konto dla sp. z o.o.

Data: 2010-08-20 10:20:42
Autor: Przemyslaw Frasunek
konto dla sp. z o.o.
Szukam dobrego (i w miare taniego) konta dla spolki z o.o. Istotne
sa dla mnie nastepujace kryteria:

- pula kont do platnosci masowych - na teraz 2000, mozliwosc
  rozszerzenia do 5000, eksport danych z platnosci masowych
  w jakims przyzwoitym formacie, np. CSV

- elastyczna polityka banku odnosnie kredytow odnawialnych

- niskie koszty przelewu

- niskie koszty prowadzenia konta

Obecnie korzystam z KB. Za prowadzenie konta glownego place 35 zl,
za przelew - 90 gr, za konta masowe - 250 zl. W porownaniu z innymi
ofertami, nie sa to szczegolnie duze pieniadze. Niestety KB ma szereg
wad:

- wszystkie sprawy mniej typowe (nawet wydruk historii starszej niz 6 msc)
  trzeba zalatwiac przez napisanie podania, ktore jest rozpatrywane
  przez dlugie tygodnie i wymaga kilku wizyt w oddziale banku (nie
  w placowce, tylko w glownym oddziale)

- od paru miesiecy czekam na rozpatrzenie wniosku o kredyt w koncie -
  i nie jest to problem zdolnosci kredytowej spolki

- organizacja pracy jest fatalna, gdy nasz opiekun handlowy jest na urlopie,
  to nie mozna niczego zalatwic az do jego powrotu

- system KB24 dziala powoli, a czasami wcale nie dziala, szczegolnie
  w godzinach szczytu

- eksport danych z platnosci masowych to jakas masakra, trzeba sie logowac
  na VPN, a pozniej na FTP

Jesli mozecie sie podzielic jakimis sugestiami, bylbym wdzieczny.
Przez jakis czas rozmawialem z BPH, ale ich handlowiec oprocz obietnic
w ciagu 3 miesiecy nie byl w stanie zalatwic zadnej (!) decyzji kredytowej.
Ani negatywnej, ani pozytywnej. --
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
* Jabber ID: venglin@nette.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

Data: 2010-08-20 16:34:25
Autor: Kotlet Mielony
konto dla sp. z o.o.
W dniu 2010-08-20 12:20, Przemyslaw Frasunek pisze:
[...]

zobacz konto w meritum banku, aktywne jest zaraz po zalozeniu przez net,

http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-08-20 14:41:20
Autor: Przemyslaw Frasunek
konto dla sp. z o.o.
Dnia 20.08.2010 Kotlet Mielony <mail@mail.mail> napisa³/a:
zobacz konto w meritum banku, aktywne jest zaraz po zalozeniu przez net,

W ofercie nie widze kont masowych. To dla mnie podstawowe kryterium
wyboru banku. Ze wzgledu na rodzaj prowadzonej dzialalnosci, musze
miec osobny nr konta dla kazdego klienta.

Data: 2010-08-20 17:10:00
Autor: Kotlet Mielony
konto dla sp. z o.o.
W dniu 2010-08-20 16:41, Przemyslaw Frasunek pisze:
[...]

masz na mysli subkonta ?
S± konta pomocnicze (patrz w taryfie oplat) ale drogie bo 20 zl /misieac za konto.

Zobacz oferte Brebank oni na pewno maja takie konta bo korzysta z uslug banku allegro, tpsa, orange itd a oni tworza konta dla kazdego klienta osobno

Data: 2010-08-20 15:40:47
Autor: Przemyslaw Frasunek
konto dla sp. z o.o.
Dnia 20.08.2010 Kotlet Mielony <mail@mail.mail> napisa³/a:
masz na mysli subkonta ?

Nie. Konta masowe :) Chodzi o to, ze dostajesz wygenerowana pule np. 2000
numerow kont. Kasa, ktora na nie wplywa trafia z automatu na konto glowne.
Ty zas dostajesz codziennie plik CSV, w ktorym jest lista wplat, wraz z numerem
konta.

Pozwala to na automatyczne ksiegowanie rozliczen z kontrahentami w systemie
ksiegowym.

Zobacz oferte Brebank oni na pewno maja takie konta bo korzysta z uslug banku allegro, tpsa, orange itd a oni tworza konta dla kazdego klienta osobno

Chcialem pogadac z handlowcem z BRE. Umowil sie na spotkanie i olal temat.

Data: 2010-08-20 12:26:21
Autor: Raff
konto dla sp. z o.o.
On 20 Sie, 17:40, Przemyslaw Frasunek <venglin
+use...@freebsd.lublin.pl> wrote:
Dnia 20.08.2010 Kotlet Mielony <m...@mail.mail> napisa³/a:

> [...]

Ty zas dostajesz codziennie plik CSV, w ktorym jest lista wplat, wraz z numerem

Pogadaj z BZWBK. Oni na pewno maj± tak± ofertê.
R.

Data: 2010-08-22 00:11:51
Autor: DanW
konto dla sp. z o.o.
+use...@freebsd.lublin.pl>  wrote:
[...]

Bank BPH - konto z obs³ug± p³atno¶ci masowych 50 z³/m-ci nie ma ograniczeñ w ilo¶ci rachunków - sam je generujesz na podstawie pierwszych 12 cyfr (oczywi¶cie po liczbie kontrolnej zawartej w pierwszych dwóch). Pozdrawiam Dan

Data: 2010-08-20 18:26:27
Autor: Kotlet Mielony
konto dla sp. z o.o.
[...]

fajne! Nawet nie wiedzialem ze to tak dzia³a.

Data: 2010-08-20 16:46:39
Autor:
p³atno¶ci masowe
Pytaj nie o konto a o p³atno¶ci masowe.
Sporo banków je ma
http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/rachunki_i_rozliczenia/l2/platnosci_masowe
http://www.pkobp.pl/index.php/id=oferta/grupa=8/section=mieszk
http://www.bzwbk.pl/41207
Jest te¿ w Inteligo i bre banku, chyba te¿ ing

Data: 2010-08-20 16:55:59
Autor: Przemyslaw Frasunek
płatności masowe
Dnia 20.08.2010   <aneczka.jedna@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³/a:
Pytaj nie o konto a o p³atno¶ci masowe.
Sporo banków je ma

To, ze sa na rynku, to ja wiem. Bardziej mi chodzi o Wasze subiektywne
opinie na temat korzystania z nich.

Przeniesienie kont masowych do innego banku to operacja dosc skomplikowana
logistycznie i przy 2000 kontrahentow ma szanse trwac nawet rok. Dlatego
chce dobrze wybrac bank, bo z KB nie jestem zadowolony.

Data: 2010-08-20 17:52:57
Autor:
p³atno¶ci masowe
Przemyslaw Frasunek <venglin+usenet@freebsd.lublin.pl> napisa³(a):
To, ze sa na rynku, to ja wiem

Nie zrozumieli¶my siê. Ja ci tylko chcia³am zwróciæ uwagê, ¿e pytasz o konta
masowe, co mo¿e dla wielu osób byæ niezrozumia³e. Pytaj o us³ugê p³atno¶ci
masowe i kto z niej korzysta od razu bêdzie wiedzia³ o co chodzi i mo¿e inny
bank podpowie

Data: 2010-08-20 20:06:46
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
konto dla sp. z o.o.
Przemyslaw Frasunek pisze:

Obecnie korzystam z KB.

Ta też, choć nie korzystam z kont masowych... :-)

[...]

Rozwiązanie jest bardzo proste i w moim wypadku działa IDEALNIE: Przenieś się z obsługą do jakiejś małej osiedlowej filii, obsługującej w zasadzie tylko konta emerytów. Będziesz dla nich najważniejszym klientem i będą o Ciebie dbać. Ja dokładnie tak mam - w filii jest zatrudnionych raptem 4 pracowników, a otwarta jest tylko przez 7h dziennie. Obsługują może z 10 firm większych niż jednoosobowe - i tacy klienci mają jak pączki w maśle, bo pracownicy filii wiedzą, że to tylko z nich się utrzymują. Absolutnie wszystko jestem w stanie załatwić na telefon. Np. ta historia rachunku starsza niż 6 miesięcy - jak potrzebowałem, to zadzwoniłem i ściągnęli mi z centrali w parę godzin.

- od paru miesiecy czekam na rozpatrzenie wniosku o kredyt w koncie -
   i nie jest to problem zdolnosci kredytowej spolki

Tu nic nie podpowiem, bo nie mam doświadczeń.

- organizacja pracy jest fatalna, gdy nasz opiekun handlowy jest na urlopie,
   to nie mozna niczego zalatwic az do jego powrotu

U mnie jest dokładnie odwrotnie - opiekuna widziałem na oczy raz w życiu i może z raz rozmawiałem przez telefon. Wszystko załatwiam z pracownikami filii. :-)

- system KB24 dziala powoli, a czasami wcale nie dziala, szczegolnie
   w godzinach szczytu

To fakt. :-(

- eksport danych z platnosci masowych to jakas masakra, trzeba sie logowac
   na VPN, a pozniej na FTP

Nigdy tego nie widziałem...

--
MiCHA

Data: 2010-08-20 21:17:59
Autor: cef
konto dla sp. z o.o.
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

[...]
tylko z nich siÄ™ utrzymujÄ….

Naprawdę tak myślisz? To ile wy płacicie za ten rachunek?
Nie za gorące to masło?

Data: 2010-08-20 22:16:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
konto dla sp. z o.o.
cef pisze:

Będziesz dla nich najważniejszym
klientem i będą o Ciebie dbać.

Naprawdę tak myślisz?

Ja nie myÅ›lÄ™, ja wiem  - mam lata doÅ›wiadczenia w tym wzglÄ™dzie. Jak również mam lata doÅ›wiadczenia poprzednio w wielkim oddziale Pekao, gdzie nie daÅ‚o siÄ™ zaÅ‚atwić nic...

To ile wy płacicie za ten rachunek?

Coś koło 30 zł.

--
MiCHA

Data: 2010-08-20 22:25:19
Autor: Norbert
konto dla sp. z o.o.
Dnia Fri, 20 Aug 2010 22:16:25 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

To ile wy płacicie za ten rachunek?

Coś koło 30 zł.

No to ich rzeczywiscie utrzymujesz! :D

Norbert

Data: 2010-08-20 22:47:46
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
konto dla sp. z o.o.
Norbert pisze:

To ile wy płacicie za ten rachunek?
Coś koło 30 zł.
No to ich rzeczywiscie utrzymujesz! :D

Mam takich rachunków kilka. Do tego dochodzą opłaty za przelewy krajowe i zagraniczne, zarabiają na spreadzie (choć niewiele, bo zwykle wiem ile mogę wynegocjować...), no i oczywiście zarabiają na depozycie... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-08-20 22:29:04
Autor: Samotnik
konto dla sp. z o.o.
Dnia 20.08.2010 Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisa³/a:
To ile wy p³acicie za ten rachunek?
Co¶ ko³o 30 z³.
No to ich rzeczywiscie utrzymujesz! :D

Mam takich rachunków kilka. Do tego dochodz± op³aty za przelewy krajowe i zagraniczne, zarabiaj± na spreadzie (choæ niewiele, bo zwykle wiem ile mogê wynegocjowaæ...), no i oczywi¶cie zarabiaj± na depozycie... :-)

Faktycznie, pó³ banku finansujesz z tej swojej ma³ej fortunki...
--
Samotnik

Data: 2010-08-20 22:52:29
Autor: MarekZ
konto dla sp. z o.o.
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i4mplj$p0c$1@inews.gazeta.pl...

[...]

No to nie tylko utrzymujesz ten oddział ale pewnie jeszcze i z 1/10 centrali.... :D

Data: 2010-08-21 10:54:29
Autor: cef
konto dla sp. z o.o.
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

Będziesz dla nich najważniejszym
klientem i będą o Ciebie dbać.

Naprawdę tak myślisz?

Chyba przeceniasz swój wkład w budżet czteroosobowej jednostki :-)
Po prostu mają szansę zapamiętać swoich klientów,
bo jest ich niewielu i starają się być mili.

Data: 2010-08-23 16:52:00
Autor: gumis
konto dla sp. z o.o.
Przemyslaw Frasunek pisze:
Szukam dobrego (i w miare taniego) konta dla spolki z o.o. Istotne
sa dla mnie nastepujace kryteria:

My używamy bph i nie mamy zastrzeżeń.
Automatem ściągamy z bph dane i po obrobieniu lądują w naszej bazie. BPH wystawia plik tekstowy separując kolejne pozycje przecinkiem (nie znam się na bankowości ale pewnie to jakiś standard).
W sezie (jesteś w kike ? ) jest oferta ramowa z podanym cennikiem. Nie wiem czy da się coś z tych opłat urwać ale jak Cię to interesuje to zapytam się zarządu.
pozdrawiam
Tomasz Gumułka

Data: 2010-08-27 16:57:24
Autor: Przemyslaw Frasunek
konto dla sp. z o.o.
Dnia 23.08.2010 gumis <tgumulka@onet.eu> napisa³/a:
My u¿ywamy bph i nie mamy zastrze¿eñ.

Dziekuje wszystkim za sugestie. Przetestuje BPH.

Data: 2010-08-26 10:38:54
Autor: xbartx
konto dla sp. z o.o.
Dnia Fri, 20 Aug 2010 10:20:42 +0000, Przemyslaw Frasunek napisał(a):

[...]

Tutaj na grupie może być ciężko o jakieś konkrety, bo to dosyć specyficzny i raczej wąski segment rynku. Praktycznie chyba każdy bank w PL mógłby Ci coś zaproponować, kwestia właśnie czy mu się chce ;)
Ja z tego co płacę rachunki to zaobserwowałem, że aster zmienił chyba bank na BNP chyba z pocztowego (tego to nie jestem tak do końca pewny). Enea ma w BZWBK a gazwonia zgorzelecka w BH, jednak kwestia gdzie będzie lepiej dla Ciebie niż w KB jest raczej ciężka do ustalenia.

--
xbartx

konto dla sp. z o.o.