konto dla Rady Rodziców

Data: 2014-06-17 19:14:07
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
konto dla Rady Rodziców
Hello,

Gdzie najlepiej otworzyć konto dla dla Rady Rodziców w szkole
podstawowej? Macie jakieś doświadczenie?

Najlepiej za darmo albo za jakieÅ› w miarÄ™ rozsÄ…dne pieniÄ…dze. Potrzebne
wpłaty/wypłaty/przelewy. Karta do bankomatu/wpłatomatu dla skarbnika
mile widziana (choć nie absolutnie wymagana). Potrzebny dostęp dla kilku
osób, no i oczywiście możliwość ich zmiany co jakiś czas.

Uprzedzając pytanie: Nie. Nie mam pojęcia jaka jest forma prawna rady
rodziców. Próbowałem się dowiedzieć, ale trawiłem tylko na wielkie oczy
wyrażające kompletne niezrozumienie... Z drugiej strony chyba tysiące
szkół jakoś rozwiązują ten problem?

--
MiCHA

Data: 2014-06-17 20:17:55
Autor: 666
konto dla Rady Rodziców
Nie umiem Ci doradzić "gdzie najlepiej".
Natomiast można było otwierać m.in. w PeKaO (ostatnio podobno nie można? to zależy zapewne od konkretnego oddziału banku) i w Kredytbanku (upierdliwe strasznie, ale było).
Potrzebujesz uchwałę o statucie Rady Rodziców w Twoje szkole, uchwałę o wyborze Rady Rodziców (to zwykle 20-30 osób), uchwałę o wyborze składu Prezydium Rady Rodziców (to zwykle 4-6 osób), uchwałę Rady Rodziców lub Prezydium wskazującą, kto imiennie będzie upoważniony do reprezentowania w banku (np. wszystkie osoby z Prezydium RR, ale niekoniecznie, ustalcie to sobie) - najlepiej poświadczone pieczątkami (wiadomo ;)) dyrekcji szkoły.
Forma prawna jest określona w ustawie o systemie oświaty, do tego może być regulamin szkoły.

Data: 2014-06-18 09:49:40
Autor: Piotr Gałka
konto dla Rady Rodziców

Użytkownik " 666" <j.666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lnr6r6$fes$1news.supermedia.pl...
[...]

Z ciekawości zapytam.
Co powoduje, że szkoła (chyba ma konto) nie może mieć jakiegoś subkonta dla rady rodziców ?
P.G.

Data: 2014-06-18 10:30:04
Autor: 666
konto dla Rady Rodziców
A ma?
Jako jednostka budżetowa?

-- -- -
(chyba ma konto)

Data: 2014-06-20 19:08:42
Autor: WAM
konto dla Rady Rodziców
On Wed, 18 Jun 2014 10:30:04 +0200, " 666" <j.666@gazeta.pl> wrote:

A ma?
Jako jednostka bud¿etowa?

-- -- -
(chyba ma konto)
No zapewne ma. Jakos swoje zobowiazania reguluje. A zapewne wszystkie
wplywy na swoje konto musi odprowadzac na dochody jednostek
budzetowych.

WAM
--
www.wpolskichgorach.pl
www.spanienamazurach.pl

Data: 2014-06-17 22:34:42
Autor: mx
konto dla Rady Rodziców
On 17/06/2014 19:14, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Hello,

Gdzie najlepiej otworzyæ konto dla dla Rady Rodziców w szkole
podstawowej? Macie jakie¶ do¶wiadczenie?

Najlepiej za darmo albo za jakie¶ w miarê rozs±dne pieni±dze. Potrzebne
wp³aty/wyp³aty/przelewy. Karta do bankomatu/wp³atomatu dla skarbnika
mile widziana (choæ nie absolutnie wymagana). Potrzebny dostêp dla kilku
osób, no i oczywi¶cie mo¿liwo¶æ ich zmiany co jaki¶ czas.

Podpinam siê i podbijam. Pytam i sugerujê. A gdzie dla zwi±zku zawodowego? Jest KRS, NIP, REGON. Mieli¶my w BG¯, ale za zmianê pakietu na taki z netem 150 licz±. Pierwszy token bezp³atny (nie ma SMS), kolejne 10/m-c. Citi, Alior nie zak³adaj±, w BZWBK drogo jak cholera, obydwa pko z zasady pomijam. Wybra³em Meritum, p³atne wp³aty/wyp³aty gotówkowe, 5 za kartê (z obrotem 500 - zero) i grosze za SMS-y. Reszta w necie i wszystkie bankomaty za free, dowolna ilo¶æ u¿ytkowników. Podobno ³atwa, samodzielna ich konfiguracja. Konta pomocnicze te¿ free.

Pzdr. >mx<

Data: 2014-06-24 22:24:57
Autor: mx
konto dla Rady Rodziców
On 17/06/2014 22:34, mx wrote:
[...]

Wycofujê sugestiê, to nie meritum a Sritum Bank. Wg. banku konto mia³o dzia³aæ po 48 godzinach, ja zak³adam 2 tygodnie i koñca nie widaæ:
1. Wstuka³em wniosek do neta, otrzyma³em potwierdzenie, ¿e wniosek z³o¿ony poprawnie.
2. Na trzeci dzieñ (tylko robocze), w placówce umowy nie maj±. Po pó³godzinnym glêdzeniu na infolinii, mówi± o jakim¶ b³êdzie i ¿e teraz ju¿ na 100% wszystko OK i czekaæ 48 h na umowê. Kolejne 3 dni i nic.
3. W placówce zapewniaj±, ¿e gdyby¶my z³o¿yli u nich a nie w necie, konto by³oby otwarte ekspresowo, ale nowego wniosku nie przyjm±, czekaæ na umowê z centrali.
4. Po kilku dniach dzwoni± z oddzia³u, ¿e ch.., du.. i kamieni kupa. Proponuj± przyjazd do oddzia³u i zawarcie nowej umowy jednak. OK, z³o¿yli¶my. T³umacz±, ¿e ca³y bank dwa takie konta rocznie otwiera, ale w oddziale to mur-beton OK bêdzie.
5. Mija kilka dni i telefon z oddzia³u, ¿e potrzebuj± upowa¿nienia zarz±du dla "za³o¿ycieli" do reprezentowania zgodnie z KRS.
6. Dostarczy³em, czekamy, ale mam ich po dziurki w nosie. BG¯ pewnie pozostanie, z tych 150 nas zwolnili.

Data: 2014-06-17 23:41:30
Autor: Krzysztof Halasa
konto dla Rady Rodziców
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

Uprzedzając pytanie: Nie. Nie mam pojęcia jaka jest forma prawna rady
rodziców.

Brak formy jakiejkolwiek, IOW taka RR jest zbiorem swoich członków.

Próbowałem się dowiedzieć, ale trawiłem tylko na wielkie oczy
wyrażające kompletne niezrozumienie... Z drugiej strony chyba tysiące
szkół jakoś rozwiązują ten problem?

Raczej mniej formalnie.
Skarbnik używa własnego konta albo portfela i nie dokonuje tam operacji
na znaczące kwoty, oraz liczy że żaden *** np. z US się do tego nie
przyczepi. Ew. wykazuje się nieświadomością możliwości przyczepienia,
co może mu wyjść zresztą na zdrowie.

Nie dajmy się zwariować, przepisy nie muszą regulować wszystkiego.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-06-24 10:06:12
Autor: 666
konto dla Rady Rodziców
Może podpadać pod paragrafy "depozyt nieprawidłowy".
A poza tym skarbnik znajdzie siÄ™ w szpitalu lub ma egzekucjÄ™ komorniczÄ… i co wtedy?

-- -- -
Skarbnik używa własnego konta

Data: 2014-06-24 11:51:52
Autor: radekp@konto.pl
konto dla Rady Rodziców
Tue, 17 Jun 2014 23:41:30 +0200, w <m3ha3jkyd1.fsf@intrepid.localdomain>,
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisa³(-a):

> Próbowa³em siê dowiedzieæ, ale trawi³em tylko na wielkie oczy
> wyra¿aj±ce kompletne niezrozumienie... Z drugiej strony chyba tysi±ce
> szkó³ jako¶ rozwi±zuj± ten problem?

Raczej mniej formalnie.
Skarbnik u¿ywa w³asnego konta albo portfela i nie dokonuje tam operacji
na znacz±ce kwoty, oraz liczy ¿e ¿aden *** np. z US siê do tego nie
przyczepi. Ew. wykazuje siê nie¶wiadomo¶ci± mo¿liwo¶ci przyczepienia,
co mo¿e mu wyj¶æ zreszt± na zdrowie.

Skarbnik umiera i pieni±dze RR wchodz± w sk³ad masy spadkowej...

Data: 2014-06-18 09:24:56
Autor: D±browski
konto dla Rady Rodziców
W dniu 2014-06-17 19:14, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
[...]

Z Googla
"http://www.pocztowy.pl/instytucje/finansepubl_opp/pakiety/"
"http://www.bsczyzew.pl/index.php/klienci-indywidualni/konta-osobiste/unikonto-rady-rodzicow"

Data: 2014-06-18 09:51:11
Autor: Piotr Gałka
konto dla Rady Rodziców

Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:lnpsvv$tkh$1srv.chmurka.net...
Hello,

Gdzie najlepiej otworzyć konto dla dla Rady Rodziców w szkole
podstawowej? Macie jakieś doświadczenie?

Wiem tylko tyle:
Rada rodziców na której konto wpłacam przelewami ma konto w PKO BP.
P.G.

Data: 2014-06-18 11:23:30
Autor: afredyk
konto dla Rady Rodziców
W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 19:14:07 UTC+2 u¿ytkownik Przemyslaw Kwiatkowski napisa³:
[...]

Uprzedzaj±c pytanie: Nie. Nie mam pojêcia jaka jest forma prawna rady

rodziców. Próbowa³em siê dowiedzieæ, ale trawi³em tylko na wielkie oczy

wyra¿aj±ce kompletne niezrozumienie... Z drugiej strony chyba tysi±ce

szkó³ jako¶ rozwi±zuj± ten problem?

Albo prywatne konto (i zmieniasz je co roku - jesli sie zmienia sklad RR) albo na przyklad: http://www.pkobp.pl/dzieci-uczniowie-i-studenci/szkolne-kasy-oszczednosci/oferta/korzysci-dla-szkol-i-uczniow-z-udzialu-w-sko/ Czyli oferta SKO w PKO Banku Polskim

Konto jest za free, jest oprocentowane, nie ma podatku belki do tego, mozna zakladac subkonta, jest dostep przez iPKO. Zaklada dyrektor, wskazujac osobe reprezentujaca RR - i to ona ma (i ewentualnie pelnomocnik) dostep do tych pieniedzy.

Szkola nie musi prowadzic pelnego SKO dla dzieci - ale materialy edukacyjne bedzie otrzymywac, etc.

Data: 2014-06-18 22:41:24
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
konto dla Rady Rodziców
afredyk@gmail.com pisze:

[...]

A gdzie w tych przepastnych taryfach PKO jest toip tego konkretnego
konta? (Albo inaczej: ile za wpłatę/wypłatę/przelew?)

--
MiCHA

Data: 2014-06-20 14:12:38
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
konto dla Rady Rodziców
W dniu ¶roda, 18 czerwca 2014 22:41:24 UTC+2 u¿ytkownik Przemyslaw Kwiatkowski napisa³:

A gdzie w tych przepastnych taryfach PKO jest toip tego konkretnego

konta? (Albo inaczej: ile za wp³atê/wyp³atê/przelew?)

http://www.pkobp.pl/media_files/7097a284-4d27-4611-9674-2cb8f48b524a.pdf

strona 19ta

przez internet przelewy za 0. Prowadzenie tez. Wplaty, wyplaty rowniez.

Data: 2014-06-20 14:38:59
Autor: zarz±d komplementariusza
konto dla Rady Rodziców
http://www.pkobp.pl/media_files/7097a284-4d27-4611-9674-2cb8f48b524a.pdf
strona 19
przez internet przelewy za 0. Prowadzenie tez. Wplaty, wyplaty rowniez.

a ja widzê 50gr za przelew internetowy do innego banku.

Data: 2014-06-22 14:39:14
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
konto dla Rady Rodziców
W dniu pi±tek, 20 czerwca 2014 23:38:59 UTC+2 u¿ytkownik zarz±d komplementariusza napisa³:
> [...]

> przez internet przelewy za 0. Prowadzenie tez. Wplaty, wyplaty rowniez.

a ja widzê 50gr za przelew internetowy do innego banku.

Prawda, moj blad. SKO oddalem juz 1,5 roku temu, wiec albo pamiec nie ta, albo jakies podwyzki byly ;)

Data: 2014-06-24 10:09:52
Autor: 666
konto dla Rady Rodziców
Obydwa przypadki to "depozyt nieprawid³owy".
Prywatne konto to ryzyko choæby w przypadku zajecia komorniczego.
SKO jest na oszczêdno¶ci dzieci.
Poza tym finansowo dyrekcja szko³y powinna mieæ jak najmniej wspólnego z pieniêdzmi Rady Rodziców (inaczej zap³aci za co¶ po swoim uwa¿aniu "i co nam Pan zrobisz" - z do¶wiadczenia).

konto dla Rady Rodziców