kontroler USB 3.0 PCI / Win2k

Data: 2011-12-13 22:54:36
Autor: radxcell
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
Hej,

Czy istnieje kontroler USB 3.0 na PCI, posiadający sterownik do Windows 2000?

Znalazlem jeden z takim opisem na allegro, ale okazalo sie, ze w rzeczywistości
sterowniki sa od XP w gore i musialem odeslac. Czy w ogole jest sens szukać?

Dzieki, pozdr, R

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2011-12-14 09:52:53
Autor: Rafal
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
radxcell wrote:

Hej,

Czy istnieje kontroler USB 3.0 na PCI, posiadający sterownik do Windows 2000?

ze sterownikiem pod Win2000 to może dało by się załatwić,
ale kontrolerów USB 3.0 na PCI nie ma i nie będzie.
Przepustowość magistrali PCI jest mniejsza od przepustowości USB 3.0

Data: 2011-12-14 10:33:40
Autor: radxcell
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
*Rafal* wrote in <news:4EE863E5.963398F7NOSPAM.gazeta.pl>:
radxcell wrote:
[...]

Rekomenduję uważne przeczytanie mojego pierwszego posta :)

pozdr, R

Data: 2011-12-14 10:40:41
Autor: Rafal
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k

Data: 2011-12-14 11:02:44
Autor: Vituniu
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
Rekomenduję uważne przeczytanie mojego pierwszego posta :)

Rekomenduje rzut oka na http://www.addonics.com/products/ad2u3pci.php ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-12-14 12:09:26
Autor: radxcell
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
*Vituniu* wrote in <news:4ee87448$0$1457$65785112news.neostrada.pl>:
Rekomenduję uważne przeczytanie mojego pierwszego posta :)
Rekomenduje rzut oka na http://www.addonics.com/products/ad2u3pci.php ;)
pozdrawiam,

Właśnie podobny miałem przez chwilę. Jak widzisz, niestety, sterowniki od XP w
dół.

pozdr, R

Data: 2011-12-14 12:00:09
Autor: Budzik
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
Osobnik posiadający mail bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

czytałeś w ogóle posta radxcell?
Przecież pisze, że kupił taki kontroler wiec jak możesz twierdzić, że nie mai nie będzie?

http://allegro.pl/kontroler-2-port-usb-3-0-pci-express-chipset-nec-
i1968782988.html

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2011-12-14 13:03:02
Autor: Rafal
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
Budzik wrote:

Osobnik posiadający mail bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

http://allegro.pl/kontroler-2-port-usb-3-0-pci-express-chipset-nec-
i1968782988.html

podałeś linka do kontrolera ale na PCI-E

Data: 2011-12-14 18:00:09
Autor: Budzik
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
[...]

ok, przyznaje ze po temacie wziałem pierwszy z brzegu.
Ale w innym poście zdaje siędostałes również namiary na karte PCI (nie- "-
E")

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2011-12-14 19:18:46
Autor: Rafal
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k

Budzik wrote:

> podałeś linka do kontrolera ale na PCI-E

ok, przyznaje ze po temacie wziałem pierwszy z brzegu.
Ale w innym poście zdaje siędostałes również namiary na karte PCI (nie- "-
E")

i podtrzymuje swoje zdanie - nie ma kontrolerów pod PCI,
a jak są to jakieś pseudo kontrolery z którymi sa opisane tutaj
problemy.

Data: 2011-12-14 13:57:11
Autor: Vituniu
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k

i podtrzymuje swoje zdanie - nie ma kontrolerów pod PCI,

Taaa... Tupnij jeszcze noga, to moze zniknie:
http://allegro.pl/karta-usb-3-0-2-porty-pci-nowa-i1989039361.html

a jak są to jakieś pseudo kontrolery z którymi sa opisane tutaj
problemy.

Nie ma problemow. Po prostu wersje Windows starsze od XP nie sa
wspierane.

Oczywistym jest tez, ze przepustowosc PCI bedzie drastycznie
ograniczac maksymalna wydajnosc akiej karty. Ale, z drugiej strony, i
tak powinno byc sporo szybciej niz przy 2.0. A czy warto - to juz
osobny temat.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-12-14 23:27:01
Autor: JoteR
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
"Vituniu" napisał:

i podtrzymuje swoje zdanie - nie ma kontrolerów pod PCI,

Taaa... Tupnij jeszcze noga, to moze zniknie:
http://allegro.pl/karta-usb-3-0-2-porty-pci-nowa-i1989039361.html

Mhm... "NA SPRZEDAZ NOWA KARTA USB 2,0..."
Co w połączeniu z treścią strony OM smutno rokuje naiwnym kupującym.
Ale żeś sobie znalazł wyrocznię...

JoteR

Data: 2011-12-15 08:26:33
Autor: Vituniu
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
Mhm... "NA SPRZEDAZ NOWA KARTA USB 2,0..."

Coz... Sugerowalem sie z opisem z pudelka.
Zauwazony blad w opisie zglosiles oczywiscie sprzedawcy? :P

Co w połączeniu z treścią strony OM smutno rokuje
naiwnym kupującym.

Ano... StandardAle... chcialoby sie rzec...

Ale żeś sobie znalazł wyrocznię...

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/USB_3.0_dla_komputerow_z_lat_90-tych-31375.html

Teraz lepiej? :P

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-12-15 08:40:49
Autor: Rafal
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k

Vituniu wrote:

> [...]

> Co w połączeniu z treścią strony OM smutno rokuje
> naiwnym kupującym.

Ano... StandardAle... chcialoby sie rzec...

przepustowość PCI w praktyce jest poniżej 1 Gb/s
czyli od USB 2.0 niedaleko.
Czy nie lepiej od razu zastosować USB 2.0 tym bardziej, że pod te kontrolery
będzie sterownik którego poszukujesz?
Sam widzisz, że ten kontroler to gniot. Niby dla komputerów z lat 90-tych
ale o sterowniki pod systemy z lat 90-tych producent już nie zadbał.

Data: 2011-12-15 09:34:02
Autor: Vituniu
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
przepustowość PCI w praktyce jest poniżej 1 Gb/s

Mniej-wiecej.

Przy okazji - taka Barracuda 7200.11 1.5 TB
osiaga w odczycie/zapisie sekwencyjnym jakies
130 MB/s, czyli owe ~1Gb/s wlasnie.

Zapytam z ciekawosci wiec - czym, na "teraz",
chcialbys wypelnic owe 5 Gb/s?

Sam widzisz, że ten kontroler to gniot.

Ale ja tu nie polemizuje z tym, czy to komu
potrzebne i sensowne, tylko z Twoim
kategorycznym stwierdzeniem "nie ma i nie bedzie" :P

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:

Data: 2011-12-15 09:43:56
Autor: Rafal
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
Vituniu wrote:

> przepustowość PCI w praktyce jest poniżej 1 Gb/s

Mniej-wiecej.

Przy okazji - taka Barracuda 7200.11 1.5 TB
osiaga w odczycie/zapisie sekwencyjnym jakies
130 MB/s, czyli owe ~1Gb/s wlasnie.

i osiągasz takie transfery?

Zapytam z ciekawosci wiec - czym, na "teraz",
chcialbys wypelnic owe 5 Gb/s?

a własnie testowałem ostatnio USB 3.0
na PCIe x1 - podpiałem SSD i tym samym
udowodniłem sobie tezę, że PCIe x1 to już
dla USB 3.0 mało
na PCIe 2.0 uzysyskałem pełne transfery 450/300

> Sam widzisz, że ten kontroler to gniot.

Ale ja tu nie polemizuje z tym, czy to komu
potrzebne i sensowne, tylko z Twoim
kategorycznym stwierdzeniem "nie ma i nie bedzie" :P

no pewnie, że nie bedzie, bo PCI z definicji limituje USB 3.0
To co przedstawione wyżej to oferta dla wyjątkowo zamożnych
naiwniaków

Data: 2011-12-15 10:12:07
Autor: Vituniu
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
Przy okazji - taka Barracuda 7200.11 1.5 TB
osiaga w odczycie/zapisie sekwencyjnym jakies
130 MB/s, czyli owe ~1Gb/s wlasnie.

i osiągasz takie transfery?

To jest transfer tego dysku podpietego
do SATA i mierzony Sandra.

na PCIe 2.0 uzysyskałem pełne transfery 450/300

W odczycie/zapisie sekwencyjnym??

"nie ma i nie bedzie"
no pewnie, że nie bedzie,

OK... to ja odpadam...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-12-15 10:50:14
Autor: Rafal
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
Vituniu wrote:

> i osiągasz takie transfery?

To jest transfer tego dysku podpietego
do SATA i mierzony Sandra.

> na PCIe 2.0 uzysyskałem pełne transfery 450/300

W odczycie/zapisie sekwencyjnym??

nie...
dla dużych plików.
W sekwencyjnym jest gorzej niż bezpośredno podpiety
do kontrolera SATA dysk

Data: 2011-12-15 09:45:39
Autor: radxcell
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
*Vituniu* wrote in <news:4ee9b0fe$0$1216$65785112news.neostrada.pl>:
[...]

No dobrze, skoro juz ustaliliśmy, że takie karty to gniot i bez sensu, to
pozostaje pytanie czy ktoś widział ze sterownikami do Win2k.

Tę co w domu miałem to chyba właśnie taka jak na zdjęciu z benchmarka. Tylko
kosztowała jakieś 90 zł a nie 190.

No i jeszcze jedno - mój komputer jest z 2002 roku a nie "z lat 90-tych". Z lat
90-tych to mam Gravisa :)

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2011-12-15 09:51:13
Autor: Rafal
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
radxcell wrote:

No dobrze, skoro juz ustaliliśmy, że takie karty to gniot i bez sensu, to
pozostaje pytanie czy ktoś widział ze sterownikami do Win2k.

na 99% nie.
Przedstawiona karta, która nie wspiera Win2k jest dość egzotyczna,
być może jedyna dostępna.

Data: 2011-12-15 21:14:27
Autor: JoteR
kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
"Vituniu" napisał:

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/USB_3.0_dla_komputerow_z_lat_90-tych-31375.html

Teraz lepiej? :P

Zdecydowanie lepiej. Z innych źródeł wynika jednak, iż ma toto wsparcie tylko od XP w górę, więc dla wątkopodawcy i tak bez zmian, zresztą pewnie ma taką samą, co najwyżej z metką innego Chińczyka. Ale do udowodnienia tezy o nieistnieniu w ogóle wystarczy. Swoją drogą ciekawe, czy wsadzenie jej w 64-bitowy slot PCI zwiększy przepustowość owego USB powyżej tego deklarowanego 1 Gb/s?

JoteR

kontroler USB 3.0 PCI / Win2k