konta w wielu bankach

Data: 2018-09-03 03:11:17
Autor: Bolko
konta w wielu bankach
Założe się że są na tej grupie osoby które mają konta w wiecej niż 3 bankach.
Ja mam w trzech w wątku obok opisałem problemy z logowaniem żony.

Są jakieś rozwiązania pozwalajace uniknąć takich problemów?

Data: 2018-09-03 04:48:03
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
Akurat przyczyny tego problemu nie znamy, więc jak szukać rozwiązania?
Oczywiście posiadanie min. 2 kont i dywersyfikacja kasy między bankami są jak najbardziej polecane.
Bo wiadomo przecież, że coś się spitoli akurat wtedy, gdy jest potrzebne.
Co do haseł - ja mam wszędzie takie same (choć wymagało to sukcesywnego upgrade'u hasła, by spełniało wymagania kolejnych banków - na początku były małe litery i cyfry, potem jeden bank upierał się, żeby były też wielkie litery - a np. nest, żeby jeszcze dodać znak specjalny - ale nesta już nie mam) - choć i tak do zapamiętania są 4: alfanumeryczne, 8-cyfrowe, 6-cyfrowe i 4-cyfrowe (tu takie samo jak PINy do kart) - i jeszcze trzeba pamiętać, w jakim banku stosować które - w tym w apkach mobilnych oraz na infolinię...
Inna sprawa to loginy - tam, gdzie są aliasy, jest łatwiej, ale z połowa ma tylko możliwość cyfrowego.
Obecnie mam 12 instytucji finansowych - 10,5 banku (to 0,5 to oranżada - bo mam też mBąk) oraz curve.

Data: 2018-09-03 12:03:47
Autor: Dominik Ałaszewski
konta w wielu bankach
Dnia 03.09.2018 Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> napisał/a:

Co do haseł - ja mam wszędzie takie same

Delikatnie mówiąc, niezbyt bezpieczne. Menadżer haseł (np. Keepass) Twoim przyjacielem.

Data: 2018-09-03 07:52:58
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 14:03:48 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:
Dnia 03.09.2018 Dawid Rutkowski napisał/a:

> Co do haseł - ja mam wszędzie takie same

Delikatnie mówiąc, niezbyt bezpieczne. Menadżer haseł (np. Keepass) Twoim przyjacielem.

Czy to dużo bezpieczniejsze?
Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła, ale wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?
A o ile mniejsza wygoda - trzeba te różne hasła wydobywać, wpisywać - a jak masz jedno, to masz je "w palcach".
Dodatkową ochroną są różne loginy w różnych bankach (choć możliwość aliasowania oczywiście daje jeszcze większą wygodę kosztem bezpieczeństwa - ale nie trzeba korzystać z aliasów, co ma dodatkową zaletę, że trzeba zapamiętać id/login i pamięta się go w przypadku konieczności skorzystania z infolinii - nie wszystkie banki mają identyfikację po numerze telefonu, czy też tak prosty pomysł, by identyfikatorem był PESEL - np. do oranżady nie pamiętam loginu).
Do tego login i hasło to tylko pierwszy poziom zabezpieczeń - pozwala podejrzeć stan kont czy ew. wykonać przelewy "zaufane" - a tych raczej nie definiuje się tak, by były bardzo niebezpieczne.
Do innych operacji są potrzebne jeszcze token/karta kodów/smsy - więc tak czy siak trzeba mieć telefon - i wg mnie taki KeePass niewiele wnosi.

Chyba że masz jakiś kontrscenariusz i nie jest to tylko bla-bla "że tak jest niebezpiecznie"?

Data: 2018-09-03 16:44:51
Autor: Dominik Ałaszewski
konta w wielu bankach
Dnia 03.09.2018 Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> napisał/a:

Czy to dużo bezpieczniejsze?

Tak.

Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła, ale wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?

Taka, że jak masz wszędzie te same hasła, to jeśli
hasło do jakiegoś forum czy innego websklepu wycieknie,
to bad guy ma dużą szansę na dostęp do Twojej poczty czy banku właśnie.

A o ile mniejsza wygoda - trzeba te różne hasła wydobywać, wpisywać - a jak masz jedno, to masz je "w palcach".

Leniwcom Keepas może wpisywać sam :)

Data: 2018-09-03 17:32:31
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

> [...]

Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła, ale wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?
Nie myśl o tym jak TY się zachowujesz, tylko jak zachowa się złodziej.

Chyba że masz jakiś kontrscenariusz i nie jest to tylko bla-bla "że tak jest niebezpiecznie"?
Wyobraź sobie, że hasła z jednego banku wyciekną (PlusBank zdaje się
miał taką wpadkę). W przypadku różncych haseł to złodziejowi nic nie
da. W przypadku takiego samego może próbować.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
A musical reviewer admitted he always praised the first show of a

Data: 2018-09-04 15:37:04
Autor: RadoslawF
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-03 o 17:32, Kamil Jońca pisze:

[...]

Razem z hasłem wycieknie też informacja w jakich jeszcze bankach
ma konto czy tylko trollujesz?

Pozdrawiam

Data: 2018-09-04 15:44:08
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> writes:

[...]

Może wyciec. KJ

Your mind understands what you have been taught; your heart, what is true.

Data: 2018-09-04 17:06:34
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-04 o 15:44, Kamil Jońca pisze:
Razem z hasłem wycieknie też informacja w jakich jeszcze bankach
ma konto czy tylko trollujesz?

Może wyciec.
KJ

Zaczynam się bać :-)

Tak tylko teoretyzujecie czy to jest poważne zagrożenie?

Data: 2018-09-04 18:01:38
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
z <z@z.pl> writes:

[...]

Ciebie to nie spotkało, więc nie masz się czego obawiać.

KJ

The only rose without thorns is friendship.

Data: 2018-09-04 18:20:10
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-04 o 18:01, Kamil Jońca pisze:
Ciebie to nie spotkało, więc nie masz się czego obawiać.

Portfela w życiu nie zgubiłem, nigdy nie zabrakło mi pieniędzy na paliwo

ale podobno powinienem się zabezpieczyć :)

Data: 2018-09-05 07:40:46
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Dnia Tue, 4 Sep 2018 18:20:10 +0200, z napisał(a):

W dniu 2018-09-04 o 18:01, Kamil Jońca pisze:
Ciebie to nie spotkało, więc nie masz się czego obawiać.

Portfela w życiu nie zgubiłem, nigdy nie zabrakło mi pieniędzy na paliwo
ale podobno powinienem się zabezpieczyć :)

Po prostu nigdy nie trafiles na zlodzieja.

A teraz np wracasz z urlopu i flak. Opona do wymiany.
A pod nosem gumiarz. Ryzykujesz 500km bez zapasu, czy ryzykujesz, ze na paliwo zabraknie ?
:-)

J.

Data: 2018-09-05 08:03:26
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-05 o 07:40, J.F. pisze:

Ryzykujesz 500km bez zapasu, czy ryzykujesz, ze na paliwo zabraknie ?

Życie jest ryzykowne :-)

A doświadczenie życiowe pozwala się zabezpieczyć działającymi narzędziami ;-)

Data: 2018-09-05 16:37:21
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8f71af$0$669$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i dlatego mam konto w jednym banku, w drugim i jeszcze 500 zl w portfelu :-)

J.

Data: 2018-09-05 19:17:24
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-05 o 16:37, J.F. pisze:
No i dlatego mam konto w jednym banku, w drugim i jeszcze 500 zl w portfelu :-)

Czyli masz jedno konto założone z potrzeby religijnej bo racjonalnie tego się wytłumaczyć nie da.
Zwłaszcza że wspomniałeś o portfelu.

Ciekawe jak duży jest procent klientów tak postępujących.

I oczywiście jaki jest zysk banków wykręcony religijną propagandą. :-)

Wiem jestem wrednym zazdrosnym małym człowieczkiem co Rydzyka przeklina podczas każdej modlitwy ;-)

Data: 2018-09-05 09:46:56
Autor: Miroo
konta w wielu bankach
[...]

Przecież wystarczy wozić wąż ogrodowy w bagażniku ;)

Pozdrawiam

Data: 2018-09-04 15:48:03
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pmm1q2$vdk$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Jak maja dostep do jednego banku, to moga popatrzec na zdefiniowanych odbiorcow i historie przelewow.
Ba - moga popatrzec w dane osoby ... i uzyskac informacje ktore beda uzywac inne banki.
Pesel, nr dowodu, nazwisko panienskie matki ... teraz tylko zadzwonic i powiedziec, ze nie moge sie zalogowac ... ciekawe ile zajmie wyciagniecie loginu ...

J.

Data: 2018-09-04 22:21:59
Autor: RadoslawF
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-04 o 15:48, J.F. pisze:

[...]

Bank po przelewie ma numer mojego innego konta ale nie ma loginu.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-05 06:02:35
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 22:22:03 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

Bank po przelewie ma numer mojego innego konta ale nie ma loginu.

W nieszczęsnym VW banku miał - login to było 7 ostatnich cyfr numeru konta. Dla fizoli już nie prowadzą, ciekawe, czy "firmowe" też tak mają.
Oczywiście popierdółka i margines, ale przykład, że nawet najgłupsze pomysły ktoś często zrealizował..
W citku kiedyś numer konta do spłaty karty kredytowej zawierał numer tej karty (tzn. to z plotki, nie miałem takiej karty).

Data: 2018-09-05 07:35:52
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Dnia Tue, 4 Sep 2018 22:21:59 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

Pisales o bankach, nie loginach :-)

To teraz zadzwon do swojego banku, powiedz ze nie mozesz sie
zalogowac, i zobacz ile czasu ci zajmie uzyskanie loginu :-)

J.

Data: 2018-09-05 16:35:51
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6f93e9f2-47b6-46eb-ace0-cf97537acbf5@googlegroups.com...
W dniu środa, 5 września 2018 07:35:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
To teraz zadzwon do swojego banku, powiedz ze nie mozesz sie
zalogowac, i zobacz ile czasu ci zajmie uzyskanie loginu :-)

Myślę że loginu nie podadzą przez telefon tylko zaproszę do oddziału

Mysle ze podadza.
Tylko trzeba inteligentnie "wpisuje login 12345678, haslo, i mowi ze zablokowane" ... myslisz, ze nie powiedza ze sie w loginie pomylilem ?

Gorzej, ze moga zaczac od "zresetowalem haslo, przyjdzie panu na telefon" ...

J.

Data: 2018-09-03 18:51:16
Autor: Wojciech Bancer
konta w wielu bankach
On 2018-09-03, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

https://haveibeenpwned.com/
I teraz jeśli masz te same hasło do różnych serwisów, to pomyśl co pan złodziej może zrobić. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-09-04 19:08:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
konta w wielu bankach

"Wojciech Bancer" slrnpoqpk6.pde.wojciech.bancer@pl-test.org

https://haveibeenpwned.com/
I teraz jeśli masz te same hasło do różnych serwisów,
to pomyśl co pan złodziej może zrobić. :)

Ukraść dostęp do SMS -- takie aplikacje istnieją.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-09-03 23:16:50
Autor: MarcinF
konta w wielu bankach

Czy to dużo bezpieczniejsze?
Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła, ale wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?

Ataki wycelowane w klientów banków są łatwiejsze do przeprowadzenia
i dają lepsze efekty, pewnie dlatego są tak powszechne w przeciwieństwie
do ataków na użytkowników keepass'a.

Data: 2018-09-04 09:35:36
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:24e63c60-9dbc-442e-be94-b400b3a3f940@googlegroups.com...
> [...]

Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła, ale wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?

Hacker, ktory sie wlamie do jednego banku i pozna haslo, ma potem dostep do innych bankow.
Podobnie z PIN do karty.
Zachodzi pytanie, czy latwiej sie wlamac do banku (bedac tam np zatrudnionym na stanowisku informatyka) czy do Keepassa.

A o ile mniejsza wygoda - trzeba te różne hasła wydobywać, wpisywać - a jak masz jedno, to masz je "w palcach".

A potem bank mowi "sorry, musisz zmienic haslo" :-)

[...]

A jak maja takie "udogodnienie", to jestes bardziej podatny  na hackera :)

J.

Data: 2018-09-04 00:43:09
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 09:36:46 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Hacker, ktory sie wlamie do jednego banku i pozna haslo, ma potem dostep do innych bankow.

A loginy do tych innych to z kapelusza wytrzepie?

Data: 2018-09-04 09:51:25
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

W dniu wtorek, 4 września 2018 09:36:46 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Hacker, ktory sie wlamie do jednego banku i pozna haslo, ma potem dostep do innych bankow.

A loginy do tych innych to z kapelusza wytrzepie?

Może przeiterować. zwykle są numeryczne, śpieszyć się nie musi ...
KJ

During the voyage of life, remember to keep an eye out for a fair wind; batten
down during a storm; hail all passing ships; and fly your colors proudly.

Data: 2018-09-04 01:08:28
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 09:53:28 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

> A loginy do tych innych to z kapelusza wytrzepie?

Może przeiterować. zwykle są numeryczne, śpieszyć się nie musi ...

Czyli sprawdzać wszystkie banki i wszystkie kombinacje cyfr(np mbank ma chyba 8 cyfrowy login)?
Tak to działa ta cała hakerka?

Data: 2018-09-04 12:23:43
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
> [...]

Czyli sprawdzać wszystkie banki i wszystkie kombinacje cyfr(np mbank ma chyba 8 cyfrowy login)?
Zwykle działa inteligentniej. To był tylko przykład ekstremalnego
bruteforce.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Most people will listen to your unreasonable demands, if you'll consider

Data: 2018-09-04 09:53:52
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

[...]

Poza tym, może np. próbować zalogować się na konto mailowe i tam szukać
ciekawych rzeczy (żebyś sie nie zdziwił co ludzie potrafią tam trzymać
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
<Thoth_> Yeah, well that's why it's numbered 2.3.1... it's for those of us

Data: 2018-09-05 09:49:26
Autor: Miroo
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-04 o 09:43, Kris pisze:
[...]

Coraz częściej zamiast loginu wystarczy adres email, a może nawet numer telefonu...

Pozdrawiam

Data: 2018-09-05 01:06:31
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 09:49:34 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

> A loginy do tych innych to z kapelusza wytrzepie?

Coraz częściej zamiast loginu wystarczy adres email, a może nawet numer telefonu...

Jakiś przykład?

Data: 2018-09-05 02:03:46
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 10:06:32 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

Jakiś przykład?

Hmmm, pojawia się to mimo wszystko.
Z "moich":
- aliasy można sobie dowolnie (oczywiście z ograniczeniami, np. oranżada nie pozwala na stosowanie kropek) wybrać w milku, citi (tutaj to jest prawie obowiązkowe, choć można się jeszcze logować numerem karty), mBąku, oranżadzie (ale nie może być tak sam jak w mBąku), inteligo,
- w kantorze aliora aliasem jest adres e-mail - nie wiem, czy można wyłączyć możliwość logowania e-mailem,
- wyłącznie aliasem nadanym przez bank (a przynajmniej jeszcze nie próbowałem logowania identyfikatorem liczbowym) można logować się w krokodylu i ing,
- wyłącznie identyfikatorem liczbowym można logować się w db, żabie i lion's.

Numeru telefonu - jako podawanego - jeszcze nie spotkałem, ale przy dzwonieniu na infolinię zadzwonienie z podanego do banku numeru telefonu zastępuje wstukanie identyfikatora np. w db.
W krokodylu identyfikator na infolinię to PESEL - ale masz też ustawione pytanie bezpieczeństwa.

Tak się zastanawiam nad zlikwidowaniem aliasów, ale musiałbym się nauczyć identyfikatorów do milka, oranżady, inteligo i aliora.

Aha, oczywiście aż tak beztroski nie jestem - zestaw haseł mam ten sam do wszystkich banków, ale nie używam ich do jakichkolwiek innych serwisów - to by była głupota. Do każdego sklepu internetowego czy innego "portalu" wymyślam nowe hasło i zapisuję sobie w specjalnym katalogu - pamiętam tylko te do poczty.

Zastanowić można by się jeszcze nad zlikwidowaniem przelewów zdefiniowanych do innych banków - to rzeczywiście może być jakieś info, jak ktoś poznałby login i hasło.
Ale bez telefonu nic nie ukradnie, najwyżej narobi złośliwości.

Data: 2018-09-05 16:32:15
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:971e3240-b3e1-4d5e-b262-1ad77a219cab@googlegroups.com...
> [...]

- aliasy można sobie dowolnie (oczywiście z ograniczeniami, np. oranżada nie pozwala na stosowanie kropek) wybrać w milku, citi (tutaj to jest prawie obowiązkowe, choć można się jeszcze logować numerem karty), mBąku, oranżadzie (ale nie może być tak sam jak w mBąku), inteligo,

no to co - dla wygody ustawiamy wszedzie taki sam ? :-)

J.

Data: 2018-09-05 11:11:37
Autor: Miroo
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-05 o 10:06, Kris pisze:
[...]

Kantor Alior pozwala podać adres e-mail zamiast numerka loginu. Nie jest to co prawda bank, ale dość blisko. W niektórych bankach można zdefiniować własny login (Eurobank).

Pozdrawiam

Data: 2018-09-14 09:57:13
Autor: ń
konta w wielu bankach
Paypal ;-))

-- -- -
Jakiś przykład?

Data: 2018-09-03 15:26:57
Autor: Miroo
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-03 o 14:03, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 03.09.2018 Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> napisał/a:

Co do haseł - ja mam wszędzie takie same

Delikatnie mówiąc, niezbyt bezpieczne.
Menadżer haseł (np. Keepass) Twoim przyjacielem.

Czy ja wiem.. Podobno bezpieczniejszy jest notes w domu w szafie, niż KeePass w komputerze. Oczywiście hasła w notesie też warto jakoś zaszyfrować :)

Pozdrawiam

Data: 2018-09-03 17:45:34
Autor: RadoslawF
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-03 o 15:26, Miroo pisze:

[...]

Mam tani i prosty zegarek z funkcją "databank".
Idealne narzędzie do zapamiętywania pinów czy durnych haseł
z jeszcze durniejszym obowiązkiem użycia liter, cyfr i diabli
jeszcze wiedza czego.
Notes w szafie jest dobry ale czasami mamy do tej szafy za daleko.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-09 19:28:02
Autor: Krzysztof Halasa
konta w wielu bankach
[...]

Gorzej jak bakteria zdechnie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2018-09-10 11:52:20
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3bm96zil9.fsf@pm.waw.pl...
[...]

To nie telefon, tak szybko nie zdycha.

J.

Data: 2018-09-03 14:11:05
Autor: z
konta w wielu bankach
[...]

A nie szkoda Ci życia? :-)
Przecież bankowość miała nam ułatwiać życie a tymczasem jest złem koniecznym? I tak bez portfela nie da się to co za różnica czy będę nosił pół wypłaty czy całą. :-)
Mam jedno konto z poustawianymi samopłacącymi się rachunkami. Po cholerę więcej? Żeby banki więcej na mnie zarobiły?

Data: 2018-09-03 08:09:28
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 14:11:09 UTC+2 użytkownik z napisał:

> [...]

Przecież bankowość miała nam ułatwiać życie a tymczasem jest złem koniecznym? I tak bez portfela nie da się to co za różnica czy będę nosił pół wypłaty czy całą. :-)

Śmiać się możesz, póki nie zgubisz portfela albo coś się w banku nie pochrzani, a Ty akurat kasy będziesz potrzebował itp.
Średnio inteligentny matoł, jeśli się nie boi, to jeśli już opanuje jeden bank, to opanowanie drugiego zajmie mu 10% tego czasu.

Mam jedno konto z poustawianymi samopłacącymi się rachunkami. Po cholerę więcej? Żeby banki więcej na mnie zarobiły?

Na mnie nic nie zarabiają poza tym, że korzystają z mojej kasy (jedyny, co kiedykolwiek zarobił explicite, to mBąk kilka 50-groszówek za przelewy w szalonych czasach przed kryzysem 2008) - a i ja na nich zarabiam za pomocą darmowego kredytu oraz wypłacanych premii czy nagród rzeczowych w promocjach.
Czyli to, że mam 12 instytucji, daje zysk mi, a nie banksterce - w sumie zarobią tyle samo, co przy Twojej strategii zarobiłby jeden.
A wisienek dadzą dużo - z ostatnich: citek - telefon, krokodyl - 200zł, milek - 200zł i darmowy hydraulik, ing - 400zł, żaba - pewnie z 300zł od początku roku się zbierze.
I wszystko darmowe i bez zawracania głowy - nie biorę takich promocji, które zmuszałyby mnie do jakiegokolwiek korzystania z usług banku ponad takie, z jakich i tak korzystam - jakbyś miał się czepiać, to naprawdę nie ma wielkiej różnicy między spłacaniem jednej i 6 KK.
Zaś ogólnie sprawia mi to przyjemność i jest formą hobby i zabawy.
A już najfajniej, jak można zrobić taki numer - dostajesz nagrodę za wzięcie KK, po miesiącu rezygnujesz - i z banku dzwonią, że jak nie zrezygnujesz, to dostaniesz jeszcze stówkę. Ostatnio dwa razy. Zobaczymy, czy da się tutaj iterować ;> I kto tu na kim zarabia? ;P

Data: 2018-09-03 20:30:17
Autor: z
konta w wielu bankach

Śmiać się możesz, póki nie zgubisz portfela albo coś się w banku nie pochrzani, a Ty akurat kasy będziesz potrzebował itp.

Mogę też stracić dostęp do netu, mogą mi kompa shakować, komp/komórka może się zepsuć, komórkę/kartę/portfel mogę zgubić ;-)... moze porwać mnie ufo... :-)

Średnio inteligentny matoł, jeśli się nie boi, to jeśli już opanuje jeden bank, to opanowanie drugiego zajmie mu 10% tego czasu.

Ale po co?

Mam jedno konto z poustawianymi samopłacącymi się rachunkami. Po cholerę więcej? Żeby banki więcej na mnie zarobiły?

Na mnie nic nie zarabiają poza tym, że korzystają z mojej kasy

Dobrze że mam przynajmniej tego świadomość. A gdybyś trzymał w jednym banku większą ilość na większy procent? Mniej byś tracił :-)

Zaś ogólnie sprawia mi to przyjemność i jest formą hobby i zabawy.

To inna rozmowa :-)

Każdemu wolno trwonić swój czas i pieniądze jak mu się tylko podoba.

Nie oczekuj jednak że wszyscy mają takie upodobania ani że uznają to za mądre podejście przy rozporządzeniu rodzinnym majątkiem :-)

Dalej nie widzę powodu żeby mieć więcej kont. Wisienki? bleeechhhhceeeee :-)
Że konto będzie miało awarię?
No właśnie. Jak bank nie zapłaci za mnie rachunku na czas to kto poniesie konsekwencje?

Nigdy mi się nie zdarzyło dlatego pytam

Data: 2018-09-03 20:38:41
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
z <z@z.pl> writes:

[...]

Dalej nie widzę powodu żeby mieć więcej kont. Wisienki? bleeechhhhceeeee :-)
No to nie miej. Nikt Ci nie każe.
Ale pozwól innym żyć po swojemu. Mogą?

[..]

Nigdy mi się nie zdarzyło dlatego pytam

Mi (odpukać) wypadek samochodowy się też nie zdarzył.
Czy to znaczy, że się nie zdarzają i nie należy się zabezpieczać na tą
ewentualność.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Support bacteria -- it's the only culture some people have!

Data: 2018-09-03 21:13:27
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-03 o 20:38, Kamil Jońca pisze:

Ale pozwól innym żyć po swojemu. Mogą?

Przecież napisałem że mogą. Czytaj dokładniej.

Ktoś tu rzucił hasło "dywersyfikacja" bo może coś pójść nie tak z jednym kontem.
Chcę się dowiedzieć co Wam idzie nie tak?
Te "produkty" są aż tak niedopracowane, ułomne, nie potrafiące zadowolić użytkownika że trzeba się asekurować i mieć ich kilka żeby normalnie żyć?

Chcę zrozumieć.

Pogodziłem się z tym że bank trzyma moje pieniądze w "próżni" przez 3 dni (a mamy wszak XXI wiek) i nie pracują one dla mnie podczas głupiego przelewu

[..]

Nigdy mi się nie zdarzyło dlatego pytam

Mi (odpukać) wypadek samochodowy się też nie zdarzył.
Czy to znaczy, że się nie zdarzają i nie należy się zabezpieczać na tą
ewentualność.

A kupujesz 2 samochody żeby ograniczyć prawdopodobieństwo albo zamawiasz 2 taksówki albo zakładasz 2 prezerwatywy? :-)

Data: 2018-09-03 21:19:46
Autor: z
konta w wielu bankach
UWAGA Znalazłem powód. Późno bo późno ;-)

Drugie konto może być w celu ukrycia zaskórniaków przed małżonką

Wpisujcie miasta :-)

Data: 2018-09-03 12:42:16
Autor: Bolko
konta w wielu bankach
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 21:19:48 UTC+2 użytkownik z napisał:
UWAGA Znalazłem powód. Późno bo późno ;-)

Drugie konto może być w celu ukrycia zaskórniaków przed małżonką

Wpisujcie miasta :-)

Jedziesz na stacje
tankujesz auto za 250 zł
wyciągasz karte i chcesz zapłacić
karta nie działa gotówki masz 200 zł
co wtedy robisz?

Data: 2018-09-03 22:08:59
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-03 o 21:42, Bolko pisze:

Jedziesz na stacje
tankujesz auto za 250 zł
wyciągasz karte i chcesz zapłacić
karta nie działa gotówki masz 200 zł
co wtedy robisz?

Mam 250 zł po co mi druga nie działająca karta :-)

Co to za dywersyfikacja jak sztabki złota trzymasz tylko w oddzielnych pokojach? :-)

PS. Właśnie walczę z usługodawcą internetowym. W mordę w XXI wieku żeby się nie można było do banku zalogować :-)

A  co by było gdyby ten usługodawca obsługiwał rzeczoną stację? :-)

Data: 2018-09-04 09:37:42
Autor: ń
konta w wielu bankach
O, to akurat dobry przykład.
Mam więcej niż jednego dostawcę, bo jak jeden by zablokował wszystkie usługi na raz (najbardziej lubią to robić w piątek po południu) to byłoby nieciekawie.

-- -- -

Data: 2018-09-03 23:57:44
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 06:37:05 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 21:42:18 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

> Jedziesz na stacje
> tankujesz auto za 250 zł
> wyciągasz karte i chcesz zapłacić
> karta nie działa gotówki masz 200 zł
> co wtedy robisz?

Nawet bez portfela z wypełnionego gotówka i 12 karatami to też zaden wielki problem
Stacje paliw mają stowsowne procedury na taka okoliczność
Kilka razy w ciągu ostatnich lat zdażyło mi się wjechac na lokalną stacje zatankować i okazało się ze portfel w domu został.

O, i co wtedy robią?
Bez złośliwości, ciekawy jestem, a samochodu nie użytkuję.
Pierwsze, co przyszło mi na myśl, to zostawienie dowodu w zastaw, ale portfel w domu przecież został - chyba że dowód czy prawo jazdy osobno nosisz, albo dowód rejestracyjny - ale prawka czy dowodu rejestracyjnego też w zastaw nie zostawisz, żeby do domu pojechać.
Stacja lokalna, więc można się znać - ale to żadna "procedura" i na innej stacji niż lokalna nie zadziała.
Więc jak to rozwiązują?

Data: 2018-09-04 00:11:06
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 08:57:46 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

[...]

Na stacjach gdzie mnie znali (z widzenia tylko bo często tam tankuję) po prostu powiedzieli ze mam skoczyć po kase, przyjechać i zapłacić
Raz  jednak się zdążyło że musiałem podpisać stosowne oświadczenie i dostałem nr kontra na który mógłbym wpłacić kasę. Nie skorzystałem z opcji przelewem bo wróciłem do domu po portfel i zapłaciłem na stacji

Data: 2018-09-04 00:30:47
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 09:11:08 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> Więc jak to rozwiązują?

Na stacjach gdzie mnie znali (z widzenia tylko bo często tam tankuję) po prostu powiedzieli ze mam skoczyć po kase, przyjechać i zapłacić

Aha, więc tak, jak zgadywałem - główna "procedura" to znanie klienta z widzenia.

Raz  jednak się zdążyło że musiałem podpisać stosowne oświadczenie i dostałem nr kontra na który mógłbym wpłacić kasę. Nie skorzystałem z opcji przelewem bo wróciłem do domu po portfel i zapłaciłem na stacji

No, to już coś - ale dane z tego oświadczenia poszły w świat.
Nie, że to jakaś nowość, czy coś mega złego, ale z dwojga wolę podać w drugim banku. I mieć z tego np. breloczek do płacenia przypięty do kluczyków.
A dowodu przy tym oświadczeniu xerować nie kazali?
Ja już bym w takiej sytuacji zapłacił przelewem. Ale to już kwestia gustu j tego, czy np. lubi się jeździć samochodem (ja nie lubię, zwykle potem boli mnie głowa).

A, i ciekawe jeszcze, czy tego sposobu nie ukatrupi RODO - więc może dobrze poszukać innego zabezpieczenia.
Naklejki jednak mają chyba - CMMIW - już tylko citek (do darmowej KK, ale naklejka 5zł/mc) i getout (karta darmowa przy 5 pyknięciach/mc, wydanie naklejki 10zł).
Są jeszcze 2 sposoby z telefonem - oczywiście chodzi o te duże płaskie.
Jak ma NFC to np. żaba.
Jak nie ma, ale ma klapkę od baterii, to tam mieści się zwykle karta - zachwyciło mnie to ostatnio :)
A jak nie ma klapki to są takie naklejane pochewki cienkie, na jedną kartę.

Data: 2018-09-04 00:41:23
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 09:30:48 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

No, to już coś - ale dane z tego oświadczenia poszły w świat.

Od razu tam dane w świat
Kajak wypożyczasz tez dane spisuja

A, i ciekawe jeszcze, czy tego sposobu nie ukatrupi RODO - więc może dobrze poszukać innego zabezpieczenia.

A niby czemu RODO miało by tu przeszkadzać? Rozwiniesz?

Naklejki jednak mają chyba - CMMIW - już tylko citek (do darmowej KK, ale naklejka 5zł/mc) i getout (karta darmowa przy 5 pyknięciach/mc, wydanie naklejki 10zł).

Sam widzisz- tu trzeba pamiętaĆ o 5 pyknięciach, tam o czymś innym żeby czegoś tam(najczęściej opłat) uniknąć. Jak ktoś lubi takie zabawy nic mi do tego. Ja nie lubię.

Są jeszcze 2 sposoby z telefonem - oczywiście chodzi o te duże płaskie.
Jak ma NFC to np. żaba.
Jak nie ma, ale ma klapkę od baterii, to tam mieści się zwykle karta - zachwyciło mnie to ostatnio :)

Sposób mojej córki- silikonowe etiu na telefon i w tym etui karta włozona
Dla mnie też się nie sprawdza bo jak na krótko z domu wychodzę/ wyjeżdżam to telefonu nie biorę. Po pracy kładę na szafce i najczęściej tam leży do rana. Kilka lat temu stwierdziłem ze smycz znaczy telefon 24/dobe jest mi zbędna i okazało się że da się w ten sposób funkcjonować. Na rower, na grzyby jak jade telefon zostawiam przeważnie w domu

A jak nie ma klapki to są takie naklejane pochewki cienkie, na jedną kartę.

Pewnie można gratis dostać z nieaktualnym logiem po złożeniu reklamacji;)

Data: 2018-09-05 05:35:03
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 09:41:24 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> A, i ciekawe jeszcze, czy tego sposobu nie ukatrupi RODO - więc może dobrze poszukać innego zabezpieczenia.

A niby czemu RODO miało by tu przeszkadzać? Rozwiniesz?

To wszystko zależy od tego, jak to jest zorganizowane.
Czy to jest jakieś oświadczenie, czy też po prostu stacja wystawia fakturę na płatność przelewem np. z tygodniowym terminem.
Lecz właśnie to "po prostu" też się może rozbić o RODO w przypadku sprzedaży dla osoby fizycznej, której dane są przez RODO chronione - i potrzeba wszystkich zgód na przetwarzanie oraz odpowiedniego przechowywania - inaczej można się nadziać na naprawdę spore kary.
Firmy, które mają detal i przewidują wystawianie faktur dla fizoli mają to opanowane. Stacje benzynowe na pewno mają opanowane fakturowanie dla firm - ale firm RODO nie obejmuje.
Stąd więc podejrzenie, że RODO może uwalić takie rzadko używane sposoby - bo jednak fizole na stacji kupują w 99,9% anonimowo (kamery to inna bajka).

> [...]

Sam widzisz- tu trzeba pamiętaĆ o 5 pyknięciach, tam o czymś innym żeby czegoś tam(najczęściej opłat) uniknąć. Jak ktoś lubi takie zabawy nic mi do tego. Ja nie lubię.

Ja też nie lubię, czasem dam się przekupić, ale w cenie np. 100zł/pyknięcie.
Tyle że Tobie niczym się nie dogodzi, nie tylko kartą w pełni darmową, ale nawet taką, do której dopłacają - czy to walizką czy przelewem - choć kartą i tak (chyba) płacisz.
Kredytowa byłaby najlepsza, wtedy nie trzeba sobie zawracać głowy przelewaniem i uzupełnianiem. Ale to jest proste tylko dla etatowców, jeśli masz dochody tylko z DG to nie dziwię się alergii.
Choć breloczek własnej roboty do naklejki takiej, jak dają do simplicity (albo citkowego world, która też jest darmowa, jeśli masz telefon na abonament w play) mogę dać w prezencie.
Naklejka 5zł/mc niestety - choć kartę możesz wozić w schowku z prawkiem i DR i zawsze będziesz miał czym na stacji zapłacić.
I jeszcze możesz dostać 400zł.

A jeśli nie KK, to masz też konto w mBąku - a tu się okazuje, że jednak naklejkę nadal wydają (a przynajmniej jest na stronie).
Kosztuje 10zł na 3 lata i można nosić z kluczykami.

> Jak nie ma, ale ma klapkę od baterii, to tam mieści się zwykle karta - zachwyciło mnie to ostatnio :)

Sposób mojej córki- silikonowe etiu na telefon i w tym etui karta włozona

E, to to najprostsze rozwiązanie, wyciąganie karty spod klapki to jest to - choć też ciekawi mnie, po co wyciągają do pikaczowania, jak następnym razem zobaczę, to zapytam - ale może dlatego że telefon zakłóca na tyle, że pikacz nie wyrabia - bo klapki to plastikowe raczej są.
No, moja nokia E51 ma metalową, ale pod tą klapkę karta nie wejdzie.

Data: 2018-09-05 06:02:20
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 14:35:05 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

[...]

Zdecydowana większość moich zakupów w sklepach stacjonarnych jest opłacana karta. Gotówki nosze w portfelu ze 2 stówy tak z przyzwyczajenia i żeby ew miec w sklepie gdzie kart nie uznają.

Kredytowa byłaby najlepsza, wtedy nie trzeba sobie zawracać głowy przelewaniem i uzupełnianiem.

W debetowej tez nie zwracam sobie głowy. Kasa jest na koncie i wydajemy w miarę potrzeb

[...]

Dzięki ale to zbyteczne dla mnie gadzety

I jeszcze możesz dostać 400zł.

Pewnie jak spełnię jakieś tam warunki. A mnie się nie chce bawić z bankami w ciuciubabkę.
A jeśli nie KK, to masz też konto w mBąku - a tu się okazuje, że jednak naklejkę nadal wydają (a przynajmniej jest na stronie).
Kosztuje 10zł na 3 lata i można nosić z kluczykami.

Nie potrzebna mi następna karta(naklejka) skoro ta którą mam mi wystarcza. Oczywiście jakieś losowe sytuacje się zdążają ale bez problemu większego do rozwiązania. Znaczy się nie pamiętam sytuacji żeby karta nie zadziałała z winy karty czy banku. Mówiąc o losowych sytuacjach mam na myśli takie że tankuje auto i okazuje się ze portfel mam w domu
Kurcze przecież nawet jak za hotel będziesz płacił i okaże się że karta nie działa to nie jest jakaś życiowa tragedia czy inny koniec świata. Hotele na takie sytuacje też mają stosowne procedury zapewne. Tego w praktyce nie przerabiałem ale zdziwiłbym się jakby było inaczej

Data: 2018-09-05 07:25:40
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 15:02:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> I jeszcze możesz dostać 400zł.

Pewnie jak spełnię jakieś tam warunki. A mnie się nie chce bawić z bankami w ciuciubabkę.

Warunki oczywiście są, ale żadne, których teraz nie spełniasz.
Żeby dostać 300zł trzeba zapłacić przez dwa miesiące min. 5 razy/mc.
Dodatkowa stówka za osiągnięcie 2 dwa miesiące 2k wydatków.
Czyli za nic, bo i tak kartą płacisz.
Ale z Tobą to jak z moją żoną - tzn. nawet gorzej, bo jej można wytłumaczyć, że nie musi nosić wszystkich 6 kart, wystarczą dwie.
A czy szara i bura czy srebrna i niebieska to nie ma żadnego znaczenia..

[...]

No i zdziwić się możesz.
Może w 5-gwiazdkowym poszli by jakoś na rękę - ale "normalnie" to jest albo blokada z karty albo płatność z góry, żadnych faktur na przelew czy innych wynalazków - aha, karta musi być kredytowa.

Cóż, szkoda gadania, co ja będę za sprzedawcę z banku robił, nawet za polecenie nic nie dostanę ;>
Jeszcze bym zrozumiał argument, że DG i załatwianie KK to droga przez mękę, albo że musisz płacić debetówką, bo wpadniesz w jakieś opłaty.
Chyba że spod lwa jesteś?

Data: 2018-09-09 19:40:48
Autor: Krzysztof Halasa
konta w wielu bankach
[...]

Jeśli masz konkretny czas pobytu w hotelu, to może tak być (i jest
zresztą wygodniejsze). Normalnie jednak wiele hoteli wcale nie chce
zapłaty z góry. Podobnie, wiele hoteli wcale nie robi żadnych blokad,
a po prostu obciąża kartę wtedy kiedy ma obciążyć. Gdyby robili blokadę,
"kredytowość" nie miałaby większego znaczenia (ważne że blokada
przeszła). Bez blokady, jak rozpoznać rodzaj karty? Niektóre nie mają
żadnych napisów tego typu, płaskie literki też słabo działają.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2018-09-10 03:19:36
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu niedziela, 9 września 2018 19:40:49 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

przeszła). Bez blokady, jak rozpoznać rodzaj karty? Niektóre nie mają
żadnych napisów tego typu, płaskie literki też słabo działają.

Wg mnie blokada jest zaletą dla klienta - dzięki temu nie wydoi karty zbyt mocno - wszystko jedno czy KK czy KD - bo obciążenie od hotelu i tak przyjdzie i trzeba będzie zapłacić kartę za niedozwolony debet czy przekroczenie limitu.
Choć oczywiście pozostaje pytanie o wysokość tej blokady - czy jest to opłata za przewidziany czas pobytu + powiedzmy 10% na ew. minibary - czy też może np. 2 razy więcej, wtedy kredytowość zdecydowanie się przydaje (chyba że ktoś trzyma 100k na ROR - można i tak, sam widziałem).

Co do napisów credit/debit to w mojej poprzedniej (w sumie pierwsza, wcześniej tylko pojedyncze z mBąka i db) generacji kart rzeczywiście na sporej części plastików ich nie było.
Najciekawszy przypadek to KD visa z mBąka bez napisu debit, wypukła - spokojnie mogła udawać kredytówkę za granicą, nawet AID taki sam jak kredytówki. Ale po odnowieniu już ma napis "debit". Ciekawe, że MC do tego samego konta zamówiony niecałe pół roku później (i ważny na 5 lat, a visa tylko na 3 - ta odnowiona również) napis "debit" miał.
Kredytówki zaś wszystkie teraz mam z napisem "credit". db wcześniej nie miał, citek chyba też nie. Pozostałe to nówki, mam dopiero pierwsze instancje - i wszystkie mają: ing, żaba (world oraz pajacyk), simplicity.

Wypukłe literki to insza inszość, miałem o tym pisać - jak się komuś wydaje, że można w tym pokładać jakąś nadzieję na wypadek np. awarii terminala czy niemożliwości połączenia się z bankiem, to niech ją porzuci.
W kilku bankach pytałem i w każdym odpowiedzieli, że nie mają żadnej możliwości wpływu na akceptantów - jeśli się uprze, że tylko elektronicznie, to kartą nie zapłacisz w razie kłopotów technicznych.
Więc wszystkie tam wypukłe literki, hologramy itp. nic nie znaczą.

A miałem taką zonkową sytuację, dobrze, że było to w Portugalii, bo tam spokojni ludzie żyją. Mieliśmy taką umowę, że płacimy w biurze podróży wyliczoną kwotę za wczasy (mocno customizowane), a oni nam swoją kartą zapłacą za hotele. No i potem było - okazywało się, że nie da się zapłacić przez booking.com (to był bodajże 2011) tylko trzeba przesyłać dane karty faxem i wbijać w terminal. Potem, że 500 euro na raz nie pójdzie - i to się oczywiście musiało okazać w piątek po południu, dobrze, że miałem euro na jedzenie i mogłem dać w zastaw, a w poniedziałek się okazało, że poszło 300 i 200 - ale dzięki za taki weekend.

Zaś brak karty w hotelu - na mojej jedynej zagranicznej delegacji w Chorwacji panie w recepcji w 5-gwiazdkowcu (za wszystko miał nam zwrócić kontrahent, ale dopiero później, po przedstawieniu faktury i rachunków) zrobiły wielkie oczy na dictum, że "we don't have a credit card" i trzeba było z góry "pay at the desk" - dobrze, że kosztowało nas to tylko 2% prowizji, a sam kurs był jak w kantorze.
Co więcej, nawet wtedy prywatnego backupu nie miałem, bo właśnie załatwiałem moją pierwszą KK w db (i akurat właśnie w tej Chorwacji musieli z db zadzwonić, żeby wszystko popotwierdzać - ciekawe, ile szef za tą, lekko licząc półgodzinną, rozmowę wtedy zabulił).

Płaskich kredytówek zaś już chyba nigdzie nie ma - jedynie chyba mBąk miał taki eksperyment, że wydawał kredytową visę electron (rybka była w takim kolorze jak wielki elektronik chyba ;) - ale z tego już dawno zrezygnowali.

Data: 2018-09-11 07:34:42
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu poniedziałek, 10 września 2018 12:19:37 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

[...]

O, i sam muszę sobie zaprzeczyć - właśnie dziś, w trybie superekspres, dostałem płaską kredytówkę (z napisem credit, a jak) z bgż - na tzw. "wyspie" w tzw. "galerii" handlowej - warto się wybrać, bo warunki lepsze niż w oddziałach (chyba że ktoś chce 200zł do wydania na BP - ale najpierw musi wydać 2k kartą) - pierwszy rok za darmo, 30k punktów po wydaniu 250zł, do 4k limitu na oświadczenie (choć zapewne jedynie oświadczenie o byciu etatowcem - choć jak komuś zależy, to mogę się dopytać) i karta od ręki.
Myślałem, że zobaczę w końcu w akcji maszynkę do wybijania literek (podobno w citku też wydają od ręki karty w oddziale - ale nie wiem, czy właśnie płaski, czy jednak wypukłe - ZTCP debetówka citi priority była wypukła, ale może taka z oddziału jest płaska) - ale okazało się, że karta wyjęta z koperty ma już nadrukowany numer i datę ważności (z zapasem, bo do listopada), i w śmiesznej drukarce (takie same mają do kart wiejskich) dopisuje się tylko nazwisko. Aktywacja i PIN też od ręki - i od razu można zapłacić. Tak że o 14 jeszcze nic o mnie w banku nie widzieli, a po 15 już pierwsza transakcja zrobiona.
Ciekawe, jaką minę by zrobili za granicą na widok tego wynalazku (przypomina się genialny opis z dawnych lat z p.p.b via p.r.h.n. o tym, jak to w Niemczech się płaci visa electron ;)?

Data: 2018-09-04 13:05:55
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:83963cb0-a279-49cb-9ba1-d8f59990bad9@googlegroups.com...
> [...]
Aha, więc tak, jak zgadywałem - główna "procedura" to znanie klienta z widzenia.

Watpie, aby klientow znali na stacjach.
Kiedys dawno, gdy gaz tankowalem czesto na jednej stacji, to moze...

[...]

Od reki pewnie nie zaplacisz, bo albo bank sie nie zgadza (ok, sa i szybkie platnosci), albo sie nie da, skoro kartą sie nie dało, albo do konta stacji dostep ma ksiegowa i bedzie w poniedzialek o 8 rano ...

Ale to już kwestia gustu j tego, czy np. lubi się jeździć samochodem (ja nie lubię, zwykle potem boli mnie głowa).

Chyba lepiej zostawic oswiadczenie, niz nie moc kupic biletu - i tu jest przewaga samochodu nad pociagiem i autobusem :-)

Jeszcze mozna sprobowac autostopem ... albo chowac sie przed konduktorem :-)

A, i ciekawe jeszcze, czy tego sposobu nie ukatrupi RODO - więc może dobrze poszukać innego zabezpieczenia.

raczej nie - interes prawny jak byk.

Naklejki jednak mają chyba - CMMIW - już tylko citek (do darmowej KK, ale naklejka 5zł/mc)

No i naklejki juz nie mam. Nie zaluje.

J.

Data: 2018-09-05 00:56:03
Autor: Bolko
konta w wielu bankach

[...]

Można więcej szczegółów?

Data: 2018-09-05 01:07:43
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 09:56:05 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
> Naklejki jednak mają chyba - CMMIW - już tylko citek (do darmowej KK, ale naklejka 5zł/mc) i getout (karta darmowa przy 5 pyknięciach/mc, wydanie naklejki 10zł).

Ale w jakim temacie?
RODO?
Naklejek?
Czy darmowych kart kredytowych?

Data: 2018-09-04 00:18:43
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 08:57:46 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Pierwsze, co przyszło mi na myśl, to zostawienie dowodu w zastaw, ale portfel w domu przecież został

Tak właśnie było

- chyba że dowód czy prawo jazdy osobno nosisz, albo dowód rejestracyjny - ale prawka czy dowodu rejestracyjnego też w zastaw nie zostawisz, żeby do domu pojechać.

DR/ubezpieczenie zawsze w aucie w schowku wożę i nie wyjmuję ale w zastaw bym nie zostawił i tak.

Stacja lokalna, więc można się znać - ale to żadna "procedura" i na innej stacji niż lokalna nie zadziała.
Więc jak to rozwiązują?

Takie sytuacje się zdarzają wiec maja na to procedury- podpisujesz stosowny kwit, dostajesz nr konta i tyle.
Stacja przecież w takim wypadku niewiele ryzykuje a i zapewne sa ubezpieczone. Nie mam pewności jednak czy ubezpieczenie obejmuje takie konkretnie przypadki(brak gotówki przy kasie) bo od kradzieży(zatankował i uciekł spod dystrybutora) ubezpieczenia mają

Data: 2018-09-04 09:08:55
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]
Bez złośliwości, ciekawy jestem, a samochodu nie użytkuję.
Pierwsze, co przyszło mi na myśl, to zostawienie dowodu w zastaw, ale
zdaje się, że nie wolno tego robić.

[...]
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
America has been discovered before, but it has always been hushed up.

Data: 2018-09-04 00:13:23
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 09:09:05 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

[...]
> Bez złośliwości, ciekawy jestem, a samochodu nie użytkuję.
> Pierwsze, co przyszło mi na myśl, to zostawienie dowodu w zastaw, ale
zdaje się, że nie wolno tego robić.

Na pewno nie jest to rozsądne.
Ale czy zabronione? A nawet penalizowane?
I czy nie wolno zostawić czy nie wolno tego żądać?

Data: 2018-09-04 09:19:52
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
> [...]

Na pewno nie jest to rozsądne.
Ale czy zabronione? A nawet penalizowane?
I czy nie wolno zostawić czy nie wolno tego żądać?

Tak myślę, że to może o ten przepis chodzić.

     USTAWA
z dnia 6 sierpnia 2010 r.
o dowodach osobistych

Art. 79. Kto:
[...]

2) zatrzymuje bez podstawy prawnej cudzy dowód osobisty,
[...]
podlega karze ograniczenia wolności albo karze grzywny.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
"Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie

Data: 2018-09-04 13:08:39
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87lg8hk9uv.fsf@alfa.kjonca...
> [...]

[...]
podlega karze ograniczenia wolności albo karze grzywny.

Ale czy to
-bez podstawy ?
-za zgoda wlasciciela/posiadacza wolno ?

Przy samochodzie mozna jeszcze DR w "zastaw" zostawic.
Co w razie czego 50zl kosztuje, a wkrotce moze nawet tego nie.

O ile oczywiscie sie ten DR nie zagubil razem z kartami i gotówką.

J.

Data: 2018-09-04 14:00:38
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:871sa9jyzj.fsf@alfa.kjonca...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
[...]
Ale czy to
-bez podstawy ?
Wydaje mi się, że podstawy trzymania dowodu są dość ściśle określone.

-za zgoda wlasciciela/posiadacza wolno ?
W przepisie nie ma nic o zgodzie.

Ale jest "zatrzymuje" a nie "przechowuje".

J.

Data: 2018-09-04 14:22:08
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
[...]

Może jednak doczytaj.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
A shy teenage boy finally worked up the nerve to give a gift to

Data: 2018-09-04 09:38:23
Autor: ń
konta w wielu bankach
A jakie (jeszcze mi się nie zdarzyło)?

-- -- -
Stacje paliw mają stowsowne procedury na taka okoliczność

Data: 2018-09-04 00:09:33
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 21:19:48 UTC+2 użytkownik z napisał:

Drugie konto może być w celu ukrycia zaskórniaków przed małżonką
Jak masz własne, to miej własne konto.
Ale co zarabiasz podczas trwania wspólnoty majątkowej małżeńskiej to wspólne i powinno być na wspólnym koncie.
Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
Szkoda że banki tego pod uwagę przy KK nie biorą.

Wpisujcie miasta :-)

A z tym o co chodzi?
Nie zakumałem, a może to jakaś głęboka aluzja?

Data: 2018-09-03 21:31:19
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
z <z@z.pl> writes:

[...]

nie. Ale zawsze może pójść coś nie tak. Jeśli koszt zabezpieczenia nie
jest wysoki (no bo w końcu ile kosztuje 2 czy 3 konta?) to czemu tego
nie zrobić. W imię jakiejś ideologii?

Chcę zrozumieć.

Nie. Ty się chcesz przyp....ć. To widać z Twoich postów, nie tylko w tym
wątku.

Pogodziłem się z tym że bank trzyma moje pieniądze w "próżni" przez 3
dni (a mamy wszak XXI wiek) i nie pracują one dla mnie podczas
głupiego przelewu
Hm. Nie zdarzyło mi się czekać 3 dni na przyjście przelewu[1], ale ja
truskawki cukrem.

[..]

[...]

Znowu udajesz, że nie rozumiesz. Podpowiem: w tym akapicie nie chodziło
o 'dywersyfikację' tylko o wnioskowanie na podstawie "mi sie nie
zdarzyło"
KJ

[1] - acz mogę się domyślić, że chodzi weekend.

Generosity and perfection are your everlasting goals.

Data: 2018-09-03 21:34:28
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 21:40:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
nie. Ale zawsze może pójść coś nie tak. Jeśli koszt zabezpieczenia nie
jest wysoki (no bo w końcu ile kosztuje 2 czy 3 konta?) to czemu tego
nie zrobić. W imię jakiejś ideologii?

Ale tu jest dyskusja z człowiekiem który zabezpiecza się 12 bankmi
To juz normalne nie jest;)

Data: 2018-09-04 00:05:30
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 06:34:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 21:40:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
m > nie. Ale zawsze może pójść coś nie tak. Jeśli koszt zabezpieczenia nie
> jest wysoki (no bo w końcu ile kosztuje 2 czy 3 konta?) to czemu tego
> nie zrobić. W imię jakiejś ideologii?

Ale tu jest dyskusja z człowiekiem który zabezpiecza się 12 bankmi
To juz normalne nie jest;)

A kto powiedział, że wszystkie 12 jest do zabezpieczeń?
Trzeba czytać, a nie sobie oczami wpisywać, bo się na głupka wychodzi ;P
Backup to drugi bank, oczywiście też darmowy - jak pisałem, potrzeba na to 10% czasu, co na pierwszy.
Mocny backup to trzeci bank - na to potrzeba dodatkowo 5% czasu.
Pozostałe przynoszą wymierne zyski - a każdy kosztuje już tylko 1% czasu, bo jednak człowiek się uczy (o ile).
Ale jak ktoś w swoich błędach zatwardziały to głos rozsądku jak grochem o ścianę.
Jedynie w takim wypadku czytanie grup dyskusyjnych jest marnowaniem swojego czasu (choć tutaj ostatnio niestety mały ruch :( ) - a pisanie pistów wyłącznie trollujących jest marnowaniem czasu innych.

Data: 2018-09-04 00:31:01
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu wtorek, 4 września 2018 09:05:31 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

[...]

Ale nic mi do tego co robisz ze Swoim czasem, Swoimi pieniędzmi.
Grupa dyskusyjna to dyskutujemy tym bardziej ze Twoje hobby to takie mało popularne. Raczej normalnioe ludziska po 12 kart i kont nie mają.
Bez konta dzisiaj trudno funkcjonowac to fakt, bez karty kredytowej da się bez problemu
Mam jedno konto i debetówkę do niego(i drugą debetówkę do tego konta dla żony) od 2001 bodajże roku i funkcjonuję normalnie
Nie pamiętam jakichkolwiek problemów czy utrudnień z tego powodu
Sory, mam jeszcze konto w mBanku założone jeśli mnie pamięć nie myli przed 2000 rokiem jeszcze, całkowicie darmowe bo karty do niego nie mam.

Data: 2018-09-04 12:57:43
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1621fddc-5e53-4158-9209-d02eaab72fd9@googlegroups.com...
[...]

Dla mnie pewnym utrudnieniem jest nawet placenie gotowką w sklepie.
To szukanie w portfelu, to liczenie reszty, a karta - przylozyc i zaplacone, ewentualnie PIN.

Ale jest tez wada - brak drobnych w portfelu, jak czasem sa potrzebne :-(

J.

Data: 2018-09-03 22:19:09
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-03 o 21:31, Kamil Jońca pisze:
nie. Ale zawsze może pójść coś nie tak. Jeśli koszt zabezpieczenia nie
jest wysoki (no bo w końcu ile kosztuje 2 czy 3 konta?) to czemu tego
nie zrobić. W imię jakiejś ideologii?

Nie o ideologię tu chodzi a o skuteczność tego zabezpieczenia.

Skoro ryzyko jest tak duże jak tu piszecie to decydowanie się na półśrodki (kolejne karty) jest delikatnie mówiąc _nie mądre_ :-)

Nie. Ty się chcesz przyp....ć. To widać z Twoich postów, nie tylko w tym
wątku.

Wycieczki osobiste?
Już teraz zbrakło argumentów na wspieranie ideologii "mnożenia bytów ponad miarę"? :-)

Hm. Nie zdarzyło mi się czekać 3 dni na przyjście przelewu[1], ale ja
truskawki cukrem.

Szczęściarz :-)

A jak się zdarzy to Twoim "capaneum" będzie robienie drugiego przelewu tak na wszelki wypadek? :-

Znowu udajesz, że nie rozumiesz. Podpowiem: w tym akapicie nie chodziło
o 'dywersyfikację' tylko o wnioskowanie na podstawie "mi sie nie
zdarzyło"

To schodzimy na niższy poziom.

Mogę spokojnie napisać że nigdy nie miałem problemu z kartą i w najbliższej przyszłości nie będę miał.

Wyeliminowałem takie problemy kompleksowo i dogłębnie.

NIE MAM KARTY ;-)

KJ

[1] - acz mogę się domyślić, że chodzi weekend.

PS. A to w weekendy ludzie/komputery nie działają a dzieci nie trzeba karmić w XXI wieku?

Data: 2018-09-04 01:10:41
Autor: Kamil Jońca
konta w wielu bankach
z <z@z.pl> writes:

[...]

A gdzieś ktoś napisał, że jest duże?

półśrodki (kolejne karty) jest delikatnie mówiąc _nie mądre_ :-)

Dlaczego półśrodki? Zwielokrotnianie systemów (np. w lotnictwie) aby
zwiększyć niezawodność też sie praktykuje. Też niejaki "z" napisze że to
niemądre? Przedstawiając jako dowód swoje "Głębokie Przekonanie" (C) i nic
więcej?
[...]

1. To było odniesienie się do "chcę zrozumieć" (mimo, że nie chcesz)
2. Tylko w Twojej  opinii jest "ponad miarę"

[...]

Nie. Zgadnij dlaczego.

[...]

Tym bardziej wnioskowanie nieuprawnione.
KJ

[1] - acz mogę się domyślić, że chodzi weekend.

PS. A to w weekendy ludzie/komputery nie działają a dzieci nie trzeba
karmić w XXI wieku?
Raczej chodzi o zaszłości historyczne w np. prawie. (Nie tylko tym
bankowym.) KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Horses are forbidden to eat fire hydrants in Marshalltown, Iowa.

Data: 2018-09-04 09:35:07
Autor: ń
konta w wielu bankach
Szczerze to akurat z tej przyczyny mam więcej niz jeden rowerów czy komputerów, a i niejedna rodzina ma więcej niz jedno auto czy więcej niż jeden wózek dla dzieci.
Przykładowo weź i napraw komputer bez drugiego pod ręką ;-))

-- -- -
A kupujesz 2 samochody żeby ograniczyć prawdopodobieństwo albo zamawiasz 2 taksówki?

Data: 2018-09-04 09:46:37
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8d87d7$0$693$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

a) "w dniu jutrzejszym w godz 1-6 bankowosc elektroniczna nie bedzie dzialac".
     a ty bys blikiem chcial za piwo zaplacic.

b) karty ... to tylko technika, zawsze moze zawiesc. I wtedy wyciagasz druga, z innego banku, trzecia ...

Pogodziłem się z tym że bank trzyma moje pieniądze w "próżni" przez 3 dni (a mamy wszak XXI wiek) i nie pracują one dla mnie podczas głupiego przelewu

Jak wiesz jak to dziala, to nie trzyma.
Trzeba zlecic przelew przed 8 rano (mbank przed 6 bodajze) to wyjdzie pierwszą sesją.
A jak w piatek o 15, to przetrzyma.

Inna sprawa, ze pieniadze na ROR i tak nieoprocentowane, wiec to niewielka roznica.

Mi (odpukać) wypadek samochodowy się też nie zdarzył.
Czy to znaczy, że się nie zdarzają i nie należy się zabezpieczać na tą
ewentualność.

A kupujesz 2 samochody żeby ograniczyć prawdopodobieństwo

Mialem kiedys 4, ale to faktycznie za duzo :-)

albo zamawiasz 2 taksówki

A to nie glupie, jak samolot czeka :-)

albo zakładasz 2 prezerwatywy? :-)

Tez nieglupie :-)

J.

Data: 2018-09-03 21:31:02
Autor: Kris
konta w wielu bankach
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 17:09:29 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Śmiać się możesz, póki nie zgubisz portfela albo coś się w banku nie pochrzani, a Ty akurat kasy będziesz potrzebował itp.

Takie sytuacje moga sie zdarzyc oczywiscue ale i bez posiadania 12 kart/kont w 12 bankach można sobie poradzić

Średnio inteligentny matoł, jeśli się nie boi, to jeśli już opanuje jeden bank, to opanowanie drugiego zajmie mu 10% tego czasu.

Tylko po co?
[...]

Pomijając to że jak wynika z Twoich postów na grupie piszesz kilka reklamacji tygodniowo.
No chyba że to też takie hobby albo ragzaj zarobk(otrzymanie gadżetów z nieaktalnym logo;))

Zaś ogólnie sprawia mi to przyjemność i jest formą hobby i zabawy.

Jak tak to ok- kazdy Swój czas marnotrawi wg swego uznania

[...]

Jeszcze zadzwonić mozna i pożebrać o kolejną obiecując wycofanie wypowiedzenia czy spełnienie jakiś innyh warunków.

Data: 2018-09-03 22:18:38
Autor: Akarm
konta w wielu bankach
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 14:11:09 UTC+2 użytkownik z napisał:

Mam jedno konto z poustawianymi samopłacącymi się rachunkami. Po cholerę więcej? Żeby banki więcej na mnie zarobiły?

Na mnie nic nie zarabiają

A ja nie mam nic przeciwko temu, żeby na mnie zarabiały. Bylem tylko nawet 1 grosza nie musiał zapłacić, a wręcz przeciwnie - to ja mam zarobić na korzystaniu z usług banku.
A banki niech sobie na mnie zarabiają, naprawdę nie mam nic przeciwko tremu. Nie jestem z pisu. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-09-03 22:28:25
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-03 o 22:18, Akarm pisze:

[...]

Jeśli w XXI wieku ;-) usługa/produkt bankowy jest aż tak ułomny że dobrze jest / warto / nieodzowne jest (niepotrzebne skreślić) posiadanie kilku takich usług w obawie przed ich "awarią" to trochę chyba coś jest nie halo.

ZARABIA, NIE ZARABIA... kwestie dyskusyjne i indywidualne.

WAŻNE że NIE DZIAŁA jak tu wielu przestrzega.

Data: 2018-09-04 10:01:31
Autor: Akarm
[OT] Re: konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-03 o 22:28, z pisze:

ZARABIA, NIE ZARABIA... kwestie dyskusyjne i indywidualne.

Tak jest.
Normalnym ludziom nie przeszkadza, kiedy ktoś inny dzięki nim zarabia.
Nigdy nie zrozumiem, dlaczego niektórzy mają za złe innym, że zarabiają.
Na przykład:
"Mam jedno konto z poustawianymi samopłacącymi się rachunkami. Po cholerę więcej? Żeby banki więcej na mnie zarobiły"?
Ludzieeee! Jak nisko trzeba upaść, żeby chwalić się publicznie taką sowiecką/pisowską naturą?!

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-09-04 14:02:17
Autor: z
[OT] Re: konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-04 o 10:01, Akarm pisze:
Ludzieeee! Jak nisko trzeba upaść, żeby chwalić się publicznie taką sowiecką/pisowską naturą?!

Miałbyś rację gdyby te banki płaciły rzetelnie w Polsce podatki.

Wtedy pozakładałbym i z 50 kont ;-)

A teraz wolę kupić na straganie "na zapas" (takie modne ostatnio) :-)

Data: 2018-09-04 14:17:39
Autor: Andrzej Kłos
[OT] Re: konta w wielu bankach
z pisze:
[...]

a "straganiarz" rzetelnie płaci podatki?

Data: 2018-09-04 14:36:45
Autor: z
[OT] Re: konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-04 o 14:17, Andrzej Kłos pisze:
a "straganiarz" rzetelnie płaci podatki?

przynajmniej powiększy tu na miejscu szarą strefę która w pewnych granicach nie jest taka zła :-)

Data: 2018-09-04 09:30:42
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8d24db$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
Obecnie mam 12 instytucji finansowych - 10,5 banku (to 0,5 to oranżada - bo mam też mBąk) oraz curve.
A nie szkoda Ci życia? :-)

Cos w tym jest ...

[...]

Banki zarabiaja na mnie 0.
Nie liczac prowizji na kartach, no i roznic odsetkowych. No i tych drobnych, co tam leza nieoprocentowane na kontach.

Niby jedno konto wystarczy, no lepiej dwa dla bezpieczenstwa, ale z ktorego zrezygnowac ... ciezki wybor :-)

Za to pilnowanie warunkow zwolnienia z oplat staje sie juz uciazliwe :-)

J.

Data: 2018-09-04 14:10:10
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-04 o 09:30, J.F. pisze:

Za to pilnowanie warunkow zwolnienia z oplat staje sie juz uciazliwe :-)

O właśnie. Posiadanie konta to nic głupiego ani kosztownego.

Głupota i koszty zaczynają się jak musisz pilnowac warunków, terminów, czytać 50 stron regulaminów i drobnych druczków.

Konkretne koszty których większość otumaniona propagandą nie dostrzega.

To jest zwyrodnienie bankowości i brak poszanowania klienta.
Jak ktoś mnie nie szanuje i próbuje mnie "okradać" to zaczynam być podejrzliwy i zastanawiać się czy płaci podatki.
Tak wiem... DZIWNY jestem :-)

Data: 2018-09-04 15:24:12
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8e7621$0$675$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No, prawde mowiac, to bank swiadczy uslugi, wiec nienormalne jest, ze ja za to nie place :-)

I choc nie mam nic przeciw placeniu jakiejs drobnej kwoty, to pozamykam nadmiarowe konta, jak wprowadza oplaty :-)

J.

Data: 2018-09-04 17:20:58
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-04 o 15:24, J.F. pisze:

[...]

Nie wiem co jest tego przyczyną ale zauważam dziwne postawienie na głowie kto za co powinien płacić i czy coś kosztuje czy nie kosztuje

Jak przystało na doktrynę neoliberalną powinno się płacić za wszystko bo nic nie ma za darmo.
Tymczasem, KONTO darmowe ale nie do końca lokata o oprocentowaniu o rząd wielkości niższym niż kredyt, lekarstwem na złe działanie usługi wykupywanie drugiej dla bezpieczeństwa, kredyt lekarstwem na dżumę i
cholerę... ;-)

Czy koszt utrzymania konta bankowego przy dzisiejszej technologii i rozwoju infrastruktury może przewyższać zysk z obracania powiedzmy kilkoma tysiącami leżącymi na koncie Kowalskiego?

Czy to sławetne 13% złych kredytów które nie są spłacane jest objawem niekompetencji bankowców czy próbą naginania rzeczywistości i tłumaczenia wymuszenia zysków?

Trudne pytania

Podobnie do pytania dlaczego lekarstwem na złe działanie usługi ma być wykupienie drugiej na wszelki wypadek :-)

Data: 2018-09-04 19:22:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
konta w wielu bankach

"z" 5b8ea2d9$0$672$65785112@news.neostrada.pl

Jak przystało na doktrynę neoliberalną powinno się płacić za wszystko bo nic nie ma za darmo.

Bywa, że druk biletu przewyższa wartość tegoż biletu.
Wówczas też ,,trzeba płacić''?
Za reklamówki sklepowe (zadrukowane papierki
z reklamami, nie torebki) też?
Za czytanie i pisanie tutaj?...

-=-

Pioruny całkiem blisko. :) Zapomniałem już, jak
,,brzmi'' deszcz na szybach i parapetach. :)

Data: 2018-09-05 01:00:40
Autor: z
konta w wielu bankach

Bywa, że druk biletu przewyższa wartość tegoż biletu.

Podstawowa znajomość informatyki tak powiedzmy na poziomie gimnazjalnym pozwala dostrzec dysonans pomiędzy dwoma wartościami:
- koszt prowadzenia rachunku
- zysk z obracania i przechowywania  oraz trwania w "czarnych dziurach" pieniędzy klientów

Uznawanie że te wartości się niwelują przy każdej zastosowanej kwocie może budzić tylko politowanie i współczucie albo z powodu wyprania mózgu przez marketing albo ułomności czy braku umiejętności samodzielnego myślenia oraz wyciągania logicznych wniosków.

Są tacy ludzie. Szanujemy ich :-)

Data: 2018-09-05 01:17:47
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 01:00:43 UTC+2 użytkownik z napisał:

> Bywa, że druk biletu przewyższa wartość tegoż biletu.

Podstawowa znajomość informatyki tak powiedzmy na poziomie gimnazjalnym pozwala dostrzec dysonans pomiędzy dwoma wartościami:

O, tego mi brakowało w zrozumieniu Twoich postów - założenia, że Twoja znajomość informatyki jest na poziomie gimnazjum.
Teraz już wszystko jest jasne.

Są tacy ludzie. Szanujemy ich :-)
Bardzo miło.
Ale już nie spodziewamy się, że napiszą coś sensownego - a szkoda, bo postów na grupie tak mało :(

Data: 2018-09-05 10:29:33
Autor: z
konta w wielu bankach
Wiesz. Powinienem Ci odpisać że wycieczkami osobistymi poziomu tej grupy nie podniesiesz ale to zapewne wiesz. Dlatego z szacunku o Tobie nic nie napiszę :-)

Data: 2018-09-05 01:51:45
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
Osobiste to nie było, odnosiło się wprost do wypowiedzi o dysonansie kosztów i zysków dla banku z prowadzenia rachunku.
Banki nie są głupie i na tym naprawdę nie tracą.
Na prowadzeniu pustych rachunków również - to już nie te czasy, że może to być w jakikolwiek sposób znaczące obciążenie dla komputerów, jakimi banki i tak się posługują.
Z kolei gdy wpływa tam pensja, to dopiero wtedy generowane są koszty dla banku - opłaty za przelewy czy wypłaty z bankomatu.
Więc na "zwyczajnym" kliencie bank nie straci, nawet jak wyda kasę na jego pozyskanie - czy to na reklamy czy na wiśnie, czy też na wysłanie kuriera.
Nawet jak masz ekstremistów - czyli albo wypłaca wszystko w bankomacie w dzień wypłaty - bank płaci operatorowi bankomatu tylko raz - albo wypłaca po 50zł dziennie - ale za to średnio pół pensji leży na koncie przez miesiąc.
Bank oczywiście nie zarobi na wyjadaczach wiśni - ale to mają wliczone w ryzyko oraz starają się je minimalizować np. karencjami.
Więc jak chciałeś się nauczyć to proszę - a jeśli masz merytoryczne kontrargumenty - a nie tylko pitu-pitu o praniu mózgu, ułomnościach czy poziomie gimnazjum - to napisz, poziom się podniesie.
Inaczej pozostanie jedynie wątpliwa radość z obserwowania dyskusji trolla z trollem ;P

Data: 2018-09-05 11:12:10
Autor: z
konta w wielu bankach
Napisz łaskawie czy opłata za prowadzenie konta 5 zł/mies. bez żadnych innych kosztów, kart, bankomatów... 10 przelewów w miesiącu płatnych 50 gr. to ina bajka. Czy bank zarobi w mies. te 5 zł obracając moimi 5 tysiącami (bo tak stanowi regulamin) czy nie zarobi 5 zł?

Data: 2018-09-05 05:58:40
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 11:12:12 UTC+2 użytkownik z napisał:

[...]

Przy obecnych stopach może zarobić i 40zł - niech będzie 20, bo przecież nie masz KK i musisz sukcesywnie wypłatę konsumować - i to na samych odsetkach. Ale to tylko dla konsumpcyjnych - a gro kredytów to jednak hipoteki z dużo mniejszym %. Ale 5zł powinno wyjść.

Tylko jaką tezę stawiasz? Płacisz 5zł/mc, a nie masz karty, nie robisz przelewów, nie wypłacasz w kasie?
Ja bym 5zł nie zapłacił, bo mam oferty za 0zł bez żadnych warunków.
Czy to z bezpłatną kasą czy też z bankomatami.
Tak samo całkowicie darmowe karty kredytowe.

A rynek jak rynek - jak komuś się nie chce iść do biedronka, to kupuje w sklepie pod domem o 20 czy 50% drożej.
Jak ktoś się boi kupić w necie czy nie chce czekać (choć z tym też różnie, w takich małych sklepach, co są blisko, często się okaże, że akurat tego modelu nie ma - a te duże są zwykle daleko, co kosztuje czas i ew. benzynę) to kupi w rtv/agd w sklepie, tak samo przepłacając 20 do 50%.

Więc i banki trwają takie, co mają ofertę za 0, oszczędzając zapewne na marketoleniu, marmurach+zatrudnieniu - oraz takie, co nie mają, gdzie pójdą klienci nieświadomi, "bo rodzice mieli", itp.

Tak że jeszcze raz - jaką tezę stawiasz?
Bo może nie możemy się dogadać dlatego, że mówimy o czymś innym.

Data: 2018-09-05 06:42:55
Autor: sczygiel
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 07:58:41 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

Przy obecnych stopach może zarobić i 40zł - niech będzie 20, bo przecież nie masz KK i musisz sukcesywnie wypłatę konsumować - i to na samych odsetkach. Ale to tylko dla konsumpcyjnych - a gro kredytów to jednak hipoteki z dużo mniejszym %. Ale 5zł powinno wyjść.

Ale czy na pewno fundusze z ROR bank moze komukolwiek pozyczyc? Tak wewnetrznie i wg regulacji.
Bo cos mi sie kojarzy ze fundusze ROR i lokaty to osobne kupki i bank nie moze pozyczac nikomu z kupki ROR. Tak przynajmniej bylo kiedys i dlatego ROR powstal jako byt. Aby rozgraniczyc ryzyko.

Data: 2018-09-05 07:01:37
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 15:42:57 UTC+2 użytkownik sczy....@gmail.com napisał:

[...]

Ciekawostka.
Gdyby tak było to opłata za ROR byłaby uzasadniona, a jej "zwrot" miałoby się pośrednio z części % z lokat.
Ale wtedy też od kasy na ROR nie powinno być rezerwy obowiązkowej - a chyba jest. I, jeśli czegoś nie pokręciłem, ostatnio było o tym na grupie, kiedyś nawet od ROR była większa niż od lokat - choć już nie pamiętam czemu, więc może było odwrotnie, ale teraz jest tak samo.
A skoro jest tak samo, to można pożyczać z każdej kupki, jedynie nadzór pilnuje, żeby nie było zbytniej rozbieżności między zapadalnością depozytów (w tym tych z "zerową" zapadalnością, czyli RORów, był to też element walki z lokatami 1-dniowymi) a kredytów.

Data: 2018-09-06 17:09:31
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:16223370-0f07-421e-8224-0c10146807a0@googlegroups.com...
[...]

Nie slyszalem o takim przepisie, ale kto wie, moze i jest.
Ale to chyba powinny byc i zapisane w gwarancjach BFG, a nie jest.

Swoja droga ta zmiana ciekawa - tyle lat byly u nas oprocentowane ROR i komu to przeszkadzalo ... import zachodnich/amerykanskich zwyczajow, czy jakies unijne przepisy ?
Bo chyba nie krajowe ...

J.

Data: 2018-09-06 09:54:12
Autor: sczygiel
konta w wielu bankach
W dniu czwartek, 6 września 2018 10:10:06 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Swoja droga ta zmiana ciekawa - tyle lat byly u nas oprocentowane ROR i komu to przeszkadzalo ... import zachodnich/amerykanskich zwyczajow, czy jakies unijne przepisy ?

Nie sledzilem tematu zbytnio ale zawsze mi sie wydawalo ze lokaty sa przykrywka dla pozyczek. A ROR to tylko usluga trzymania pieniedzy. I dlatego ze bank ich dalej pozyczac nie mogl to nie bylo odsetek a czasem wrecz oplaty.

Jesli srodki ROR tez podlegaja ryzyku i jak bank upada to dostaje sie tylko kwote gwarantowana to kiepski taki system.

Co w sumie moglo by sie zgadzac z tym ze pieniadze na moim koncie nie sa moje. Zamotane to...

Data: 2018-09-07 07:17:07
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Dnia Thu, 6 Sep 2018 09:54:12 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
[...]

I jeszcze niuans - BFG w swych raportach podaje po prostu "depozyty
klientow", czasem dzielac na "gospodarstw domowych" i "firm".
A nie dzieli na ROR i oszczednosciowe.

No i mamy kolejny powod do kilku kont - a jak bank upadnie ? BFG zwroci, ale za tydzien czy dwa.

A w miedzyczasie ... Provident ? :-)

J.

Data: 2018-09-07 11:42:49
Autor: Michał Jankowski
konta w wielu bankach
W dniu 07.09.2018 o 07:17, J.F. pisze:

I jeszcze niuans - BFG w swych raportach podaje po prostu "depozyty
klientow", czasem dzielac na "gospodarstw domowych" i "firm".
A nie dzieli na ROR i oszczednosciowe.

Z drugiej strony - jestem intensywnie namawiany przez banki do przełożenia pieniędzy z ror na lokaty - ale proponowane odsetki są tak śmieszne, że nie warte wizyty w banku.

   MJ

Data: 2018-09-07 02:56:50
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu piątek, 7 września 2018 11:42:51 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

Z drugiej strony - jestem intensywnie namawiany przez banki do przełożenia pieniędzy z ror na lokaty - ale proponowane odsetki są tak śmieszne, że nie warte wizyty w banku.

Hmm, uczulenie na "bankowość internetową"?
Ponad 2% dostaniesz już w większości banków - akurat tyle, by ochronić kasę przed inflacją.
Choć są ludzie, którzy lubią trzymać ponad 100k na ROR - i to jeszcze takim, do którego mają wydaną debetówkę. Widać mają mocne serca.
Inna możliwość to kupno euro czy dolarów - choć w dolarze inflacja porównywalna z naszą.

Lokaty rentierskie też da się znaleźć, choć nie sądzę, że aż na 5% czystego zysku - za małe stopy obecnie.
I zwykle rentierskie dają większy %, ale mają kary za wycofanie.
Zwykłe lokaty nigdy nie dawały zarobić ponad 2% - inna sprawa, że teraz w ogóle nie dają zarobić nic, jedynie chronią przed inflacją.
A dawno temu (np. w czasach Balzaka, tam było o "sprzedawaniu 500 franków renty") kapitał był o wiele cenniejszy, bo był ograniczony.
Teraz nie jest ograniczony niczym - np. Bank Japonii "wydrukował" - czyli po prostu dopisał sobie samemu na koncie - tyle jenów, że wykupił za nie cały dług publiczny Japonii.

Data: 2018-09-07 11:39:43
Autor: Michał Jankowski
konta w wielu bankach
W dniu 06.09.2018 o 17:09, J.F. pisze:

Swoja droga ta zmiana ciekawa - tyle lat byly u nas oprocentowane ROR i komu to przeszkadzalo .

A teraz za to nie ma oprocentowanych lokat, więc na jedno wychodzi.

Tutaj nastąpiła jakaś olbrzymia zmiana na przestrzeni pokoleń - jak się czyta stare angielskie czy francuskie powieści, to tam było pełno ludzi żyjących z odsetek od kapitału, który można było bezpiecznie ulokować na jakieś 5 procent - w warunkach bez inflacji, a więc na czysto.

Teraz co prawda żyją osoby typu Bill Gates, podwajające miliardowe
kapitały w kilka lat, ale dla 'klasy średniej' możliwość 'życia z procentów' znikła.

   MJ

Data: 2018-09-07 12:20:56
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b92475f$0$674$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie tylko angielskie - czytam Kraszewskiego i tez sie ten motyw pojawia.
W Lalce Prusa tez chyba byl.

Swoja droga ciekawe na czym ten zysk - rozumiem ze mozna kupic kamienice i zyc z wynajmu mieszkan,
Wokulski zarabial na handlu ... ale wtedy dostaje sie kredyt kupiecki, wiec po co pieniadze ...
No i przemysl ... czyzby juz sie rozwijal na tyle, ze mozna bylo inwestowac ?
Bo w ziemię to chyba u nas nie bardzo - tzn można było prywatnie wies kupic, ale zeby jacys posrednicy inwestycyjni byli ?

Teraz co prawda żyją osoby typu Bill Gates, podwajające miliardowe
kapitały w kilka lat, ale dla 'klasy średniej' możliwość 'życia z procentów' znikła.

Bo klasa srednia ma pracowac, co by to bylo, gdyby stwierdzila, ze jej sie nie oplaca, lepiej sie poleniwic :-)
A i to juz niedlugo, bo wkrotce to nam grozi Limes Inferior :-)

A tym angielskim ... czy na pewno tak "pełno" ?
Pełno w "wyzszych sferach", a co najmniej w srednich, ale ilu ludzi musi pracowac, zeby takiego "darmozjada" utrzymac - 100, tysiac ?
Ale o nich nie warto pisac :-)

W ogole stosunki spoleczne sie zmienily - dawniej taki "dom na poziomie" to pare sztuk sluzby, a dzis ?
No, wyzsza klasa srednia w USA zatrudnia jakas Meksykanke :-)

Albo tak sie czasem patrze na dworzec kolejowy we Wroclawiu ... po co komu ten przepych, te baszty ...
Stare fabryki podobnie - te gzymsiki w oknach, łuki np.

Ale byc moze praca ludzka byla tania, czy murarz robi z gzymsem czy nie, to bez znaczenia, bo mu tyle samo schodzi,
a górną czesć w łuk to nawet łatwiej niz prosto - bo nie spada.
Dopiero pare lat bylo trzeba, zeby zbrojone belki wdrozyć.

A tu przyszla wojna, socjalizm i wyrownal. I czlowiek nie chce juz pracowac za kromke chleba ...

J.

Data: 2018-09-05 16:28:34
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8f9deb$0$589$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak pozyczy na 15% to zarobi.
Ale teraz jakby coraz trudniej frajera zdobyc, to powiedzmy ze jak pozyczy na 10%, to tez zarobi.
Jak pozyczy na 5%, to tez zarobi.

Jak kupi obligacje SP na 2%, to tez zarobi - ale czy pokryja mu sie koszty ?
Jak kupi bony skarbowe - tez zarobi.

Jak pozyczy na WIBORze, to tez zarobi ... ale jak za duzo bedzie chetnych do pozyczania i WIBOR spadnie, to moze byc gorzej.

J.

Data: 2018-09-05 16:53:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
konta w wielu bankach

"z" 5b8f9deb$0$589$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Gdybyś miał swój biznes, wiedziałbyś o tym, że liczba klientów
też ma znaczenie? Inaczej brzmi w Polsce:

   mamy miliony klientów

niż:

   mamy prawie milion klientów

a brzmienie to wyraża się kosztem pozyskania kolejnych klientów,
z których część wygeneruje stosowny zysk. Dobry klient wybierze
jaki bank? -- mający kilka tysięcy klientów, czy mający kilka
milionów klientów?

-=-

Wiedziałeś (akurat błądziłeś) o tym, że klikanie w link daje
zysk pisarzowi strony, gdyż strona zyskuje popularność, ale
nie wiesz, że ,,martwy'' klient też daje zysk?

BTW klikania... Skoro zarabiam na mej stronie 0,00 pln -- czy
spopularyzowanie daje mi zysk? Imo nie daje.

-=-

IMO przeciętny klient oszczędza lub zadłuża się tak,
że generuje zysk bankowi, zaś koszty obsługi klienta
teraz są niemal zerowe.

Kiedyś myślałem, że bankom niemiłe (delikatnie ujmując)
jest przyjmowanie wpłat bilonowych, aż pewnego dnia
pracowniczka Mille wyprowadziła mnie z błędu.

-=-

Głupi człowiek dookoła widzi piętrzące się problemy
i koszty, ale mądry widzi szanse na zyski, choć obaj
obserwują to samo ,,zjawisko''.

Data: 2018-09-05 19:09:20
Autor: z
konta w wielu bankach
Nikt tu nie bierze pod uwagę efektu skali i możliwości technicznych które w ostatnich czasach wzrosły lawinowo. Dlaczego?

Mój bank uważa że dopiero jak obraca moimi 5000 zł to zwraca mu się koszt utrzymania konta w wielkości 5 zł.

Czy tylko mi się wydaje że to jest śmiechu kupa?

To taki przykład z życia ale myślę że odzwierciedlający poziomy/piętra/himalaje różnicy między tymi dwoma kwotami w XXI wieku

Data: 2018-09-05 10:52:49
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 19:10:02 UTC+2 użytkownik z napisał:
Nikt tu nie bierze pod uwagę efektu skali i możliwości technicznych które w ostatnich czasach wzrosły lawinowo. Dlaczego?

Za nowy komputer i wdrożenie go też trzeba zapłacić - i jakoś trzeba na to zarobić. Ale to oczywiście nie znaczy, że musi być to z opłat od klientów.

Mój bank uważa że dopiero jak obraca moimi 5000 zł to zwraca mu się koszt utrzymania konta w wielkości 5 zł.

Czy tylko mi się wydaje że to jest śmiechu kupa?

Z tego, ci piszesz, wynika, że to nie jest Twój bank - a że Ty jesteś tego banku niewolnikiem czy własnością. I to najgorszego rodzaju, bo zdajesz sobie z tego sprawę, a nic z tym nie robisz.
Chyba że nie możesz - np. masz tam też hipotekę, a w umowie zapis zobowiązujący do konta. Ale on jest nielegalny i można się od tego uwolnić.

My zaś rozmawiamy wciąż o kontach, które są darmowe bez ŻADNYCH warunków.
I tylko takie polecamy jako backup.
Naprawdę są takie, nie mówiąc o KK.
Tak jak np. aero2 na backup netu.
Na naszej religii bank nie zarabia.
Więc "free your mind", niech nie będzie już wyprany, i zmień bank.
Bo jak wciąż będziesz przyjmował błędne założenia to nigdy się nie dogadamy i będziesz wychodził na trolla.

Bank będzie próbował zarabiać na wszystkim. Jedynie rynek lub regulacje pomogą konsumentom. Ale rozsądny konsument wybjera lepszą ofertę. Chyba że jest tak zapracowany, że po 5zł się nie schyli.
A po 200zł i darmowe ubezpieczenie za możliwość obracania Twoją pensją - w milku?

Data: 2018-09-05 21:29:36
Autor: Animka
konta w wielu bankach
[...]

Aby sie uwolnić to musi spłacić cały kredyt.

--
animka

Data: 2018-09-05 13:32:05
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 21:30:24 UTC+2 użytkownik Animka napisał:
> [...]

Aby sie uwolnić to musi spłacić cały kredyt.

Wydaje mi się, że jest to zabroniona sprzedaż wiązana i można, może z pomocą uokik, pozbyć się płatnego konta (np. w db pięknie się nazywa dbLife i kosztuje 15 czy 20zł/mc), a kredyt spłacać na rachunek techniczny.
Gorzej, jeśli sprzedaż wiązana dawała np. obniżenie marży - ale tutaj banki zwykle były zaślepione i konto płatne wciskały bez bonusu, bonusy bywały za wzięcie KK czy jakiegoś planu systematycznego wyłudzania.
Choć pewnie to i tak musztarda po obiedzie, bo nawet banki nie były tak zaślepione i pazerne, by wymagać płatnego konta np. dłużej niż 5 lat. Chyba że ktoś nie doczyfał i nadal ma płatne, mimo, że już nie musi.

Data: 2018-09-06 02:31:54
Autor: Animka
konta w wielu bankach
[...]

Płaciłam ponad 6 zł. za m-c w PKO  przez parę lat (bo to było wymagane). Wreszcie coś się zmieniło i zamknęłam to konto osobiste z którego nie korzystałam. Lepiej późno niż wcale :-)

--
animka

Data: 2018-09-06 09:51:00
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Dnia Wed, 5 Sep 2018 13:32:05 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):
[...]

Tez mi chodzi cos po glowie, ze to zabronione, ale DB nic o tym nie
wie i mowi ze umowa obowiazuje :-)

Co wiecej - byly jakies zmiany regulaminow/cennikow i okazja do
wymowienia, to DB stwierdzil, ze umowa kredytu jednak tego konta
wymaga :-)

Oczywiscie mozna by kredyt przeniesc ... ale teoretycznie jest na to
tylko 2 tyg po zmianie, no mozna na tym stracic wiecej niz to koszt
tego konta :-)

Gorzej, jeśli sprzedaż wiązana dawała np. obniżenie marży - ale
tutaj banki zwykle były zaślepione i konto płatne wciskały bez
bonusu, bonusy bywały za wzięcie KK czy jakiegoś planu
systematycznego wyłudzania.

Alez oczywiscie ze byly jakies "promocyjne" warunki kredytu.

[...]

No i znajomy z uteskinieniem czeka na uplyw tych 5 lat i mowi "nigdy
wiecej DB" :-)
DB sie z nim zgadza i z Polski ucieka

J.

Data: 2018-09-05 22:00:35
Autor: z
konta w wielu bankach
Z tego, ci piszesz, wynika, że to nie jest Twój bank - a że Ty jesteś tego banku niewolnikiem czy własnością. I to najgorszego rodzaju, bo zdajesz sobie z tego sprawę, a nic z tym nie robisz.

Mam kilka poleceń zapłaty i czekam aż banki zaczną stosować unijne przepisy o przenoszeniu kont.

Czy może lobby bankowe uwaliło pomysł? :-)

My zaś rozmawiamy wciąż o kontach, które są darmowe bez ŻADNYCH warunków.
I tylko takie polecamy jako backup.
Naprawdę są takie, nie mówiąc o KK.

Czyli takie gdzie wpłacasz pieniądze i za możliwość obracania nimi przez bank nic nie dostajesz :-)

Wciąż twierdzę że koszt utrzymania to ułamek koma przecinek tego co na nich leży :-)

Rzeczywiście bardzo "elitarna" forma DARMOWOŚCI. Bank ma za darmo kasę do obracania.

Data: 2018-09-05 13:41:10
Autor: Dawid Rutkowski
konta w wielu bankach
W dniu środa, 5 września 2018 22:00:49 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Mam kilka poleceń zapłaty i czekam aż banki zaczną stosować unijne przepisy o przenoszeniu kont.

Czy może lobby bankowe uwaliło pomysł? :-)

Jak przenosiłem - za 250zł wiśni - z wbk do krokodyla, to proponowali, że PZ przeniosą - nie skorzystałem, bo nie mam PZ nigdzie.
Bodajże OGNIVO na to pozwala.
Inna sprawa czy krokodyl to dobra propozycja - ale przenoszenie już działa, przynajmniej w teorii.

> [...]
> Naprawdę są takie, nie mówiąc o KK.

Czyli takie gdzie wpłacasz pieniądze i za możliwość obracania nimi przez bank nic nie dostajesz :-)

Jak to nic?
Karty nie masz, więc nie czujesz - a to jest niemałe coś - wiem, bo używam dopiero od 4 lat (wcześniej nie było sensu, bo biedronek nie brał ;)
Ale chociażby te PZ.
I brak konieczności sfania w ogonku po wypłatę i całej jej noszenia w kieszeni.

Rzeczywiście bardzo "elitarna" forma DARMOWOŚCI. Bank ma za darmo kasę do obracania.

Powiedział ten, co się o darmowość musi starać.
Ale ku dobremu idzie.
Kolejny level - wiśnie.
Następny - KK - a kasę, którą bank za darmo obraca na lokatę lub KO i samemu obracać kasą, którą za darmo daje bank.
Nie jest to może oscylator, ale frustrację zmniejszy ;>
Zrobisz bankowi to, co on robi teraz Tobie ;P

Data: 2018-09-05 07:52:31
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Dnia Tue, 4 Sep 2018 17:20:58 +0200, z napisał(a):
[...]

To tylko technika, czasem zawedzie, czasem jest w konserwacji.

Czy koszt utrzymania konta bankowego przy dzisiejszej technologii i rozwoju infrastruktury może przewyższać zysk z obracania powiedzmy kilkoma tysiącami leżącymi na koncie Kowalskiego?

WIBOR teraz jaki - 1.75% ?
to tak od 3000 jest 52 zl/rok, 4.30/mc ... no faktycznie, starcza ...

Tak swoja droga - patrze sie na % w mbank czy BZ ... najwyrazniej maja
za duzo pieniedzy. Nawiasem mowiac - sporo kont to proba szukania odsetek, jak sie
okazuje ze tylko dla nowych klientow, tylko do 100 tys itp ..

[...]

A czemu nie ?

J.

Data: 2018-09-05 08:06:58
Autor: z
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-05 o 07:52, J.F. pisze:
A czemu nie ?

jedno słowo GŁUPOTA

Pomyśl o szerszym zastosowaniu tego patentu np. w gospodarce.
Może nobla dostaniesz :-)

Data: 2018-09-04 00:15:40
Autor: Waldek
konta w wielu bankach

Inna sprawa to loginy - tam, gdzie są aliasy, jest łatwiej, ale z połowa ma tylko możliwość cyfrowego.
Obecnie mam 12 instytucji finansowych - 10,5 banku (to 0,5 to oranżada - bo mam też mBąk) oraz curve.

He he ... zmobilizowałes mnie do policzenia
i też mam aktywnych 12 (banków) + Revoluta
- było 13 ale ostatnio pożegnałem się definitywnie z Raifim.
Następny do odstrzału będzie Envelo i chyba krokodyl.

Jeszcze mnie nie widzieli np. w BOS-iu - ale póki co, nic mnie tam nie ciągnie :D

Data: 2018-09-04 09:19:29
Autor: ń
konta w wielu bankach
Różnie bywa, np. w przypadku zajęcia to chyba jednak najlepiej mieć wszystko na jednym koncie i to na takim z lekkim debetem ;-)

-- -- -
dywersyfikacja kasy między bankami są jak najbardziej polecane

Data: 2018-09-04 19:15:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
konta w wielu bankach

"ń" pmlbm0$a6k$1@node2.news.atman.pl

: Różnie bywa, np. w przypadku zajęcia to chyba jednak najlepiej mieć

BTC itp. ;)
W Białymstoku pada spory deszcz.
[pewnie ktoś zleci przelew]

Data: 2018-09-03 12:55:04
Autor: Akarm
konta w wielu bankach
W dniu 2018-09-03 o 12:11, Bolko pisze:
Założe się że są na tej grupie osoby które mają konta w wiecej niż 3 bankach.
Ja mam w trzech w wątku obok opisałem problemy z logowaniem żony.

Są jakieś rozwiązania pozwalajace uniknąć takich problemów?

Ja sobie zawsze zapisuję wszystkie loginy i hasła. I to nie tylko do banków.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-09-03 13:21:44
Autor: marfi
konta w wielu bankach

Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:16c55543-2a8e-4d97-b9b4-d9f2f84f64c0googlegroups.com...
Założe się że są na tej grupie osoby które mają konta w wiecej niż 3 bankach.
Ja mam w trzech w wątku obok opisałem problemy z logowaniem żony.

Są jakieś rozwiązania pozwalajace uniknąć takich problemów?

Ogromna większość nie ma problemów więc rozwiązania są.
Ja używam pamięci lub ołówka i kartki papieru.

--
marfi

Data: 2018-09-04 09:26:11
Autor: J.F.
konta w wielu bankach
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:16c55543-2a8e-4d97-b9b4-d9f2f84f64c0@googlegroups.com...
Założe się że są na tej grupie osoby które mają konta w wiecej niż 3 bankach.
Ja mam w trzech w wątku obok opisałem problemy z logowaniem żony.
Są jakieś rozwiązania pozwalajace uniknąć takich problemów?

Rozwiazan nie ma ... ale i problemow nie ma.

Zona niech porzadek zaprowadzi i papiery bankowe trzyma w jednym miejscu.
I wpisuje wazne dane w komputer - szybciej sie szuka, latwiej backupuje ... ale tez moga wykrasc...

Za to tak z ciekawostek - zablokowalo mi sie kiedys konto w Lukasie, obecnie CA.
Mozna odblokowac w oddziale, co mi nie przeszkadza, bo oddzial mialem po drodze.
A tam chca dwoch dokumentow ze zdjeciem ... problemu niby nie ma, ale nie kazdy musi miec drugi dokument ...

No i jeszcze mozna pamietac kod telefoniczny, ale kto by to spamietal.

J.

Data: 2018-09-04 15:09:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
konta w wielu bankach

"Bolko" 16c55543-2a8e-4d97-b9b4-d9f2f84f64c0@googlegroups.com

: Założe się

Z kim? Ja też chcę!

: że są na tej grupie osoby które mają konta w wiecej niż 3 bankach.

Czasami próbuję zinwentaryzować ;) -- ale bezskutecznie.
Nawet wtedy miałbym trudności z liczeniem, gdybym nie
zawierał nowych umów i nie wypowiadał starych, gdyż
banki łączą się ze sobą...

Ale poniżej 3 nie spadam od lat.

: Ja mam w trzech w wątku obok opisałem problemy z logowaniem żony.

: Są jakieś rozwiązania pozwalajace uniknąć takich problemów?

Zapewne tak. Rzadko blokuję sobie dostęp.
Wystarczy zapisać sobie wszystko i strzec
zapisu przed utratą -- tedy i milczeć co
do stosowanych rozwiązań.