konto w banku niemieckim

Data: 2016-12-17 02:58:35
Autor: janek z pola
konto w banku niemieckim
Witam,

mamy koniec 2016 roku a ja się zastanawiam, jak wygląda obecnie oferta w bankach niemieckich z kontami dla Polaków. Czy ktoś może ostatnio ćwiczył?

Mógłbym pojechać np. do Berlina w celu założenia takiego konta. Interesuje mnie konto z obsługą przez Internet, dostępne bez problemu dla Polaka, który nie pracuje w Niemczech i takie, żeby opłaty za konto były jak najmniejsze. Z tego konta nie planuję aktywnie korzystać - tylko wpłacić jakąś dosyć niewielką kasę (powiedzmy 10x średnia krajowa w Polsce) w Euro na wypadek jakby polski system bankowy zrobił jakieś kuku.

Zatem - czy ktoś coś ćwiczył - najlepiej w bieżącym roku?

--
Wysłane z pola.

Data: 2016-12-16 23:47:21
Autor: Kris
konto w banku niemieckim
W dniu sobota, 17 grudnia 2016 02:58:37 UTC+1 użytkownik janek z pola napisał:
na wypadek jakby polski system bankowy zrobił jakieś kuku.
W Deutsche Bank zał?ż;)

Data: 2016-12-20 10:16:59
Autor: Jacek Maciejewski
konto w banku niemieckim
Dnia Fri, 16 Dec 2016 23:47:21 -0800 (PST), Kris napisał(a):

W dniu sobota, 17 grudnia 2016 02:58:37 UTC+1 użytkownik janek z pola napisał:
na wypadek jakby polski system bankowy zrobił jakieś kuku.
W Deutsche Bank zał?ż;)

DB ma oddziały krajowe, bardzo autonomiczne, np. w Hiszpanii w oddziale
DB niczego się nie dowiesz o swoim koncie :) --
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-12-20 10:43:59
Autor: J.F.
konto w banku niemieckim
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości
[...]

Tego chyba w ogole krajowe prawo bankowe wymaga.
Polski DB ma przestrzegac krajowego prawa, w tym i w kwestii tajemnicy bankowej.

J.

Data: 2016-12-20 12:17:15
Autor: Jacek Maciejewski
konto w banku niemieckim
Dnia Tue, 20 Dec 2016 10:43:59 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Przecież mogli mnie wylegitymować, miałem paszport i znałem dane konta.
Powiedzieli że w ogóle nie mają dostępu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-12-20 03:53:25
Autor: Dawid Rutkowski
konto w banku niemieckim
Hmmm, poszedłeś w Hiszpanii do oddziału hiszpańskiego db (albo oddziału niemieckiego db w Hiszpanii) i chciałeś wykonać jakąś operację na koncie w polskim db ?
To mniej więcej tak, jakbyś poszedł do oddziału pko bp i chciał wykonać operację na koncie w pekao s.a.

Data: 2016-12-20 14:08:40
Autor: Jacek Maciejewski
konto w banku niemieckim
Dnia Tue, 20 Dec 2016 03:53:25 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

No wiesz, w końcu DB nie ma w nazwie nazwy kraju, nie? Na dokumentach
czy szyldach nie pisze Polski (czy jakiś inny) Deutsche Bank a
spodziewałem się po solidnej niemieckiej firmie większego, choćby
europejskiego rozmachu :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-12-20 05:24:19
Autor: Dawid Rutkowski
konto w banku niemieckim
Na szyldzie to rzeczywiście nie mają (ciekawe, ile płacą za używanie logo - piękny sposób wyprowadzania kasy), ale na dokumentach - i nawet na stronie - jak najbardziej jest "deutsche bank polska".
A nawet do niedawna były dwa - "deutsche bank polska" i "deutsche bank polska (chyba z polska) p.b.c" - ale na szczęście je połączyli.

Tak czy siak deutsche bank ag i deutsche bank polska sa to dwa osobne banki nie mające ze sobą nic wspólnego poza tym, że jeden jest właścicielem drugiego, ale relacja właścicielska jest słabsza niż wymagania prawa dotyczące tajemnicy bankowej.

To się wzięło z regulacji przedunijnych, kiedyś granice nie były tak otwarte jak teraz (oby ich znów nie zamknęli przed nami).
W unii możliwe jest zaś - ale to dopiero też od niedawna, bo raczej nawet nie od 2004 - że bank z jednego kraju unii otwiera oddział w innym kraju unii - i wtedy to jest dalej jeden bank.
Np. tak jest z nordeą w Polsce - "osobną" nordeę kupiło pko bp, zaś skandynawska nordea otworzyła sobie w PL oddział, ale bodajże tylko przedsiębiorstwa obsługują.

Do przejrzenia:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_banków_działających_w_Polsce

Jako że Hiszpania w unii dłużej, to mogło być tak, że ten db w Hiszpanii to był oddział db niemieckiego, i np. jakbyś miał konto w niemieckim db to byś w Hiszpanii mógł przyjść tak po prostu do oddziału.
Ale polski to osobny bank - ciekawe swoją drogą, czy można taki osobny bank przekształcić w "oddział w innym kraju ue", i pod jaki nadzór i system gwarancji to wtedy będzie podpadać.
Taką hybrydą był polbank - niby osobne przedsiębiorstwo, a podpadał pod EFG, a nie BFG - choć może się mylę i wcale nie było to osobne przedsiębiorstwo, tylko właśnie polski oddział eurobank efg (chodzi o grecki bank, a nie ten polski eurobank z wrocławia - grecy musieli wymyślić sobie w Polsce inną nazwę bo "eurobank" był już zajęty) ? Tylko z kolei jak oni oddział sprzedali - pewnie wcześniej musieli z niego zrobić (na odwrót) osobny bank...

PS.: Mam nadzieję, że to poważne pytanie było, a nie robienie sobie jaj ;>

Data: 2016-12-20 15:18:33
Autor: J.F.
konto w banku niemieckim
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości
Na szyldzie to rzeczywiście nie mają (ciekawe, ile płacą za używanie logo - piękny sposób wyprowadzania kasy)

No, akurat "Deutsche Bank" to brzmi dumnie, powierzylbys pieniadze "Marek i Wacek Bank sp zoo" ?

J.

Data: 2016-12-20 14:22:01
Autor: Liwiusz
konto w banku niemieckim
Na dokumentach
czy szyldach nie pisze Polski (czy jakiś inny) Deutsche Bank a

Na dokumentach "pisze", jak to ty piszesz.

--
Liwiusz

Data: 2016-12-20 15:05:07
Autor: Jacek Maciejewski
konto w banku niemieckim
Dnia Tue, 20 Dec 2016 14:22:01 +0100, Liwiusz napisał(a):

Na dokumentach
czy szyldach nie pisze Polski (czy jakiś inny) Deutsche Bank a

Na dokumentach "pisze", jak to ty piszesz.

Bez przesady, w końcu nie zdaję tu egzaminu z polskiego :) Kolokwializmy
są w usenecie IMO dopuszczalne. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-12-20 15:16:36
Autor: Liwiusz
konto w banku niemieckim
[...]

1. Chodzi mi o to, że nieprawdą jest to, co twierdzisz, że z dokumentów nie widać, że jest to polski bank.

2. To nie kolokwializmy, tylko dwa rażące błędy na poziomie II klasy szkoły podstawowej w małym wycinku zdania. Chorowałeś w podstawówce, czy co? Bo takie reguły to zakuwano do łbów nawet największym matołom.

--
Liwiusz

Data: 2016-12-20 15:20:56
Autor: J.F.
konto w banku niemieckim
[...]

Bo nie maja. Chcialbys, zeby jakis Turek z Hiszpanii mogl ci zagladac w konto ?

J.

Data: 2016-12-20 16:25:28
Autor: Jacek Maciejewski
konto w banku niemieckim
Dnia Tue, 20 Dec 2016 15:20:56 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

No weź się opamiętaj i pomyśl. To niby podział banku na oddziały ma
uniemożliwiać innym nacjom wgląd w konta? Wszędzie dokument tożsamości uprawnia do wglądu w konto. Skąd Turek
miałby mój paszport?  Na dobitkę nie byłby podobny do zdjęcia :) I nie
mów że mógłby ukraść, bo to samo i prędzej może się zdarzyć w Polsce i
wtedy "jakiś Polak z Polski" miałby wgląd.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-12-20 17:08:42
Autor: J.F.
konto w banku niemieckim
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r0ic2ear0ycy.3q9kuruifa0v.dlg@40tude.net...
[...]

Dlatego to jest osobny bank. Zwiazany tylko stosunkiem wlascicielskim.

No chyba, ze faktycznie to byl oddzial niemieckiego DB AG, i Ty tez masz konto w DB AG.

Wszędzie dokument tożsamości uprawnia do wglądu w konto. Skąd Turek
miałby mój paszport?

Turek bylby zatrudniony w tym hiszpanskim oddziale.
I podpadal pod hiszpanskie prawo, w razie nieuzasadnionego zajrzenia w dane klienta.

Zreszta - skad wiesz ile kosztuje w Turcji paszport z nazwiskiem "Maciejewski" ?
Albo zmiana imienia i nazwiska przez Ahmeda.

Na dobitkę nie byłby podobny do zdjęcia :)

A tu juz wkraczamy w mozliwosci systemow bankowych - obrazki to nie jest takie pewne.
Szczegolnie jesli piszesz o sytuacji sprzed wielu lat.

I nie mów że mógłby ukraść, bo to samo i prędzej może się zdarzyć w Polsce i
wtedy "jakiś Polak z Polski" miałby wgląd.

A oczywiscie, ale on robi to co mu polski kierownik kaze, ewentualnie odpowiada przed polskim prawem.

J.

Data: 2017-01-03 00:23:34
Autor: Tomasz Chmielewski
konto w banku niemieckim
On 12/21/2016 12:25 AM, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Citibank umożliwia łączenie kont z różnych krajów w takie jedno "superkonto".

https://www.ipb.citibank.com.sg/english/static/gva.htm

http://www.citibank.com/ipb/europe/Citibank-Online-Help-Centre/my_profile/global_view.htm

Kartą bankomatową Citi dowiesz się o stanie konta w innych krajach (z bankomatami Citi).

Choć i tak bank, do którego trzeba chodzić piechotą (może poza pierwszą wizytą) to raczej taki sobie bank.

Tomasz Chmielewski
https://lxadm.com

Data: 2017-01-02 14:38:55
Autor: Stiwi
konto w banku niemieckim
On Monday, January 2, 2017 at 4:23:37 PM UTC+1, Tomasz Chmielewski wrote:
[...]

[...] Masz rację, z tym wyjątkiem że Citi Handlowy tego nie obsługuje.

Data: 2016-12-20 23:09:25
Autor: janek z pola
konto w banku niemieckim
janek z pola wrote:

[...]

Chyba nikt nie ćwiczył - dziwne. Są tutaj ludzie, którzy mają konta w 30%
banków w Polsce - a w Niemczech nikt?

Znalazłem zestawienie: http://hype.pl/finanse/konto-bankowe-w-niemczech/

Mowa tam o 3 kontach:

* DKB-Cash
* Girokonto ING-DiBa
* Girokonto comdirect

Czy ktoś ma może któreś z powyższych i może się podzielić uwagami? Przede
wszystkim o taryfie opłat - zależy mi na rachunku bezpłatnym. Fajnie jakby
ktoś wiedział czy np. DKB albo 'comdirect' to takie niemieckie bardziej
SKOKi czy bardzie jak Nest Bank czy bardziej jak mBank.

Słaby poziom merytoryczny tej grupy. W tym wątku rozwinęła się jakaś bezsensowna dyskusja o tym dlaczego jakiś polski podmiot nie ma dostępu do danych klientów jakiegoś podmiotu niemieckiego. Natomiast w kwestii zasadniczej tego wątku nikt nic nie wie.

--
Wysłane z pola.

Data: 2016-12-20 23:17:16
Autor: Kamil Jońca
konto w banku niemieckim
janek z pola <adres@email.pl> writes:
[..]
Słaby poziom merytoryczny tej grupy. W tym wątku rozwinęła się jakaś
Znajdź lepsze(za darmo)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Uwolnić słonia !!!

Data: 2016-12-21 05:22:07
Autor: Dawid Rutkowski
konto w banku niemieckim
W dniu wtorek, 20 grudnia 2016 23:09:29 UTC+1 użytkownik janek z pola napisał:
janek z pola wrote:

[...]

I Ty też, a narzekasz. Chyba że masz prawo jako "właściciel wątku" ;P
Sprawa mało popularna, bo tak naprawdę po co ?
Szczególnie w wariancie, jaki opisałeś - jak nie masz zamiaru korzystać to po co do banku kasę wpłacać ? Jakby to było tysiąc średnich krajowych, to może, ale 10 lepiej zamienić na euro np. w IKA, wypłacić w kasie aliora i w kopercie sobie w domu trzymać - chyba że boisz się pożaru, albo masz dom otwarty, albo rodzinie nie ufasz... To może gdzieś na polu zakopać ? Tylko dobry GPS trzeba mieć ze sobą.

Tak że zrób dobry uczynek i wybierz się do reichu na testy - i potem podziel się wiedzą.
Można podobno zakładać nawet korespondencyjnie, ale wymaga to potwierdzenia danych na niemieckiej poczcie - więc różnica w stosunku do wizyty w oddziale tylko taka, że na pocztę wystarczy jak pojedziesz do pierwszej lepszej nadgranicznej miejscowości, zamiast do miejscowości z oddziałem banku.
Przy tym potwierdzaniu trzeba coś pamiętać żeby pani w okienku w dobrą rubrykę wpisała adres, bo chyba jest kilka - ale to tak piąte przez dziesiąte pamiętam z jakiejś dyskucji chyba na forum mBanku, dyskusja była o niemieckiej KK.

Umowa będzie oczywiście po niemiecku, więc warto się dobrze zastanowić, czy na tyle zna się ten język. ST również, ale to nie aż tak złe, można kazać przeglądarce przetłumaczyć.

A jak ma być naprawdę bezpiecznie to jednak swiss account ;P

Data: 2017-01-01 19:46:52
Autor: janek z pola
konto w banku niemieckim

napisał:
janek z pola wrote:

[...]

Ja nie narzekam - ja po prostu podsumowałem to, że osoby które mają w Polsce konta w 20 bankach i są na bieżąco z wszelkimi promocjami i zmianami ofert, jakimś cudem nie mają potrzeby posiadania rachunku w zagranicznym banku. Wnioskuję po tym, że otrzymałem dosłownie zero opisu czyjegoś doświadczenia.

Jest to o tyle nielogiczne, że skoro ktoś ma czas i ochotę, żeby się w Polsce bić o to, żeby płacić za konto np. 1 PLN zamiast 7 PLN miesięcznie, to poszukiwanie takiej możliwości zagranicą jest chyba naturalne. Nawet jak efekt tych poszukiwań to: "sprawdziłem 15 niemieckich banków, nie ma takiej oferty". A tu nic - zupełnie 0 jakiegokolwiek odzewu tylko offtopic.

[...]

No właśnie bank rozwiązuje te problemy, które napisałeś powyżej. Plus jeszcze kilka innych - np. postępowanie spadkowe - w sensie że musi uznać spadkobiercę, musi określonej instytucji potwierdzić że prowadzi dla Ciebie rachunek, etc. Po coś te banki jednak są na świecie.

Natomiast co do kwoty - 10 średnich krajowych w banku w Niemczech oznacza dla mnie możliwość przeżycia przez dwa czy trzy miesiące za te pieniądze.

[...]

Prawdopodobnie jest tak, że standardowa oferta rachunków bieżących jest niedostępna dla osób bez adresu zamieszkania w Niemczech (oczywiście wiadomo, że w jakichś granicach typu 3 miesiące przez ostatni rok, etc.). Tym niemniej nie mam ochoty w celu założenia jednego rachunku jeździć po 20 niemieckich bankach i sprawdzać to, szczególnie że nie znam języka. Co innego, że na grupie tutaj się czasami wypowiadają osoby będące doradcami finansowymi - pewnie jak mają 10 klientów w miesiącu którzy chcą sobie gdzieś założyć konto, to są bardziej na bieżąco z ofertą banków.

Umowa będzie oczywiście po niemiecku, więc warto się dobrze zastanowić,
czy na tyle zna się ten język. ST również, ale to nie aż tak złe, można
kazać przeglądarce przetłumaczyć.

Języka nie znam, wzory umów są często dostępne przed podpisaniem.

A jak ma być naprawdę bezpiecznie to jednak swiss account ;P

A możesz rozwinąć ten temat? Jak założyć "swiss account" w miarę bez opłat miesięcznych za prowadzenie?

--
Wysłane z pola.

Data: 2017-01-07 12:30:51
Autor: Bolko
konto w banku niemieckim

Ja nie narzekam - ja po prostu podsumowałem to, że osoby które mają w Polsce konta w 20 bankach i są na bieżąco z wszelkimi promocjami i zmianami ofert,

To może ja coś napiszę.
Parę lat temu byłem w USA przez jakiś czas w Chicago dokładnie.
Wystarczył paszport + rachunek za prąd lub coś w tym stylu.
Obsługa w języku polskim.
Problem jest taki że amerykanie banki nie są tak rozwinięte jak polskie
pod względem internetowym.

Nie wiem gdzie mieszkasz ale ja bym sie zastanowił nad angielskimi.
Żona czasami lata do siostry i ostatnio udało się jej ustrzelić bilet
za 200 zł w obie strony.
W dodatku w UK dużo polaków więc nie powinno być problemu z dogadniem się.

Data: 2017-01-07 14:15:09
Autor: Dawid Rutkowski
konto w banku niemieckim
"Ja chciałbym moje pieniądze, my money, tu umieścić, w wasz bank, konto na hasło, verstehen ?" ;>
A serio ostatnio było na grupie o lloyds, że nawet można za darmo funty przesłać z kantoru aliora.
Pytanie tylko, czy bardziej się ufa funtowi czy euro - a może od razu dolar ?
Albo Zurych - podobno tam też obsługa po polsku.

Data: 2017-01-09 00:38:19
Autor: Bolko
konto w banku niemieckim
Pytanie tylko, czy bardziej się ufa funtowi czy euro - a może od razu dolar ?

Pytanie od czego chcesz się ubezpieczyć?
Bo takie stany to mają 10 lotniskowców o napędzie atomowym wiec to jest +
a minusy musisz jakoś dotrzeć do tych stanów żeby wybrać kasę
a minus nr2 to FED stosuje co jakiś czas QE czyli drukuje dolary na potęge

Euro to zlepek iluś tam państw + Niemcy.
Tylko że Niemcy już dwa razy leżeli na łopatkach w ciągu ostatnich 100 lat.

Funt kiedyś to było Królestwo nigdy nie zachodzącego słońca.
Problem w tym że to było kiedyś.

CHF dopóki działał slogan "tajne konta w bankach szwajcarskich".
To każdy wielki tego świata trzymał tam kasę na czarną godzinę.
Ale to też chyba nie do końca prawda więc po co mi taki bank/kraj.

NOK, AUD to waluty surowcowe Yuan? cholera wie gdzie kupić niby tysiąc lat cywilizacji Ale też tam maja popieprzoną historie no i problemy z USA(podobno?).

Złoto kiedyś kupiłem uncje za 6kzł wiec kurs niezbyt stabilny.
A co mnie bardziej boli kupiłem to w mennicy polskiej (bałem się podróbki).
Zapłaciłem troche więcej za tą pewność, ale OK.
Ale najbardziej zabolało mnie że musiałem adres podać.

Nieruchomości
Trzeba dużo kasy no i z płynnością jest problem w razie W.

A może jakaś waluta z innego kontynetu?
Afryka? tam nic nie ma
Ameryka Południowa? Argentyna już zdążyła zbankrutować w tym stuleciu
Wenezuela się sypie.
No i chleba w PL za to nie kupisz jak by co.

A może 50% w dolarze a 50% w juanie.
Zawsze te 50% wartości zostanie.

Data: 2017-01-10 05:52:49
Autor: Dawid Rutkowski
konto w banku niemieckim
W wypadku poważnej "W" każda "fiat money" zaangażowanego państwa poleci w kierunku makulatury.
Także jak już rozpatrywać to perspektywy w warunkach pokoju - a w szczególności w zmianiających się warunkach w PL.
Euro niestety nie mamy, inflacja wraca, ale z nią nie mają zamiaru wracać wyższe % depozytów (a nawet vw bank obniża teraz), także do wyboru jest trzymanie oszczędności na 0% w złotówkach i na 0% w euro.
Za złotówkami może przemawiać ryzyko kursowe - choć ja raczej prognozuję wzrost wartości euro - oraz koszty przelewów - ale SEPA to tylko 5zł (gorzej, jeśli chciałoby się z tych oszczędności po kawałku brać - ale w sumie jak komuś nie zależy np. na karcie debetowej citka - a żeby mieć ją za darmo trzeba mieć np. równowartość 30k depozytów, mogą być w euro - i jak ktoś ufa aliorowi, to może z IKA ich nie zabierać).
Jak kupiłeś złoto w 2011 to smutek, trzeba było w 2002 kupować... A euro - albo jeszcze lepiej franki - w 2007...

Data: 2017-01-07 12:52:44
Autor: WAM
konto w banku niemieckim
On Sun, 01 Jan 2017 19:46:52 +0100, janek z pola <adres@email.pl>
wrote:

[...]

Chyba że ktoś tak jak Ty nie zna niemieckiego. Dla mnie to że nie znam
niemieckiego to wystarczający argument żebym się tym nie zajmował.
Szkoda mi czasu na tłumaczenia, chociaż do granicy .de (w razie
konieczności osobistej wizyty w banku) mam tylko 15 km :)
No ale jakoś tak wyszło że wdepnąłem w życiu w język angielski i do
niemieckiego mnie nie ciągnie.
Poza tym oprócz umowy warto byłoby znać prawo bankowe w danym kraju
(chociaż tak z grubsza czy nie ma jakichś kruczków, rozwiązań innych
niż u nas). WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-12-21 18:16:34
Autor: cef
konto w banku niemieckim
W dniu 2016-12-20 o 23:09, janek z pola pisze:

[...]

OT jest zawsze najciekawszy.
Spróbuję trochę podnieść poziom :-)
Widać nikt nie praktykował.
Ja zgłębiałem ten temat jakiś rok temu jak kolega chciał
się chronić przed komornikiem w niemieckim banku.
W sieci jest  kilka linków, które zapewne znajdziesz.
ale problemem jest ominięcie wymogu adresowego w DE.
Ale to da się załatwić,uzgadniałem telefonicznie z kierownikiem
oddziału DB  w Goerlitz, że osobista identyfikacja i wgląd
w dokument tożsamości wystarcza, żeby otworzyć tamże.
W rezultacie nie pojechałem, bo nie miałem czasu - a bank oferował też kontakt po angielsku, ale kolega był słaby także w tym języku i wymiękł.
Ale było tu kilka osób na grupie przed laty, które jak wynikało
z kontekstu konta niemieckie posiadająi założenie ich
nie stanowiło jakiegoś problemu nawet dla osób,
które po niemiecku/angielsku rozumieją tylko "Halt" i "Hello".

Data: 2017-01-01 19:37:12
Autor: janek z pola
konto w banku niemieckim
cef wrote:

[...]

Przejrzałem właśnie trochę tesktów na różnych polskojęzycznych portalach dla Polaków w Niemczech. Rzecz się rozchodzi o to, żeby konto w tym niemieckim banku było bardziej jak nasze PeKaO Eurokonto Net niż jak nasze PKO Konto za Zero. Te zestawienia zawierają kilka takich rachunków, głównie banki internetowe, marmur jest chyba jeden (ING DiBa). Konto w marmurze typu DB raczej nie będzie bezpłatne przy braku aktywnego korzystania.

[...]

Bardzo bym chciał otrzymać info od tych mitycznych osób.

--
Wysłane z pola.

Data: 2017-01-01 21:18:49
Autor: cef
konto w banku niemieckim
W dniu 2017-01-01 o 19:37, janek z pola pisze:
cef wrote:

[...]

To poszukaj w archiwum tych mitycznych osób,
ale znacznie prostsze jest wpisanie hasła w google
i skontaktowanie się z mniej mitycznymi osobami
czy instytucjami, które "chętnie pomogą" w zakładaniu
kont w Niemczech - głównie pewnie biorą kasę za
poświadczanie tożsamości. Obecnie jest w ING DiBa
wisienka, ze jak założysz konto do któregoś tam lutego 2017
i przelejesz dwa razy minimum 1000 euro
wynagrodzenia czy renty przez cztery miesiące, to podarują Ci 50 Euro.
Konto bezpłatne (pomijam inne wymogi formalne typu - co to jest Gehalt czy może być własna wpłata z  takim tytułem a nieformalne wynagrodzenie itd i  to nieszczęsne
potwierdzenie tożsamości czy adres niemiecki)
Jednym słowem gdybyś bardzo chciał, to już byś założył,
a skoro nie zrobiłeś tego i nie meldują się rzesze tych co konto tam mają,
to znaczy, że to jeszcze nie jest produkt poszukiwany.

Pewnie mieszkańcy Zgorzelca czy Gubina mają
niemieckie konta, bo to dla nich prostsze do załatwienia
  i być może wygodne dla tych co tam pracują a mieszkają w Polsce.

Data: 2016-12-22 06:32:09
Autor: Stiwi
konto w banku niemieckim
On Tuesday, December 20, 2016 at 11:09:29 PM UTC+1, janek z pola wrote:
[...]

W dobię ciągle zmieniających się zasad i przepisów bankowych na świecie, czyjeś doświadczenia np z początku tego roku mogą być zupełnie nieaktualne. Co więcej, ten sam bank w jednym mieście mógł otworzyć bez problemu konto polskiego rezydentowi, a w innym mieście już nie. Najprościej jest wysłać maila z zapytaniem do kilku banków. Inaczej też patrzą jeśli zdeponujesz konkretną sumę, niż zapewnisz o regularnych wpływach. Twój profil wskazuje, że szukasz najtańszej oferty, najlepiej bez opłat - często dla nierezydentów są nieco inne konta niż dla lokalnych, w końcu dochodzi tzw. "compliance". Najlepiej wybrać się do Berlina, przejść po kilku bankach i wrócić z raportem.

konto w banku niemieckim