konto dla stowarzyszenia

Data: 2010-02-20 12:26:01
Autor: Wojciech Nawara
konto dla stowarzyszenia
Hej,

Temat wraca co jakiś czas, bo i oferty się zmieniają. Czy ktoś z Koleżeństwa analizował ostatnio oferty banków dla stowarzyszeń (bez działalności gospodarczej, księgowość uproszczona)?

Co mnie zaskoczyło, okazuje się, że na ten moment najciekawsza oferta jest chyba w Aliorze - rachunek zarabiający.

Ktoś ma jakieś inne typy, albo korzysta z zarabiającego w Aliorze i może coś doradzić?

WN

Data: 2010-02-20 15:53:34
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
konto dla stowarzyszenia
Temat wraca co jaki� czas, bo i oferty si� zmieniaj�. Czy kto� z Koleże�stwa analizowa� ostatnio oferty banków dla stowarzysze� (bez dzia�alno�ci gospodarczej, ksi�gowo�� uproszczona)?

zakadam e koledze chodzi o tzw. stowarzyszenie zwyke bez osobowoci
prawnej (bo gdyby posiadao takow osobowo, byaby chyba pena ksigowo?)

moim zdaniem, przed ewentualn porad istotne jest ustalenie jak mocno sformalizowane jest to stowarzyszenie, np. czy wystpuje wielopodpis (prezes+gwny ksigowy?, prezes+2wicki?)

oraz jak utrzymywane? i czy stowarzenie bdzie utrzymywa si ze skadek
czonkowskich czy raczej podstaw dziaania bd wpaty od wielu darczycw?

bo jeli od darczycw, warto rozway konto w ktrym z nieprzyjaznych
molochw bankowych (ubry, pkobp, bzwbk) i zapaci nawet te 5z czy 10z
za tzw. "za nic" i to nawet jeli nienawidzicie tych bankw, bo waniejsze jest aby ewentualni darczycy ktrzy maj konta akurat w tych bankach mogli dokona przelewu darowizny bezprowizyjnie.

Data: 2010-02-20 16:43:22
Autor: Wojciech Nawara
konto dla stowarzyszenia
W dniu 2010-02-20 15:53, zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl pisze:

> zakładam że koledze chodzi o tzw. stowarzyszenie zwykłe bez osobowości
> prawnej (bo gdyby posiadało takową osobowość, byłaby chyba pełna księgowość?)

Księgowość to zupełnie nie moja działka, musiałbym wypytać dokładniej. Wydawało mi się, że uproszczona.
Anyway - wpis do KRS jest, NIP jest, REGON jest. Zatem jest też osobowość prawna.

> moim zdaniem, przed ewentualną poradą istotne jest ustalenie
> jak mocno sformalizowane jest to stowarzyszenie, np. czy występuje
> wielopodpis (prezes+główny księgowy?, prezes+2wicki?)

Średnio sformalizowane, grupa znajomych, działających na zasadzie wolontariatu.

KRS o reprezentacji mówi tyle:
PRZEWODNICZĄCY REPREZENTUJE STOWARZYSZENIE NA ZEWNĄTRZ.
PRAWO DO ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ MAJĄTKOWYCH W IMIENIU STOWARZYSZENIA PRZYSŁUGUJE ŁĄCZNIE PRZEWODNICZĄCEMU I SKARBNIKOWI
W PKO BP powodowało to problem przy przydzielaniu dostępu internetowego w wersji niebiznesowej (iPKO), które nie pozwala na przydzielanie różnych uprawnień różnym userom i właśnie na wielopodpis. Obsługa w oddziale PKO BP upierała się, że w związku z takim wpisem w KRS nie może nadać pełnego dostępu ani przewodniczącemu, ani skarbnikowi.
Ostatecznie udało się to załatwić w drodze wyjątku przez kilka pełnomocnictw (przewodniczący i skarbnik łącznie nadali dwa osobne pełnomocnictwa samym sobie do jednoosobowego reprezentowania stowarzyszenia) i jedną uchwałę zarządu, który "klepnął" te pełnomocnictwa. W efekcie i przewodniczący i skarbnik mają dostępy pełne.

Biznesowa wersja iPKO która pozwalałaby na dowolne konfigurowanie uprawnień i wielopodpis jest dla nas stanowczo za droga.

Z kolei w Aliorze stwierdzili, że uprawnienia dla poszczególnych userów i konfigurację ewentualnego wielopodpisu ustala się przy zakładaniu dostępu internetowego i można to ustalić dowolnie, niezależnie od wpisów w KRS. Zupełnie nie rozumiem zatem kto ma rację. Możliwości jest kilka:
- PKO BP stwarzało nieistniejące problemy
- w Aliorze wprowadzili mnie w błąd i przy zakładaniu dostępu jednak będzie istotny wpis w KRS
- w Aliorze rzeczywiście będzie można ustalić uprawnienia niezależnie od wpisu do KRS

W każdym razie w Aliorze jest możliwość definiowania wielopodpisu bez dodatkowych opłat, więc nie ma problemu aby takie coś właśnie ustawić.

> oraz jak utrzymywane? i czy stowarzenie będzie utrzymywać się ze składek
> członkowskich czy raczej podstawą działania będą wpłaty od wielu darczyńców?
>
> bo jeśli od darczyńców, warto rozważyć konto w którymś z nieprzyjaznych
> molochów bankowych (żubry, pkobp, bzwbk) i zapłacić nawet te 5zł czy 10zł
> za tzw. "za nic" i to nawet jeśli nienawidzicie tych banków, bo ważniejsze
> jest aby ewentualni darczyńcy którzy mają konta akurat w tych bankach
> mogli dokonać przelewu darowizny bezprowizyjnie.

Od darczyńców praktycznie nic. Jeżeli wpłaty z zewnątrz, to głównie przelewy z zewnętrznych organizacji, granty, dotacje itp. Aktualnie mamy niesprzedawany już pakiet Wspólny Cel w PKO BP za 14 PLN miesięcznie + 2 PLN miesięcznie za iPKO, a to pieniądze wyrzucone w błoto. Poza tym jak sobie przypomnę, że właśnie zmieniamy zarząd, trzeba będzie poinformować o tym bank i na nowo przechodzić gehennę z udostępnieniem niebiznesowej wersji iPKO (o ile w ogóle tym razem bank się na to zgodzi, wtedy zrobili to w drodze wyjątku, bo nie było jeszcze wersji iPKO biznes), to - szczerze mówiąc - odechciewa mi się...

WN

Data: 2010-02-20 17:32:51
Autor: witrak()
konto dla stowarzyszenia
On 2010-02-20 16:43, Wojciech Nawara wrote:
Biznesowa wersja iPKO ktra pozwalaaby na dowolne konfigurowanie uprawnie i wielopodpis jest dla nas stanowczo za droga.

Z kolei w Aliorze stwierdzili, e uprawnienia dla poszczeglnych userw i konfiguracj ewentualnego wielopodpisu ustala si przy zakadaniu dostpu internetowego i mona to ustali dowolnie, niezalenie od wpisw w KRS. Zupenie nie rozumiem zatem kto ma racj. Moliwoci jest kilka:
- PKO BP stwarzao nieistniejce problemy
- w Aliorze wprowadzili mnie w bd i przy zakadaniu dostpu jednak bdzie istotny wpis w KRS
- w Aliorze rzeczywicie bdzie mona ustali uprawnienia niezalenie od wpisu do KRS

W kadym razie w Aliorze jest moliwo definiowania wielopodpisu bez dodatkowych opat, wic nie ma problemu aby takie co wanie ustawi.
Od darczycw praktycznie nic. Jeeli wpaty z zewntrz, to gwnie przelewy z zewntrznych organizacji, granty, dotacje itp. Aktualnie mamy niesprzedawany ju pakiet Wsplny Cel w PKO BP za 14 PLN miesicznie + 2 PLN miesicznie za iPKO, a to pienidze wyrzucone w boto. Poza tym jak sobie przypomn, e wanie zmieniamy zarzd, trzeba bdzie poinformowa o tym bank i na nowo przechodzi gehenn z udostpnieniem niebiznesowej wersji iPKO (o ile w ogle tym razem bank si na to zgodzi, wtedy zrobili to w drodze wyjtku, bo nie byo jeszcze wersji iPKO biznes), to - szczerze mwic - odechciewa mi si...

W VWbanku jest to (wielopodpis) stosunkowo wygodnie rozwizane, jednak kady token kosztuje, chyba, e si ma prywatne konto z tokenem (token jest dla osoby, a nie firmy).

Z drugiej strony konto prywatne konto warto mie :-)

Natomiast wielopodpis mona atwo zmienia i rekonfigurowa (listownie), wic jest to do praktyczne.

witrak()

Data: 2010-02-22 22:34:52
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
konto dla stowarzyszenia
On 10-02-20 17:32, witrak() wrote:
W VWbanku jest to (wielopodpis) stosunkowo wygodnie rozwiązane, jednak
każdy token kosztuje, chyba, że się ma prywatne konto z tokenem (token
jest dla osoby, a nie firmy).

Z drugiej strony konto prywatne konto warto mieć :-)

Natomiast wielopodpis można łatwo zmieniać i rekonfigurować (listownie),
więc jest to dość praktyczne.

witrak()

To ja polecam meritumbank :) Wlasnie tam nasza Fundacje przenieslismy.

--
http://www.prnews.pl
http://www.bankier.pl

Data: 2010-02-24 00:46:07
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
konto dla stowarzyszenia
KRS o reprezentacji mówi tyle:
PRZEWODNICZACY REPREZENTUJE STOWARZYSZENIE NA ZEWNATRZ.
PRAWO DO ZACIAGANIA ZOBOWIAZAN MAJATKOWYCH W IMIENIU STOWARZYSZENIA PRZYSLUGUJE LACZNIE PRZEWODNICZACEMU I SKARBNIKOWI (...)

Obsluga w oddziale PKO BP upierala sie, ze w zwiazku z takim wpisem w KRS nie moze nadac pelnego dostepu ani przewodniczacemu, ani skarbnikowi.

normalnie rce opadaj. przecie zlecanie przelewu nie jest ZACIGANIEM zobowiza, ale ich SPAT, subtelna rnica, nieprawda?

Wg mnie, z KRS wynika e i skarbnik i przewodniczcy musz podpisa umow
rachunku bankowego, gdy to wanie na mocy teje umowy zaciagaj zobowizanie,
e stowarzyszenie ma paci bankowi co miesic 14z a nie np. 1z czy 100z.

przewodniczcy nie musi adnych przeleww podpisywa, wystarczy skarbnik,
jednoosobowo. Jasne jak soce i proste jak konstrukcja cepa. --

Data: 2010-02-23 06:56:06
Autor: DanW
konto dla stowarzyszenia
W dniu 20-02-2010 12:26, Wojciech Nawara pisze:
[...]

A to stowarzyszenie ma status OPP?

Data: 2010-02-23 17:29:46
Autor: Wojciech Nawara
konto dla stowarzyszenia