kontrolka check engine - co przyczyną?

Data: 2010-02-22 01:27:01
Autor: Jackare
kontrolka check engine - co przyczyną?
Użytkownik "karkow" <kar.kow@op.pl> napisał w wiadomości news:hlr0uq$4v3$1news.onet.pl...
witam
od kilku miesiecy mam taki problem (raz chyba pisalem na grupie ale nie poskutkowało) - świeci sie kontrolka check engine. Byłem w kilku warsztatach i widocznie zostawilem tam niepotrzebnie pieniadze...
Po podlaczeniu komputera wyskakuje cos w stylu 'blad ukladu katalizatora' czy 'niewydajnosc ukladu katalizatora'. Objawy - wydaje mi sie ze zadne (auto pali tyle ile palilo, wkreca sie na obroty, przeszlo test spalin na przegladzie, etc). Kontrolka oczywiscie gasnie po wykasowaniu bledu lub odlaczeniu akumulatora i zaswieca sie po przejecheniu okolo 50-100km za razem.
To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin, nie wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum 10k km), sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden mechanik naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo, powiedzial ze auto 'moze łapac falszywe powietrze').
Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r, najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM. Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie

pozdrowienia!

Może być nadal uszkodzony łącznik elastyczny wydechu. Jeżeli jest uszkodzony (przepuszcza) to ch.e. będzie świecić, zwłąszcza w hyundaiu. Wymiana łącznika z kosztem częsci to 150-200 zł. Raczej oddać do warszatu bo element musi być wspawany- na wymiar i dobrze(trwale)
--
Jackare
getz lublin 3372 logan MCV

kontrolka check engine - co przyczyną?