłem benzyn± ekstrakcyjn± a następne wszystko złożyłem "do kupy" Wsiadłem na rower aby sprawdzić efekt i  wyje. Co zrobić: zmienić klocki, tarczę podsmażyć okładziny mocniej? Proszę o radę

Data: 2013-05-14 16:44:48
Autor: qrt
konsultacja potrzebna
Dnia Tue, 14 May 2013 06:41:55 -0700 (PDT), tadeklodz@poczta.onet.pl
napisał(a):

[...]

jak metaliczna okładzina to mocno wypalić nad palinikiem - nic sie nie
stanie.
Tarcze odkręcić i dokładnie umyć - może być płyn do naczyń.

Data: 2013-05-14 20:46:26
Autor: Krzyś Cierpiętnik
konsultacja potrzebna
napisał(a):

w moim rowerku do zimy wszystko z hamulcem tarczowym XT klocki
metaliczne wszystko było Ok. Po zimowym postoju hamulec zaczął wyć i
znacznie gorzej hamuje. StojÄ…cy obok drugi rower teĹĽ z hamulcem
tarczowym działa dobrze. Wyjąłem okładziny lekko je potraktowałem na
palnikiem gazowym ale bałem się mocniej aby nie zepsuć.następnie
potraktowałem też lekko papierem ściernym 1000 tarcze umyłem benzyną
ekstrakcyjną a następne wszystko złożyłem "do kupy" Wsiadłem na rower
[...]

Niezłe są środki do czyszczenia tarcz hamulcowych z motoryzacyjnego
(sprawdzone TRW, Boll i Caramba). Ĺšrednio 500 ml za jakieĹ› 15-20
zł. Doskonale odtłuszczają, nie pozostawiają zanieczyszczeń, nie niszczą
lakieru, są bardzo lotne - coś pięknego. Przydaje się to to do
czyszczenia wszelkiej maści rzeczy w rowerze i nie tyko. Opalanie raczej
traci wtedy racjÄ™ bytu.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-05-14 21:15:58
Autor: qrt
konsultacja potrzebna

napisał(a):

[...]

Niezłe s± ¶rodki do czyszczenia tarcz hamulcowych z motoryzacyjnego
(sprawdzone TRW, Boll i Caramba). ¦rednio 500 ml za jakie¶ 15-20
zł. Doskonale odtłuszczaj±, nie pozostawiaj± zanieczyszczeń, nie niszcz±
lakieru, s± bardzo lotne - co¶ pięknego. Przydaje się to to do
czyszczenia wszelkiej ma¶ci rzeczy w rowerze i nie tyko.

Opalanie raczej traci wtedy rację bytu.

ale czy¶ciłe¶ tym *klocki* ? Bo tarcz to chyba nie ma sensu opalać :)

Data: 2013-05-14 21:39:44
Autor: Krzyś Cierpiętnik
konsultacja potrzebna
qrt wrote:
Dnia Tue, 14 May 2013 20:46:26 +0200, Krzyś Cierpiętnik napisał(a):

[...]

ale czyściłeś tym *klocki* ?

Metaliczne tak. Czy to wystarczyłoby dla klocków w każdym przypadku, to
nie wiem, ale i tak od tego bym zaczÄ…Ĺ‚ ;)

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-05-15 08:50:04
Autor: qrt
konsultacja potrzebna
Dnia Tue, 14 May 2013 21:39:44 +0200, Krzy¶ Cierpiętnik napisał(a):

qrt wrote:
[...]

nie wiem, ale i tak od tego bym zacz±ł ;)

bardziej myslałem o żywicznych. Metaliczne wypalisz i nie ma problemu.
Natomiast jak próbowałem kiedy¶ wypalać żywiczne to po chwili tak zaczeło
¶miedzeć ze zaprzestałem :D
Nie pamiętam co było dalej ale chyba poprostu wymieniłem. Inna sprawa ze nie chodziło o piszczenie (co bym zniósł bez problemu) ale o
to ze były ewidentnie zatłuszczone i nie hamowały.

Data: 2013-05-15 09:57:24
Autor: tadeklodz
konsultacja potrzebna
 Panowie dziękuję bardzo. Wydaje mi się że uporałem się z wyciem hamulców dzięki Waszym radom. Jeszcze raz b. dziękuję

Data: 2013-07-25 12:28:12
Autor: tadeklodz
konsultacja potrzebna
W dniu ¶roda, 15 maja 2013 18:57:24 UTC+2 użytkownik tade...@poczta.onet.pl napisał:
Panowie dziękuję bardzo. Wydaje mi się że uporałem się z wyciem hamulców dzięki Waszym radom. Jeszcze raz b. dziękuję

Ponownie zacz±ł wyć hamulec tarczowy. Zastanawiam się czy przetarcie tarczy hamulcowej benzyn± ekstrakcyjn± jest dobrym pomysłem? Znacie może jaki¶ lepszy ¶rodek do "potraktowania" nim tarczy hamulca?

Data: 2013-07-25 12:37:26
Autor: rzymo
konsultacja potrzebna
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 21:28:12 UTC+2 użytkownik tade...@poczta.onet.pl napisał:
Ponownie zacz±ł wyć hamulec tarczowy. Zastanawiam się czy przetarcie tarczy
hamulcowej benzyn± ekstrakcyjn± jest dobrym pomysłem? Znacie może jaki¶
lepszy ¶rodek do "potraktowania" nim tarczy hamulca?

Benzyna sama z siebie jest dosyć tłusta. Nigdy nie miałem odwagi/chęci spróbować pocierać ni± tarcze ;)

Jak muszę to korzystam z chemii samochodowej - albo typowy odtłuszczacz do tarcz, albo płyn do mycia silnika.

Data: 2013-07-26 07:48:14
Autor: bans
konsultacja potrzebna
W dniu 2013-07-25 21:37, rzymo pisze:

 benzyn± ekstrakcyjn±

Benzyna sama z siebie jest dosyć tłusta.

A to ciekawa koncepcja. Tłusta benzyna ekstrakcyjna, hm...

--
bans

Data: 2013-07-26 11:37:01
Autor: coaster
konsultacja potrzebna
W dniu 25-07-2013 21:37, rzymo pisze:
[...]

Zalezy jaka benzyne masz na mysli. Benzyna ekstrakcyjna nie jest tlusta. Sluzy wlasnie mieddzy innymi do odtluszczania powierzchni. Natomiast benzyna lakowa - jest tlusta. ;-)

Jak muszę to korzystam z chemii samochodowej - albo typowy odtłuszczacz do tarcz, albo płyn do mycia silnika.

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-07-26 15:24:38
Autor: mbut
konsultacja potrzebna
W dniu 13-07-25 21:37, rzymo pisze:
[...]

Pierwszy raz słyszę aby benzyna ekstrakcyjna była tłusta. Tłusta to jest ropa a nie benzyna.

Data: 2013-07-25 23:47:42
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
konsultacja potrzebna
W dniu 2013-07-25 21:28, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Odtłuszczacz do tarcz jest najlepszy.
Używam tego:
http://www.motorex24.pl/MOTOREX_POWER_BRAKE_CLEAN_750ml-417.html

Jeżeli jednak po odtłuszczeniu tarczy, wypaleniu klocków jest cisza, dopiero po jakim¶ czasie pojawia się wycie, obawiał bym się że zacisk ma przeciek i si±pi olejem/dotem na tarczę.

Seco

Data: 2013-07-26 02:45:36
Autor: tadeklodz
konsultacja potrzebna
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 23:47:42 UTC+2 użytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:

> Ponownie zacz±ł wyć hamulec tarczowy. Zastanawiam się czy przetarcie tarczy hamulcowej benzyn± ekstrakcyjn± jest dobrym pomysłem?

     obawiał bym się że zacisk ma przeciek i si±pi olejem/dotem na tarczę.

 Nie stresuj mnie. Póki co to kupię odtłuszczacz który polecasz i dalej będę walczył. Dziękuję za radę

Data: 2013-07-26 12:53:57
Autor: bans
konsultacja potrzebna
W dniu 2013-07-25 23:47, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Jeżeli jednak po odtłuszczeniu tarczy, wypaleniu klocków jest cisza,
dopiero po jakim¶ czasie pojawia się wycie, obawiał bym się że zacisk ma
przeciek i si±pi olejem/dotem na tarczę.

Oj tam, może to drobnostka. Mi się zdarzyło, że po psiknięciu Brunoksem na golenie amortyzatora jaka¶ jego czę¶ć spłynęła na tarcze - aż się przestraszyłem na zjeĽdzie. Ale po¶mierdziało trochę palonym Brunoksem i hamulce znów łapały.

--
bans

Data: 2013-07-26 06:05:23
Autor: tadeklodz
konsultacja potrzebna
W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 12:53:57 UTC+2 użytkownik bans napisał:
> [...]

> dopiero po jakim¶ czasie pojawia się wycie, obawiał bym się że zacisk ma

> przeciek i si±pi olejem/dotem na tarczę.

 Ponownie wypaliłem okładziny, przetarłem papierem ¶ciernym, tarcze "psikn±łem" 2x jakim¶ kanadyjskim specyfikiem do czyszczenia tarcz hamulcowych który kupiłem w sklepie motoryzacyjnym. Hamulec teraz bierze znakomicie. Zobaczę za kilkana¶cie dni czy wszystko jest jak należy. Póki co zatrzymałem wysyłkę nowych okładzin bo jeżeli będę musiał kupić nowy zacisk to będzie z okładzinami.

Data: 2013-08-03 04:34:52
Autor: tadeklodz
konsultacja potrzebna

Zaczęło piszczeć ponownie. Zatem : potraktuję tarczę specyfikiem do odtłuszczania tarcz samochodowych + nowe klocki. Jak nie pomoże to kupuję nowy zacisk i być może now± tarczę hamulca. Ze starego zostanie klamka i przewód

Data: 2013-09-08 07:48:13
Autor: tadeklodz
konsultacja potrzebna

[...]

Dzisiaj musiałem "wypalić" nowozałożone okładziny bo zaczęły piszczeć i okazały się być tłuste. Zauważyłem że w innych rowerach mam XT ale starszy model i tam od kilku lat zero problemów. Wymienię zacisk i zastanawiam się czy tarczę też. Jakie¶ rady?

Data: 2013-09-08 10:08:36
Autor: Ignac
konsultacja potrzebna
W dniu niedziela, 8 wrze¶nia 2013 16:48:13 UTC+2 użytkownik tade...@poczta.onet.pl napisał:

Jakie¶ rady?

Ponieważ jeżdżę wył±cznie na vałkach,to mam pełne prawo wypowiedzieć się
na temat tarczówek:-)
Imo mechanizm piszczenia jest analogiczny jak przy vałkach,gdyż w obu przypadkach tzw. przód klocka hamuje tarczę wcze¶niej niż tył..
Jeżeli jest odwrotnie wtedy nie piszcz±,przy vałkach sprawa jest prosta,
natomiast w Waszych tarczówkach jest przer±bane.
Mam taki postulat,aby przód blachy klocka po przeciwnej stronie okładziny hamulcowej lekko przyszlifować,tak,aby tył okładziny hamował tarczę wcze¶niej,
lub w miejscach mocowania całej głowicy hamulcowej podłożyć podkładkę-cienk±,
tzw.stalówkę,jeżeli oczywi¶cie jest to możliwe.
Sadzę,że wystarczy 0,1-0,3 mm.Ponadto hamowanie pulsacyjne przerywa piszczenie?
Serwisowałem niedawno kumplowi rower z tarczówkami,myslałem,że wyjdę z siebie i stanę obok:-)

ps.postulatu nie miałem okazji przetestować,bo rower odjechał.

Data: 2013-09-08 17:43:45
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
konsultacja potrzebna
W dniu 2013-09-08 16:48, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

[...]

Cze¶ć.

Tarczę wystarczy odtłu¶cić (najlepiej odtłuszczaczem do tarcz) i ewentualnie wypalić. Zobacz, poczytaj, czy w zacisku nie wystarczy wymienić jaki¶ uszczelek. Ponaciskaj mocno klamkę i popatrz jednocze¶nie na zacisk. Tam gdzie jest nieszczelno¶ć powinno mię "mienić" wilgoci± w takt naciskania klamki.

Ale co¶ mi się wydaje, że bezpieczniej będzie kupić cały zacisk.
Zabawy z kupowaniem uszczelek, zalewaniem, dopasowywaniem, próbowaniem mog± sie okazać droższe od nowego zacisku. O ile oczywi¶cie uszczelki czy tłoczki będ± dostępne...

Seco

Data: 2013-09-09 05:12:54
Autor: tadeklodz
konsultacja potrzebna

[...]

I tak zrobię. Tylko że kupię 775 bo takie w innych rowerach działaj± bez zarzutu od kilku lat. Jako ciekawostkę dodał że w jednym serwisie powiedzieli że wymiana to 55 zł a w drugim aż 25 zł Różnica powalaj±ca

Data: 2013-09-23 05:37:49
Autor: tadeklodz
konsultacja potrzebna
W dniu poniedziałek, 9 wrze¶nia 2013 14:12:54 UTC+2 użytkownik tade....@poczta.onet.pl napisał:
> [...]

I tak zrobię. Tylko że kupię 775 bo takie w innych rowerach działaj± bez zarzutu od kilku lat. Jako ciekawostkę dodał że w jednym serwisie powiedzieli że wymiana to 55 zł a w drugim aż 25 zł Różnica powalaj±ca
No już mam założony nowy zacisk 775 Zobaczę za kilka tygodni czy wszystko jest Ok. Niepotrzebnie tylko wydałem 65 zł na okładziny do 785

Data: 2013-09-09 10:21:09
Autor: qrt
konsultacja potrzebna
Dnia Sun, 08 Sep 2013 17:43:45 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisał(a):

[...]

IMO wytarczy dokładnie umyć płynem do naczyń.
Zobacz, poczytaj, czy w zacisku nie wystarczy wymienić jaki¶ uszczelek.

w shimano jest ten problem ze uszczelek kupić sie nie da. Wiem ze ludzie
dorabiali w jaki¶ zakładach zajmuj±cych sie produkcj± uszczelek. W archiwum
winny być jakie¶ bliższe informacje

Data: 2013-09-09 11:26:19
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
konsultacja potrzebna
W dniu 2013-09-09 10:21, qrt pisze:
[...]

Nie próbowałem płynu do naczyń. Mam odtłuszczacz do tarcz motorexa + palnik mały. Pomaga :-)

Czyli zabawa :-(

Seco

Data: 2013-09-09 08:27:49
Autor: piecia aka dracorp
konsultacja potrzebna
Dnia Mon, 09 Sep 2013 10:21:09 +0200, qrt napisał(a):

w shimano jest ten problem ze uszczelek kupić sie nie da. Wiem ze ludzie
dorabiali w jakiś zakładach zajmujących sie produkcją uszczelek. W
archiwum winny być jakieś bliższe informacje

Shimano robi jakieś części które normalnie da się naprawić?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-09 13:28:47
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
konsultacja potrzebna
Dnia Mon, 9 Sep 2013 08:27:49 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Shimano robi jakie¶ czę¶ci które normalnie da się naprawić?

Nie masz pewnie na my¶li współczesnego podej¶cia "naprawa przez wymianę"?

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2013-09-09 13:39:52
Autor: qrt
konsultacja potrzebna
[...]

Słabo :) ale z drugiej strony pamietam jak to kiedy¶ sprawdzałem koszty serwisu. I
wyszło na to iż: zacisk do shimano jest sprzedawany razem z klockami. Cena zacisku minus warto¶ć (oryginalnych) klocków, wcale nie odbiegała
jako¶ znacznie od ceny zastawów naprawczych innych firm. Podbnie z pedałami 520 od shimano. Zasadniczo luzów nie da sie skasować
nawet w wypadku posiadania tego dziwnwego klucza. Ale jak na spd to sa
tanie. Wytrzymuj± całkiem sporo a jak sie bloki zużyj± to sie poprostu
kupuje nowe pedały. DO Timeów czy cranków pod tym względem nie ma podej¶cia. Tam sama wymiana
bloków kosztuje 60/70 podczas gdy nowe 520 kupuje sie za 90. W tym wypadku cena pedałów (90) minus cena (40) bloków to jakie¶ 50 zeta. Po co w ogóle w takim wypadku zawracać sobie głowe ich serwisowaniem? Fakt to jednorazówki ale porafi± wytrzymać naprawdze wile tysięcy
kilometrów. Moje stare 520 miały przebieg jaki¶ 20/25 ty¶ km. Miały wówczas
spore luzy ale działały. Ino bloki już nie trzymały wiec poprostu kupiłem
nowe pedały z blokami.

Data: 2013-09-09 12:19:28
Autor: piecia aka dracorp
konsultacja potrzebna
Dnia Mon, 09 Sep 2013 13:39:52 +0200, qrt napisał(a):
…
Ale wymiana suportu lub wymiana samych łożysk robi już różnicę.
Zresztą mam pedały 540 i 2 razy je smarowałem a ostatnio dodatkowo wymieniłem wszystkie kulki i na razie działają. Koszt znikomy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-09 15:02:38
Autor: qrt
konsultacja potrzebna
Dnia Mon, 9 Sep 2013 12:19:28 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Dnia Mon, 09 Sep 2013 13:39:52 +0200, qrt napisał(a):
…
Ale wymiana suportu lub wymiana samych łożysk robi już różnicę.

to prawda. Choć ja po krótkim romansie z suportami zintegrowanymi
zobaczywszy taki widok http://imageshack.us/a/img717/2415/1090583.jpg

wróciłem do octalinka :)

Zresztą mam pedały 540 i 2 razy je smarowałem a ostatnio dodatkowo wymieniłem wszystkie kulki i na razie działają. Koszt znikomy.

tak - ale luzu jak sie pojawi nie skasujesz. Jak serwisowałem 520 po kilku tysiącach to kupiłem sobie ów kluczyk i je
rozebrałem z nadzieją na usinięcie luzu to sie zawiodłem. Napakowałem do
środka smaru, zamknąłem i zapomniałem. Nic wiecej nie robiłem i jeździłem aż sie bloki skończyły. Taka bezobłsugowość i jeżdżenie w trupa to też jakaś zaleta :)

Data: 2013-09-09 20:21:16
Autor: piecia aka dracorp
konsultacja potrzebna
Dnia Mon, 09 Sep 2013 15:02:38 +0200, qrt napisał(a):

to prawda. Choć ja po krótkim romansie z suportami zintegrowanymi
zobaczywszy taki widok

http://imageshack.us/a/img717/2415/1090583.jpg

wróciłem do octalinka :)
No ja dzisiaj smarowałem, zapobiegawczo, łożyska w suporcie Shimano, w systemie HT2.
Wczoraj jak jeździłem to zaczęło coś niemiłosiernie trzeszczeć i chrobotać. Po za tym ciężko się korba kręciła. Smar jednak nie wyciekł, słodki napój też nie dotarł do środka. Po prostu wkład suportu tak się ciężko kręci. A dostanie się do łożysk też nie jest za specjalnie ułatwione.

Jak wcześniej miałem suport na kwadrat to zdecydowanie się lepiej kręcił i nie było takie problemu. W każdej chwili można było go rozkręcić, wyczyścić łożyska i jechać dalej. Jedyny minus to ten kwadrat. Czasem te połączenie się zapiekało.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-10 08:40:04
Autor: cytawa
konsultacja potrzebna
  qrt pisze:

[...]

Do tego samego wniosku doszedlem. Od 98 roku jezdzena pedalach WPD jednostronnych i bezkulkowych. Jest tam tylko dobrze wypolerowana oska i mosiezna panewka. Nie powiem, luzy ma, ale one niczemu nie szkodza i caly czas sa intensywnie uzywane. Czasem tylko wleje do srodka troche smaru rozpuszczonego w benzynie.

Jan Cytawa

Data: 2013-05-14 20:57:37
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
konsultacja potrzebna
W dniu 2013-05-14 15:41, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Wypal klocki porz±dnie, grzej ile wlezie, możesz do czerwono¶ci. Nic im nie będzie.

Tarczę odtłu¶ć ¶rodkiem do odtłuszczania tarcz hamulcowych, taki nie pozostawia nic na tarczy. Na koniec możesz tarcze jeszcze palnikiem z lekka potraktować ale bez przesady.

Sprawdzałem wielokrotnie na różnych rowerach, powyższa metoda skuteczna.

Seco

Data: 2013-05-14 23:38:58
Autor: Eres
konsultacja potrzebna
W dniu 14.05.2013 15:41, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Niestety u mnie pomogło tylko jedno - nowe klocki

--
SiTeK - Kross Hexagon v6 2010

konsultacja potrzebna