kontrola trakcji itp a podjazdy po śliskim

Data: 2016-12-19 12:34:35
Autor: J.F.
kontrola trakcji itp a podjazdy po śliskim
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iqtgpt0et6bh.1f3s7jm02r3tc.dlg@40tude.net...
Kto wie, na ile pomocne są wszystkie "systemy wspomagające jazdę" w
sytuacji, gdy trzeba podjechać pod bardzo śliską górkę?
Ja jestem wychowany na samochodach, w którym po prostu operuje się gazem i
sprzęgłem, a w ekstremalnych przypadkach i autem FWD pokonuje górkę na
wstecznym.

IMO - troche daja.
Raz widzialem w akcji ... w sytuacji, gdy przewidujac trudnosci przy wyjezdzie zaparkowalem z po drugiej stronie, zeby przy ruszaniu miec "z gorki",
auto z przeciwka po prostu ruszylo.
Ale moze przecenilem sytuacje, moze mial lepsze opony.

Ta kontrola trakcji w aucie z napedem na jedna os to pomaga glownie, gdy z jednej strony masz lod.
Wtedy jedno kolo sie slizga, a drugie nie ciagnie i TCS/ASR moze troche pomoc.

Bardziej zaawansowane systemy wymagaja napedu na 4 kola, a to jednak inna klasa.
Ale tu faktycznia malo zaawansowany system moze popsuc trakcje takiej "terenowki".

J.

kontrola trakcji itp a podjazdy po śliskim