konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?

Data: 2020-12-11 00:12:47
Autor: Jan Osik
konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
Szukam jakiegoś banku do rachunku osobistego w EUR:

- potrzebuję je do przelewów SEPA (1-2 w miesiącu)

- idealnie, gdyby było darmowe (brak miesięcznej opłaty, brak opłat za przelewy SEPA)

- nie jest potrzebna karta

Szukam czegoś innego od aliorowego kantora, tam konto już mam - ze względów "techniczno-organizacyjnych" poszukuję innego banku.

Data: 2020-12-11 12:13:51
Autor: AS
W dniu 11.12.2020 o 09:12, Jan Osik pisze:
[...]

Może NESTBANK:
https://nestbank.pl/dla-ciebie-i-rodziny/konta/nest-konto-waluta

Data: 2020-12-11 15:46:36
Autor: Robert_DF
W dniu 11.12.2020 o 12:13, AS pisze:
[...]

nie kojarzę banku, w którym przelewy SEPA byłyby gratis, płaci się ryczłt 5 zł
tak mam w mBanku, polecam

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-12-11 18:01:12
Autor: Pete
konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
Hello, Robert_DF.
On 11.12.2020 15:46 you wrote:

> nie kojarzę banku, w którym przelewy SEPA byłyby gratis, płaci się > ryczłt 5 zł tak mam w mBanku, polecam

Konto wyższej jakości w Aliorze. Niestety już nie oferowane.

--
Pete

Data: 2020-12-11 20:26:09
Autor: Bolek
W dniu 2020-12-11 o 15:46, Robert_DF pisze:

nie kojarzę banku, w którym przelewy SEPA byłyby gratis, płaci się ryczłt 5 zł
tak mam w mBanku, polecam

Nie kojarzę banku w którym przelewy SEPA byłyby płatne, co to za konto?

--
Bolek

Data: 2020-12-13 22:56:03
Autor: Waldek
W dniu 2020-12-11 o 20:26, Bolek pisze:
[...]

O ile pamiętam to w Nest gratis
w mBąku 5zl a np. w PKOSA  9 zeta...

Data: 2020-12-12 14:09:40
Autor: Dawid Rutkowski
piątek, 11 grudnia 2020 o 09:12:50 UTC+1 Jan Osik napisał(a):
[...]

1) Jak do euro, to konto w niemieckim banku - N26 - darmowe i z debetówką, zakładaz w 100% przez net. Możesz z mojefk polecenia - kod dawidr0508
2) citi - z kartą
3) mBąk
4) cinkciarz.pl - z kartą, ale to nie bank.

Data: 2020-12-13 13:36:17
Autor: witrak()
konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
On Saturday, December 12, 2020 at 11:09:42 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
piątek, 11 grudnia 2020 o 09:12:50 UTC+1 Jan Osik napisał(a): > Szukam jakiegoś banku do rachunku osobistego w EUR: > > - potrzebuję je do przelewów SEPA (1-2 w miesiącu) > > - idealnie, gdyby było darmowe (brak miesięcznej opłaty, brak opłat za przelewy SEPA) > > - nie jest potrzebna karta > > > Szukam czegoś innego od aliorowego kantora, tam konto już mam - ze względów "techniczno-organizacyjnych" poszukuję innego banku.
1) Jak do euro, to konto w niemieckim banku - N26 - darmowe i z debetówką, zakładaz w 100% przez net. Możesz z mojefk polecenia - kod dawidr0508

Drobny problem - opóźniają pojawienie się środków przychodzących, jak tylko mogą. A mogą 2dni robocze. Robiłem dwa i doszły po 47 godzinach...
Twierdzą, że jeśli przychodzący przelew to SEPA Instant to dochodzi błyskawicznie. Ale przelewałem z AliorKantoru i podczas autoryzacji rodzaj przelewu był SEPA-Urgent, a to mi raczej nie wygląda na taki przesyłany listem ze znaczkiem ;-)
Alior na pytanie o rodzaj przelewów SEPA robionych przez nich opisał wszystko, prawie że łącznie z zacytowaniem ustawy, ale jaki rodzaj SEPA robią nie napisał...

witrak()

Data: 2020-12-14 07:55:09
Autor: Dawid Rutkowski
konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
niedziela, 13 grudnia 2020 o 22:36:19 UTC+1 witrak() napisał(a):
On Saturday, December 12, 2020 at 11:09:42 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote: > piątek, 11 grudnia 2020 o 09:12:50 UTC+1 Jan Osik napisał(a): > > Szukam jakiegoś banku do rachunku osobistego w EUR: > > > > - potrzebuję je do przelewów SEPA (1-2 w miesiącu) > > > > - idealnie, gdyby było darmowe (brak miesięcznej opłaty, brak opłat za przelewy SEPA) > > > > - nie jest potrzebna karta > > > > > > Szukam czegoś innego od aliorowego kantora, tam konto już mam - ze względów "techniczno-organizacyjnych" poszukuję innego banku. > 1) Jak do euro, to konto w niemieckim banku - N26 - darmowe i z debetówką, zakładaz w 100% przez net. Możesz z mojefk polecenia - kod dawidr0508
[...]

Wow, to musiałeś specjalnie się starać, żeby było 47h ;)
U mnie do tej pory - choć już już kilka miesięcy nie robiłem - dochodziło D+1, choć zapewne księgowali po południu.
No i jeszcze jest kwestia, czy w dniu D nie wysyłałeś już po godzinie ostatniej sesji wychodzącej SEPA.

Nie wiedziałem, że jest coś takiego jak SEPA instant - a to już 3 lata funkcjonuje, dokładnie od 21 listopada 2017, choć wtedy jeszcze w PL nie było dostępne - i w sumie to nie wiem, czy już jest w PL dostępne, stąd może to tajemnicza odpowiedź IKA, w której nic o tym nie ma.

Ten SEPA instant to taki express elixir - ograniczony do 15k euro, ale za to dochodzi w 10s. I pewnie może być płatny.

Tzn. ogólnie SEPA też mogą być płatne, bo jak o tym czytałem, to obowiązywała regulacja, że SEPA nie może być droższy niż przelew w euro do banku w tym samym kraju - oczywiście tyczyło to strefy euro.
W wyniku tej regulacji oczywiście w większości banków w krajach strefy euro przelewy SEPA (transgraniczne) były darmowe.
Być może teraz jest taki przepis dla całej UE, bo ostatnio w wielu - a może we wszystkich, sprawdźcie dokładnie TOiP, a jak gdzieś SEPA naprawdę nadal płatne, to dajcie znać - bankach opłaty za SEPA spadły do 0zł.

A "zwykły" SEPA jest zawsze wg zasad SWIFT pilny (ang. urgent) (czyli ma dojść D+1) (jest jeszcze normal, D+2, oraz express, czyli D - np. z kantoru aliora do citka przelew dolarów zaksięgowali mi w tym samym dniu) + SHA (z dodatkową ochroną kapitału - czyli na konto docelowe musi dość tyle, ile zostało wysłane, a ew. opłaty można pobierać z konta - ale z kwoty przelewu nie wolno).

Data: 2020-12-14 18:41:42
Autor: Waldek
[...]

W Żubrze kasują 9zl z tego co pamiętam cennik /konto przekorzystne/
w mBąku brali 5 zeta - nie wiem, moze sie coś zmieniło,
w Nest jest chyba darmowe,
w innych nie korzystałem z lania w SEPA

Pozdro

Data: 2020-12-14 13:44:49
Autor: Dawid Rutkowski
poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 18:41:44 UTC+1 Waldek napisał(a):
> [...]
W Żubrze kasują 9zl z tego co pamiętam cennik /konto przekorzystne/ w mBąku brali 5 zeta - nie wiem, moze sie coś zmieniło, w Nest jest chyba darmowe, w innych nie korzystałem z lania w SEPA

Echh, nie pytałem o to, co się pamięta, tylko żeby sprawdzić.
Przeterminowane info rozsiewasz.
mBśk i żubr SEPA 0zł - oczywiście zlecane przez net.
I oczywiście opłaca się tylko z konta w euro.

Data: 2020-12-14 18:05:39
Autor: ąćęłńóśźż
konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
Jakiś cennik przelewów?

-- -- -
4) cinkciarz.pl - z kartą, ale to nie bank.

Data: 2020-12-14 14:15:57
Autor: Dawid Rutkowski
poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 18:06:26 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

> 4) cinkciarz.pl - z kartą, ale to nie bank.

Jakiś cennik przelewów?

Sądziłem, że google działa ;P
Ale skoro napisałem, to po sprawdzeniu odwołuję, chcą za SEPA 5zł.

W ogóle dziwne mają te opłaty, przy przelewach jest:
- prowizja za transakcję
- prowizja za przelew.

Co to jest ta "prowizja za transakcję"?
Może jest tylko wtedy, gdy jednocześnie następuje również wymiana walut?

A najdziwniejsze jest to, że dla SEPA jest prowizja za przelew 5zł, a dla SWIFT do banku w PL (poza klonami LC) prowizji za przelew nie ma..
Hmm, niby można euro do banku w PL SWIFTem wysłać bez prowizji - ale głupie to conieco...
Wychodzi, że najbezpieczniej SWIFTem z cinkciarza na ekonto walutowe w mBąku, a potem SEPA dalej (mBąk 0zł).
To już lepiej w IKA.
Chyba jakoś przestał mi się ten cinkciarz podobać :(

Data: 2020-12-15 12:27:42
Autor: ąćęłńóśźż
konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
U nich jest w ogóle słowo "przelew" czy raczej "przekaz"?

-- -- -
W ogóle dziwne mają te opłaty, przy przelewach jest:

Data: 2020-12-15 08:36:00
Autor: Dawid Rutkowski
wtorek, 15 grudnia 2020 o 12:27:45 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

> W ogóle dziwne mają te opłaty, przy przelewach jest:

U nich jest w ogóle słowo "przelew" czy raczej "przekaz"?

Bywa i jedno i drugie.
Co ciekawe, dokument dotyczący opłat (tylko to warto czytać, musi trzymać standard) jest zalinkowany tylko (a przynajmniej ja tylko tam go znalazłem) przy "przekazach":
https://cinkciarz.pl/files/pdf/dokument_dotyczacy_oplat.pdf

A o cenach przelewów (z dużą ilością "może" niestety) jest na:
https://cinkciarz.pl/wymiana-walut/koszty-i-czas-realizacji
tylko trzeba sporo w dół przewinąć.

Data: 2020-12-30 16:56:19
Autor: ąćęłńóśźż
konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
"Szanowny Panie,
dziękuję za kontakt z Cinkciarz.pl.
Uprzejmie informuję, iż w kontekście transakcji na portalu Cinkciarz.pl, przelewem jest operacja polegająca na przesłaniu wybranej sumy pieniężnej na poczet opłacenia transakcji zawartej w Cinkciarz.pl, którą zleca Pan z własnego rachunku bankowego.
Przekaz pieniężny jest zaś typem przelewu, jaki wykonywany jest na rachunek bankowy nie należący do właściciela profilu, czyli do osoby trzeciej.
Przekazy wykonywane mogą być również na adres e-mail lu numer telefonu. Przelewy wykonywane są jedynie na rachunek bankowy.
W razie pytań zachęcam do kontaktu."

-- -- -