konto oszczednosciowe - pocztowy czy eurobank

Data: 2009-03-03 16:22:21
Autor: LprzemekL
konto oszczednosciowe - pocztowy czy eurobank
Witam,
Chce zalozyc konto oszczednosciowe w tym tygodniu i w zwiazku z tym
przeanalizowalem regulaminy oraz oprocentowanie niektorych bankow.
Sposrod wielu wybralem Bank Pocztowy oraz Eurobank, ktory polecacie ?

ps. pocztowy 6%, eurobank 7,07%. Kapitalizacja w obu co miesiac,
oplata wraz z utrzyamniem 0 PLN

Data: 2009-03-04 01:31:16
Autor: Robert Tomasik
konto oszczednosciowe - pocztowy czy eurobank
Uzytkownik "LprzemekL" <zubertowicz@tenbit.pl> napisal w wiadomosci news:b61fb0b9-516e-4a5b-b2b3-a4d9239e853by38g2000prg.googlegroups.com...
[...]

Ja w tej sytuacji wybralbym ten, do którego mam blizej albo do którego mi wygodniej. Oprocentowanie moze sie zmienic za chwile i srodków nie bedziesz przeciez przekladal. Róznica jednego procenta, to za wiele Ci znowu nie da, chyba, ze chcesz tam przechowywac jakies olbrzymie kwoty.

Data: 2009-03-03 16:56:53
Autor: LprzemekL
On 4 Mar, 01:31, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Dziekuje za odpowiedz.
U mnie jest taka sytuacja, ze mam do obu bankow blisko :) Rowniez
podejrzewam, ze oprocentowanie wkrotce ulegnie zmianie na nizsze (juz
zauwazylem ze niektore banki zeszly o 1% w dol)

Przede wszystkim chodzi mi o haczyki jakie te dwa banki stosuja w
praktyce. Bo np. GetinBank ma ich wiele, gdzie zachecaja 7%. Z rozmowy
w Pocztowym wynikalo ze nie ma ich wcale, ale daja tylko 6% (8% z
haczykami) a w Eurobank 7,07% wydaje sie byc bez haczykow, lecz w tym
przypadku nie skorzystasz z dostepu do Internetu oraz karty Visa.

Prosze o kolejne opinie i informacje odnosnie Pocztowego i Eurobanku.

Data: 2009-03-04 07:25:34
Autor: ForALL
LprzemekL pisze:
[...]

Dlaczego niby nie skorzystasz z internetu? Zeby miec konto oszczednosciowe zakladaja zwykle konto z dostepem do internetu mozna dostac token via GSM lub sprzetowy (plate 2zl) i karte tez mam visa tylko nie wiem czy chodzi ci o KK czy o zwykla. nawet karte mozesz dostac do rachunku oszczednosciowego:)
Ja zalozylem i jak narazie zadowolony jestem

For@ll

Data: 2009-03-04 04:52:36
Autor: LprzemekL
konto oszczednosciowe - pocztowy czy eurobank
On 4 Mar, 07:25, ForALL <NO_SPAM_forall_wytnij...@stalowka.info>
wrote:

[...]

Witam
Jak kazdy wie, przede wszystkim chodzi o bardzo niskie oplaty za
konto, badz ich brak
oraz jak najwyzsze oprocentowanie. W tym przypadku w Eurobanku jest
najkorzystniej w sytuacji, gdy do konta oszczednosciowego zaloze konto
standard bez karty Visa. Za konto z dostepem do Internetu bede
zmuszony placic lub wplacac co miesiac 800 PLN, wtedy bedzie utrzymane
za 0 PLN (taki drobny haczyk). Tak wynikalo podczas rozmowy w placowce.

Data: 2009-03-04 09:16:02
Autor: Mariusz
LprzemekL <zubertowicz@tenbit.pl> napisał(a):
Przede wszystkim chodzi mi o haczyki jakie te dwa banki stosuja w
praktyce. Bo np. GetinBank ma ich wiele, gdzie zachecaja 7%. Z rozmowy

Cos nie bardzo czytales  - wlasnie pocztowy ma wiele haczykow. Poczytaj o tym
ze musisz miec do tego ko takze zwykle konto, poczytaj o przelewach z tych kont.  EB ma tych haczykow stosunkowo niewiele, ale oczywiscie takze ma - wg mnie
najwiekszy to karta bankomatowa. Po pierwsze jest bardzo  malo bankomatow, a
za "obce" buli sie wprawdzie tylko zlotowke, no ale jednak. Na dodatek za te
karte placi sie jakas oplate miesieczna. A tak to konto jest calkowicie
darmowe, jak na razie dalej maja swoje wysokie oprocentowanie, zero oplat za
przelewy itd. Karty mozesz nie chciec i wowczas konto jest calkowicie darmowe,
no ale bez dostepu do kasy - i tak trzeba miec jakis "bankomatozaur" do
wyplat. Choc akurat w tej kwesti mbank sprawdza sie znakomicie. Dostep do
internetu oczywiscie jest i jest darmowy, na dodatek z bardzo dobrymi
zabezpieczeniami przez token w telefonie.  Moze popatrz jeszcze na Aliora i VW-Bank, choc wg mnie oba zaraz zaczna byc
malo atrakcyjne.  --

Data: 2009-03-04 05:08:15
Autor: LprzemekL
On 4 Mar, 10:16, "Mariusz " <maniek...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

W Pocztowym rozmowe przeprowadzalem dwa razy z roznymi kobietami +
czytajac regulamin. W tym banku moge posiadac tylko i wylacznie
(jezeli bede chcial) jedno konto oszczednosciowe (6%) bez otwierania
podstawowego ROR. Jezeli chodzi o przelewy z oszczednosciowego to
tylko mozna wykonac jeden bez oplat, gdzie utrzymanie tego konta oraz
prowadzenie jest bezplatne. (Nie mam pojecia dlaczego tak twierdzisz -
no chyba ze mnie kobiety oklamaly).
W Eurobanku, nie ma 0 PLN za przelewy, chyba ze masz na mysli przelewy
wewnetrzne, bo na zewnetrzne 4 PLN z oszczednosciowego oraz ze
standardowego 2.95 PLN z haczykiem (chodzi o odsetki).
Dlaczego twierdzisz ze bez dostepu do kasy jezeli nie posiadam karty,
kasa nie musi byc wyplacana tylko i wylacznie w "bankomatozaur",
mozesz wyplacic za 0 PLN w oddziale - gotowka.
Tak, zgadzam sie, mBank jest ok, mam tam konto firmowe oprocentowane,
gdzie zabezpieczenie jest dobre.
Prosze o korekte w przypadku, gdy przedstawilem bledy i niezgodnosc z
prawda na dzien dzisiejszy ;)

Data: 2009-03-04 14:24:41
Autor: Mariusz
konto oszczednosciowe - pocztowy czy eurobank
LprzemekL <zubertowicz@tenbit.pl> napisał(a): A to moze i cos namieszalem z tym bp - w kazdym razie tez mi sie spodobalo ko
BP ale szybko sie z niego wycofalem, bo jakos tam dziwnie i niebezpiecznie
jest z tymi przelewami na konto i z konta  i chyba sporo obostrzen. Ale nie
bede w to wnikal - mozliwe ze jest jak mowisz, choc na forum mbanku byly inne
opinie.  Co do EB - nie ma zadnych oplat za przelewy, i mozesz sobie wycofywac kase
ile razy chcesz w miesiacu i przelewac gdzie chcesz ile razy chcesz.
Oczywiscie ze przelew z ko na zewnatrz pewnie kosztuje - ale nikt tego
przeciez nie robi skoro jest ror... Spelnienie warunkow darmowosci konta jest
chyba dosc proste, o wyplatach w oddzialach nie pomyslalem - jakos
przyzwyczailem sie ze wyplaca sie karta i koniec :). Ale tak czy siak -
oddzialow jest bardzo malo, znikomo w porownaniu do bankomatow euronetu+wbk.
Dla mnie jest to mimo wszystko bardzo wazne - czy jestes w Szlarskiej Porebie,
czy w Bukowinie Tatrzanskiej, czy w Obornikach wlkp czy w Koszalinie - idziesz
do wiekszego centrum i masz bankomat z ktorego sobie wyplacasz kase i nawet o
tym specjalnie nie rozmyslasz. Z EB juz tak wesolo nie jest i w tym sensie
chodzilo mi o dostep do kasy.    Co do opinii o EB to na razie sie wstrzymuje, wszystko ladnie pracuje, jest
nawet kontakt z bankiem na szyfrowanym czacie, ktory faktycznie dziala! Ale za
krotko go uzywam zebym mogl sie wypowiadac co do powaznosci tego banku - na
razie tylko raz probowali mnie oszukac, i wlasnie sprawdzam czy beda w to
brneli czy wycofaja sie szybciutko z takich mbankowych posuniec. --

Data: 2009-03-04 09:16:14
Autor: LprzemekL
On 4 Mar, 15:24, "Mariusz " <maniek...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
LprzemekL <zubertow...@tenbit.pl> napisał(a):

[...]

Jak to oszukac, mozesz cos wiecej napisac, bo zamierzam jutro rano
przejsc do Eurobanku i wrzucic kase na konto , uprzednio je otwierajac
poprzez podpisanie umowy.

Data: 2009-03-04 19:48:34
Autor: Mariusz
[...]

Tak tak, wszystko jest ok - mozesz isc i podpisywac :). Bank jak to bank -
bedzie staral sie naciagnac na czyms klienta i chyba wlasnie mnie probuja
naciagnac. ni stad ni z owad zauwazylem w szczegolach mojej lokaty ze moje
aktualne oprocentowanie jest nizsze niz to na ktorym ja zakladalem - a jest to
opr. stale ;). Nawet dzis jak wejde na Kalkulator lokat i wprowadze moja
lokate to otrzymuje wyzsze oprocentowanie... Dzis napisalem monita, otrzymalem
odpowiedz ze przyjeto do "przetwarzania" - jezeli do jutra nie dostane
jakiejkolwiek odpowiedzi to zrywam lokate pomimo "kary za zerwanie w terminie
10 dni od zalozenia" i zakladam lokate gdzie indziej - wybor jakis tam jest i
nie musze sie godzic na ich warunki. Tym bardziej ze uwazam ze zostalem
oszukany i ktos, jakis pracownik EB, probuje zlapac jelenia na ktorym
zaoszczedzil procenta.  Jezeli to jakas pomylka, albo system cos zle pokazuje to nic nie bede robil
bo do tej pory bardzo mi sie w EB podobalo, ale jezeli nie to nie bede sie ani
sekundy z tym cackal - juz multibank i mbank robia takie przewalki z klientami
i mam tego troche dosyc.  Ale to Ciebie nie dotyczy - spokojnie sobie zakladaj oba konta, a nawet tych
oszczednosciowych to mozesz wiecej. Ja np. mam osobne na emeryturke ;).

Data: 2009-03-04 14:13:35
Autor: LprzemekL
On 4 Mar, 20:48, "Mariusz " <maniek...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

A tak przy okazji zapytam, jakie zabezpieczenie Eurobank sotosuje dla
rachunku Online ?
A no wlasnie, ja tez o tym myslalem, ale nie mam mozliwosci zeby
zrezygnowac z ZUS. Chetnie nie placilbym ZUS wykonujac przelewy co
miesiac, tylko wolalbym sam odkladac na emeryture.

Data: 2009-03-05 07:29:47
Autor: Mariusz
konto oszczednosciowe - pocztowy czy eurobank
LprzemekL <zubertowicz@tenbit.pl> napisał(a):
A tak przy okazji zapytam, jakie zabezpieczenie Eurobank sotosuje dla
rachunku Online ?
Zabezpieczenia przy dostepie do konta, jak rozumiem? Oprocz hasla do konta
dostajesz tez token, sprzetowy platny badz darmowy programik do telefonu
komorkowego. Numery z tokena, odpowiadajace liscie hasel jednorazowych badz
sms-om z kodami, wprowadzasz praktycznie przy kazdej operacji, lacznie z
logowaniem. na pewno podnosi to znaczaco poziom zabezpieczen, tym bardziej ze
taki token gsm jest chyba w tej chwili najbardziej skutecznym rozwiazaniem
tego typu zabezpieczen internetowych. Token tez jest zabezpieczony haslem przy
uruchamianiu ;).   --

Data: 2009-03-06 21:56:24
Autor: Piotr Gralak
Mariusz napisał(a):

[...]

i jest to straaasznie upierdliwe. przy logowaniu mogliby sobie darować.

PG

Data: 2009-03-14 00:06:49
Autor: Marcin Wasilewski

Użytkownik "Mariusz " <maniek_ok@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gomlui$4hc$1inews.gazeta.pl...
LprzemekL <zubertowicz@tenbit.pl> napisał(a):

Ale to Ciebie nie dotyczy - spokojnie sobie zakladaj oba konta, a nawet tych
oszczednosciowych to mozesz wiecej. Ja np. mam osobne na emeryturke ;).

Oszczędnościowych można mieć maksymalnie 5 sztuk. Jak ktoś nie chce zamęczać "panienki z okienka", to konta oszczędnościowe można sobie założyć samemu po zalogowaniu się do banku.

Data: 2009-03-04 14:52:10
Autor: zly
Dnia Wed, 4 Mar 2009 05:08:15 -0800 (PST), LprzemekL napisał(a):

W Eurobanku, nie ma 0 PLN za przelewy, chyba ze masz na mysli przelewy
wewnetrzne, bo na zewnetrzne 4 PLN z oszczednosciowego oraz ze
standardowego 2.95 PLN z haczykiem (chodzi o odsetki).

przelewasz z ror na zwykle za darmo i ze zwyklego za darmo juz wszedzie...

--
marcin

Data: 2009-03-04 06:10:44
Autor: LprzemekL
On 4 Mar, 14:52, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:
> [...]

> standardowego 2.95 PLN z haczykiem (chodzi o odsetki).

przelewasz z ror na zwykle za darmo i ze zwyklego za darmo juz wszedzie....

Co to za konto zwykle, nic o nim nie slyszalem ? Nawet na stronie nic
o nim nie ma. Jest tylko ROR standard i ROR online.

Data: 2009-03-04 06:17:48
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 4 Mar, 15:10, LprzemekL <zubertow...@tenbit.pl> wrote:

> [...]

Co to za konto zwykle, nic o nim nie slyszalem ? Nawet na stronie nic
o nim nie ma. Jest tylko ROR standard i ROR online.

zwykle w tym kontekscie  to ror online.

Data: 2009-03-04 17:08:45
Autor: zly
Dnia Wed, 4 Mar 2009 06:17:48 -0800 (PST), krzysztofsf@wp.pl napisał(a):

zwykle w tym kontekscie  to ror online.

Dokladniej 'konto online' wg strony, do tego rachunek oszczednosciowy. z
tego drugiego przelew na pierwszy i z pierwszego juz robi co chce
--
marcin

Data: 2009-03-04 12:56:23
Autor: kuba
LprzemekL pisze:

Prosze o kolejne opinie i informacje odnosnie Pocztowego i Eurobanku.

Eurobank chyba 800 zl wplywy na miesiac lub 10 kz na koncie bez oplaty wtedy.
Mam ten i ten.Po zagrywkach mBanku Eurobank zostal podstawowym kontem.

Data: 2009-03-04 05:14:38
Autor: LprzemekL
On 4 Mar, 12:56, kuba <k...@ka.onet.pl> wrote:

Eurobank chyba 800 zl wplywy na miesiac lub 10 kz na koncie bez oplaty
wtedy.
Mam ten i ten.Po zagrywkach mBanku Eurobank zostal podstawowym kontem.

Witam
Prosze o wyjasnienie co oznacza 10 kz ?
Zgadzam sie, jezeli zalozysz Konto Online w Eurobank to przy wplatach
co miesiecznych 800 PLN nie placisz za jego utrzymanie.
Jakie zagrywki masz na mysli mBank ?

Data: 2009-03-04 14:49:01
Autor: kuba
LprzemekL pisze:

Prosze o wyjasnienie co oznacza 10 kz ?

Saldo na rachunku 10 000 zl.

Jakie zagrywki masz na mysli mBank ?

mBank - smieszne oprocentowanie konta,beznadziejne oprocentowanie lokat.

Data: 2009-03-04 17:46:47
Autor: zlotowinfo
konto oszczednosciowe - pocztowy czy eurobank
Uzytkownik "LprzemekL" <zubertowicz@tenbit.pl> napisal w wiadomosci news:1270e87d-c6d6-476f-9bae-876be266986017g2000vbf.googlegroups.com...
[...]

ja  zabralem kase z powodu uwolnienia drugiego przelewu z emax+

Data: 2009-03-04 11:46:40
Autor: aneczka.jedna
konto oszczednosciowe - pocztowy czy eurobank
Ja bym jeszcze sprawdziła ile kosztuje 1) wypłata z rachunku
2) przelew do innego banku
W wielu bankach tylko jedna wypłata w miesiącu jest darmowa a czasem może się
zdarzyć jakaś nagła potrzeba albo okazja Jak oba konta są bardzo podobne, to sprawdź, gdzie są mniejsze kolejki, bo np.
poczta koło mnie jest stale oblegana, więc pocztowy mam z góry skreślony

--

konto oszczednosciowe - pocztowy czy eurobank