konto w banku- DG

Data: 2010-05-31 19:36:11
Autor: Marek
konto w banku- DG
Czy do DG jesty obowiązek posiadania konta w banku , jeżeli się  nie
przewiduje zwrotów podatku z US?

Data: 2010-05-31 21:20:43
Autor: cef
konto w banku- DG
Marek wrote:

Czy do DG jesty obowiązek posiadania konta w banku , jeżeli się  nie
przewiduje zwrotów podatku z US?

Obowiązku jako takiego nie ma. Jest kilka zapisow w prawie, które
zmuszają niejako do dokonywania płatności w formie bezgotówkowej,
ale kilka z nich mozna je skutecznie ominąć jeśli ktoś lubi takie podchody.

Konto nie jest potrzebne tylko do zwrotów.
Są też płatności powyżej 15 tys euro, jest zapłata podatku
gdy formą rozliczenia jest KPiR, są płatności własnych składek do ZUS i płatności praktycznie
niemożliwe "do przeskoczenia" jak np składki za pracowników.

Data: 2010-05-31 23:49:04
Autor:
konto w banku- DG
Konto nie jest potrzebne tylko do zwrotów.

Są przeciwwskazania, aby zwrot był na osobiste?

Są też płatności powyżej 15 tys euro,

Zgoda :)

jest zapłata podatku gdy formą rozliczenia jest KPiR,

A z czego to wynika ,że nie mozna na osobiste? Rozumiem że mówimy od PIT i VAT.

są płatności własnych składek do ZUS i

Brak przeciwwskazań do robienia z osobistego.

płatności praktycznie
niemożliwe "do przeskoczenia" jak np składki za pracowników.

Zgoda :)

Poza tym jak bank się nie przyczepi, to jest jakiś problem, aby zgłosić w US osobiste konto jako wykorzystywane w DG? Pomijam podwójne opodatkowanie odsetek z takiego konta.

Data: 2010-06-01 07:12:00
Autor: cef
konto w banku- DG
Użytkownik wrote:

Konto nie jest potrzebne tylko do zwrotów.

Są przeciwwskazania, aby zwrot był na osobiste?

Ale czy pytający cokolwiek wspomina o takiej alternatywie?
Chodzi mu o rachunek bankowy w ogóle, a nie o to czy osobisty czy
firmowy.

Poza tym jak bank się nie przyczepi, to jest jakiś problem, aby
zgłosić w US osobiste konto jako wykorzystywane w DG? Pomijam
podwójne opodatkowanie odsetek z takiego konta.

A jest to w ogóle jakiś problem jeśli są konta firmowe za kilka zlotych miesięcznie?

Data: 2010-06-01 09:19:02
Autor:
konto w banku- DG
[...]

Zwracam honor, masz rację...

[...]

Albo za darmo, np. pierwszy internetowy bank :)

Data: 2010-06-01 08:02:23
Autor: Wojciech Bancer
konto w banku- DG
On 2010-06-01, <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> wrote:

[...]

A jest to w ogóle jakiś problem jeśli są konta firmowe za kilka zlotych miesięcznie?
Albo za darmo, np. pierwszy internetowy bank :)

IMHO lepszy Alior, bo tam jeszcze paczka przelewów (chyba 20 w miesiącu) na konta obce jest też za darmo.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-06-01 10:27:05
Autor: Cyb
konto w banku- DG
On 1 Jun 2010 10:02:23 +0200, Wojciech Bancer <proteus@post.pl> wrote:

[...]

vw - przelewy bodajze gratis...

nie wie jak z tokenem i oplata za niego, jesli ma sie tam prywatne
konto - w najgorzyszm razie 36zl / rok

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-06-01 10:42:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
IMHO lepszy Alior, bo tam jeszcze paczka przelewów (chyba 20 w miesiącu) na konta obce jest też za darmo.

Na kontach ,,firmowych'' też?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-01 08:56:53
Autor: Wojciech Bancer
konto w banku- DG
On 2010-06-01, Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

IMHO lepszy Alior, bo tam jeszcze paczka przelewów (chyba 20 w miesiącu) na konta obce jest też za darmo.
Na kontach ,,firmowych'' też?

Tak. Alior akurat ma IMHO o wiele lepszą ofertę dla kont firmowych niż dla osobistych. TOIP masz tu:

http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/przydatne_dokumenty/wlasna_dzialalnosc
http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/wlasna_dzialalnosc/wyciag_toip_dla_kb_uproszczona_ksiegowosc20100301.pdf

Ale rypłem się - nie do 20, a do 10 przelewów zewnętrznych.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-06-01 11:17:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
On 2010-06-01, Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> wrote:
[...]

No właśnie. Bo jak rok temu chciałem do nich przejść, bo mnie mBank
czymś wkurzył, to wyszło mi, że nie ma sensu, bo któreś z kont sssie. To
może ssało właśnie osobiste. W efekcie zostałem w mBanku.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-17 15:50:40
Autor: ąćęłńóśźż
konto w banku- DG
Ile lat/miesięcy wstecz jest widziana historia rachunku?
THX

-- -- -

Data: 2010-06-17 08:02:52
Autor: Jarek Andrzejewski
konto w banku- DG
On 1 Cze, 09:19, <sympatyczna_poczt...@amorki.pl> wrote:

Albo za darmo, np. pierwszy internetowy bank :)

Pierwszego już nie ma...
Pierwszy był OE PBG SA (ale nie pamiętam czy firmowe rachunki dopiero
w Telepekao 24 się nie pojawiły).

--
Jarek

Data: 2010-06-17 16:49:46
Autor: Jacek_P
konto w banku- DG
Jarek Andrzejewski napisal:
Pierwszego juĹź nie ma...
Pierwszy był OE PBG SA (ale nie pamiętam czy firmowe rachunki dopiero
w Telepekao 24 się nie pojawiły).

A nie Inteligo, gdy jeszcze był prowadzony przez Bank Handlowy z Berlina?

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-17 19:33:37
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
W dniu 2010-06-17 18:49, Jacek_P pisze:
A nie Inteligo, gdy jeszcze był prowadzony przez Bank Handlowy z Berlina?

Wg wikipedii nie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Inteligo

Ofertę Inteligo wprowadzono na rynek 1 maja 2001

==================

http://pl.wikipedia.org/wiki/MBank

Pracownicy tego nieistniejącego już banku stworzyli 26 listopada 2000
roku bank wirtualny - mBank.  [...] Był pierwszym bankiem, ktĂłry
zaproponował wyłącznie wirtualną obsługę klientów w zintegrowanych
kanałach dystrybucji - Internet, telefon stacjonarny i telefon komórkowy
(SMS, WAP).

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-17 20:19:01
Autor: Michal Jankowski
konto w banku- DG
Bo niektorzy to mysla, ze przed mbankiem to mamuty po ulicach
chodzily...
http://webinside.pl/artykul-266-historia-polskiej-bankowosci-internetowej.html

  MJ

Data: 2010-06-17 20:26:57
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
Bo niektorzy to mysla, ze przed mbankiem to mamuty po ulicach
chodzily...
http://webinside.pl/artykul-266-historia-polskiej-bankowosci-internetowej.html

No i? Nadal mBank był pierwszy internetowy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-18 10:20:07
Autor: Michal Jankowski
konto w banku- DG
Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> writes:

[...]

W jakim sensie?   MJ

Data: 2010-06-18 10:56:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
konto w banku- DG
Hello Michal,

Friday, June 18, 2010, 10:20:07 AM, you wrote:

[...]
W jakim sensie?

Zapewne w sensie "całkowicie internetowy" a to nieprawda - mBank jest
tak naprawdę tylko oddziałem dużego banku - nie stanowi w
rzeczywistości całkowicie samodzielnego bytu prawnego.

--
Best regards,

Data: 2010-06-18 02:27:13
Autor: Jarek Andrzejewski
konto w banku- DG
On 18 Cze, 10:56, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:

> W jakim sensie?

Zapewne w sensie "całkowicie internetowy" a to nieprawda - mBank jest
tak naprawdę tylko oddziałem dużego banku - nie stanowi w
rzeczywistości całkowicie samodzielnego bytu prawnego.

Twierdzenie, że "mBank to pierwszy internetowy bank" zdaje się
oznaczać, że mBankowi należałoby przypisać jakąś palmę pierwszeństwa,
laur pioniera bankowości internetowej.
A w rzeczywistości mBank był _krokiem_ w _tył_ w stosunku do innych
istniejących już wtedy internetowych "dostępów" (oddziałów)
tradycyjnych banków: nie był możliwy kontakt bezpośredni z
pracownikami a i wpłata gotówki była kłopotliwa. Plusem w owych
czasach były niższe opłaty (w zasadzie: brak opłat) i wysokie
oprocentowanie depozytów.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-06-18 12:57:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG

[...]

Dla kogoś, kto potrzebuje marmurka. Dla mnie to zdecydowany krok w przód.

nie był możliwy kontakt bezpośredni z
pracownikami

Na pogaduszki się chodzi z kumplami a nie z panienką z okienka. Po co ja
mam do niej latać?

a i wpłata gotówki była kłopotliwa.

Owszem. To był minus dla gotówkowców. Ale w XXI wieku gotówka powinna
już dawno zdechnąć, a jej wpłacanie to w ogóle powinna być rzadkość.
Wypłacanie to jeszcze rozumiem -- żeby kupić marchewkę u baby ze
szczęki, choć docelowo to ja ideę pejpasów bym widział wszędzie. Nawet w
szczęce z marchewką.

Plusem w owych
czasach były niższe opłaty (w zasadzie: brak opłat) i wysokie
oprocentowanie depozytów.

No właśnie, bo kasa się nie marnowała na siedzącego smutasa. Jak właśnie
decydowałem się gdzie założyć konto -- w mBanku czy Multibanku, to
gostek z Multi na pytanie ,,a co zyskusję u was, skoro konto droższe''
odpowiedział ,,ma pan mnie''. No więc powiedziałem mu, że jakbym go
chciał utrzymywać, to bym sobie go adoptował.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-18 11:13:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
Zapewne w sensie "całkowicie internetowy" a to nieprawda - mBank jest
tak naprawdę tylko oddziałem dużego banku - nie stanowi w
rzeczywistości całkowicie samodzielnego bytu prawnego.

A jakie to ma znaczenie? Nie ma oddziałów, nie ma możliwości załatwiania
czegokolwiek twarzą w twarz. Wszystko sieciowo. No teraz są już kioski,
ale też tam tylko część rzeczy się załatwia i też raczej na zasadzie
,,wyślemy za ciebie pismo'' i tyle. Więc jest to pierwszy samoobsługowy
i całkowicie wirtualny bank. Nie wiem czy BRE w momencie budowania
mBanku miał oddziały, ale nawet jeśli je miał, to nie obsługiwały
detalicznych klientów i powstanie mBanku takich oddziałów nie dało.

Ówcześnie to była rewolucja i nowość. Miałem konto w BZ WBK z dostępem
przez sieć, ale żeby je założyć musiałem jechać do Katowic. Musiałem
siedzieć w oddziale. I obsługa internetu była tylko dodatkiem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-18 11:08:48
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
[...]

W takim, że pierwszy internetowy czy wirtualny. Nawet w Twoim tekście to
napisano.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-18 13:09:38
Autor: Michal Jankowski
konto w banku- DG
[...]

Znaczy - _brak_ możliwości załatwienia czegoś twarzą twarz z
urzędnikiem bankowym to jest zaleta, którą wypada się chwalić?

  MJ

Data: 2010-06-18 13:54:53
Autor: mvoicem
konto w banku- DG
(18.06.2010 13:09), Michal Jankowski wrote:
[...]

W pewnym sensie tak - bo tam gdzie jest dostępny dostęp marmurkowy -
pewne rzeczy można załatwić tylko i wyłącznie marmurkowo.

mB zrywając z marmurem - musiał opracować również na te "pewne rzeczy"
procedury zdalne.

Dla mnie to zaleta - wizyta w marmurze to oznacza co najmniej 0.5h czasu
straconego podczas obsługi - do tego dochodzi jeszcze ewentualna
kolejka, dojazd, szukanie miejsca do parkowania oraz to że marmur jest
dostepny w niezbyt dla mnie wygodnych godzinach.

p. m.

Data: 2010-06-18 13:59:47
Autor: ąćęłńóśźż
konto w banku- DG
"Nasz kurier będzie pomiędzy 8.00 a 16.00" ;-))

-- -- -

Data: 2010-06-18 19:32:21
Autor: Michal Jankowski
konto w banku- DG
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

[...]

A umowienie sie z kurierem to kilka dni wiszenia na telefonie i 10
godzin straconych na czekanie na kuriera...

  MJ

Data: 2010-06-18 21:28:06
Autor: Gotfryd Smolik news
konto w banku- DG
On Fri, 18 Jun 2010, mvoicem wrote:

[...]

  Oj, niekoniecznie.
  Z rzeczy które były "przymusowe" np. w przypadku Inteligo,
przypominam sobie wyłącznie rozporządzenie ministra finansów
:P (to żeby TG było) nt. datowania znaczków skarbowych
na wekslu :>
  Za to *możliwość* załatwienia czegoś w kontakcie bezpośrednim
raczej jest zaletą.
  Tak, nie ma nic za darmo, nie zaprzeczam.

mB zrywając z marmurem - musiał opracować również na te "pewne rzeczy"
procedury zdalne.

  Jaaaaaasna.
  Pamiętamy.
  Koncept z obowiązkiem wysłania oryginału wpisu do EDG, tak dla
przykładu. To potrafił wymyśleć tylko bardzo wysoko ceniony
specjalista od księgologii stosowanej (i równie daleko oderwany
od życia, jakim jest "mała DG", certyfikaty na zarządzanie
księgowością banku niewątpliwie miał).

  To tak sobie przy okazji ponarzekałem ;)

Dla mnie to zaleta - wizyta w marmurze to oznacza co najmniej 0.5h czasu
straconego podczas obsługi

  Nikt nie pisał o *obowiązkowym* korzystaniu z marmurka.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-18 23:52:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
[...]

Inteligo przecie było drugim z kolei wirtualnym bytem i do dzisiaj nie
ma oddziałów.

 Za to *możliwość* załatwienia czegoś w kontakcie bezpośrednim
raczej jest zaletą.

Za która niekoniecznie chcę płacić, skoro z niej zupełnie i tak nie
korzystam. Czyste marnotrawstwo.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-19 00:21:44
Autor: Gotfryd Smolik news
konto w banku- DG
On Fri, 18 Jun 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

 Z rzeczy które były "przymusowe" np. w przypadku Inteligo,

Inteligo przecie było drugim z kolei wirtualnym bytem i do dzisiaj nie
ma oddziałów.

  Ale konstrukcyjnie to i owo dawało się AFAIR (co najmniej w przeszłości,
dawno nie korzystałem) załatwić w oddziale PKO.

 Za to *możliwość* załatwienia czegoś w kontakcie bezpośrednim
raczej jest zaletą.

Za która niekoniecznie chcę płacić

  Ależ rozumiem.
  Tylko nie przedstawiaj braku takiej możliwości jako *zalety* - to jest
właśnie "normalna usługa", płatna (jakoś płatna), i tyle.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-19 12:05:52
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
[...]

No to raczej w drugą stronę. Po latach, jak już Inteligo zostało
przejęte przez PKO, to część rzeczy dodali. Ale oni i tak mają
babciooddziały.

Za która niekoniecznie chcę płacić
 Ależ rozumiem.
 Tylko nie przedstawiaj braku takiej możliwości jako *zalety* -

No bo to jest zaleta dla kogoś, kto nie chce korzystać. Tak samo jak
zaletą dla kogoś, kto nie chce korzystać z przyczepy jest auto bez
przyczepy.

to jest
właśnie "normalna usługa", płatna (jakoś płatna), i tyle.

No i skoro z niej nie chcę korzystać, to jej brak jest zaletą.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-19 12:53:51
Autor: Jacek_P
konto w banku- DG
Przemysław Adam Śmiejek napisal:
No to raczej w drugą stronę. Po latach, jak już Inteligo zostało
przejęte przez PKO, to część rzeczy dodali. Ale oni i tak mają
babciooddziały.

No i dają nieźle popalić. Po przejęciu Inteligo przez PKO BP
nieopatrznie (piętno! nie sprawdziłem zawczasu) pobrałem
kasę z bankomatu PKO BP. Przywalili normalną prowizję, jak
za pobranie obce. I robią to do dziś.

I teraz, aby wydłubać gotówkę muszę się przerzucić przez ROR :(

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-19 16:01:01
Autor: mvoicem
konto w banku- DG
(19.06.2010 14:53), Jacek_P wrote:
[...]

E, u mnie jest bez prowizji.

I teraz, aby wydłubać gotówkę muszę się przerzucić przez ROR :(

ROR Inteligo czy jakiś PKOwski ROR?

p. m.

Data: 2010-06-19 21:34:54
Autor: Jacek_P
konto w banku- DG
mvoicem napisal:
ROR Inteligo czy jakiś PKOwski ROR?

PKO BP tzn. ten 'w technologii Inteligo' a nie natywny Inteligo.
Koszt zerowy, ale upierdliwość czasowa duża.

BTW aby była jasność: w Inteligo mam konto firmowe i za pobieranie
z niego gotówki w bankomacie PKO BP kasowano mi prowizję. Nie wiem,
jak wygląda to w sytuacji wybierania gotówki z ROR-a Inteligo.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-20 08:36:15
Autor: cef
konto w banku- DG
Jacek_P wrote:

BTW aby była jasność: w Inteligo mam konto firmowe i za pobieranie
z niego gotówki w bankomacie PKO BP kasowano mi prowizję. Nie wiem,
jak wygląda to w sytuacji wybierania gotówki z ROR-a Inteligo.

No ale to chyba normalne było kiedyś, że operacje w bankomacie
kartą z firmowego w wielu bankach były jakoś płatne nawet jeśli bankomat był "własny".
Ja zawsze wybierałem kartą z ROR Inteligowego bezpłatnie.
Tyle, że to było tak dawno, że nikt nie pamięta takich opłat, bo dziś wydaje się nie mogli kiedyś tak doić klientów.
A teraz w Inteligo po zmianie na nową taryfę pojawiła mi się np na firmowym opłata
miesięczna 1zł za kartę, która od zawsze była nieaktywowana, bo ta karta była do niczego niepotrzebna.
W starej taryfie tej opłaty nie było, a karta sobie była nieaktywna.
Teraz pewnie się okaże, że nie da się z tej karty zrezygnować.

Data: 2010-06-27 17:26:54
Autor: Jacek_P
konto w banku- DG
cef napisal:
No ale to chyba normalne było kiedyś, że operacje w bankomacie
kartą z firmowego w wielu bankach były jakoś płatne nawet jeśli bankomat był "własny".

No i dalej jest, bo dziś, ot tak z ciekawości, wyjąłem 100 zł z konta
firmowego karta firmową i od razu pojawiła się informacja o zablokowaniu
kwoty 104,50 zł. Prowizją we własnym bankomacie łupią dalej, czyli muszę
ciągle, jak dotychczas, rzeźbić przez osobisty ROR :(

Koszty Ĺźadne, ale strata czasu...

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-21 10:42:52
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
W dniu 2010-06-19 23:34, Jacek_P pisze:
mvoicem napisal:
ROR Inteligo czy jakiś PKOwski ROR?

PKO BP tzn. ten 'w technologii Inteligo' a nie natywny Inteligo.
Koszt zerowy, ale upierdliwość czasowa duża.

Aaaa.... Czyli masz jakieś dziwne konto :D

BTW aby była jasność: w Inteligo mam konto firmowe i za pobieranie
z niego gotówki w bankomacie PKO BP kasowano mi prowizję.

No firmowe to inna bajka.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-19 20:09:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
W dniu 2010-06-19 14:53, Jacek_P pisze:
No i dają nieźle popalić. Po przejęciu Inteligo przez PKO BP
nieopatrznie (piętno! nie sprawdziłem zawczasu) pobrałem
kasę z bankomatu PKO BP. Przywalili normalną prowizję, jak
za pobranie obce. I robią to do dziś.

żę kę? Od zawsze wybieram tak kasę i nigdy nie płaciłem żadnej prowizji.
Nie wybrałeś przypadkiem w bankomacie PeKaO?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-19 21:32:53
Autor: Jacek_P
konto w banku- DG
Przemysław Adam Śmiejek napisal:
żę kę? Od zawsze wybieram tak kasę i nigdy nie płaciłem żadnej prowizji.
Nie wybrałeś przypadkiem w bankomacie PeKaO?

Nie. PKO BP. Dalej rzeźbię z tego bankomatu, ale muszę przechodzić
przelewem przez ROR-a.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-21 10:41:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
W dniu 2010-06-19 23:32, Jacek_P pisze:
Nie. PKO BP. Dalej rzeźbię z tego bankomatu, ale muszę przechodzić
przelewem przez ROR-a.

Reklamuj. Bankomaty PKO BP SA są darmowe przy wypłatach kartą Inteligo.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-19 01:01:11
Autor: mvoicem
konto w banku- DG
(18.06.2010 21:28), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Problem w tym że często to jest jedyna możliwość :)

[...]

No ale jakoś to się dotarło i działa :). Fakt że co jakiś czas coś
dziwnego wymyślą,

 To tak sobie przy okazji ponarzekałem ;)

Dla mnie to zaleta - wizyta w marmurze to oznacza co najmniej 0.5h czasu
straconego podczas obsługi

 Nikt nie pisał o *obowiązkowym* korzystaniu z marmurka.

No ale niektóre (wszystkie?) banki marmurkowe do dzisiaj nie opracowały
procedur zupełnie zdalnego dostępu do konta.

Np. w Millenium zapomniałem hasła - zonk, muszę jechać do oddziału bo
inaczej się po prostu nie da.

Nie twierdzę że marmur jest bezużyteczny, nie twierdzę że mB jest
superhiper - z najwyższej półki. Ale dla kogoś kto tak jak ja - lubi w
dzień z tego dnia korzystać, zaś wieczorem/w nocy załatwia uciążliwości
papierkowe (+ rano na pocztę) - możliwość załatwienia wszystkiego
korespondencyjnie jest plusem.

p. m.

Data: 2010-06-19 11:38:46
Autor: Gotfryd Smolik news
konto w banku- DG
On Sat, 19 Jun 2010, mvoicem wrote:

(18.06.2010 21:28), Gotfryd Smolik news wrote:
 Za to *możliwość* załatwienia czegoś w kontakcie bezpośrednim
raczej jest zaletą.

Problem w tym że często to jest jedyna możliwość :)

  Podawałem konkretny przykład - Inteligo, i z tego co pamiętam
z okresu zakładania konta, istniała pełna swoboda wyboru, papierki
można było załatwić zarówno w oddziale PKO jak i czysto korespondencyjnie.

  Nie, NIE odnosiłem się do przypadków kiedy banki wprowadzają
własne, powiedzmy: "niewygodne" ograniczenia.
  Protestowałem przeciwko tezie jakoby *możliwość* korzystania
z oddziału miała być wadą samą w sobie - a najwyraźniej nie
tylko Ty kojarzysz "możliwość" z "przymusem", proszę o uważniejsze
stosowanie słownika ;)

[...]

  Nie zaprzeczam :)
(i konto tam mam)

 Nikt nie pisał o *obowiązkowym* korzystaniu z marmurka.

No ale niektóre (wszystkie?) banki marmurkowe do dzisiaj nie opracowały
procedur zupełnie zdalnego dostępu do konta.

  Nie odnosiłem się do "banków marmurkowych" w Twoim rozumieniu,
odnosiłem się do banku z dostępem elektronicznym w którym jest
*możliwy* dostęp 'en-face' :)
  I to jest zaleta, nie wada (może i kosztuje, ale jak klienci
korzystają niewiele, to i kosztuje niewiele).

Np. w Millenium zapomniałem hasła - zonk, muszę jechać do oddziału bo
inaczej się po prostu nie da.

  Widać to nie jest bank z dostępem elektronicznym :|
  Zmień bank ;)

[...]

  Ano jest.
  To teraz poproszę o wskazanie wad takiego rozwiązania jak w Inteligo
- że w razie czego *można* (i *tylko* można!) załatwić niektóre
rzeczy niekorespondencyjnie, zanosząc papierek do oddziału PKO.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-19 12:51:37
Autor: Jacek_P
konto w banku- DG
Gotfryd Smolik news napisal:
  Podawałem konkretny przykład - Inteligo, i z tego co pamiętam
z okresu zakładania konta, istniała pełna swoboda wyboru, papierki
można było załatwić zarówno w oddziale PKO jak i czysto korespondencyjnie.

Ehm, to dopiero wtedy, gdy Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A. sprzedał Inteligo do PKO BP. Swoje konto zakładałem przed sprzedażą
i był kontakt wyłącznie korespondencyjny.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-21 09:43:05
Autor: Gotfryd Smolik news
konto w banku- DG
On Sat, 19 Jun 2010, Jacek_P wrote:

Ehm, to dopiero wtedy, gdy Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A.
sprzedał Inteligo do PKO BP.

  A prawda. Niemniej od wtedy był to plus (i mam nadzieję nadal
jest), podobnie jak dostępność bankomatów w oddziałach :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-19 15:10:07
Autor: mvoicem
konto w banku- DG
(19.06.2010 11:38), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Niezupełnie twierdzę że rozwiązanie w Inteligo jest złe. Chodzi mi o to,
że mBank w czasie kiedy powstał (Inteligo jeszcze nie było), zrywając z
marmurkiem poczynił znaczący krok na przód.

Z resztą - (popraw mnie jeżeli się mylę ) Inteligo też w swoich
początkach było bytem czysto wirtualnym.

Gdyby nie powstał mBank , zaś Inteligo zostałoby stworzone nie przez
Bankgeselshaftcostam tylko przez PKO, stawiam dolary przeciwko orzechom
że nie byłoby możliwości załatwienia wszystkiego korespondencyjnie i po
pewne rzeczy trzebaby drałować do oddziału.

p. m.

Data: 2010-06-18 17:33:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
Znaczy - _brak_ możliwości załatwienia czegoś twarzą twarz z
urzędnikiem bankowym to jest zaleta, którą wypada się chwalić?

Oczywiście. To mniej więcej ten sam mechanizm, jaki spowodował, że
rzuciłem Vectrę. Przysyłali pisma o treści ,,musimy podnieść ci
abonament, żeby zainwestować w budowę sieci telefonicznej i polepszyć
jakość usług internetowych''. Sęk w tym, że ja korzystałem z kablówki.
Więc brak możliwości internetu i telefonu byłby dla mnie zaletą.

Poza tym, jakby istniały oddziały, to może by nie zainwestowali we
wpłatomaty i nie miałbym jak wpłacać kasy. Albo ich system nie działałby
OnLine tylko z przerwami i opóźnieniami, jak w Lukasie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-17 20:23:04
Autor: Tomek
konto w banku- DG
Dnia 17-06-2010 o 19:33:37 Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl>  napisał(a):

http://pl.wikipedia.org/wiki/MBank

Ta strona zawieraja rażący błąd już w pierwszym zdaniu,
proponuję postarać się bardziej niż Komor Bronisławski ;)

--
Tomek

Data: 2010-06-18 01:37:57
Autor: Jarek Andrzejewski
konto w banku- DG
On 17 Cze, 18:49, Jacek_P <Lato-i-U...@cyf-kr.edu.pl> wrote:
> [...]

> w Telepekao 24 się nie pojawiły).

A nie Inteligo, gdy jeszcze był prowadzony przez Bank Handlowy z Berlina?

Nie. OE PBG SA wystartował w październiku 1998.

--
Jarek

Data: 2010-06-17 17:11:50
Autor: ąćęłńóśźż
konto w banku- DG
No nie wiem, czy akurat nie Kredyt Bank (1993 r. śmigało na całego przez modem, wcześniej nie wiem).

-- -- -

Pierwszy był OE PBG SA.

Data: 2010-06-17 08:52:49
Autor: Jarek Andrzejewski
konto w banku- DG
On 17 Cze, 17:11, ąćęłńóśźż <antys...@interia.pl> wrote:
No nie wiem, czy akurat nie Kredyt Bank (1993 r. miga o na ca ego przez modem, wcze niej nie wiem).

ale to nie był modem do internetu, a mowa o "internetowym".

Data: 2010-06-17 18:49:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
Pierwszy był OE PBG SA

I nie miał oddziałów?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-18 01:37:27
Autor: Jarek Andrzejewski
konto w banku- DG
On 17 Cze, 18:49, Przemysław Adam Śmiejek <niec...@spamu.pl> wrote:

> Pierwszy był OE PBG SA

I nie miał oddziałów?

Sam był oddziałem PBG S.A. (podobnie jak i mBank jest oddziałem BRE,
zresztą).

--
Jarek

Data: 2010-06-18 11:15:40
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
konto w banku- DG
Sam był oddziałem PBG S.A. (podobnie jak i mBank jest oddziałem BRE,
zresztą).

Mówię w sensie ,,punkt obsługi klienta, z kasą itepe.''
mBank był pierwszym, który zbudował bank działający wyłącznie
samoobsługowo, wyłącznie przez internet i telefon. Nie chodzi o formy
prawne, a o formę usługi.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-18 08:37:56
[...]