konto walutowe-jak to zrobic?

Data: 2009-09-17 13:31:23
Autor: Darek
konto walutowe-jak to zrobic?
Witam,
czy ktos ma pomysl, jak przeskoczyc ograniczenie wyplat do okreslonej przez bank
kwoty (~1, 2tys eu) i ulokowac 10tys euro, aby pozniej miec do nich dostep w
ciagu jednego dnia ?
Potrzebuje przechowac ta kwote do czasu, kiedy nadejdzie godzina zero i bede ja
natychmiast potrzebowal.
Jedyna opcja jaka dotychczas wymyslilem, to zalozenie kilku kont w roznych
bankach a co za tym idzie kilka oplat za prowadzenie rach..
Dziekuje za wszelkie sugestie.
Darek

Data: 2009-09-17 06:34:04
Autor: Krzysiek
On 17 Wrz, 13:31, "Darek" <daxx1WYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

Jedyna opcja jaka dotychczas wymyslilem, to zalozenie kilku kont w roznych
bankach a co za tym idzie kilka oplat za prowadzenie rach..
Za prowadzenie rachunkow walutowych na ogol nie ma oplat.
We wspominanym dalej BZWBK np. nie ma. Karty nie potrzebujesz - nie?
Z reszta za oszczednosciowe w EUR tez nie ma oplaty za prowadzenie
(tylko za 2-ga i kolejne wyplaty)

Data: 2009-09-17 13:41:36
Autor: MarekZ
"Darek" <daxx1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:6f6a.000000f6.4ab21e0bnewsgate.onet.pl...

czy ktos ma pomysl, jak przeskoczyc ograniczenie wyplat do okreslonej przez bank
kwoty (~1, 2tys eu) i ulokowac 10tys euro, aby pozniej miec do nich dostep w
ciagu jednego dnia ?

Nie do końca rozumiem co to za ograniczenie. Wielokrotnie w gotówce wypłacałem kwoty znacznie wyższe niż 10k EUR. Co to za bank? Może to ograniczenie dotyczy tylko konieczności awizowania?

Data: 2009-09-17 14:28:38
Autor: daxx1WYTNIJTO
[...]

Czy to PKO BP czy Getin, wszedzie ta sama spiewka - koniecznosc awizowania
najmniej 2 dni przed planowana wyplata.
A co kiedy nie moge pozwolic sobie na luksus czekania tak dlugo i bede
potrzebowac tych pieniedzy natychmiast ??
Trzymac taka kwote pod poduszka to bol glowy gwarantowany.

Data: 2009-09-17 14:42:54
Autor: Krzysztof

<daxx1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:6f6a.00000101.4ab22b76newsgate.onet.pl...

[...]

BZWBK ma ograniczenie bez zgloszenia rownowartosc 35tys PLN, ale w praktyce moga nie miec. Trzeba sie wowczas nabiegac po glownych oddzialach banku i wtedy moze sie uda nazbierac wieksza kwote. Ewentualnie dzwonic po tych oddzialach i pytac sie ile moga wyplacic, w innych bankach standardowo 3-dni oczekiwania, w ING bylo 5tys waluty EUR,USD bez zgloszenia, ale w praktyce roznie z tym bywa- dotyczy to tylko glownego oddzialu w miescie.

Data: 2009-09-17 14:53:19
Autor: Darek
[...]

Czyli mam rozumiec, ze dane awizowanie nie tyczy sie danego konta ile oddzialu w
ktorym chcialbym podjac pieniadze ?
Jesli bedzie koniecznosc, to pobiegam po roznych oddz. aby uzbierac pelna kwote.
Wazne dla mnie jest, by miec pieniadze tego samego dnia, badz najdalej
nastepnego po otwarciu banku.

Data: 2009-09-17 14:43:04
Autor: MarekZ
[...]

Co do PKO BP to nie wiem.

Co do Getinu, to o ile mają w sejfie, wypłacają bez problemu więcej, przynajmniej ja tego doświadczyłem, ale naturalnie może to zależeć od oddziału. Poza tym można zrobić rundkę po kilku oddziałach Getinu, no chyba że ta potrzeba posiadania jest naprawdę mega-natychmiastowa.

Systemowego rozwiązania poza rozbiciem kwoty na kilka różnych banków albo notorycznym prewencyjnym awizowaniem (zazwyczaj płatnym w przypadku niezrealizowania) chyba niestety nie ma.

Data: 2009-09-17 14:57:56
Autor: Darek
[...]

W jednej z siedzib getinu doradca upieral sie przy 2ch dniach, co dla mnie jest
absurdem. Nawet nie padla propozycja wykorzystania kilku oddz. by zrealizowac
wyplate.
Jesli faktycznie jest taka opcja, to chetnie bym z niej skorzystal.. no chyba ze
zabraknie siedzib w moim miescie przy zbyt niskim limicie na oddzial

Data: 2009-09-17 15:04:06
Autor: MarekZ
"Darek" <daxx1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:6f6a.00000107.4ab23254newsgate.onet.pl...

[...]

Jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że czasami w oddziale nie będzie nawet tysiąca EUR (warto wcześniej dzwonić). Pewności zatem nie będzie i to jest negatywna cecha tego rozwiązania.

Rezerwowym rozwiązaniem awaryjnym hardcore jest naturalnie wypłata w PLN (naturalnie nie po standardowym kursie ale po negocjowanym z dealerem Getinu) i odkupienie EUR w dobrym kantorze.

Data: 2009-09-17 15:22:28
Autor: Valdi.Pavlack
konto walutowe-jak to zrobic?
"Darek" news:6f6a.00000107.4ab23254newsgate.onet.pl

[...]

Byłeś we francy (na pochybel!) czy w normalnym oddziale?

Jesli faktycznie jest taka opcja, to chetnie bym z niej skorzystal.. no
chyba ze
zabraknie siedzib w moim miescie przy zbyt niskim limicie na oddzial

IMHO jeżeli masz w mieście Getin i BZWBK - rozłóż walutę na dwa banki.
Będziesz miał większy komfort psychiczny w razie red alert :)

Data: 2009-09-17 15:19:22
Autor: Valdi.Pavlack
konto walutowe-jak to zrobic?
<daxx1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> news:6f6a.00000101.4ab22b76newsgate.onet.pl

> [...]
> ograniczenie dotyczy tylko konieczności awizowania?

Czy to PKO BP czy Getin, wszedzie ta sama spiewka - koniecznosc awizowania

Sprawdzałeś BZ WBK? Jeżeli mają daną kwotę, którą chcesz wypłacić w kasie to
ją dostaniejsz - bez awizowania. Przynajmniej w moim przypadku tak było/jest
:) Nie wiem czy tak się podobam panią bankierkom czy to jakiś mój wewnętrzny
urok osobisty przyczynia się do takiego stanu rzeczy ;)

Data: 2009-09-17 15:26:52
Autor: Darek
[...]

 Jestem na etapie czytania ich TOiP. Czy ponosisz jakies oplaty przy wyplacie
podobnych kwot EUR ? Mam wrazenie, ze moga byc calkiem powazne przy wyplacie "
na jutro"

Data: 2009-09-17 16:41:05
Autor: Valdi.Pavlack
konto walutowe-jak to zrobic?
"Darek" news:6f6a.0000010f.4ab2391cnewsgate.onet.pl

[...]

Chodzi Ci o to czy mnie kasują, za to, że wchodzę "z ulicy" i proszę o
wypłatę iluś tam euro, które mam na koncie bez ich wcześniejszego
zamawiania? Póki co się z tym nie spotkałem a i samemu nie często dokonuję
takich numerów - że taka potrzebna jest potrzebna wręcz na wczoraj. Raptem
miałem taką sytuacją z dwa, trzy razy. Na szczęście zawsze mieli tyle ile
potrzebowałem.

Data: 2009-09-17 19:05:11
Autor: Krzysztof

"Darek" <daxx1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:6f6a.0000010f.4ab2391cnewsgate.onet.pl...

[...]

Przy a'vista walutowym masz nieograniczona liczbe wyplat, wyplaty sa darmowe. Generalnie BZWBK (wieksze oddzialy maja troche zapasu waluty) . Problem pojawia sie w malych oddzialach, bo nawet jak chcesz zamowic to odmawiaja. Mialem taka sytuacje dla GBP, ze nie chcieli mi wyplacic w malym oddziale, mimo ze zlozylbym wczesniej zamowienie. Jak sie podzwoni po duzych oddzialach to nawet mozna trafic bez zamowienia i to GBP, gdzie inne banki wyplacaja funty tylko na zamowienie 3-dni wczesniej.

Data: 2009-09-17 19:58:16
Autor: Valdi.Pavlack
konto walutowe-jak to zrobic?
"Krzysztof" news:h8tq89$11rj$1news2.ipartners.pl

[...]

Krzysztof poruszył w moim odczuciu ważną kwestię w przypadku walut, a
mianowicie GBP. Dziwnym trafem z tą walutą jest problem tj. dostępność jej
"na zawołanie" w oddziale. Jeżeli więc konto ma służyć do trzymania ww.
waluty to z wyciąganiem pieniędzy "na wczoraj" może być problem - sam to
przerabiałem... :(
W przypadku euro nie ma takich jajek - na szczęście.

Data: 2009-09-17 22:59:29
Autor: Krzysztof

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h8tua0$4kc$1news.interia.pl...
[...]

Jeszcze pare lat temu niewiele bankow mialo w ogole GBP w swojej ofercie, ale po wzmozonej emigracji po 2004 za chlebem zaczeli masowo wprowadzac GBP do oferty, bo Polacy slali zarobiona kase. Generalnie 'trudna' waluta do przenoszenia z jednego banku do drugiego bo standardowe nominaly to ÂŁ20; na wyciagniecie paru tysiecy trzeba miec worek.

Data: 2009-09-18 08:48:09
Autor: Valdi.Pavlack
konto walutowe-jak to zrobic?
"Krzysztof" news:h8u7vk$18jp$1news2.ipartners.pl

[...]

Jak na taką skalę emigracji to i tak IMHO, GBP jest mizernie dostępny w
bankach i o zgrozo, w kantorach!

Otóş to...

Data: 2009-09-18 06:53:44
Autor: jureq
Dnia Thu, 17 Sep 2009 13:31:23 +0200, Darek napisał(a):

czy ktos ma pomysl, jak przeskoczyc ograniczenie wyplat do okreslonej
przez bank kwoty (~1, 2tys eu) i ulokowac 10tys euro, aby pozniej miec
do nich dostep w ciagu jednego dnia ?

2 szt. OKO w ING i wypłata w dużym oddziale dla którego limit bez awiza wynosi 5k EUR. Gdzieś na ich stronie była lista takich oddziałów.

Data: 2009-09-18 10:25:05
Autor: Darek
konto walutowe-jak to zrobic?
2 szt. OKO w ING i wypĹ&#65533;ata w duĹźym oddziale dla ktĂłrego limit bez awiza wynosi 5k EUR. GdzieĹ&#65533; na ich stronie byĹ&#65533;a lista takich oddziaĹ&#65533;Ăłw.

Swietny pomysl. Zawsze tez pozostaje zalozenie konta w ING oraz BZWBK gdzie
podobno mozna to zrobic bezkosztowo.
W moim miescie tylko jeden glowny oddz. ING obsluguje kwoty do 5tys. eur,
pozostale do 250. Na dezinfolinii BZWBK powiedziano, ze nie ma ograniczen co do konta (jak w ING)
ale pojawi sie problem z dostepnoscia waluty juz w samym oddziale.
Rozdzielenie jednak tej operacji na dwa w.w. banki teoretycznie grozi sukcesem.
w razie problemow - opisze
Dzieki za wszelkie sugestie

--

konto walutowe-jak to zrobic?